Siemens WT47Y700NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 390 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Tazz_ 03-03-2014

Onze verwachtingen over deze droger zijn helemaal waargemaakt. Er kan ontzettend veel was in, en de programma's passen zich prima aan aan de hoeveelheid was. Bij een halve belading duren de programma's aanzienlijk korter. Het droogresultaat kun je nog aanpassen aan je eigen wensen. Wij hebben hem nog iets droger gezet dan standaard. Ook het aantal programma's is meer dan voldoende.
De gebruiksaanwijzing lezen hoeft eigenlijk niet: de machine wijst zichzelf en is erg makkelijk in gebruik met de tiptoetsen.
De droger doet degelijk aan en heeft een luxe uitstraling door het mooie schermpje en de trommelverlichting. Hij vormt bij ons een mooie set met de iq-800 wasmachine.
De droger is vergeleken met andere drogers energiezuinig en behoorlijk stil. Maar wat voor ons de doorslag gaf om voor deze droger te kiezen is dat je het condenswater via een afvoer weg kan laten lopen. Je hoeft alleen nog maar het pluizenfilter schoon te maken. Dit filter klapt helemaal open, dus dat is een fluitje van een cent. Tevreden!

Dorien 48 26-02-2014

We hebben deze droger sinds een week in huis.Wij hadden altijd een bosch droger met luchtslang dus je begrijp dat deze warmtepomp van siemens een verademing is alleen al om het geluid en de weggegooide warmte.Een bijkomend groot voordeel is bij deze machine dat hij aangesloten kan worden op de bestaande afvoer van mijn wasmachine zodat ik niet elke keer dat condensbakje hoef om te gooien.Verder een prachtig design en tal van mogelijkheden qua instellingen,shapoo

Nienkr 25-02-2014
  • Product maand in bezit

Dit is onze 1e droger. Ik droog de was al ruim 30 jaar aan de lucht. Wat een verademing deze droger. Was altijd bang dat de was erg zou krimpen, maar dat is niet het geval. Zelfs onze donzen hoofdkussens zijn weer als nieuw. Futuristisch model met bijpassende geluidjes.

Vicki23 22-02-2014

Ik heb de droger pas. 2 weken. Ik ben erg tevreden over de droger, bij sommige programma's krijg je een beter droogresultaat gebruikt. De droogtijd is ook kort. De gebruiksaanwijzing is heel eenvoudig. Het is een mooi apparaat om te zien, kortom ik ben heel tevreden.

blij 53 21-02-2014

meer dan tevreden over mijn warmtepompdroger, zuinig in gebruik, fluisterstil,en een goed droog resultaat.
kind kan de was doen.

Tree123 21-02-2014

Er kan heel veel wasgoed in. Hij is makkelijk in te stellen. Droogt fluisterstil en goed. Mooi en duidelijk scherm.

WalterVlaardingen 21-02-2014
  • Product kwartaal in bezit

Zeer stille droger en super makkelijk door de zelfreinigende condernsor. Droogt alle soorten was perfect en door de tiptoets bediening simpel in gebruik. De vorige droger die we hadden van Siemens heeft het ruim 16 jaar gedaan, dus de keuze voor weer een Siemens was snel gemaakt. En deze ziet er ook nu mooi uit zo met de verlichting en lcd scherm.

Michail 18-02-2014

Deze droger nu bijna een maand in huis en hij bevalt prima. Drogen doet hij snel en goed. Ook het geluid wat hij maakt valt erg mee. Daarnaast is het nog een voordeel dat er erg veel in past. Wel geef ik hem een 5 op gebruiksgemak omdat de afvoerfunctie niet goed werkt. Ik heb aan de achterkant de bijgeleverde afvoerslang aangesloten en het bestaande slangetje los gekoppeld. Toch komt er na elke droogbeurt toch water in de condensbak. Hoe dit kan is mij een raadsel.

Er is al een monteur geweest van BSH omdat er een schroef niet los kon en ik het deurtje daarom niet kon omzetten. Dit is allemaal prima opgelost alleen hij kon niets aan de condensbak doen.

rozefantje 20-02-2014

Dat hadden wij ook (heb de WT47Y780NL). Heb je ook het plugje onder de condensbak eruit gehaald? Er is ook condenswater nodig voor het reinigen van de condensor, daarom komt het eerst in de bak. Als er teveel inzit gaat het via een overloopje naar een reservoir achterin de bak (waar het plugje onder zit)en van daaruit naar de afvoer. Volgens mij gaat het water dat voor het reinigen gebruikt is direct naar de afvoer.Als al het water direct afgevoerd wordt is er niets meer over voor die reiniging.

Michail 23-02-2014

Dank rozefantje, ik had de zwarte plug inderdaad niet verwijderd. Nu heb ik dit wel gedaan maar er blijft nog veel water achter in de condensbak. Hopelijk is dit normaal. Ik leeg hem voorlopig niet meer en dan kijken of ik weer een waarschuwing krijg.

Nico droger 17-02-2014

Prachtige machine om te zien, en erg stil in gebruik.
Prijs kwaliteit verhouding lijkt op dit moment prima!
De was wordt keurig droog. Hij doet er wel wat langer over dan een conventionele machine, maar dat mag de pret niet drukken. Groot voordeel is dat hij op een water afvoer aangesloten kan worden.
Genoeg keuze in programma's.

Duurzaamheid kan ik nog niet echt een oordeel over geven, we hebben hem nl een paar weken in bezit. Maar op dit moment zijn we erg enthousiast over de droger.

Cornelia1965 16-02-2014

Ik ben erg tevreden over de warmtepompdroger omdat dit apparaat zuiniger is dan mijn vorige wasdroger. De resttijd aangegeven in de display is prettig. De was komt er droog uit. Kortom zeer tevreden

nokia 101 13-02-2014

Deze wasdroger heb ik nu een aantal keren gebruikt en ik krijg er steeds meer plezier in om hem te gebruiken.
Het is eerst even uitproberen wat voor programma je het best kunt gebruiken, maar als je het eenmaal doorhebt is het een fluitje van een cent.
De was komt er perfect gedroogd uit en hij is erg stil.
Een hele verbetering met onze vorige (13 jaar oude ) droger.
Zelfs T-shirts en overhemden komen er goed uit.
Handig is het ook dat je hem op de afvoer kunt aansluiten zodat het water rechtstreeks wordt afgevoerd.
Al met al een goede wasdroger voor een prima prijs.

Mevr. G.K. 13-02-2014

Mijn oude witgoed apparatuur had ik aangeschaft van het merk “ … er is betere" !! 5 jaar geleden moest mijn wasmachine vervangen worden, na de nodige informatie en een vergelijk met wasmachines die voor mij interessant waren, werd mijn keuze de Siemens WM16E360NL, en ik moet zeggen naar volle tevredenheid. Nu was vorige maand ook mijn wasdroger aan vervanging toe. En omdat ik zeer tevreden ben over mijn wasmachine van Siemens die ik nu ruim 5 jaar in gebruik heb, was het voor mij duidelijk dat ik bij het maken van een keuze voor een nieuwe wasdroger, ook de wasdrogers van Siemens, met een aantal andere voor mij interessante wasdrogers zou vergelijken. De onderlinge specificaties, droog resultaten, energie verbruik, en programma mogelijkheden, heb ik naast elkaar vergeleken, als ook de uitroeping 2x tot de beste wasdrogers van 2013, hebben geresulteerd in een weloverwogen keuze van de Siemens WTY47700NL
Nu heb ik de wasdroger een aantal weken in gebruik en ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden met mijn keuze. PRIMA DROOGRESULTATEN, EENVOUDIGE en DUIDELIJKE BEDIENING, ZUINIG IN ENERGIEVERBRUIK, DIVERSE PROGRAMMA MOGELIJKHEDEN, EXTRA INSTELMOGELIJKHEDEN, EEN MOOI DESING voor mij als gebruiker heeft deze wasdroger het predicaat BESTE WASDROGER 2013 duidelijk verdiend, Gewoon een Top apparaat.

Serieuze gebruiker 08-02-2014
  • Product jaar of meer in bezit

9,4
Niet goedkope, maar heel stille en snelle machine. Dit móet een heel energiezuinige droger zijn, want hij geeft nauwelijks warmte in de omgeving dus hergebruikt de warmte voor het drogen (heel anders dan onze vorige condensdroger) Fijne ruime inhoud en goed droogresultaat. Voldoende programma's voor een gezin met kleine kinderen, en resttijdindicatie is ook makkelijk. Inmiddels heeft familie op mijn advies deze ook gekocht en ook zeer naar tevredenheid.

Webster77 07-02-2014

Een paar dagen in bezit. Wij kunnen dus nog niet veel zeggen over de duurzaamheid.
Eerste ervaringen zijn echter super. Een heel verschil met onze oude droger.

FulcoDekker 06-02-2014

Deze wasdroger nu een week in mijn bezit. Waarom deze droger gekozen?

- Goed getest op verschillende Consumentensites
- Zeer zuinig
- Stil
- Self cleaning condensor én aan te sluiten op afvoer
- Ziet er goed uit
- Siemens (en Bosch) mijn favoriete merk voor witgoed: betrouwbare kwaliteit en goede service, onderdelen altijd lang leverbaar

Ten eerste: hij doet wat ie moet doen, drogen! De was komt er op kastdroog ook mooi kastdroog uit, dit is niet helemaal kurk en kurkdroog maar er net tegenaan zodat het wasgoed niet al te gekreukt is. Door de restwarmte in het wasgoed en het uitdampen is het bij het opvouwen meteen droog.
Ten tweede: de bediening is zeer eenvoudig met de draaiknop, de tiptoetsen en het grote en duidelijke LCD scherm. Daarbij is ie inderdaad relatief stil voor dit type droger.
Ten derde: met de aansluiting op de afvoer en de self cleaning condensor is het onderhoud beperkt tot de 2 filterbakjes uit de deur trekken en het stof eruit vegen, en ze af en toe eens met water spoelen en het front van de machine afnemen met een doekje. Perfect!
Ten vierde: ik heb nog nooit zo'n stijlvolle droger (of wasmachine) gezien.

Kortom: zeer tevreden. Hopelijk is de duurzaamheid net zo goed in orde.

Ronald te Eindhoven 04-02-2014

9,4
Mooi design en uitstekende prijs kwaliteit verhouding voor de energie zuinige droger!
Het mooie is dat je ook een wasmachine kunt krijgen met dezelfde look.

fred3543 02-02-2014

Dit mooi uitziende apparaat gebruikt de warmte waar het moet - in de machine!
de vorige droger maakte de ruimte waar hij stond ook 6 graden warmer...
Na diverse programma's en wassoorten kunnen we de conclusie trekken dat deze droger veel sneller en stiller is.
even puzzelen welk programma voor kleine wasjes geschikt is - en nu genieten van de stilte.
de techniek heeft in 10 jaar niet stil gestaan!

Marjolein1970 20-01-2014

Eén van de voordelen van de Siemens wasdroger is het feit dat hij zeer weinig geluid produceert. Ook zijn er veel mogelijkheden qua droogprogramma's.

Chantal1345896 14-01-2014

Prima droger. Mooie vormgeving en droogt goed... en is nog zuinig. Gemakkelijk in de bediening en de filters schoonmaken is ook zo gebeurd. Het is ook fijn da het apparaat op de afvoer aangesloten kan worden. Helemaal top!

marjon22 14-01-2014
  • Product kwartaal in bezit

Deze droger hebben we nu 2 maanden in bezit. Droogt sneller dan onze vorige condens droger, is gebruiksvriendelijk,redelijk stil en voelt degelijk aan. Daarnaast mooi design.