Miele T 7950 WP - Reviews

Energiekosten per jaar
54,74 euro

Woodsel53 06-01-2013 Product kwartaal in bezit

De aanleiding:
Onze jongste zoon (24)kreeg een nieuwe studentenkamer waarin hij weinig ruimte heeft om was te drogen. Ik heb hem onze oude (ook 24) Miele Novotronic Mistral C condensdroger aangeboden, die nog immer prima functioneert, die wij aangeschaft hebben in het jaar waarin hij is geboren.
Dus ben ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe energiezuinige droger, met voorkeur voor warmtepomptechnologie.
Bij de lokale dealer Scheffer enige modellen bekeken ,waarbij ik toch weer bij Miele ben uitgekomen, en wel op de T7950 WP Eco. Omdat zit apparaat in de showroom bij een passende wasmachine staat opgesteld de W1901 WPS (matched pair) was de gedachte om dan ook maar een nieuwe wasmachine aan te schaffen al geboren, want onze oude Miele W811 wasmachine uit 1995 was ook een matched pair met de droger.
De mooie aanbieding die Scheffer aan ons heeft gedaan heeft ons over de drempel geholpen.
Beide apparaten zijn keurig thuis bezorgd en geïnstalleerd.
Droger werkt stil en droogt prima. Bijna alles kan erin, omdat de luchttemperatuur waarmee gedroogd wordt lager is dan bij een conventionele condensdroger. Enige voorzichtigheid is hier op zijn plaats. (Mogelijk kan er krimp optreden bij kledingstukken waarin het wasvoorschrift vermeld: niet mechanisch drogen.)
De ruimte waarin de droger staat opgesteld wordt nauwelijks warmer tijdens het droogproces.
Al met al een tevreden gebruiker, waarbij over duurzaamheid nog geen juist oordeel gegeven kan worden, maar hopelijk houdt hij het net zoals de oude droger ook 24 jaar vol.

productgetest 24-11-2012 Product kwartaal in bezit

We hebben het twee jaar zonder droger gedaan en met de komst van deze top droger is dat echt een verademing. Erg stille machine. De was komt kastdroog uit de machine. Hebben een keer niet echt droge was gehad maar dat door te veel was. Omdat de droogtrommel groter is dat de trommel vd wasmachine en we zo zuinig mogelijk willen wassen en drogen. Doen we ook nog wel eens 1,5 was in de droger. Voor de rest geen klagen over deze machine! Heel blij mee:)

jelee25 11-10-2012 Product kwartaal in bezit

6,3
Wij hebben deze droger gekocht omdat we in een appartement gaan wonen, we hebben dus geen mogelijkheid om straks goed te ventileren. Na 1 week al iemand van Miele laten komen omdat de wasruimte waar droger op dit moment nog staat warm wordt als de droger tijdje aanstaat. De was is nooit helemaal droog maar nog klam als deze uit droger komt waardoor de was vaak muf ruikt. Volgens Miele medewerker was er niets mis met de droger. Ik vind deze droger absoluut geen aanrader!!!!!!