Liebherr GP 1486

kast
A+++
Netto inhoud
104 liter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 75 reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr GP 1486 op Kieskeurig.be.

De GP 1486 van Liebherr is een tafelmodel diepvrieskast. Dankzij de SuperFrost-functie van deze vrieskast worden etenswaren snel ingevroren, zodat de vitaminen beter behouden blijven. Je hoeft je dankzij de SmartFrost-functie echter amper zorgen te maken over rijpvorming. Mocht je je vriezer toch willen ontdooien, dan kun je dankzij de transparante lades goed zien wat er nog in ligt. Ook kun je de lades en tussenbodems uitnemen om meer ruimte te creëren. De vriezer van Liebherr is ook uitgerust met FrostControl. Na een stroomstoring wordt de hoogst bereikte temperatuur getoond, zodat je de kwaliteit van je etenswaren goed kunt beoordelen.

kruug 10-10-2012

Ik heb hem nu ruim een week en al probleem mee gehad dat niet aan het apparaat zelf lag. Na 4 dagen prima te hebben gewerkt, steeg de temperatuur (natuurlijk in het weekend). Maandag gebeld en woensdag monteur van Liebherr die de vriezer heeft gerepareerd. Oorzaak defect: scheurtje in een soldeerverbinding dat ontstaan is tijdens transport. Kon ter plekke worden gerepareerd (geen kosten - garantie). Monteur was zo fair om te zeggen dat de schade ook tijdens transport bij Liebherr kan zijn opgetreden, na de inspectie. Kortom: prima aftersales bij Liebherr.

John 25-07-2016

Mooie vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Doordat deze vriezer zeer zuinig is moet je rekening houden dat daardoor de invriescapaciteit minder groot is dus het duurt wel even voordat hij op -23 graden is gekomen. Display gaat op donker na verstellen van instelling (energie besparing?) hierdoor kun je niet op afstand controleren (later op de dag en avond) of de temperatuur nog juist staat, maar bij verstelling zeer helder afleesbaar. Lade 4x lijken klein (kleiner) dan mijn vorige vriezer,dit door een zeer dikke isolatielaag om de vriezer heen, dus van binnen veel kleiner is dan van buiten lijkt te zijn. Maar 104 liter zou er in moeten kunnen dus voldoende voor de meesten. Deur sluit zeer goed! en eindelijk geen lekkende vriezer meer. Mooi uiterlijk strak design. Stil en makkelijk geplaatst. Aanrader.

abobram 15-02-2017

display verlichting kun je zo instellen dat hij niet op donker gaat, zie de handleiding

PeterJansen 24-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Inmiddels hebben we deze vriezer 3,5 jaar in het bezit en kunnen niet anders dan tevreden zijn. Vriest goed, sluit goed, en de ijsvorming valt erg mee (we ontdooien ongeveer 1x per jaar).
Nu is 1 voorste klep van een la helaas gebroken door onze eigen knulligheid (scheur door val, daarna te hard getrokken).

BMO62 08-10-2014

Mooi apparaat, voelt allemaal degelijk aan. Veel ruimte in de grote laden. Scharnier van de deur in een paar minuten omgezet. Lekker stil. Duurzaamheid valt nog niet veel van te zeggen. Aanrader!

Aronyth 09-03-2020

Fijn vriezertje: Stil, koelt goed en genoeg ruimte.

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze vriezer heb ik aangeschaft omdat ik een geluidsarm maar toch degelijk functionerend apparaat wilde hebben. Ik woon in een zeer gehorige flat, en voordat ik deze vriezer kocht heb ik twee 'geluidsarme' vriezers van een ander merk terug moeten sturen.

Vrieskwaliteit:
De kwaliteit is tot nu toe prima bevallen. Na een paar uur was de vriezer op temperatuur en bleef hij ook op temperatuur, zonder al te vaak aan te slaan. Ook zonder de superfrost-functie blijft de temperatuur bij het invriezen van een kleine hoeveel nieuwe producten stabiel. In de bovenste lade liggen de meegeleverde “koudeaccu's” (grote koelblokken), die ook de inhoud koel moeten houden als de stroom uitvalt. Deze nemen wel wat ruimte in, maar helpen ook misschien de temperatuur stabiel te houden.

Bouwkwaliteit:
De lades laten zich goed openen en lijken stevig genoeg geconstrueerd te zijn voor normaal gebruik. De deur opent en sluit zonder al te veel speling en sluit ook goed aan op de kast. De lades zijn een stuk smaller dan de kast zelf, maar er zijn dan ook geen koelelementen aanwezig in het gebruiksgedeelte van de kast, en de binnenkant is daarom makkelijk schoon en rijpvrij te houden. Bovendien kunnen er ook grotere producten in de kast geplaatst worden door het verwijderen van lades en planken. Na ruim een maand gebruik is er nauwelijks rijpvorming zichtbaar.

Geluid:
Bij een normale werking is alleen een licht suizen van de motor hoorbaar, en belangrijker: er zijn ook weinig vibraties die aan de vloer worden doorgegeven vanuit de compressor, waardoor het geluid zich beperkt tot de ruimte waarin de vriezer zich bevind. Bij het inschakelen na ontdooien, of met het activeren van de superfrost-functie is hij wel duidelijk hoorbaar, en trilt hij ook wat harder door op de vloer, maar nog steeds ruim binnen de normen, en alleen voor zeer geluids- en trillingsgevoelige mensen storend.

De inhoud:
De lades zijn diep en ruim genoeg wat mij betreft. Grote pizzadozen en broden passen er goed in. Voor twee personen is er genoeg opslagruimte om voor twee weken of langer de boodschappen even over te slaan.

Design:
De kast ziet er redelijk eenvoudig uit. Er zijn geen storende plastic randen aanwezig. Het enige wat een beetje opvalt is de overgang van de vorm van het rechte werkblad naar de gekromde buitenkant van de deur welke stijlvol is uitgevoerd door een schuin aflopende bovenrand van de deur, welke hierdoor wat dikker of boller lijkt dan gebruikelijk. Op de voorkant van het werkblad is een duidelijk leesbaar display aanwezig dat de temperatuur aangeeft en bij het aanraken van de bedieningsknoppen oplicht. De knoppen werken goed en redelijk eenvoudig, en laten een bescheiden elektronisch tikje horen bij bediening.

Wat ik nog mis:
Verlichting aan de binnenkant.

Samengevat: Een hele goede basisvriezer in het segment vrijstaande tafelmodellen. Misschien wel de beste? Vrijwel zeker de stilste.

• Stabiele temperatuur
  • Makkelijk schoonmaken
  • Degelijk basismodel

Minpunten

• geen lampje

joram_heteren 20-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

super vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mijn ouders hebben 5 jaar geleden een oudere versie aangeschaft, identiek aan deze maar niet a+++. Zij zijn nog steeds erg tevreden. 2 maanden terug deze vriezer aangeschaft, met 2 mooie grote koel elementen onder in. Super vriezer en superfrost als het snel flink ingevroren moet worden.Het doet wat het moet doen en maakt geen geluid en kost weinig stroom. Perfect apparaat

MHilberdink 17-07-2016

Kinderslot onhandig

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Net in bezit dus weinig over duurzaamheid te zeggen. Apparaat functioneert verder goed, staat in huis en blijkt in ieder geval stil. Belangrijk puntje om te vermelden is dat het kinderslot alleen werkt voor de aan/uit knop en niet voor de temperatuur- en superfrost knop. Die moet je dus alsnog afschermen voor kinderhandjes.

Eefje 25-09-2020

Veel opbergruimte

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze vriezer hebben we gekocht voor erbij in de coronatijd.
De vriezer heeft een compact formaat en tegelijkertijd veel opbergruimte. Producten bevriezen snel.
Enig minpunt is dat een binnen een half jaar wel ijsafzetting is aan de wanden (we maken de vriezer sporadisch open).

Pluspunten

• Verschillende lades
  • Compact

Minpunten

• IJsafzetting aan wanden

Andrei 10-03-2020

Perfect freezer for our garden shed

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

We wanted something that could fit into our shed, while being capable of running at negative temperatures, and with low energy consumption. And in the end we went with this model, which fulfils our requirements.

Pluspunten

• size
  • capable to run at negative temperatures

edith 20-10-2020

Diepvrieskast tafelmodel

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Diepvrieskast in tafelmodel dat qua 'zicht' al een enorme verbetering is ten opzichte van het vorige grote model. Deze kast heeft een royale inhoud met 4 handige laden. Twee praktische koelelementen. Dit is precies wat we wilden naast de even hoge wasmachine in onze berging. Fluisterzacht, koelt goed, praktische indeling. Goed model van Liebherr!

Pluspunten

• grootte van het model
  • praktische indeling

Magda 13-10-2020

Ruime vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mooie grote vriezer. De wanden zijn dik, maar daardoor is het mogelijk om hoge producten in de vriezer te bewaren. Er zitten geen vrieselementen tussen de lades. Dit is in de wanden weggewerkt. Je kunt dus lades en tussenliggende glasplaten eruit halen en zo een grote vriesruimte maken.

Pluspunten

• Veel ruimte

R. 03-10-2020

Mooie vrieskast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mooie kast, gekocht omdat hij zuinig met stroom is. Goede prijs/kwaliteits verhouding. Vorige Liebherrkast, welke na meer dan 18 jaar de geest heeft gegeven en altijd naar volle tevredenheid gewerkt heeft, vandaar dat de keuze weer op dit merk is gevallen. Nu voor een A+++ gekozen vanwege het verbruik.

Pluspunten

• Mooi
  • Zuinig

Gerard 01-10-2020

Mooie stille vrieskast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Vrieskast gekozen vanwege de goede beoordelingen op internet, en mijn eerdere goede ervaring met liebherr koelkast.
De vrieskast is stil belangrijk omdat wij hem boven hebben geplaatst, en zuinig in gebruik.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Hans 18-09-2020

Diepvries met fijne display en fraaie afwerking

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Diepvries is fraai afgewerkt en heeft een mooi display. Het is zeer eenvoudig om de temperatuur in te stellen. Middels vier laden kun je de verschillende producten eenvoudig erin en eruit halen.

Pluspunten

• Fraai afgewerkt
  • Vier laden
  • Digitale regeling

Irene 16-09-2020

Compacte kast, grote inhoud

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Ik heb voor een Liebher diepvrieskast gekozen omdat het een goed merk is en lang meegaat. De kast is van normale afmetingen, heeft een dikke zijwand, voor extra goede isolatie, maar de inhoud is verbluffend. Er gaat veel meer in dan ik verwacht had.

Pluspunten

• Grote inhoud, 4 laden.

Ben 13-09-2020

Liebherr vrieskast tafelmodel

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Een goed apparaat snel op de gewenste vries insteling mooie ruimen laden
Een zeer degelijk apparaat van een goede kwaliteit en een aangename prijs

Pluspunten

• Makelijk handelbaar

Gwen 12-09-2020

Lekker stil

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

De oude vrieskist tafelmodel begon ineens veel ijs te vormen. 18 jaar oud en tijd voor een nieuwe.
Wat is deze vriezer lekker stil. Drie uur na aanzetten was de -18 bereikt. En nu hoor je hem helemaal niet meer.
De 4 laden zijn hoog genoeg met veel ruimte.

Pluspunten

• Zeer stil en energiezuinig
  • 4 handige lades

Jansen 11-09-2020

Vriezer met grote inhoud, zuinig en stil.

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Voor een vriezer is het belangrijk dat hij het doet en nog jaren blijft doen. Dat laatste hoop ik, maar weet ik nu nog niet. Liebherr heeft in elk geval 7 jaar de service dat ik bij een reparatie alleen de voorrijkosten (plm. 75 euro) hoef te betalen, maar niet de reparatie. Verder is deze vriezer zuinig, stil en low frost.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Minpunten

• duur

Lars 09-09-2020

Zeer stil

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Vrieskast net geplaatst. Wat meteen opvalt is dat vrieskast erg stil is en degelijk is. Nog maar net een paar dagen in gebruik, dus over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen.

• Degelijk

Hennie 09-09-2020

Fantastische vrieskast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Weer een mooi maar bovenal geweldig product van Liebherr. Je ziet dat ze heel veel aandacht geven aan de producten die ze bij Liebherr maken. Tevens is het een hele goede vrieskast.

Pluspunten

• Geweldige afwerking
  • Voldoet erg goed