Siemens WT 47Y700 NL - Reviews

64 dB
Energiekosten per jaar
53,36 euro

Frank 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Groot scherm duidelijke knoppen en erg zuinig

De vergelijkende tests zorgde ervoor dat dit type naar voren kwam. Het is wel typisch dat we iedere keer uit onafhankelijke test voor een Siemens hebben gekozen. Koffieapparaat, vaatwasser, wasmachine en droger. Kennelijk maak Siemens topproducten die iedere keer in de top qua kwaliteit en gebruikersgemak eindigen. Volgende keer maar niet meer vergelijken en gelijk voor een Siemens gaan.

Pluspunten

• droogt goed
  • veel programma's
  • zuinig
  • 8kg vulvolume
  • TFT tekstdisplay: voor een intuitive bediening

Hein 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie uitstraling, heldere bediening en goed werkend!

Het apparaat doet precies wat hij moet doen en ziet er ook nog leuk uit. De bediening is mooi en duidelijk en de was is goed droog. Het apparaat maakt weinig geluid. Ik ben tevreden.

Pluspunten

• Maakt goed droog
  • vrij stil
  • Was gaat er makkelijk in door de grote deur
  • Er kan 8 kg in

Gerard 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, energiezuinig en droogt perfect!

Droger werkt zoals al was aangegeven met een groot pluspunt; de was komt er NIET gekreukt uit. Tijd die nodig is om was te drogen valt enorm mee en de was is écht goed droog.

Pluspunten

• was is relatief snel droog
  • zeer energiezuinig
  • stil
  • geen gekruikt wasgoed
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• aansluiting condensbak

Tanja Hulshof 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super Energiezuinig

In 2001 een Siemens WT 66000 wasdroger( met slangafvoer) gekocht en eigenlijk was deze nog niet versleten maar omdat de Siemens WT47Y700NL super energiezuinig is, beste koop consumentengids 2016, hebben deze nu toch aangeschaft. Nou hij droogt super, heel stil, makkelijk te bedienen, kortom géén seconde spijt. Maar ja we hadden ook niet anders verwacht en hopen dat deze net zolang meegaat als de vorige Siemens.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Warmtepompdroger
  • beste koop 2016

Minpunten

• voor ons géén minpunten

maarten 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk te bedienen

Zeer zuinige wasdroger en gemakkelijk in gebruik!

We hebben veel apparaten van Siemens en bevallen ons zeer goed!

Pluspunten

• zuinig
  • gemakkelijk bedienbaar
  • mooi vormgegeven

Minpunten

• trommel draait een richting op

R 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Energie zuinig en goed droog resultaat.

Deze machine droogt uitstekend en is zelfs energiezuinig als ik op mijn slimme meter kijkt naar werkelijk verbruik. Daarnaast is de bediending erg eenvoudig, met ruim voldoende opties. Qua design is de glazen deaur erg gaaf!

Pluspunten

• Droog resultaat
  • Energie zuinig
  • Eenvoudige bediening
  • Voldoende opties

Nicolientje 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Topdroger!

Stil, stoot weinig warmte en vocht uit en droogt goed. Een verademing vergeleken met onze oude droger.

Louis 03-12-2016 Product paar maanden in bezit

Mooie machine om te zien, doet het uitstekend.

Machine doet er exact de tijd over die op de display staat (daar had onze oude machine nogal moeite mee. Is mooi om te zien, zit een lamp in de trommel. Ook pluizenfilter is top. Gemakkelijk eruit te halen en als je die laat zitten komt je was niet onder de pluizen als je die eruit haalt. Kortom zeer tevreden.

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Goed pluizenfilter
  • Redelijk stil
  • Exact op tijd

San 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Super snel

Super snel droog, geen last meer van vocht in de ruimte. Handige programma's en handig lichtje in de trommel.

Ben 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi goed werkend apparaat

Mede gekozen door goede vermelding consumentenbond. Vormgeving is
erg mooi, werkt zeer goed, licht in trommel aan te bevelen.

Pluspunten

• licht in trommel
  • duidelijk display

Pieter 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne droger!

Behalve energiezuinig, mooi vormgegeven en met zeer veel mogelijke instellingen heb ik deze droger gekozen ivm de zelfreinigende condenser.

Om geen gat in de muur te hoeven boren heb ik gekozen voor een droger waarbij ik het condenswaterreservoir na iedere droogbeurt zou moeten legen. Er werd echter een slang bijgeleverd waarmee ik de droger nu heb aangesloten als dezelfde afvoer als de wasmachine. Daar dus ook geen omkijken meer naar!

Geen 10 omdat het geen A+++ is maar A++.
Qua gebruikersgemak wel een 10.

Erg blij met deze droger!
Pieter

Pluspunten

• Automatisch reinigen condenser
  • Afvoerslang meegeleverd voor directe afvoer water
  • Grote trommel
  • Overzichtelijke bediening
  • Startmoment uit te stellen

D 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Topdroger

De droger droogt heel goed, hij is stil en het apparaat ziet er ook nog mooi uit! Zeer tevreden. Zou hem zeker aanbevelen.

Okke 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi, stil, grote trommel

Gekocht als vervanger van onze 14 jaar oude condensdroger. Deze Siemens gekocht op basis van test resultaten en ervaringen van vele andere eigenaren. Wat is dit ding heerlijk stil ten op zichte van onze oude droger. Ook geen warme lucht meer in de kamer. Het instellen, programma's kiezen is erg makkelijk en wijst eigenlijk voorzich. Het boekje eigenlijk alleen gebruikt voor het omdraaien van de deur.
Dat was wel een klusje en moest even goed kijken of de deur wel weer goed in elkaar zat. Sommige plastic delen sluiten niet helemaal op elkaar aan.
Ook was de rand van de deksel beschadigt snel, ergens denk ik tijdens verplaatsen of transport tegen een randje aan en stuk lak eraf.
Ook wilde we de afvoer van het water via de afvoer laten lopen, maar niet bij stil gestaan dat de afvoer buis al een afvoer erin heeft zitten van de wasmachine. De droger afvoer slang is niet flexibel en kan er niet bij. Kunnen we wellicht oplossen door Y element.
Droogtijd is zeker een half uur korter dan onze vorige droger en vele malen zuiniger.
Tot nu toe, fijn apparaat!

Pluspunten

• stil
  • snel
  • intuitive programmering

Minpunten

• deur veel plastic wat snel beschadigd
  • redelijk zwaar

HappyAK 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Top warmtepompdroger van Siemens

Oude condensdroger van Siemens (21 jarige staat van dienst) vervangen door nieuwe warmtepompdroger van Siemens, we zijn al jaren zeer tevreden met alle machines van het merk Siemens, dus ook nu weer gekozen voor dit merk. Droger is zoals verwacht een zeer goede aankoop, veel mogelijkheden om alle was te drogen, resultaat is top, geluidsarm (kelder) en gebruikersvriendelijk, kortom weer TOP !

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijke bediening
  • Veel droogmogelijkheden
  • Energiezuinig
  • Geluidsarm
  • Top droogresulaat

Minpunten

• Voor een goed resultaat wel ff uitzoeken

Hartger 20-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima droger, stil en doet wat hij moet doen

Mooi ding en voelt heel degelijk. Droger droogt gewoon goed en heerlijk dat je maar 1 pluizenfilter hoeft uit te pluizen. Past in het standaard formaat slot van onze inbouwkast. En is (zeker in vergelijking met onze vorige warmtepomp droger (1e lichting) heel stil).

Enige nadeel dat op heden dat ik heb ondervonden, is om de draairichting van de deur te wijzigen moet je nogal hannesen om hem weer vastgeklikt te krijgen (materiaal wel heel degelijk)

Ik zou hem hou dan ook zeker aanraden!

Pluspunten

• doet het uitstekend
  • slechts 1 pluizenfilter
  • stil

Minpunten

• draairichting deur wijzigen lastig

M Buitendijk 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie Wasdroger

Mooie wasdroger, goede prijs kwaliteits verhouding.
Super blij mee. heeft nu twee keer aan gestaan en doet gewoon zijn werk naar behoren. Ten opzichte van onze vorige droger is hij snel stil en zuinig.

Zeker geen miskoop

Marga Daenen 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

warmtepomp droger

Super goed snel droog.En geef weinig warmte in de omgeving waar die staat, omdat we in apartement wonen staat hij op de wasmachine in het werk hok.
prijs dat is hij wel waard voor alle luxe wat erop zit.
Bij mediamarkt in de winkel besteld en bezorging ook goed, en oude mee genomen.

Pluspunten

• warmte pomp droger erg zuinig
  • de was krimp niet alles kan erin

Tanja 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Goede, zuinige wasdroger

In tegenstelling tot wat de monteur vertelde, is deze wasdroger net zo snel als de oude luchtafvoerdroger. Daarentegen is deze wel vele malen zuiniger met energie!

Pluspunten

• zuinig
  • snel
  • eenvoudig in gebruik

Siemens WT 47Y700 NL 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Siemens WT 47Y700 NL

mooi en stil, iets minder stil dan verwacht, daarom geen 9 of 10, maar voor hoe goed wordt gedroogd is deze machine zeer stil.

Kaspersen 12-11-2016 Product paar weken in bezit

Stil, zuinig en gemakkelijk te bedienen

Wij zijn heel blij met onze nieuwe wasdroger, de Siemens WT47Y700. De droger staat op de voorzolder, vlak naast de kamer waar onze meiden slapen en draait vooral 's nachts. We hebben het verbruik gemeten en de droger is heel zuinig. Net zo belangrijk voor ons: de droger is heel stil, de meiden worden niet meer wakker van de droger zoals voorheen. Ook geeft de droger veel minder warmte af dan onze vorige droger, geen Siemens overigens, waardoor de voorzolder zelf minder warm is. Het gebruiksgemak is hoog, de droger is makkelijk bedienen en heeft alle opties die wij willen zonder het ingewikkeld te maken. Ten slotte zijn wij er blij met de sensor die de duur van de droogtijd automatisch aanpast, het programma duurt daardoor niet langer dan nodig.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • gebruiksgemak
  • gemakkelijk te bedienen