Bosch WTY87700NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 426 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

8,9

Schollekop 06-07-2015

Een 'koele' warmtepompdroger. Woon in een super geïsoleerd nieuwbouwappartement, alle warmte blijft hangen. Drogen moet ik binnen doen en dan is een droger als deze echt een uitkomst omdat deze je appartement nauwelijks extra verwarmt. Met een hittegolf zoal die er nu is, is dit een groot voordeel en dat bovenop de energiezuinigheid (A++).

De enige warmteafgifte lijkt te komen van de stralingswarmte van kast en de glazen deur die natuurlijk warm moeten zijn om de was te kunnen drogen. Het lijkt wel of een er kleine airco in zit, want de lucht die naar buiten geblazen wordt is neutraal qua temperatuur.
Heb een Miele wasmachine, en was eerst van plan weer een nieuwe Miele te nemen maar las ook in Duitse reviews dat de Bosch simpelweg een stuk beter is als droger.
In vergelijk heb ik nu bijna geen pluizen terwijl met de Miele dat heel erg veel was. Hoeveel meer pluis hoeveel meer de kleding slijt, dus een stuk prettiger en ook zuiniger op het wasgoed.
Mijn oude Miele maakte ook door slijtage meer geluid dus de Bosch is een stuk stiller.
En qua duurzaamheid heb ik ook een 10 gegeven want ik heb 6 jaar Bosch garantie bijgekocht (2+6 jaar voor Euro 129).

Minpunt:
Ik vind de aansluitinstructies niet erg duidelijk voor wat betreft de condenswaterafvoer. Vooral omdat er zo veel losse bladen zijn is het even puzzelen. Wat ik met name mis is een plaatje voor beide condenswater scenario's, dus met slang (niet af-fabriek) en met de condenswaterbak (af-fabriek)
De installateur had wel de slang aangesloten, maar niet het dopje en het filter van de condens bak verplaatst wat bij een ‘droger zonder stoomprogramma’ wel nodig is. Ik controleerde op lekkages en toen er geen water uit de slang kwam was het dus even puzzelen om te begrijpen hoe het moet.

carly78 18-04-2016

mooie droger

de droger ziet er mooi uit, drogen doet hij goed alleen het geluid vind ik zwaar tegenvallen. Hij bromt en hoe. decibelmeter gebruikt en ik zit rond de 75 db ipv 64.
Ik vraag me af of dit bij alle drogers zo is

Peggy 08-08-2016

Beste,

Ik draai op dit moment ook de eerste was in deze droger en mij valt het brommende / ratelende geluid uit de compressor beneden ook enorm op. Hij maakt daardoor meer herrie dan mijn oude droger. In reviews vind ik hier, behalve bij jou, niets over terug. Zou het normaal zijn ?

carly78 09-08-2016

Ik heb mijn droger omgeruild ivm andere klachten die erbij kwamen na 1x een was drogen. We hebben nu een Miele TKB150WP en ook hier het gebrom. Bij deze is het even in het begin om op te warmen en daarna is het af en toe. Hangt ook erg af van soort was dat je droogt, op delicaat is het minder hard geluid. Volgens mij hebben alle warmtepompdrogers dit. Erg naar als je minder geluid gewend bent

Co 31-01-2016
  • Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijk apparaat: lekker snel, stil en ruim.

Een zeer goede keuze, gemaakt na een zoektocht via verschillende sites als Consumentenbond en Kieskeurig. We hebben veel reviews gelezen van de verschillende modellen en merken voordat we onze keuze hebben gemaakt op basis van criteria als energieverbruik, mogelijkheden en gebruiksgemak, stilheid en type afvoer.

Het is fijn werken met deze droogster: verlichte trommel, duidelijke menu en resterende tijd indicatie, vriendelijk geluidje als ze klaar is en zuinig!

Erg handig is de rechtstreekse afvoer op het riool - dus je hoeft geen condensbakje leeg te maken.
De stoffilterbakjes zijn gemakkelijk te bereiken en schoon te maken!

Onze Bosch combinatie van deze droger en wasmachine WAQ28446NL maakt dat onze vuile was goed en snel weer schoon in de kast ligt.

Op basis van onze goede ervaring met deze droger hebben we -noodgedwongen- ook voor een nieuwe wasmachine van Bosch gekozen. Als we een moment spijt zouden hebben gehad van onze keuze voor deze apparaten, dan zal het toch wel deze zijn: hadden we deze combi maar EERDER gekocht, dan beleefden we er al langer plezier van!

Het oog wil ook wat - en dat is met deze combinatie prima in orde: pareltjes in de bijkeuken.

Oh ja - ze staan pal tegen de muur van onze slaapkamer en we merken er 's nachts/ 's ochtends niets van dat ze aan het werk zijn: zijn dus lekker stil :)

SSLOT 25-09-2015

prima apparaat, snel geleverd en geplaatst door BOBSHOP. BOBSHOP geeft altijd prima service. Zelfs als je iets besteld hebt en je ziet het ergens anders goedkoper zijn ze bereid om te onderhandelen.

Dita 11-11-2017

Super apparaat!

Super fijne warmtepomp droger met veel opties, mooi design en redelijk snel klaar. Maakt de was goed droog, ook bij veel lading. Hij kan zowel op de afvoer als met een reservoir water afvoeren. Wij zijn er heel blij mee.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Veel opties

Minpunten

• Reservoir na elke wasbeurt legen

treb 04-01-2017

Goede droger

droogt goed, alleen na 5 min slaat de compressor aan en dat geeft een tik geluid gelukkig niet overheersend

Saskia Bos 30-12-2016

Droger

Prima droger, met verlichting. Digitaal display.
Veel programma's.
Weinig lawaai en geeft weinig warmte af. Wat vooral handig is in kleine ruimtes.

Pluspunten

• uiterlijk
  • minimaal lawaai
  • minimale warmte afgifte (aan de buitenkant)

Minpunten

• prijs

Henrik 12-11-2016

Degelijk en mooi

De droger ziet er gewoon echt degelijk en goed uit. Grote vul opening en duidelijk scherm. Ik zou echt zo even niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren. De prijs is misschien iets hoger dan concurrenten maar dat zie je ook echt wel af aan de afwerking.

• Mooi (voor een droger)

Minpunten

• Geen (zwaar en groot, maar is dat een min punt?)

oevertje 09-08-2015

Nog te kort in gebruik om de duurzaamheid correct te kunnen beoordelen. Wat een genot om nu tijdens een hittegolf te moeten drogen, nauwelijks extra warmte toevoeging in huis tijdens het droogproces!

RBoss 21-01-2015
  • Product maand in bezit

Supersnel drogen. Echt een stuk sneller en stiller dan een AEG die we eerst hadden. Erg blij met de aankoop. We hebben hem nog maar kort, maar qua duurzaamheid verwachten we ook heel wat van Bosch. Ik hoop dat het zelfreinigen van de condensor goed werkt,want dat is heel goed voor de levensduur. De vorige is overleden aan een vervuilde condensor.

Peter 07-02-2018

Grote deur, helder menu

Een fijn apparaat met helder (touch) display. Het is even puzzelen welk menu de beste resultaten geeft omdat de machine zelf menu's verkort als hij meent dat de droger halfvol is. Het gevolg: natte was.

Verder erg stil en rustig.

• Weinig warmte uitstoot
  • Helder menu

Minpunten

• Duur
  • Menu puzzelen

Barthold 02-02-2018

Energie-zuinige, stille, top-droger

Deze Bosch warmtepompdroger doet wat hij belooft. Oké, het duurt beduidend langer dat met een conventionele condensdroger (dubbel zo lang) maar kijk eens naar dat lage verbruik! Wij hebben een slimme thermostaat en zien duidelijk het verschil; deze machine gebruikt minder dan de helft dan onze oude Bosch droger. De waskamer wordt helemaal niet meer warm en vochtig, en dankzij de uitgestelde start drogen we nu lekker 's nachts; nachttarief! :)
Niets dan lof over dit apparaat, iedereen aan de warmtepomp!

Pluspunten

• energiezuinig
  • intiutieve bediening
  • directe waterafvoer; geen reservoir legen!

Adiur 31-01-2018

Goede droger

Energiezuinig, grote deuropening, zelfreinigende condensor, verlichte trommel, programma past zich aan de droogheid aan, programmaduur duurt altijd korter. Genot! Pluizenfilter moet elke keer gereinigd worden, kleine moeite. Filter is wel fragiel. Jammer dat draairichting droger niet reversibel is. Ik heb gezocht naar een warmtepompdroger die reversibel draait, want de dekbedhoezen/lakens etc draaien in elkaar waardoor alles niet helemaal droog is. Reversibel en zelfreinigend is bijna niet te vinden. Ik heb voor deze Bosch gekozen omdat ik ook een Bosch wasmachine heb en omdat deze goed uit de testen kwam. Recensies zijn lovend en ik kan dit beamen. Droogtijd is korter dan op apparaat staat aangegeven. Ik centrifugeer de wasmachine met 1600; dit scheelt wel bijna een uur!

michaela 31-01-2018

Super droogtijd

super drooger, top resultaat, snel, geluidsarm, veel programma's .
Ik ben super tevreden met deze droger!

Pluspunten

• Snel
  • veel programma's
  • zacht

Corine 29-01-2018

Super fijne droger

Deze droger kwam als beste uit de test bij de consumentenbond, en maakt al zijn verwachtingen waar! Stil, snel, handig menu, grote trommel. Echt een topper!

• Snel

Minpunten

• Geen minpunten

Drogertje 24-01-2018

Zeer goed

Erg goed. Stil. Degelijk. Goed droog. Beter dan de concurrent. Effectief. Prima prijs kwaliteit verhouding.

Harry 21-01-2018

Wasdroger van grote (A++) klasse

Fantastisch mooie en goede machine. Vandaag vakkundig geïnstalleerd door Coolblue. Kon niet beter. Zelfs m'n oude wasdroger hebben ze van zolder gehaald en voor me in m'n auto gezet.
De droger heeft een ruime programmering met heldere aanduiding. De machine werkt snel, goed, stil en zuinig. Met de directe afvoer op de riolering en het feit dat de machine zelfreinigend is is het drogen minder bewerkelijk dan de voorgaande Bosch. Alleen het pluizen-filter hoeft schoongemaakt en die zit heel handig onder de vulopening. Nog meer plussen?

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • ruim
  • veel programma's

Cylu 19-01-2018

Bosch bevalt al jaren goed

Al lange tijd een droger gehad van bosch die minimaal 20 jaar is mee gegaan. En nu na de testen en reviews bekeken te hebben weer een droger van Bosch. En hij doet wat die moet doen vele malen beter dan de oude maar dat mag ook wel met de nieuwe ontwikkelingen.

Jack 16-01-2018

Bosch WAW32642NL i-DOS

De wasmachine is bezorgt en aangesloten en direct plezier van deze mogen beleven. De heldere bediening, de grote van de trommel, het reservoir voor wasmiddel en het bijna geruisloos draaien tijdens de was is een waar feestje. Daarom ook direct een wasdroger er bij besteld zodat de set direct compleet is. Dit hadden we eigenlijk eerder moeten doen. Dat had heel wat ergernis bespaard.

Pluspunten

• Geluid
  • Inhoud trommel
  • Reservoir wasmiddel
  • Bediening

Minpunten

• Duur wasprogramma

nikki 16-01-2018

Bosch warmtepomp wasdroger WTY87700NL

Mooi design, ik vind hem erg stil, de ruimte word niet te warm, makkelijk bedienbaar, en makkelijk dat er aan word gegeven wat de resterende tijd is. van mij had het piepertje wat harder gemogen maar misschien kan dit nog wel ingesteld worden daar heb ik me nog niet in verdiept.

Pluspunten

• mooi design
  • vrij stil
  • ruimte word niet te warm
  • makkelijk bedienbaar
  • makkelijk dat de resttijd word aangegeven

Minpunten

• piep einde programma mag harder