JVC GZ-RX615 zwart

JVC GZ-RX615 zwart Best Reviewed feb 2017

Beoordeling op basis van 65 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Erik 30-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

JVC GZ R10SE Quad Proof

Bovengenoemd typenummer was de voorloper van de RX15.
Ik heb dit toestel sinds twee jaar in bezit en het werd ook verkocht als Waterproof.
Inderdaad bij twee vakantie's een paar keer mee gesnorkeld met leuk resultaat.
Helaas tijdens de huidige vakantie vocht in het toestel. Condens voor de lens, toestel onbruikbaar. Zwaar teleurgesteld over de levensduur van net twee jaar !

Pluspunten

• Handzaam
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet waterdicht na twee jaar
  • Afgeschreven na twee jaar

Anoniem 22-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie camera met veel functies

Het product voldoet aan zijn eisen. De slow-motion funcite komt goed uit wanneer ik sportmomenten wil vastleggen .

Pluspunten

• Slow-motion!
  • Goede filmkwaliteit

Minpunten

• Touchscreen in het begin wat onduidelijk.

Andrea 22-09-2016 Product paar dagen in bezit

Zoveel mogelijkheden

Wat een prachtig apparaat. Zoveel mogelijkheden. Hier moest ik wel even een avondje voor zitten. Nu volop genieten van de filmpjes maar ook van de foto's die deze kan maken.

Pluspunten

• Kan onder water
  • Licht gewicht
  • Veel opties
  • Lange accu duur

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Frank 18-06-2016 Product paar weken in bezit

JVC Everio GZ-RX615BEU is een topcamera!

Klap de camera open en hij gaat aan! Direct filmen met een goede beeldkwaliteit. Kan tegen een stootje, water en kou (dus je kunt nu controleren of het lampje van de koelkast echt uit gaat ;-)
Weinig knopjes aan de buitenkant en toch veel mogelijkheden. Zoals bijv.op het display aanwijzen op welk deel van het beeld scherpgesteld moet worden. Voor beeldstabilisatie keuze uit 3 verschillende standen (en zonder kan ook, dan nog verdere optische zoom!). En bedienen vanaf je smartphone, zodat je dus bijv kan starten, stoppen en zoomen zonder dat je de camera beweegt als je met je vingers op knopjes duwt.
Ik kan de beelden vervolgens prima laden en bewerken in m'n editing software (Magix).

Nico 01-05-2016 Product maand in bezit

Super keuze als je zowel camcorder als action cam zoekt

-Ook te gebruiken als action cam
-Super beeld
-Duidelijk inzoomen
-Goed geluid
-Makkelijk clips versturen naar je smartphone met de app

-Is wel eerst even puzzelen hoe alles werkt

Edward 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer scherp, makkelijke bediening, sterke accu

Deze camera is echt een alles kunner wat een fijn handteerbaar apparaat ook ideaal om mee te vlogen door zn draaibare scherm die alles zeer scherp weergeeft echt een aanrader voor iedereen.
Met zn verre zoombereik is geen detail te ver weg.
En zo eenvoudig te bedienen via je smartfoon door de wifi verbinding die binnen no time is geregeld.
Kortom een geweldige camera voor een geweldige prijs.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Zn verre zoombereik
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nog geen

Benjamin 20-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijne lichte camera

Camera is niet zwaar en heeft een goede opname kwaliteit. Leuk dat je de camera ook via de app kunt besturen, handig als hij op een statief staat en je wil ook jezelf filmen.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Waterdicht
  • Veel zoom
  • Licht

Minpunten

• Houd een beetje onhandig vast

Kees 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijk, gebruiksvriendelijk lange accuduur

De JVC EverioR GZ-RX615BE is een supercamera. Lekker compact, maar oerdegelijk. Kan tegen een stootje en onder water filmen is geen probleem (nog niet geprobeerd, maar het is wel een prettig idee dat de camera bijvoorbeeld een val in een plas water overleeft).
Eenvoudig te bedienen via het duidelijke touch screen (weinig fysieke knoppen, want waterdicht). Prima beeldkwaliteit, geweldig optisch zoomniveau.
Accu is een topper, ongeveer 5 uur filmen zonder opladen. Tussentijds kan even bijgeladen worden met een standaard micro-USB kabeltje. Waarschijnlijk omdat de camera waterdicht is (en moet blijven) is de accu niet verwisselbaar.

Pluspunten

• Schokbestendig
  • Waterdicht
  • Lange accuduur
  • Eenvoudige bediening
  • Goede zoom

Minpunten

• Touch screen is even wennen

moviecreateur 14-03-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect voor mij, kan vies worden, in het water vallen etc

Een goede camera, met scherpe foto's, die goed in te zoomen zijn. Handig in gebruik, scherpe display. En mag lekker vies worden..

Pluspunten

• waterdicht
  • stof bestendig
  • lekker licht

Minpunten

• heel veel via display toetsen.

Andrea Koster 21-09-2016 Product paar dagen in bezit

Lichtgewicht

Fijne Camcorder,
klein, ligt fijn in de hand.
Goed te gebruiken met de voetbal wedstrijden, uploaden is even uitzoeken, maar daarna ...
top aankopen.

Pluspunten

• kan onder water
  • is weers bestendig
  • lange accu duur

Peter Besselink 27-05-2016 Product paar dagen in bezit

Camera het geld dik waard

De camera doet wat het belooft. Er zijn veel mogelijkheden. De beeldkwaliteit vind ik indrukwekkend. De bijgeleverde handleiding is summier. Dit wordt gecompenseerd met een digitale handleiding (pdf) van 183 goed te volgen pagina's. Met een app op mijn iPhone en Ipad is de camera op afstand te bedienen via wifi, zowel direct als via mijn airport extreme. Het instellen leek in eerste instantie wat lastig, maar viel reuze mee. Dat lag meer aan de router dan aan de camera. Het installeren en formatteren van de (optionele) SD-kaart gaf geen probleem. Aandachtspunt is dat de camera beelden niet opslaat als mp4. Voor mij geen probleem omdat importeren van de bestanden in iMovie uitstekend mogelijk is.
Komende tijd zal ik de verschillende mogelijkheden van de camera verder uitproberen. Voor nu ben ik al dik tevreden.

Justin 04-04-2016 Product paar dagen in bezit

Prima eerste indruk

De camera voelt degelijk aan, maar zeker niet zwaar. Door de ingebouwde 8GB intern geheugen kan je de camera direct gebruiken. Opnemen gaat heel gebruiksvriendelijk en het lcd beeldscherm heeft een fijne resolutie en goed contrast. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen.

Bastiaan van der List 16-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

De beste camcorder voor camping en outdoor!

De camcorder heb ik gekocht omdat deze de ideale combinatie is tussen een actioncam en een "normale" camcorder; waterdicht, bestand tegen stoten en vallen, en in tegenstelling tot actioncams, je kan er mee inzoomen. De batterij gaat echt lang mee; als je normaal filmt, hoef je de camcorder in een vakantie van 3 weken niet op te laden.
Onder water gaat echt goed, dit heb ik meerdere malen geprobeerd; in zee en ook in koude bergbeekjes. Geen probleem, er komt geen water in.
De bediening is erg gemakkelijk; je moet iets harder drukken dan bij een normaal aanraakscherm maar dat went snel. 1 verbeterpunt: als je op de camcorder een video wilt selecteren is dat lastig. De icoontjes zijn redelijk klein en onderaan staat de "delete" button; soms druk je per ongelijk hier op. De camcorder vraagt dan om een bevestiging maar als je denkt dat dat voor het afspelen is en je bevestigt, dan ben je je opname kwijt.
De opnamekwaliteit is echt fantastisch; op onze nieuwe 49inch TV zijn de beelden haarscherp!
Andere positieve punten zijn de eenvoudige bediening, het kunnen instellen dat de camera blijft opnemen als je het scherm sluit (een ledlampje geeft aan dat de camera nog loopt), en het op afstand kunnen bedienen van de camera met een app (alleen het duurste model).
Verder is de camera in staat om in slecht verlichte ruimtes goed te filmen; dit kan je instellen. De ingebouwde LED verlichting draagt hier niet veel aan bij.

Natuurlijk zijn er nog wat verbeterpuntjes:
1 - als je de camera laag houdt (niet op ooghoogte), is de opnameknop lastig te bedienen
2 - de camera kan niet opnemen in een brede hoek; liever iets minder kunnen inzoomen en een bredere hoek
3 - bij beeldstabilisatie wordt de hoek nog minder breed (de camera zoomt nog wat in).

Al met al: goede camera, scherp beeld, ook in het donker. De opnamehoek zou breder mogen

Pluspunten

• super scherp beeld, ook bij slecht licht
  • super batterij
  • schokvrij en echt waterdicht
  • zeer eenvoudig te bedienen

Minpunten

• de opname hoek is niet breed genoeg
  • de opname knop is niet altijd goed te bedienen

Jvc everio r 14-08-2017 Product paar maanden in bezit

Quad proof, hd camera met wifi

Een leuke camera waarvan ik veel plezier heb. Kan in het water tot 5 meter en is makkelijk in gebruik. Camera is ook op afstand te gebruiken met wifi en een app op de telefoon. Ook makkelijk om bestanden door te sturen. Hij is klein goed geluid en mooi beeld. Was zelf aan het twijfelen omdat de batterij is ingebouwd maar deze gaat lamg mee en kan ook opgeladen worden met een externe powerbank. Kortom leuk handig product!

Pluspunten

• Goed geluid, mooi beeld.
  • Handing in omgang
  • Waterdicht tot 5m

Minpunten

• Nog niet gevonden

Ferenc Vizsy 07-08-2017 Product paar maanden in bezit

Very good battery duration, good quality videos

I am quite satisfied with the camcorder.
It makes nice records, could be a little better in darker palces but I cannot complain at all.

Pluspunten

• Battery life
  • Quality

frank 07-08-2017 Product paar maanden in bezit

Prachtige camcorder

Waterbestendig, schokbestendig, lange accuduur, wifi, top apparaat met vele mogelijkheden. Je kan je filmpjes doorsturen naar je ipad of smartphone via de wifi mogelijkheid.

Pluspunten

• waterbestendig
  • lange accuduur
  • wifi
  • schokbestendig

Minpunten

• nog niet ontdekt

Rijnsewijn 08-07-2017 Product paar weken in bezit

eerste indruk is prima

Enkele weken geleden gekocht. Zal vooral voor vakantie e.d. gebruikt gaan worden. Prima beeld. Nog een beetje stoeien met de instellingen voor het beste resultaat.

Pluspunten

• Beeld
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• nog niet gevonden.

An 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi scherm, goede accu

Nog niet alles uitgeprobeerd, maar de eerste filmpjes zien er goed uit. Geheugenkaartje erin doen is even een gepuzzel, maar dat heeft met het waterdichtzijn te maken.

L.vonk 18-05-2017 Product paar weken in bezit

Goede accuduur, mooie beeldkwaliteit en goede optische zoom

Deze camcorder heeft een prima beeldkwaliteit en accuduur. Door de 40x optische zoom kan er ook op afstand mooie beelden of foto's worden gemaakt. De camcorder is erg licht en compact wat ervoor zorgt dat hij makkelijk mee te nemen is op reis. Geluid zou iets beter kunnen, maar voor de beginner is dit een prima kwaliteit. De zoomknop zit boven op de camera en is daarom makkelijk in gebruik. Het LCD scherm is kantelbaar wat handig is als je het als vlogcam zou willen gebruiken.

Pluspunten

• lange accuduur
  • goede optische zoom
  • compact

Minpunten

• geluid
  • aantal filters

Jay 12-05-2017 Product paar maanden in bezit

Robuuste camcorder

Ik gebruik dit product al enkele maanden en ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben. Het is makkelijk in gebruik en het feit dat je het zowat kan gebruiken als actioncam (quadproof) maakt dit een zeer compleet product. Waar ik de meest over te spreken ben is de accuduur. Dit is uitzonderlijk lang.