Bosch WTY87700NL - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
8 kg
Anti-kreuk fase

Beoordeling op basis van 332 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

carly78 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

mooie droger

de droger ziet er mooi uit, drogen doet hij goed alleen het geluid vind ik zwaar tegenvallen. Hij bromt en hoe. decibelmeter gebruikt en ik zit rond de 75 db ipv 64.
Ik vraag me af of dit bij alle drogers zo is

Peggy 08-08-2016

Beste,

Ik draai op dit moment ook de eerste was in deze droger en mij valt het brommende / ratelende geluid uit de compressor beneden ook enorm op. Hij maakt daardoor meer herrie dan mijn oude droger. In reviews vind ik hier, behalve bij jou, niets over terug. Zou het normaal zijn ?

carly78 09-08-2016

Ik heb mijn droger omgeruild ivm andere klachten die erbij kwamen na 1x een was drogen. We hebben nu een Miele TKB150WP en ook hier het gebrom. Bij deze is het even in het begin om op te warmen en daarna is het af en toe. Hangt ook erg af van soort was dat je droogt, op delicaat is het minder hard geluid. Volgens mij hebben alle warmtepompdrogers dit. Erg naar als je minder geluid gewend bent

Co 31-01-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijk apparaat: lekker snel, stil en ruim.

Een zeer goede keuze, gemaakt na een zoektocht via verschillende sites als Consumentenbond en Kieskeurig. We hebben veel reviews gelezen van de verschillende modellen en merken voordat we onze keuze hebben gemaakt op basis van criteria als energieverbruik, mogelijkheden en gebruiksgemak, stilheid en type afvoer.

Het is fijn werken met deze droogster: verlichte trommel, duidelijke menu en resterende tijd indicatie, vriendelijk geluidje als ze klaar is en zuinig!

Erg handig is de rechtstreekse afvoer op het riool - dus je hoeft geen condensbakje leeg te maken.
De stoffilterbakjes zijn gemakkelijk te bereiken en schoon te maken!

Onze Bosch combinatie van deze droger en wasmachine WAQ28446NL maakt dat onze vuile was goed en snel weer schoon in de kast ligt.

Op basis van onze goede ervaring met deze droger hebben we -noodgedwongen- ook voor een nieuwe wasmachine van Bosch gekozen. Als we een moment spijt zouden hebben gehad van onze keuze voor deze apparaten, dan zal het toch wel deze zijn: hadden we deze combi maar EERDER gekocht, dan beleefden we er al langer plezier van!

Het oog wil ook wat - en dat is met deze combinatie prima in orde: pareltjes in de bijkeuken.

Oh ja - ze staan pal tegen de muur van onze slaapkamer en we merken er 's nachts/ 's ochtends niets van dat ze aan het werk zijn: zijn dus lekker stil :)

Schollekop 06-07-2015 Product paar dagen in bezit

Een 'koele' warmtepompdroger. Woon in een super geïsoleerd nieuwbouwappartement, alle warmte blijft hangen. Drogen moet ik binnen doen en dan is een droger als deze echt een uitkomst omdat deze je appartement nauwelijks extra verwarmt. Met een hittegolf zoal die er nu is, is dit een groot voordeel en dat bovenop de energiezuinigheid (A++).

De enige warmteafgifte lijkt te komen van de stralingswarmte van kast en de glazen deur die natuurlijk warm moeten zijn om de was te kunnen drogen. Het lijkt wel of een er kleine airco in zit, want de lucht die naar buiten geblazen wordt is neutraal qua temperatuur.
Heb een Miele wasmachine, en was eerst van plan weer een nieuwe Miele te nemen maar las ook in Duitse reviews dat de Bosch simpelweg een stuk beter is als droger.
In vergelijk heb ik nu bijna geen pluizen terwijl met de Miele dat heel erg veel was. Hoeveel meer pluis hoeveel meer de kleding slijt, dus een stuk prettiger en ook zuiniger op het wasgoed.
Mijn oude Miele maakte ook door slijtage meer geluid dus de Bosch is een stuk stiller.
En qua duurzaamheid heb ik ook een 10 gegeven want ik heb 6 jaar Bosch garantie bijgekocht (2+6 jaar voor Euro 129).

Minpunt:
Ik vind de aansluitinstructies niet erg duidelijk voor wat betreft de condenswaterafvoer. Vooral omdat er zo veel losse bladen zijn is het even puzzelen. Wat ik met name mis is een plaatje voor beide condenswater scenario's, dus met slang (niet af-fabriek) en met de condenswaterbak (af-fabriek)
De installateur had wel de slang aangesloten, maar niet het dopje en het filter van de condens bak verplaatst wat bij een ‘droger zonder stoomprogramma’ wel nodig is. Ik controleerde op lekkages en toen er geen water uit de slang kwam was het dus even puzzelen om te begrijpen hoe het moet.

SSLOT 25-09-2015 Product paar dagen in bezit

prima apparaat, snel geleverd en geplaatst door BOBSHOP. BOBSHOP geeft altijd prima service. Zelfs als je iets besteld hebt en je ziet het ergens anders goedkoper zijn ze bereid om te onderhandelen.

Saskia Bos 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Droger

Prima droger, met verlichting. Digitaal display.
Veel programma's.
Weinig lawaai en geeft weinig warmte af. Wat vooral handig is in kleine ruimtes.

Pluspunten

• uiterlijk
  • minimaal lawaai
  • minimale warmte afgifte (aan de buitenkant)

Minpunten

• prijs

Henrik 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk en mooi

De droger ziet er gewoon echt degelijk en goed uit. Grote vul opening en duidelijk scherm. Ik zou echt zo even niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren. De prijs is misschien iets hoger dan concurrenten maar dat zie je ook echt wel af aan de afwerking.

• Mooi (voor een droger)

Minpunten

• Geen (zwaar en groot, maar is dat een min punt?)

oevertje 09-08-2015 Product paar dagen in bezit

Nog te kort in gebruik om de duurzaamheid correct te kunnen beoordelen. Wat een genot om nu tijdens een hittegolf te moeten drogen, nauwelijks extra warmte toevoeging in huis tijdens het droogproces!

RBoss 21-01-2015 Product maand in bezit

Supersnel drogen. Echt een stuk sneller en stiller dan een AEG die we eerst hadden. Erg blij met de aankoop. We hebben hem nog maar kort, maar qua duurzaamheid verwachten we ook heel wat van Bosch. Ik hoop dat het zelfreinigen van de condensor goed werkt,want dat is heel goed voor de levensduur. De vorige is overleden aan een vervuilde condensor.

Robert 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Stille wasdroger die goed droogt

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

De doorslag voor de aankoop was dat de condensator in deze droger automatisch wordt gereinigd. Droger is relatief stil en droogt snel, ook voor fijne was. Zeer makkelijk in het gebruik.

Pluspunten

• automatische reinigingsfunctie condensator
  • stil

J.Hof 24-05-2017 Product paar weken in bezit

prachtig en mooie afwerking, handige bediening,

De goede naam van Bosch doet alle eer aan, goede droogcapaciteit, lekker stil en een prachtig disign

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit

Kilian 24-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stille warmptepomp condensdroger

Gekozen voor een warmptepomp condensdroger omdat deze energiezuinig is. Deze droger gekozen op basis van alle goede beoordelingen. De droger is best stil en eenvoudig in gebruik, Droger is eenvoudig in gebruik en behoeft weinig onderhoud. Wel duurt het drogen langer dan met onze oude afvoerdroger.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Energiezuinig
  • Weinig onderhoud
  • Zelfreinigende condensor
  • Aansluiten op afvoer mogelijk

Minpunten

• Drogen duurt langer dan met onze oude afvoerdroger

van der Veen 23-05-2017 Product paar weken in bezit

geweldige machine

Echt een mooi en geweldige machine. Snel alles droog en erg stil. Ook mooi dat er een lampje in zit. Makkelijk aan te sluiten op de afvoer. Dit is echt een aanrader!! Eigenlijk is Bosch een geweldig merk. Pas geleden ook een wasmachine van Bosch gekocht, echt TOP!

Pluspunten

• stil
  • Mooi apparaat

Minpunten

• geen minpunten

diana68 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch warmtepomp droger

Sinds 20-5 in huis, dus nog niet zo veel ervaring. In elk geval handdoeken gedaan en dat ging prima. Met slang op afvoer aangesloten, dus geen last van bakjes legen. De handdoeken waren met een goed uur kastdroog, dus doet z'n werk goed. En als het goed is, is deze ook een stuk zuiniger dan de vorige (met luchtuitlaat), dus scheelt ook dat in de portemonnee en is de wat duurdere aanschaf het wel waard. Veel programma's voor diverse artikelen en een uitgestelde start. Ik hoop dat ook deze droger de leeftijd van 16 jaar mag bereiken, net als mijn vorige. Ik vind het zeker een aanrader om aan t schaffen.

Pluspunten

• energiezuinig
  • Uitgestelde start
  • Veel programma's
  • Grote trommel

Minpunten

• nog niet iets opgevallen

Laura01 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi en zuinig!

Wij hebben dit product gekozen omdat hij zuinig is en een mooi design is. Hij past automatisch de droogtijd aan, aan hoe droog de was is waardoor de droger niet onnodig staat te draaien. Ook spoelt hij zelf de condensator wat voor ons de doorslag gaf om voor deze droger te gaan. Er zit een dubbel pluizenfilter in die zeer makkelijk schoon te maken is.

Pluspunten

• Handige Pluizenfilter
  • Zuinig in gebruik
  • Licht in de trommel
  • Geeft weinig tot geen warmte af

Minpunten

• Geluid bij einde programma is zeer zacht

Mitch 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte droger

Droogt secuur en goed. Was beschadigd niet en de droger is erg stil. Alleen veel programma opties maakt het wat ingewikkeld. Alles wat ik wilde. Past mooi bovenop mijn bosch wasmachine.

Pluspunten

• Snel en goed
  • Goede prijs kwaliteit

Rick 18-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima droger, maar geen extra functies

De droger voldoet prima. Helaas zit er echter geen stoomstand op en ook geen goede antikreukfunctie. Verder is de droger uitstekend.

Fam S 17-05-2017 Product paar weken in bezit

perfecte wasdroger, zuinig, stil en mooi om te zien

Op de kookplaat na is alle apparatuur in huis nu van Bosch. De WTY 87700 is een mooie aanvulling. De droger werkt perfect, is stil, eenvoudig te bedienen en ziet er mooi uit. Kwam uit beste uit de test en dat is een belangrijke reden om voor deze droger te gaan. Kortom een aanrader, en je krijgt nog € 75 retour van Bosch!

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • droogresultaat
  • stil
  • zuinig

M Poelman 16-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijne droger met duidelijke programma's

Fijne droger met duidelijk display en programma's.
Erg fijn dat de draairichting van de deur is te veranderen.
De droger maakt relatief weinig lawaai.
Weinig vochtuitstoot.

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Draardeurrichting aan te passen
  • Duidelijk en mooi display
  • Eenvoudig te bedienen

Marjon 15-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wasdroger Bosch WTY8700NL

Snelle bezorging na bestelling, makkelijk programma bediening, weinig geluid. Fijn dat geheel wordt geinstalleerd en oude machine retour wordt genomen.

kim 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

Prima wasdroger

Prima droger, was komt goed droog en lekker zacht uit de droger. Handleiding voor bediening is niet heel duidelijk, maar lukt wel. Mooie grote trommel en fijn dat de deur andersom open kan door dat om te bouwen.

Pluspunten

• was lekker droog en zacht

Minpunten

• niet heel intuitieve bediening