Siemens WT 47Y700 NL - Reviews

Vulgewicht
8 kg
Duur anti-kreuk fase
120 min

Beoordeling op basis van 328 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Annika 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Stil en droog

De wasdroger ziet er mooi uit, met een mooi groot raam waar een lichtje in brandt als de droger draait. De droger maakt weinig geluid, meer een soort achtergrondruis. Het display is duidelijk en makkelijk bedienbaar. En het belangrijkst: de handdoeken kwamen heerlijk droog uit de machine.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Weinig herrie
  • Goed droogresultaat

Minpunten

• Grote trommel (niet altijd genoeg was voorhanden)

Pieter 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne droger!

Behalve energiezuinig, mooi vormgegeven en met zeer veel mogelijke instellingen heb ik deze droger gekozen ivm de zelfreinigende condenser.

Om geen gat in de muur te hoeven boren heb ik gekozen voor een droger waarbij ik het condenswaterreservoir na iedere droogbeurt zou moeten legen. Er werd echter een slang bijgeleverd waarmee ik de droger nu heb aangesloten als dezelfde afvoer als de wasmachine. Daar dus ook geen omkijken meer naar!

Geen 10 omdat het geen A+++ is maar A++.
Qua gebruikersgemak wel een 10.

Erg blij met deze droger!
Pieter

Pluspunten

• Automatisch reinigen condenser
  • Afvoerslang meegeleverd voor directe afvoer water
  • Grote trommel
  • Overzichtelijke bediening
  • Startmoment uit te stellen

ES 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Super Wasdroger

Onze criteria was zo min mogelijk herrie tijdens het drogen, energiezuinig en gebruikersvriendelijk.
Nu al een paar keer gebruikt en dik tevreden mee. Door verschillende programma's aarzelen we ook niet om er iets niet in te stoppen. Sorteren en gaan! De machine stopt door de Isensor technologie ook wanneer de was droog is en loopt zijn programma niet uit. Voordeel hiervan is het nog zuiniger met energie omgaan en sneller klaar. Naast de basis, is altijd mooi meegenomen zo'n verlichte trommel, zelfreinigende condensor en de afvoermogelijkheid. Dik tevreden.

Louis 12-05-2016 Product paar weken in bezit

mooie, stille droger

Onze oude heteluchtdroger ging stuk en toen hebben we, naar aanleiding van de goede reviews en testresultaten, deze gekocht. Mooi apparaat, hele grote trommel, en allerlei mogelijkheden voor het instellen. We moesten er wel even aan wennen dat de droger er langer over doet dan onze oude droger, maar hij is in elk geval een stuk energiezuiniger. We hebben standard het resultaat 'kastdroog' iets 'verhoogd' omdat de was naar ons gevoel net niet droog genoeg was. Maar dat kan ook komen omdat 'ie inmiddels weer koud was toen we het uit de machine haalden en koude was voelt soms vochtig, ook al is het dat niet. Wel jammer dat het geluidssignaal als de droger klaar is, niet zo hard is. Onze oude bleef met tussenpozen luid piepen en omdat de machine op zolder staat, was dat handig. Deze piept minder lang en een stuk zachter, dus dat signaal missen we vaak. Het apparaat is tijdens het gebruik stil en geeft veel minder warmte af dan de vorige. Wij zijn er erg blij mee.
Ik heb geen cijfer voor duurzaamheid gegeven omdat we het apparaat nog maar net hebben...

Roel 01-05-2016 Product paar weken in bezit

Prima product

Een aantal weken nu in mijn bezit, het is een mooi en bijna geluidsarm product. Bij de instelling kastdroog was het niet kastdroog daardoor wat instellingen verandert en nu is het veel beter. De gebruikshandleiding is gelukkig geen dik boek, maar toch een goede/duidelijke handleiding. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

Nancy 29-04-2016 Product paar weken in bezit

Sneller droog dan verwacht!

Van een zuinige gasdroger die supersnel droogde overgestapt naar een warmtepompdroger. Met in mijn achterhoofd dat ik me erop moest instellen dat het droger langer zou duren dan ik gewend was. Niets is echter minder waar! Binnen een uur is een volle wasmachine met handdoeken en ondergoed (gecentrifugeerd op 1600 toeren) hartstikke droog. Mooie vormgeving, handig lampje in de trommel, makkelijk te kiezen programma. Ook veel stiller dan mijn vorige droger. Bijkomend voordeel, geen blazende warme lucht meer naar buiten toe op momenten dat we op ons terras zitten, want er is geen grote afvoer meer nodig. Wel de afvoer van de wasmachine even moeten aanpassen omdat hier ook de afvoer van de droger nu bij moet. Conclusie, superblij mee!

JPH 16-04-2016 Product paar dagen in bezit

Efficiente Siemens Warmtepompdroger

9,4
Deze Siemens warmtepompdroger van iQ800 serie vermindert het energieverbruik met ruim meer dan de helft tov mijn 12 jaar oude afvoerdroger. Bijkeuken wordt niet vochtig, maar wel iets warmer. Waterafvoer voorkomt iedere keer ledigen van reservoir. Automatische condensor reiniging verminderd onderhoud en handhaaft efficiency.

Pennyfield 15-04-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende droger, zeer blij met de aankoop!

Ik was toe aan een nieuwe wasdroger. Het oude exemplaar (ander merk) was inmiddels 10 jaar oud en deed het werk een stuk minder goed dan de eerste paar jaar.

Ik heb mijn keuze laten vallen op de Siemens WT 47Y700 NL vanwege de mogelijkheden, ruime inhoud en het feit dat de warmtepompdroger ook nog eens zuiniger is en minder "stof" de ruimte in blaast.

Doorslaggevend was voor mij de energiezuinigheid, een zelfreinigende condensor en de opties voor verschillende soorten was inclusief een koud programma.

Nu na bijna 4 weken in bezit, moet ik eerlijk zeggen dat dit een heel fijne wasdroger is. Niet alleen komt de was er droog en nagenoeg kreukvrij uit (ook al heeft deze een kreukvrij programma voldoet de standaard kastdroog optie), de droger is ook nog eens erg stil en de was ruikt ook nog eens erg fris na het programma.

De voornaamste voordelen:

+ Energiezuinig
+ Uitgestelde start en anti-kreuk programma
+ Zelfreinigende condensor met aansluiting op de afvoer
+ Geen afvoerlucht in de ruimte, dus ook minder stof!

Minpuntje
- De deur moet je door een vergrendeling opentrekken. Dit voelt wat "onnatuurlijk". Het is gewoon even wennen maar het voelt wat ongemakkelijk.

Al met al is deze droger zeker het aanbevelen waard. Er zijn dan ook geen echte minpunten te benoemen. De duurzaamheid is, met een paar weken, natuurlijk lastig in te schatten. Maar ik beoordeel dan ook meer op de duurzaamheid van mijn wasgoed zoals deze uit de droger komt. De was voelt fijner aan en ik heb minder pluis in het reservoir dan bij mijn vorige machines.

A.Botter 05-02-2015 Product paar dagen in bezit

Gisteren geleverd gekregen en nu al meer dan tevreden! Overtreft alle verwachtingen. Erg stille droger, veel mogelijkheden en geen warmte meer in ons washok! Nu al de aankoop van het jaar voor ons!

E.Ekhart 09-02-2017 Product paar maanden in bezit

Design is perfekt,snel en droogt geweldig

Gekozen om de goede reviews , het design met de grote zwarte glazen deur ,de lichtblauwe toetsen geweldig, droogt perfekt en snel

Pluspunten

• design
  • droogt geweldig
  • redelijk snel
  • makkelijk in te stellen

Laurens 25-01-2017 Product paar maanden in bezit

Droger

8 kilo droger die perfect droogt in zeer korte tijd. Bediening is prima en duidelijk.
Aanrader voor iedereen die veel moet drogen.

Jeroen K 25-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne droger.

Was is snel droog vaak eerder klaar dan start tijd aangeeft.
Verlichting in de trommel is een pluspunt. beeldscherm is duidelijk en de knoppen zijn makkelijk te bedienen. kortom fijn product.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Binnen verlichting

Minpunten

• Aansluit snoer aan de korte kant

Jaan 23-01-2017 Product paar weken in bezit

Super aankoop

Bewust gekozen voor deze trommel met een 4 persoonshuishouden. De was komt er droog uit en is niet erg gekreukt. Je kunt verschillende soorten was selecteren die goed aansluiten bij de droogtijd.

Pluspunten

• verschillende programma's voor soorten was
  • automatische hersteltijd voor het drogen

OTask 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design, mooier droogresultaat.

Wegens ruimtegebrek hebben wij in onze vorige woning een was-droog combinatie gebruikt van het merk van een concurrent. We waren tevreden met het wassen, maar erg ontevreden met het drogen. Dit, ondanks de goede beoordelingen van deze machine.
Inmiddels deze Siemens droger gekocht n.a.v. goede reviews van professionals als ook normale klanten. Inmiddels een paar weken met veel tevredenheid in bezit. Werkt snel, relatief stil, droogt super goed en is daarnaast ook een prachtig apparaat, zoverre je dat kan zeggen over witgoed.
Super tevreden en hopelijk zal dat nog lang zo blijven.

Pluspunten

• Mooi
  • Droogt super goed
  • Relatief stil
  • Snel
  • Veel opties

Anton P 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

grote glazen deur, duidelijke bediening

Droger geïnstalleerd, er zat een korte maar duidelijk gebruiksaanwijzing bij.
Het bedieningspaneel is duidelijk/overzichtelijk. Veel keuze in de gebruikersprogramma's. Maar meestal gebruiken wij het handdoekenprogramma. Daarom deze voorkeur met voorkeurtoeren en welke droogtegraad onder 1 van de 2 voorkeuze toetsen gezet.

Pluspunten

• 2 voorkeuze programma's
  • weinig geluid

Minpunten

• verwachte eindtijd klopt niet altijd

Arjan en Eline 08-01-2017 Product paar weken in bezit

Snel droge was en makkelijk te bedienen

Wij hadden nooit eerder een wasdroger. Nu willen we niet anders meer. Wat makkelijk dat de was gelijk droog is. De siemens condensdroger is makkelijk in gebruik, stil en wij konden deze gelijk af laten wateren op de afvoer. Ook dat was eenvoudig qua aanpassing op de machine.

Pluspunten

• Snel droge was
  • Bedieningsgemak

Vennetjes 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne en gebruiksvriendelijke machine !!

Aangezien deze droger energiezuiniger is, hebben wij de keuze gemaakt om een nieuwe droger aan te schaffen i.p.v. zonnepanelen. dit heeft op langere termijn een grotere terugverdientijd als investeren in panelen.

Pluspunten

• energiezuinig
  • geluid

Minpunten

• Schoonmaken Pluizenfilter

A. van Rooij 04-01-2017 Product paar weken in bezit

Goede bedienings mogelijk heden.

Voor zover we nu kunnen beoordelen werkt hij naar wens. Hij is rustiger dan de oude droger. Is veel beter te bedienen en heeft meer diverse mogellijkheden.

AE 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne droger!

Droger van mooi design! Eindelijk een droger die zowel energiezuinig is, stil en er netjes uit zit. Veel keus aan programma's en de was is vrij snel droog.
Heerlijk om de was warm te laten drogen, genot om daarna een warm shirt aan te trekken.

Pluspunten

• Stil, nauwelijks te horen in huis
  • Energiezuinig

Minpunten

• Nauwelijks hoorbaar wanneer hij klaar is

Coen 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

WT47Y700NL

De Siemens WT47Y700NL heb ik gekozen vanwege de beoordeling van de Consumentenbond aangevuld met reviews van gebruikers op verschillende websites. We hebben de droger een aantal dagen in gebruik en deze voldoet uitstekend. Ons gezin bestaat uit 6 personen en er wordt dagelijks gewassen en gebruik gemaakt van de nieuwe droger. Het resultaat is perfect. Daarnaast ziet de machine er ook nog eens geweldig mooi uit. Kortom: de perfecte keus.

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Gebruiksgemak
  • Energieverbruik
  • Mooi uiterlijk