JVC GZ-R415DEU oranje - Reviews

Formaat display
3 inch

Nanthiya 02-12-2016 Product paar maanden in bezit

Good camera !

We have this camera for few months now. We have it in orange color which is easy to see under water. The camera is easy to use and it has big touching screen. However, you do have to read the product manual before getting started. And you should do the test if the camera is really water proof and the terminal cover is properly close. We have until now no problem with this camera and the battery lasts quite long. The quality is good for the camera on this price range.

Pluspunten

• Good quality for such a price
  • Easy to use
  • Nice color

B. Tilia 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Scherpe beelden

Relatief goedkope videocamera met scherpe beelden. Duidelijk geluid.
Gemakkelijk éénknops bediening recording en zoomen.

Pluspunten

• Beeld
  • eenknops bediening

Paul 26-11-2016 Product paar maanden in bezit

In z'n prijsklasse een goede filmcamera

Heb deze camera gekocht voor de watersport. Waterdichtheid en robuustheid zijn voor mij een eerste vereiste. Tijdens vakantie is de camera uitgebreid getest.

Het filmresultaat is een positieve verrassing. Ook bij weinig licht geeft deze camera een leuk resultaat. Over de foto's ben ik minder tevreden. Een duurdere Nikon DX camera is voor mij het referentiepunt, maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze. Je ziet vaak dat filmcamera's in deze prijsklasse minder goed zijn in foto's en omgekeerd fotocamera's geen goede filmpjes maken.

Een minpunt bij het filmen vond ik wel dat het even duurt als je wilt gaan filmen voor de camera "klaar" is. Als je bij aktiemomenten te vroeg op de film-knop drukt, start de opname niet. Dan moet je even wachten en later nog een keer op opname drukken. Let je daar niet op bij een aktiemoment dan is het eindresultaat dat er geen film is.

Goed en slecht is deels een persoonlijke keuze en een kwestie van budget. Voor foto's gebruik ik de camera niet, omdat ik de beeldkwaliteit onvoldoende vindt. Voor de filmpjes zal ik de camera op een volgende vakantie waarschijnlijk wel weer meenemen, misschien naast een andere (duurdere) camera.

Pluspunten

• waterdichtheid
  • robuustheid

Minpunten

• fotokwaliteit

Ria 31-10-2016 Product paar weken in bezit

Hele goede camera en de acu gaat echt heel lang mee

Deze onderwater camera werkt heel goed. Blijft ook heel duidelijk van beeld als het donker is . Het geluid is ook heel goed ook als je onderwater filmt. De zoom functie werkt ook goed. Dus ik kan deze camera echt aanraden .

Pluspunten

• Batterij gaat echt lang mee
  • Blijft heel scherp van beeld onderwater
  • Blijft ook in het donker scherp van beeld
  • Licht goed in de hand

Everio R GZ-R415DE 16-08-2016 Product paar maanden in bezit

mooi scherp beeld, goede accuduur

Handzaam makkelijk gebruik, scherp beeld (ook met weinig licht) Snel operationeel. Geluid goed. overzichtelijk en duidelijk menu.

Pluspunten

• hoge resolutie
  • ook met weinig licht

Minpunten

• kopie maken lastig

Paul 08-08-2016 Product paar dagen in bezit

Review GZ-R415D

4,7
Camera is gekocht voor gebruik in de watersport met meer mogelijkheden dan de standaard action cam. Waterdichtheid is een eerste vereiste. Dat beperkt de keuze van geschikte camera's. Robuuste camera voor film en foto. Naast de start/stop knop en de zoom-knop verloopt de bediening via buttons op het LCD scherm. Die bediening vind ik niet echt handig. Ook het gebruikte video bestandsformaat AVCHD (.mts) vraagt om de nodige aandacht voor goede videobewerking op de computer.

cypo 05-08-2016 Product paar weken in bezit

veelzijdig inzetbaar

Deze videocamera heeft een hogere kwaliteit beeld dan een smartphone. Uiteraard blijft een profesionele videocamera beter beeld geven. Met name dat deze videocamera tegen een stootje kan trok mij over de streep. De accu cappacitiet vind ik zeer goed.

Erik 04-08-2016 Product paar dagen in bezit

De cross-over onder de videocamera's

Eindelijk een camera die tegen een stootje en ook nog onder water kan.Een soort actie camera vermomd als videocamera een echte cross-over dus.

Bel 29-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne videocamera

Het fijne van deze camera is dat je erlang mee kunt filmen zonder de accu op te laden. Tevens fijn dat ie stof en waterdicht is.

hoekronald 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

Meer van gehoopt..

Afgelopen week deze camcorder gekocht. Het uitpakken van deze camera is een feest op zich. Een schitterend apparaat! Open klikken, instellen en filmen maar!

Na een eerste dag filmen de opnames terug gekeken op mijn laptop (iMovie). Deze vielen iets tegen qua kwaliteit. Toch maar de uitgebreide handleiding opgezocht en deze bestudeerd. Een tweede dag opnieuw gefilmd, maar nog weinig verbetering. Wellicht ligt moet ik nog even wennen de juiste instellingen te combineren, maar vooralsnog had ik betere kwaliteit gehoopt/verwacht.

EK 06-07-2016 Product maand in bezit

JVCeverio415

Mooie camera, duidelijk beeld.
Geluid bij inzoomen blijft hoorbaar in uiteindelijke film en is storend.
Stabilisatie beeld bij inzoomen heeft niet over.

Marko 03-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima camera

Heb de camera uitgezocht omdat hij waterdicht is en tegen een stootje kan. Heb de camera nog niet onder water gebruikt maar de kwaliteit van de beelden en geluid zijn boven verwachting.

Piet Bax 08-06-2016 Product maand in bezit

Mijn nieuwe Videdocamera

Mijn nieuwe videocamera de JVC-R415de, de camera ligt lekker in de hand, de motor hoor je als het heel stil is, een nadeel is het kapje voor de lens, ik vergeet het altijd eraf te halen, opgelost door voor de lens een Uv-filter te plaatsen, zo is de lens wel beschermd en geen kapje meer nodig.

LH 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

Onze nieuwe full HD camcorder

Deze aangeschaft omdat deze camcorder tegen een stootje kan en waterdicht is, dit was voor ons een pro in verband met vakanties in de warmelanden en snorkelen.
Na de camcorder uitgepakt te hebben, en bekeken te hebben, de bijgesloten beknopte handleiding door genomen.
De volgende dag de camcorder uitgeprobeerd en werkelijk zeer mooie beelden, zeer scherp ( ook met volledig inzomen op een vliegende bij bijvoorbeeld).
Geluid is goed, wel iets schel, maar geen windgeruis in het geluid door de speciale ingebouwde microfoon.
Ook is het een voordeel ten opzichte van de eerdere modellen van de Evirio Quad Proof camcorders dat bij deze camcorder nu wel een beschermingskapje voor de lens is bijgeleverd.
Al met al een zeer goede eerste indruk, en alle benodigde kabels die nodig zijn zaten netjes in de verpakking.
We kunnen niet wachten wat we voor beelden onder water krijgen straks met de vakantie.
Wel aan te raden is om de handleiding via de JVC homepage te downloaden voor deze camcorder.
Koop een goede SD kaart van minimaal klasse 6 met een schrijfsnelheid van 80MB voor de camcorder, dan weet je zeker dat je mooie beelden hebt zonder haperingen, neem ook meer opslagcapaciteit op de SD kaart dan nodig, zo hoef je in principe nooit te wisselen van SD kaart tijdens het filmen van bijvoorbeeld je vakantie.

gerard van stralen 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

EverioRijk

Eerste opname uitstekend geslaagd. Zowel beeld als geluid van verrassende kwaliteit. Heerlijk dat de camera klein en eenvoudig te bedienen is. Vooral bv. bij klassieke concerten van belang, hoewel piepje bij starten opname soms probleem is.

Fam Otte 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Eenvoud + waterdichtheid

De Camcorner is echt eenvoudig in bediening en dat hij compleet waterdicht is, is ideaal voor te filmen in plaatsen waar het normaal niet kan.

RonnyTP 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie super Camcorder

Blijft een super ding werk al een aantal jaar met de jvc everio type en ze bevallen nog steeds prima.
heb de GZ-R415de nog maar net maar bevalt prima.
Enige nadeel is het klepje aan de achterkant dat vind ik een beetje onhandig ben namelijk als de dood dat ik het zal afbreken, maar dat zal hopelijk wel meevallen.