Liebherr GP 1486

kast
A+++
Netto inhoud
104 liter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr GP 1486 op Kieskeurig.be.

De GP 1486 van Liebherr is een tafelmodel diepvrieskast. Dankzij de SuperFrost-functie van deze vrieskast worden etenswaren snel ingevroren, zodat de vitaminen beter behouden blijven. Je hoeft je dankzij de SmartFrost-functie echter amper zorgen te maken over rijpvorming. Mocht je je vriezer toch willen ontdooien, dan kun je dankzij de transparante lades goed zien wat er nog in ligt. Ook kun je de lades en tussenbodems uitnemen om meer ruimte te creëren. De vriezer van Liebherr is ook uitgerust met FrostControl. Na een stroomstoring wordt de hoogst bereikte temperatuur getoond, zodat je de kwaliteit van je etenswaren goed kunt beoordelen.

kruug 10-10-2012

Ik heb hem nu ruim een week en al probleem mee gehad dat niet aan het apparaat zelf lag. Na 4 dagen prima te hebben gewerkt, steeg de temperatuur (natuurlijk in het weekend). Maandag gebeld en woensdag monteur van Liebherr die de vriezer heeft gerepareerd. Oorzaak defect: scheurtje in een soldeerverbinding dat ontstaan is tijdens transport. Kon ter plekke worden gerepareerd (geen kosten - garantie). Monteur was zo fair om te zeggen dat de schade ook tijdens transport bij Liebherr kan zijn opgetreden, na de inspectie. Kortom: prima aftersales bij Liebherr.

John 25-07-2016

Mooie vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Doordat deze vriezer zeer zuinig is moet je rekening houden dat daardoor de invriescapaciteit minder groot is dus het duurt wel even voordat hij op -23 graden is gekomen. Display gaat op donker na verstellen van instelling (energie besparing?) hierdoor kun je niet op afstand controleren (later op de dag en avond) of de temperatuur nog juist staat, maar bij verstelling zeer helder afleesbaar. Lade 4x lijken klein (kleiner) dan mijn vorige vriezer,dit door een zeer dikke isolatielaag om de vriezer heen, dus van binnen veel kleiner is dan van buiten lijkt te zijn. Maar 104 liter zou er in moeten kunnen dus voldoende voor de meesten. Deur sluit zeer goed! en eindelijk geen lekkende vriezer meer. Mooi uiterlijk strak design. Stil en makkelijk geplaatst. Aanrader.

abobram 15-02-2017

display verlichting kun je zo instellen dat hij niet op donker gaat, zie de handleiding

PeterJansen 24-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Inmiddels hebben we deze vriezer 3,5 jaar in het bezit en kunnen niet anders dan tevreden zijn. Vriest goed, sluit goed, en de ijsvorming valt erg mee (we ontdooien ongeveer 1x per jaar).
Nu is 1 voorste klep van een la helaas gebroken door onze eigen knulligheid (scheur door val, daarna te hard getrokken).

BMO62 08-10-2014

Mooi apparaat, voelt allemaal degelijk aan. Veel ruimte in de grote laden. Scharnier van de deur in een paar minuten omgezet. Lekker stil. Duurzaamheid valt nog niet veel van te zeggen. Aanrader!

Aronyth 09-03-2020

Fijn vriezertje: Stil, koelt goed en genoeg ruimte.

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze vriezer heb ik aangeschaft omdat ik een geluidsarm maar toch degelijk functionerend apparaat wilde hebben. Ik woon in een zeer gehorige flat, en voordat ik deze vriezer kocht heb ik twee 'geluidsarme' vriezers van een ander merk terug moeten sturen.

Vrieskwaliteit:
De kwaliteit is tot nu toe prima bevallen. Na een paar uur was de vriezer op temperatuur en bleef hij ook op temperatuur, zonder al te vaak aan te slaan. Ook zonder de superfrost-functie blijft de temperatuur bij het invriezen van een kleine hoeveel nieuwe producten stabiel. In de bovenste lade liggen de meegeleverde “koudeaccu's” (grote koelblokken), die ook de inhoud koel moeten houden als de stroom uitvalt. Deze nemen wel wat ruimte in, maar helpen ook misschien de temperatuur stabiel te houden.

Bouwkwaliteit:
De lades laten zich goed openen en lijken stevig genoeg geconstrueerd te zijn voor normaal gebruik. De deur opent en sluit zonder al te veel speling en sluit ook goed aan op de kast. De lades zijn een stuk smaller dan de kast zelf, maar er zijn dan ook geen koelelementen aanwezig in het gebruiksgedeelte van de kast, en de binnenkant is daarom makkelijk schoon en rijpvrij te houden. Bovendien kunnen er ook grotere producten in de kast geplaatst worden door het verwijderen van lades en planken. Na ruim een maand gebruik is er nauwelijks rijpvorming zichtbaar.

Geluid:
Bij een normale werking is alleen een licht suizen van de motor hoorbaar, en belangrijker: er zijn ook weinig vibraties die aan de vloer worden doorgegeven vanuit de compressor, waardoor het geluid zich beperkt tot de ruimte waarin de vriezer zich bevind. Bij het inschakelen na ontdooien, of met het activeren van de superfrost-functie is hij wel duidelijk hoorbaar, en trilt hij ook wat harder door op de vloer, maar nog steeds ruim binnen de normen, en alleen voor zeer geluids- en trillingsgevoelige mensen storend.

De inhoud:
De lades zijn diep en ruim genoeg wat mij betreft. Grote pizzadozen en broden passen er goed in. Voor twee personen is er genoeg opslagruimte om voor twee weken of langer de boodschappen even over te slaan.

Design:
De kast ziet er redelijk eenvoudig uit. Er zijn geen storende plastic randen aanwezig. Het enige wat een beetje opvalt is de overgang van de vorm van het rechte werkblad naar de gekromde buitenkant van de deur welke stijlvol is uitgevoerd door een schuin aflopende bovenrand van de deur, welke hierdoor wat dikker of boller lijkt dan gebruikelijk. Op de voorkant van het werkblad is een duidelijk leesbaar display aanwezig dat de temperatuur aangeeft en bij het aanraken van de bedieningsknoppen oplicht. De knoppen werken goed en redelijk eenvoudig, en laten een bescheiden elektronisch tikje horen bij bediening.

Wat ik nog mis:
Verlichting aan de binnenkant.

Samengevat: Een hele goede basisvriezer in het segment vrijstaande tafelmodellen. Misschien wel de beste? Vrijwel zeker de stilste.

• Stabiele temperatuur
  • Makkelijk schoonmaken
  • Degelijk basismodel

Minpunten

• geen lampje

joram_heteren 20-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

super vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mijn ouders hebben 5 jaar geleden een oudere versie aangeschaft, identiek aan deze maar niet a+++. Zij zijn nog steeds erg tevreden. 2 maanden terug deze vriezer aangeschaft, met 2 mooie grote koel elementen onder in. Super vriezer en superfrost als het snel flink ingevroren moet worden.Het doet wat het moet doen en maakt geen geluid en kost weinig stroom. Perfect apparaat

MHilberdink 17-07-2016

Kinderslot onhandig

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Net in bezit dus weinig over duurzaamheid te zeggen. Apparaat functioneert verder goed, staat in huis en blijkt in ieder geval stil. Belangrijk puntje om te vermelden is dat het kinderslot alleen werkt voor de aan/uit knop en niet voor de temperatuur- en superfrost knop. Die moet je dus alsnog afschermen voor kinderhandjes.

Andrei 10-03-2020

Perfect freezer for our garden shed

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

We wanted something that could fit into our shed, while being capable of running at negative temperatures, and with low energy consumption. And in the end we went with this model, which fulfils our requirements.

Pluspunten

• size
  • capable to run at negative temperatures

Peter D 06-07-2020

Zeer zuinig en speciaal voor koude ruimtes

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze vriezer speciaal gekocht voor plaatsing in een koude ruimte. Daarnaast is deze vriezer ook nog een super zuinig A+++. Speciale snelle invries-stand en degelijk uitgevoerd. 7 jaar garantie.

Pluspunten

• koude ruimte
  • zuinig A+++
  • invriesstrand
  • bediening aan voorzijde
  • 7 jaar garantie

Minpunten

• niet kunnen vinden

Ferry de Koning 02-07-2020

makkelijke bediening,handige indeling, geruisloos

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Liebherr maakt zijn Astatus volledig waar. Degelijk en vertrouwd.Geruisloos.
Ik ben zeer tevreden met dit apparaat.Snel in te vriezen. Duidelijke display

Pluspunten

• indeling
  • display bediening

Ans van St 23-06-2020

Vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mooi formaat vriezer met 3,5 laden. Voldoende ruimte in de laden en voor een schappelijke prijs. Heel zuinig in gebruik. Geen geluid. Ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Veel ruimte

Mariska 21-06-2020

Top vriezer!

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Top vriezer. Super blij mee. Grote vriesvakje, snel op temperatuur en slaat zelden aan. Onze oude vriezer sloeg super vaak aan en dat is bij deze niet het geval. Wanneer hij wel aanslaat is de vriezer ook nog eens heel stil.

Persoonlijk vind ik het ook een mooi apparaat. Degelijke vriesvakken en goed schoon te maken doordat er nauwelijks randjes oid zijn. Aanrader!

Pluspunten

• Grote degelijke vakken
  • Zuinig

ria wagemans 12-06-2020

zuinige en praktische koeler

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

zuinig in gebruik , mooie luxe uitstraling , en uiterst praktische indeling , weinig ontdooien . In plaats van elke twee maanden hooguit eens per half jaar of minder.

An 04-06-2020

Zeer mooie handige vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Handige vriezer door gladde wanden en uitneembare glazen platen en bakken.
Slaat wel iets meer aan dan beweerd wordt, maar is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• gladde wanden
  • uitneembare platen/bakken

Minpunten

• slaat toch wel wat aan

yme 03-06-2020

vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Bevalt zeer goed .je hoort hem bijna niet .en zeer zuinig voor een klein gezin is deze vrieser prima .
Ik wou geen grote vriezer en dit tafelmodel is prima met 4 laden .en het merk is mij ook altijd prima bevallen .nu nog een koelkast van Liebherr uitzoeken

Pluspunten

• mooi formaat
  • zeer zuinig
  • Geruisloos

Sjaak 01-06-2020

Stille vriezer, waarmee je supersnel de temp kan verlagen

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

De vriezer staat als afscheiding tussen keuken en woonkamer en moet dus super stil zijn. Nou en dat is tie, super stil, ook het aan en af slaan, vaak een klik, maar niet bij deze vriezer. Top!
Tevens is opvallend hoe snel de temp zakt met Superfrost en vasthoudt bij nieuw in te vriezen levensmiddelen.
Ik had al veel positieve reviews gelezen en kan me daar volledig bij aansluiten.

Pluspunten

• Stil en geen klik van aan en afslaan
  • Superfrost temp snel omlaag
  • Laden met handgrepen aan de zijkant

Willem 30-05-2020

Zuinig en betrouwbaar en heel stil

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Wij hadden al jaren de voorganger van deze vriezer en die beviel erg goed dus toen onze vriezer kuren kreeg was het niet moeilijk welk merk we gingen kopen, deze vriezer van Liebherr is heel stil, vriest goed en makkelijk met superfrost voor wat grotere hoeveelheden en dat schakelt automatisch uit na een bepaalde tijd. Het energie verbruik is heel laag van deze vriezer.

Pluspunten

• Superfrost dat automatisch uitschakeld
  • Geluidsarm en zeer zuinig

Minette 30-05-2020

Fijn vriezertje

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Toen bleek dat de (inbouw)koelkast in ons tijdelijke huurappartement zelfs geen vriesvakje had was de keus al snel gemaakt; er moest een vriezertje komen.
Met de fijne ervaring van een eerdere Liebherr koelvriescombinatie was die keuze ook niet moeilijk; het zou een Liebherr worden.
Bij ons toekomstige huis komt hij in de garage te staan, dus dat deze vriezer ook lagere temperaturen aankan is een plus, tel daarbij op dat de elementen waar de lades op staan er ook uit kunnen zodat er iets groters in geplaatst kan worden was de kers op de taart.

Pluspunten

• Variabele indeling
  • Kan in een lage omgevingstemperatuur

H 28-05-2020

perfecte vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

De eerste liebherr vrieskast heeft het bijna 15 jaar uitgehouden na uitval meteen soortgelijke kocht

Fam Smeels 26-05-2020

vrieskast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Onze bergruimte op zolder is beperkt maar deze vriezer past met zijn omvang perfect. Onze oude vriezer van Liebherr heeft het ruim 20 jaar gedaan maar vraagt nu te veel stroom. Het nieuwe apparaat is energie zuinig en heeft vier makkelijke laden die voor ons voldoende ruimte bevatten om een voorraad in de kast te hebben. Vriest snel tot 23 graden en doordat de laden overzichtelijk zijn kost spullen eruit pakken en erin doen weinig tijd.

Pluspunten

• goed plaatsbaar qua omvang
  • energie zuinig
  • ruime laden