Miele T 8939 WP - Reviews

0 euro
Vulgewicht
7,0 kg

ArmandH 16-06-2013 Product paar dagen in bezit

Wij hebben in opvolging van onze miele afvoerdroger welke we ruim 10 jaar met dagelijks veel droogplezier in al deze tijd storingsvrij kunnen gebruiken, waren overigens in bezit van een servicecertificaat, aangezien we zeer veel wassen en drogen toch tijd om dit apparaat te vervangen,nu voor deze warmtepompdroger gekozen vanwege energiezuinigheid,je blaast de warme lucht niet meer de vrije natuur in maar houdt deze mooi binnen, zal in de winter aangenaam warm in deze ruimte zijn, machine heeft vele mogelijkheden en door hem rechtstreeks op een sifon aan te sluiten hoef je de wateropvangbak niet te legen, je hoort wel in de afvoerbuis het condenswater pruttelen maar dit is niet storend, droogresultaat is goed te noemen, is iets langzamer als onze oude miele droger maar wel een stuk zuiniger, tevens hier het 10 jaar servicecertificaat a 159 euro bijgekocht om 10 jaar van de kosten af te zijn,hier zit toch genoeg techniek wat wel eens kapot kan gaan, met miele service alleen maar positieve ervaringen gehad.

HKno 03-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Sinds 02-04-'10 in gebruik, is inmiddels 3e Miele condensdroger sinds 1982. Is mijns inziens een uitstekende score. Gezien de eerdere ervaringen met tussentijdse reparatie, bij deze droger het Miele certificaat afgesloten 10 jaar garantie. Service wordt dan direkt door Miele vanuit Vianen geregeld, deze is overigens uitstekend. Grootste oorzaak bij defecten aan drogers, wordt veroorzaakt door de gebruiker zelf, namelijk te zwaar beladen. Wasmachine lekker vol en dan in 1 keer in de droger, doe ik zelf ook. Daar is deze 7 kg droger beter tegen bestand. Pak de weegschaal eens erbij voor de vochtige was, bestemd voor de droger.
De extra filters schuimfilters zijn het zwakke punt, ze werken goed maar zijn kwetsbaar en kosten per set 35 euro.
Ook is het omslachtig en vaak schoonmaken, hangt waarschijnlijk samen met lokale omstandigheden, hardheid water e.d. Het extra schuimfilter voor de condensor geeft nimmer problemen. Het piepende of snerpende geluid, wordt veroorzaakt door de compressor is door Miele verholpen.
Kortom heel goede machine, ik zou geen andere willen, en ja er gaat wel eens iets stuk, maar gezien het bijna dagelijkse gebruik, is dan gezien de totale levensduur geen probleem.
Mijn advies, laat er niemand anders aan knutselen, dan de monteurs uit Vianen.

ronchi 24-04-2012 Product paar dagen in bezit

Na bijna 18 jaar was onze Miele droger overladen en de keuze gemaakt om maar geen reparatie er aan te wagen. Die oudere machines gebruiken veel stroom. Wel eerst op onderzoek gegaan, misschien toch eens een goedkopere kiezen maar na diverse verkopers gesproken te hebben (gemiddeld andere merken 7 a 8 jaar) en internet recensies gelezen toch gekozen voor Miele. (andere merken gaan soms wel langer mee maar hebben dan wel weer een reparatie gehad). Daarnaast hebben betrouwbaarheid en veiligheid ook een grote rol gespeeld.

We hebben gekozen voor een droger met warmtepomp dat scheelt veel in energieverbruik maar is de constante temperatuur ook beter voor je wasgoed dus minder kans op krimpen.

Bediening is prima en makkelijk, resultaat is perfect en hoor je zachtjes te warmtepomp brommen verder geen rare bijgeluiden. Heb voor het eerst ook maar mijn overhemden er aan gewaagd en ook die hebben het goed overleefd.

Wel even wennen dat je geen ‘waterbak’ meer hoeft te legen, de droger is op de afvoer aangesloten van de wasmachine dat is erg handig.

Even een heftig bedrag maar dat delen door 20 (jaar) en het plezier plus betrouwbaarheid dan valt het best wel mee. Nu maar hopen dat onze 20 jaar oude Miele wasmachine het nog even blijft doen.

Voor duurzaamheid een 8 gegeven want een 9 of 10 kan ik pas geven als we jaren verder zijn.