Siemens WT 47Y700 NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 370 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Annika 26-10-2016

Stil en droog

De wasdroger ziet er mooi uit, met een mooi groot raam waar een lichtje in brandt als de droger draait. De droger maakt weinig geluid, meer een soort achtergrondruis. Het display is duidelijk en makkelijk bedienbaar. En het belangrijkst: de handdoeken kwamen heerlijk droog uit de machine.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Weinig herrie
  • Goed droogresultaat

Minpunten

• Grote trommel (niet altijd genoeg was voorhanden)

Pieter 29-11-2016

Zeer fijne droger!

Behalve energiezuinig, mooi vormgegeven en met zeer veel mogelijke instellingen heb ik deze droger gekozen ivm de zelfreinigende condenser.

Om geen gat in de muur te hoeven boren heb ik gekozen voor een droger waarbij ik het condenswaterreservoir na iedere droogbeurt zou moeten legen. Er werd echter een slang bijgeleverd waarmee ik de droger nu heb aangesloten als dezelfde afvoer als de wasmachine. Daar dus ook geen omkijken meer naar!

Geen 10 omdat het geen A+++ is maar A++.
Qua gebruikersgemak wel een 10.

Erg blij met deze droger!
Pieter

Pluspunten

• Automatisch reinigen condenser
  • Afvoerslang meegeleverd voor directe afvoer water
  • Grote trommel
  • Overzichtelijke bediening
  • Startmoment uit te stellen

ES 26-10-2016

Super Wasdroger

Onze criteria was zo min mogelijk herrie tijdens het drogen, energiezuinig en gebruikersvriendelijk.
Nu al een paar keer gebruikt en dik tevreden mee. Door verschillende programma's aarzelen we ook niet om er iets niet in te stoppen. Sorteren en gaan! De machine stopt door de Isensor technologie ook wanneer de was droog is en loopt zijn programma niet uit. Voordeel hiervan is het nog zuiniger met energie omgaan en sneller klaar. Naast de basis, is altijd mooi meegenomen zo'n verlichte trommel, zelfreinigende condensor en de afvoermogelijkheid. Dik tevreden.

Louis 12-05-2016

mooie, stille droger

Onze oude heteluchtdroger ging stuk en toen hebben we, naar aanleiding van de goede reviews en testresultaten, deze gekocht. Mooi apparaat, hele grote trommel, en allerlei mogelijkheden voor het instellen. We moesten er wel even aan wennen dat de droger er langer over doet dan onze oude droger, maar hij is in elk geval een stuk energiezuiniger. We hebben standard het resultaat 'kastdroog' iets 'verhoogd' omdat de was naar ons gevoel net niet droog genoeg was. Maar dat kan ook komen omdat 'ie inmiddels weer koud was toen we het uit de machine haalden en koude was voelt soms vochtig, ook al is het dat niet. Wel jammer dat het geluidssignaal als de droger klaar is, niet zo hard is. Onze oude bleef met tussenpozen luid piepen en omdat de machine op zolder staat, was dat handig. Deze piept minder lang en een stuk zachter, dus dat signaal missen we vaak. Het apparaat is tijdens het gebruik stil en geeft veel minder warmte af dan de vorige. Wij zijn er erg blij mee.
Ik heb geen cijfer voor duurzaamheid gegeven omdat we het apparaat nog maar net hebben...

Roel 01-05-2016

Prima product

Een aantal weken nu in mijn bezit, het is een mooi en bijna geluidsarm product. Bij de instelling kastdroog was het niet kastdroog daardoor wat instellingen verandert en nu is het veel beter. De gebruikshandleiding is gelukkig geen dik boek, maar toch een goede/duidelijke handleiding. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

Nancy 29-04-2016

Sneller droog dan verwacht!

Van een zuinige gasdroger die supersnel droogde overgestapt naar een warmtepompdroger. Met in mijn achterhoofd dat ik me erop moest instellen dat het droger langer zou duren dan ik gewend was. Niets is echter minder waar! Binnen een uur is een volle wasmachine met handdoeken en ondergoed (gecentrifugeerd op 1600 toeren) hartstikke droog. Mooie vormgeving, handig lampje in de trommel, makkelijk te kiezen programma. Ook veel stiller dan mijn vorige droger. Bijkomend voordeel, geen blazende warme lucht meer naar buiten toe op momenten dat we op ons terras zitten, want er is geen grote afvoer meer nodig. Wel de afvoer van de wasmachine even moeten aanpassen omdat hier ook de afvoer van de droger nu bij moet. Conclusie, superblij mee!

JPH 16-04-2016

Efficiente Siemens Warmtepompdroger

9,4
Deze Siemens warmtepompdroger van iQ800 serie vermindert het energieverbruik met ruim meer dan de helft tov mijn 12 jaar oude afvoerdroger. Bijkeuken wordt niet vochtig, maar wel iets warmer. Waterafvoer voorkomt iedere keer ledigen van reservoir. Automatische condensor reiniging verminderd onderhoud en handhaaft efficiency.

Pennyfield 15-04-2016

Uitstekende droger, zeer blij met de aankoop!

Ik was toe aan een nieuwe wasdroger. Het oude exemplaar (ander merk) was inmiddels 10 jaar oud en deed het werk een stuk minder goed dan de eerste paar jaar.

Ik heb mijn keuze laten vallen op de Siemens WT 47Y700 NL vanwege de mogelijkheden, ruime inhoud en het feit dat de warmtepompdroger ook nog eens zuiniger is en minder "stof" de ruimte in blaast.

Doorslaggevend was voor mij de energiezuinigheid, een zelfreinigende condensor en de opties voor verschillende soorten was inclusief een koud programma.

Nu na bijna 4 weken in bezit, moet ik eerlijk zeggen dat dit een heel fijne wasdroger is. Niet alleen komt de was er droog en nagenoeg kreukvrij uit (ook al heeft deze een kreukvrij programma voldoet de standaard kastdroog optie), de droger is ook nog eens erg stil en de was ruikt ook nog eens erg fris na het programma.

De voornaamste voordelen:

+ Energiezuinig
+ Uitgestelde start en anti-kreuk programma
+ Zelfreinigende condensor met aansluiting op de afvoer
+ Geen afvoerlucht in de ruimte, dus ook minder stof!

Minpuntje
- De deur moet je door een vergrendeling opentrekken. Dit voelt wat "onnatuurlijk". Het is gewoon even wennen maar het voelt wat ongemakkelijk.

Al met al is deze droger zeker het aanbevelen waard. Er zijn dan ook geen echte minpunten te benoemen. De duurzaamheid is, met een paar weken, natuurlijk lastig in te schatten. Maar ik beoordeel dan ook meer op de duurzaamheid van mijn wasgoed zoals deze uit de droger komt. De was voelt fijner aan en ik heb minder pluis in het reservoir dan bij mijn vorige machines.

San 01-03-2016

7,6
Goede degelijke droger. Wordt niet zo warm als de oude droger. Geluidsloos, vergelijken met de oude droger. Eenvoudig en duidelijk in gebruik.

A.Botter 05-02-2015

Gisteren geleverd gekregen en nu al meer dan tevreden! Overtreft alle verwachtingen. Erg stille droger, veel mogelijkheden en geen warmte meer in ons washok! Nu al de aankoop van het jaar voor ons!

Luckyluc88 03-11-2017

Intelligente, zeer fijne droger!

Deze droger 2 weken geleden aangeschaft. Droger heeft een plaats in onze open keuken gekregen en bevalt uitstekent. De droger meet zelf hoe vochtig de was nog is en hoeft wanneer nodig dus niet het hele programma af te maken; zeker energiebesparend dus!

Apparaat ziet er strak uit, maakt niet noemenswaardig veel geluid, doet wat het moet doen en ook kleding die volgens de labels eigenlijk niet in de droger mogen, komen er keurig droog en ongekrompen uit! Een aanrader.

SpecialH 28-10-2017

Zoek niet verder. Dit is hem!

Na 20 jaar lang een slang uit het dakraam hangen hebben we nu voor een warmtepompdroger met waterafvoer gekozen. Deze staat in de garage. Wat een prima droger! Vele programma's voor divers wasgoed. Wij proberen ook zoveel mogelijk wasgoed te scheiden m.b.t. drogen. Dit geeft de beste droogresultaten. Wasgoed heeft nauwelijks tot geen kreukels. Ook de hoeveelheid was die je er in kwijt kunt is royaal, mt nog steeds een prima droogresultaat.
Hij maakt weinig lawaai (minder dan onze vorige), maar hij staat bij ons in de garage dus dit punt is voor ons niet zo belangrijk.

Driekus 25-10-2017

Condensdroger-warmtepomp Siemens (WT47Y700NL iQ800

Deze zeer stille en energiezuinige condensdroger-warmtepomp enkele maanden geleden gekocht ter vervanging van de ruim 20 jaar oude Siemens condensdroger.

Rickvanegmond 24-10-2017

Ideale droger

Sinds enige tijd hebben wij nu onze nieuwe droger in gebruik. Na veel vergelijken zijn we op deze mooie Siemens uitgekomen, zonder nu ook maar een moment spijt te hebben gehad.

Ontzettend makkelijk in gebruik, helder overzicht van de programma's en eenvoudig in te stellen. Ook de gewenste eindtijd en kreukelbeveiling zijn zo geregeld.

Grote voordeel is dat de droger in een fluitje van een cent op de afvoer is aan te sluiten, waardoor je er eigenlijk geen omkijken naar hebt. Ook het rooster is heel handig en snel schoon te maken.

Belangrijkste criteria voor ons waren de warmte afstoot en het geluid. Maar voor beide maakt ie echt met vlag en wimpel z'n beloftes
waar. In een zeer klein washok hebben wij totaal geen last van de warmte die van de machine afkomt, dit is er nauwelijks. Qua geluid bijna niet te merken dat ie aanstaat, heel licht achtergrondgeluid dat normaal gesproken amper opvalt.

Ook handig is de verlichte trommel, dat het toch net makkelijker maakt. Met name dankzij het self-cleaning systeem zijn wij vol vertrouwen dat we nog erg lang mogen genieten van deze strak vormgegeven droger.

Mark464646 14-10-2017

Snelle zuinige droger

Superdroger. Droogt snel en efficiënt. Daarnaast is het automatisch reinigen van de condensor ideaal.
De was wordt ook lekker zacht.

beadragon 01-10-2017

Een zuinige nieuwe techniek waterpomp droger

Een zuinige mooie wasdroger met de nieuwste techniek, en fijn dat de waterafvoer direct op de bestaande wasmachine afvoer kan, zelf de kit hiervoor is meegeleverd (zie foto)

WWMK 09-09-2017

Waardeloze kwaliteit

in 2014 aangeschaft. Het apparaat droogt geen 8 kilo, maar maximaal 5. Ook de deur ging hangen. Deze is vervangen, maar doet inmiddels hetzelfde.
Nu geeft het apparaat continue een alarm dat het condensreservoir (wat automatisch zou moeten legen) vol zit. Maar deze zit helemaal niet vol. Dus is de droger na 3 jaar gebruik alweer stuk. Ik mag hopen dat ik nog wat garantie krijg.
Waardeloos ding voor veel geld. Dit was mijn laatste Siemens wasdroger.

WMK 09-09-2017

Waardeloos ding

Ik het begin al veel storingen gehad. Hij droogt lang geen 8 kilo, dan blijft 'ie maar doorgaan en duurt het drogen letterlijk een eeuwigheid. Na de waardeloze service van zowel BCC als Siemens geen oplossing gekregen en moest ik mijn was maar in 2 delen drogen. Ook ging de deur al snel hangen. Nieuwe deur gekregen, maar probleem was er nog steeds.
Nu na 3 jaar geeft het apparaat continue aan dat het condensreservoir geleegd moet worden. Maar hij is leeg...
Voor mij nooit meer een Siemens apparaat. Veel geld voor een hoop rotzooi. En bij BCC zien ze mij ook nooit meer, want die schuiven alles af op Siemens. Wat nou high service..

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• droogt veel minder dan 8 kilo
  • snel kapot

Steef75 04-09-2017

Laag energiegebruik en grote trommel

Wij hebben de machine nu 2 weken en zijn zeer goed te spreken. Grote trommelinhoud, laag energiegebruik en gied droogtesultaat!

Ireen30 28-08-2017

Alles in één

Onze vorige droger (luchtafvoer droger) was kapot (ander merk). Na wat research ben ik bij deze van siemens uitgekomen. Als vrouw wil het oog ook wat, het is een mooi aparaat en is van alle gemakken voorzien.
Wat ik ook prettig vind is dat de droger vele malen zuiniger is dan de voorganger die we hadden. Ik had wat wassen in te halen en kon hem dus gelijk een aantal keren gebruiken. Wat mij opvalt is het dubbele stof filter, dit lijkt mij een enorm pluspunt omdat er zo minder stof ontsnapt naar de rest van het apparaat.
Er zitten veel opties op, dit zorgt ervoor dat ik nog even uit moet zoeken welke instelling(en) ik het beste kan gebruiken. Wel heb ik al 2 droogprogramma's in het geheugen kunnen zetten. Zelfs zonder gebruiksaanwijzing is dit gemakkelijk te doen.
Fijn is om in het scherm te kunnen zien hoeveel tijd de droger nog nldig heeft voor de was!