Siemens WT 47Y700 NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 380 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Annika 26-10-2016

Stil en droog

De wasdroger ziet er mooi uit, met een mooi groot raam waar een lichtje in brandt als de droger draait. De droger maakt weinig geluid, meer een soort achtergrondruis. Het display is duidelijk en makkelijk bedienbaar. En het belangrijkst: de handdoeken kwamen heerlijk droog uit de machine.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Weinig herrie
  • Goed droogresultaat

Minpunten

• Grote trommel (niet altijd genoeg was voorhanden)

Pieter 29-11-2016

Zeer fijne droger!

Behalve energiezuinig, mooi vormgegeven en met zeer veel mogelijke instellingen heb ik deze droger gekozen ivm de zelfreinigende condenser.

Om geen gat in de muur te hoeven boren heb ik gekozen voor een droger waarbij ik het condenswaterreservoir na iedere droogbeurt zou moeten legen. Er werd echter een slang bijgeleverd waarmee ik de droger nu heb aangesloten als dezelfde afvoer als de wasmachine. Daar dus ook geen omkijken meer naar!

Geen 10 omdat het geen A+++ is maar A++.
Qua gebruikersgemak wel een 10.

Erg blij met deze droger!
Pieter

Pluspunten

• Automatisch reinigen condenser
  • Afvoerslang meegeleverd voor directe afvoer water
  • Grote trommel
  • Overzichtelijke bediening
  • Startmoment uit te stellen

ES 26-10-2016

Super Wasdroger

Onze criteria was zo min mogelijk herrie tijdens het drogen, energiezuinig en gebruikersvriendelijk.
Nu al een paar keer gebruikt en dik tevreden mee. Door verschillende programma's aarzelen we ook niet om er iets niet in te stoppen. Sorteren en gaan! De machine stopt door de Isensor technologie ook wanneer de was droog is en loopt zijn programma niet uit. Voordeel hiervan is het nog zuiniger met energie omgaan en sneller klaar. Naast de basis, is altijd mooi meegenomen zo'n verlichte trommel, zelfreinigende condensor en de afvoermogelijkheid. Dik tevreden.

Louis 12-05-2016

mooie, stille droger

Onze oude heteluchtdroger ging stuk en toen hebben we, naar aanleiding van de goede reviews en testresultaten, deze gekocht. Mooi apparaat, hele grote trommel, en allerlei mogelijkheden voor het instellen. We moesten er wel even aan wennen dat de droger er langer over doet dan onze oude droger, maar hij is in elk geval een stuk energiezuiniger. We hebben standard het resultaat 'kastdroog' iets 'verhoogd' omdat de was naar ons gevoel net niet droog genoeg was. Maar dat kan ook komen omdat 'ie inmiddels weer koud was toen we het uit de machine haalden en koude was voelt soms vochtig, ook al is het dat niet. Wel jammer dat het geluidssignaal als de droger klaar is, niet zo hard is. Onze oude bleef met tussenpozen luid piepen en omdat de machine op zolder staat, was dat handig. Deze piept minder lang en een stuk zachter, dus dat signaal missen we vaak. Het apparaat is tijdens het gebruik stil en geeft veel minder warmte af dan de vorige. Wij zijn er erg blij mee.
Ik heb geen cijfer voor duurzaamheid gegeven omdat we het apparaat nog maar net hebben...

Roel 01-05-2016

Prima product

Een aantal weken nu in mijn bezit, het is een mooi en bijna geluidsarm product. Bij de instelling kastdroog was het niet kastdroog daardoor wat instellingen verandert en nu is het veel beter. De gebruikshandleiding is gelukkig geen dik boek, maar toch een goede/duidelijke handleiding. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

Nancy 29-04-2016

Sneller droog dan verwacht!

Van een zuinige gasdroger die supersnel droogde overgestapt naar een warmtepompdroger. Met in mijn achterhoofd dat ik me erop moest instellen dat het droger langer zou duren dan ik gewend was. Niets is echter minder waar! Binnen een uur is een volle wasmachine met handdoeken en ondergoed (gecentrifugeerd op 1600 toeren) hartstikke droog. Mooie vormgeving, handig lampje in de trommel, makkelijk te kiezen programma. Ook veel stiller dan mijn vorige droger. Bijkomend voordeel, geen blazende warme lucht meer naar buiten toe op momenten dat we op ons terras zitten, want er is geen grote afvoer meer nodig. Wel de afvoer van de wasmachine even moeten aanpassen omdat hier ook de afvoer van de droger nu bij moet. Conclusie, superblij mee!

JPH 16-04-2016

Efficiente Siemens Warmtepompdroger

9,4
Deze Siemens warmtepompdroger van iQ800 serie vermindert het energieverbruik met ruim meer dan de helft tov mijn 12 jaar oude afvoerdroger. Bijkeuken wordt niet vochtig, maar wel iets warmer. Waterafvoer voorkomt iedere keer ledigen van reservoir. Automatische condensor reiniging verminderd onderhoud en handhaaft efficiency.

Pennyfield 15-04-2016

Uitstekende droger, zeer blij met de aankoop!

Ik was toe aan een nieuwe wasdroger. Het oude exemplaar (ander merk) was inmiddels 10 jaar oud en deed het werk een stuk minder goed dan de eerste paar jaar.

Ik heb mijn keuze laten vallen op de Siemens WT 47Y700 NL vanwege de mogelijkheden, ruime inhoud en het feit dat de warmtepompdroger ook nog eens zuiniger is en minder "stof" de ruimte in blaast.

Doorslaggevend was voor mij de energiezuinigheid, een zelfreinigende condensor en de opties voor verschillende soorten was inclusief een koud programma.

Nu na bijna 4 weken in bezit, moet ik eerlijk zeggen dat dit een heel fijne wasdroger is. Niet alleen komt de was er droog en nagenoeg kreukvrij uit (ook al heeft deze een kreukvrij programma voldoet de standaard kastdroog optie), de droger is ook nog eens erg stil en de was ruikt ook nog eens erg fris na het programma.

De voornaamste voordelen:

+ Energiezuinig
+ Uitgestelde start en anti-kreuk programma
+ Zelfreinigende condensor met aansluiting op de afvoer
+ Geen afvoerlucht in de ruimte, dus ook minder stof!

Minpuntje
- De deur moet je door een vergrendeling opentrekken. Dit voelt wat "onnatuurlijk". Het is gewoon even wennen maar het voelt wat ongemakkelijk.

Al met al is deze droger zeker het aanbevelen waard. Er zijn dan ook geen echte minpunten te benoemen. De duurzaamheid is, met een paar weken, natuurlijk lastig in te schatten. Maar ik beoordeel dan ook meer op de duurzaamheid van mijn wasgoed zoals deze uit de droger komt. De was voelt fijner aan en ik heb minder pluis in het reservoir dan bij mijn vorige machines.

San 01-03-2016

7,6
Goede degelijke droger. Wordt niet zo warm als de oude droger. Geluidsloos, vergelijken met de oude droger. Eenvoudig en duidelijk in gebruik.

A.Botter 05-02-2015

Gisteren geleverd gekregen en nu al meer dan tevreden! Overtreft alle verwachtingen. Erg stille droger, veel mogelijkheden en geen warmte meer in ons washok! Nu al de aankoop van het jaar voor ons!

mique 04-01-2018

GEWELDIG

Ik heb mijn machine nu een week en heb al vele wasjesa gedroogd. Het fijnste aan deze machine vind ik dat je gewoon de materiaalsoort kunt kiezen. Dus bijv. Handdoeken. ZEER duidelijk dus en supersnel droog ook! een aanrader!

Sander234 27-12-2017

Goede droger

Net gekocht maar bevalt uitstekend. Valt vooral op dat de ruimte waar deze staat niet de typische droger lucht krijgt als we hem gebruiken.

Geert van der Tuuk 21-12-2017

Super droger

Heb deze droger gekocht omdat onze stuk was. Ben erg blij met dit apparaat, droogt goed en snel. Daar waar we eerder 4 tot 5 uur nodig hadden om te drogen doet deze het in 1,5 tot max 2 uur, wow. Hij is stil, zuinig en goed.

CorMarie 20-12-2017

Goed testresutaat.

Heb vorige week gekocht en ben zeer tevreden. Makkelijke bediening, duidelijke display, goed droog resultaat en een grote deur/opening.

puttenrm 20-12-2017

Geweldige machine

Heb het apparaat nu 3 jaar in gebruik, en kan nog geen minpunten ontdekken,
hij is stil een ruime keuze in programma's waar ik eerlijkheids halve moet bekenen dat ik er slechts een aantal van gebruik. was komt er perfect droog uit

TvR63 10-12-2017

Mooi apparaat met goede resultaten.

Nu een paar weken in huis. Bevalt prima en heeft goede droog resultaten. Je hoort de condensator wel, maar dat is een normaal geluid.

ivonneke 08-12-2017

Yeah great

Hele fijne warmtepompdroger, eenvoudig te bedienen,
korte droog programma's regelbare centrifuge,
Doet gewoon wat ie moet doen met een perfect resultaat

FJHH 06-12-2017

zelf reinigend is echt ideaal

Geen gedoe met de warmtewisselaar meer, dat is een echte uitvinding.
Weinig geluid, en het geluid van de koeling lijkt ietwat op een koelkast maar in totaal dus zeker niet storend.
Een enorme ruimte, daar kan met gemak een heel dekbed in.
Maar wat een lichtshow... fantastisch, vooral in ons donkere washok.
Direct aangesloten op de afvoer dus ook geen geleur meer met de waterbak.

Emile66 05-12-2017

Geweldige droger

Mijn eerste kennismaking met deze warmtepompdroger is zeer positief. Het keuzeprogramma is zeer uitgebreid en alles is makkelijk instelbaar. Ben zeer tevreden en blij met deze aankoop. Een aanrader wat mij betreft!

jeanette27 11-11-2017

Zuinig, stil, snel

Ik heb deze droger nu een maand in huis en hij bevalt prima. Heel stil, zuinig. Toch snel klaar, geen waterbak legen. Ik ben heel tevreden. Ziet er prachtig uit, duidelijk display. Hiervoor een luchtafvoer droger maar deze technologie is de toekomst, bevalt uitstekend. Ruimte wordt niet warm of benauwd.