JVC GZ-R415BEU zwart - Reviews

40 x
Beeldstabilisatie
Formaat display
3 inch

Beoordeling op basis van 73 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Bas 15-02-2017 Product paar maanden in bezit

Blij

Kan kort zijn...

Helemaal goed !
Simpel in de bediening, mooi beeld en 'n mooi geluid.
En de prijs mag er ook zijn !

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Echt waterdicht

Minpunten

• Geen voor mij...

Wim van Blitterswijk 20-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

super alleskunner in handformaat

de Camera is Super compact en gemakkelijk in een tasje aan je broeksriem te hangen zonder dat die in de weg zit. de zoom is gigantisch en blijft scherp en je hoeft niet bang te zijn voor een regenbui of als je de camera per ongelijk laat vallen.
ik heb op 2 augustus 2014 de voorloper HD everio GZ-RX115BE gekocht ik heb er 2 en een half jaar de wereld mee rondgetrokken en vele uren film mee gemaakt. in die tijd is de camera slechts 3 maanden niet gebruikt en de rest van de tijd zeer intensief.
alles werkt nog steeds naar behoren maar je krijgt nu gebruik slijtage wat ik normaal vind.
het schermpje sluit nu niet goed meer en gaat daardoor telkens open helaas net enkele maanden buiten de garantie. maar niet getreurd want voor slechts € 249,- heb ik zijn opvolger de Everio GZ-R415BE gekocht die bij mijn actieve levensstijl weer 2 en een 1/2 jaar mee zal gaan. voor zo'n prijs moet je geen reparatie verrichten maar direct een nieuwe camera kopen. ik ben zeer tevreden over de kwaliteit / prijs verhouding en hoop dat JVC in de komende jaren dit beleid voortzet

Pluspunten

• compact en uitstekende zoom
  • lage prijs
  • vocht bestendig
  • geen intern geheugen maar alles op een kaartje
  • je kunt foto's maken van eerder gemaakte film

Roy 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super onderwater camcorder!

Nooit gedacht dat deze camera zo een mooie beelden kan maken onder water.
Bovendien shock bestending.

Pluspunten

• onder water filmen
  • shock bestendig

Nicole 05-09-2016 Product paar dagen in bezit

EverioR

Mooie stevige camera. Het beeld is ook mooi voor een eerste camera, maar als je iets verder bent is misschien een andere camera met betere kwaliteit leuker. Geluid dichtbij goed, verderweg iets zachter maar nog steeds goed. Ook stevig, en makkelijk in gebruik. Ik ben er heel blij mee.

Jasper 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

De ideale camcorder voor het vastleggen van herinneringen

Vorig jaar heb ik een action cam gekocht voor het filmen van mountainbiken en de wintersport. Daardoor aan het filmen geraakt. Nu besloten om de bijzondere momenten met onze dochter meer te willen vastleggen. Daarvoor is de action cam te beperkt, maar ik wil toch juist (zwem)bad en strand herinneringen vastleggen. Hiervoor is deze camera ideaal. Hij is degelijk genoeg om overal mee naar toe te nemen en je kan eigenlijk alles filmen. En dat is nu precies het idee. Geluid en beeldkwaliteit zijn prima. Heel tevreden tot nu toe!

G.Bankert 23-04-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijke uitstraling

In vergelijking met mijn vorige camera (GZ-E205) heeft deze camera de volgende pluspunten.
De buiten kant van de camera is wat stroever en houd daardoor beter vast.
Het in en uitzoomen of een foto maken door gebruik te maken met de start-stopknop werkt geweldig. De accu met een lange gebruiksduur en dat dezelfde SD kaartjes gebruikt kunnen worden, zijn de reden geweest om weer voor een JVC camera te kiezen

Pluspunten

• gebruiks gemak
  • degelijke uitstraling

Minpunten

• de garantie is erg beperkt

R F H van Lith 16-04-2017 Product paar weken in bezit

sherp beeld,mooie foto's,handig formaat

klein, waterdicht,en dat je via de camara kunt bewerken ,hij maakt mooie foto's en makkelijk te bedienen

Pluspunten

• waterdicht

Minpunten

• geen wifi verbinding

Esther 12-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi compact.

Lang getwijfeld masr toch maar gedaan. Moest er aardig voor sparen. Maar geen spijt van Tot nu toe. Eenvoudige bediening en mooi helder beeld op de display. MoeSt alleen ff zoeken hoe ik dat klepje voor sd kaart open moest doen. Maar uiteindelijk gelukt.

Pluspunten

• Mooi klein
  • Helder scherm
  • Makkelijk te bedienen.

confetti 05-04-2017 Product paar dagen in bezit

Leuk cameraatje

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Compact, licht en robuust. Ik ben er nog niet mee onder water geweest ;-)

Hans Schapendonk 02-04-2017 Product paar dagen in bezit

Handzame camcorder met groot scherm en long life battery

Het is een fijne camcorder en maakt mooie beelden. Battery gaat lang mee.
Groot Scherm, makkelijk te bedienen

Corry 31-03-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte camcorder

Wij hadden een Sony maar deze spant de kroon. Licht, makkelijk in de hand en fijn om te filmen. Nog geen min punt ontdekt.

Pluspunten

• Licht fijn in de hand
  • Makkelijk
  • Goed beeld

Andrew 25-03-2017 Product paar weken in bezit

JVC EverioR:Quad Proof + Long Life Battery

I chose the JVC EverioR GZ:R415BE because I will be competing at the World Sheepdog Trials at Herenweg 100 1718 AH Hoogwoud The Netherlands in July 2017 and my wife intends to video my run! Since the sheep have to be gathered from 400 metres I was looking for a camcorder with a lot of optical zoom. The EverioR has 40X optical zoom which is more than enough for the job. Also the waterproof feature is an added bonus in case it rains! Since unpacking and trying the ExerioR at home we have found the operation really simple which is exactly what we need...basically a button to start and stop videoing at the back of the machine and zoom in or out by the switches on top of the casing. Inserting the SD card is a little fiddly but it is becoming easier to do with practice. The battery life is good and I have bought an external battery which plugs in at the back of the camera and allows me to video the rest of the competitors throughout the day...this an ingenious solution to the age old problem of battery life and a much better option than having lots of extra batteries for the camera. A good camcorder that does the job without breaking the bank buying it!

Pluspunten

• Value for money
  • Robust and waterproof
  • Easy to use
  • Good battery life
  • Able to connect external battery

Minpunten

• Back cover a little difficult to open/close

LvB 08-03-2017 Product paar weken in bezit

Scherpe beelden, robuste cam, waterproof

Uitstekende ervaringen opgedaan met deze quad proof. Mooi scherp beeld. Camera ligt goed in de hand. Ook onderwater goede beelden.

Pluspunten

• Quad proof
  • Beeldkwaliteit
  • Bediengemak

Minpunten

• aansluiting voor laden zit achter klepje

Jpc v Rosendaal 02-03-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goede hulp gehad van medew JVC.

Omdat ik ondanks mijn leeftijd heel goed met de camera overweg kan.
En dat ik voor een onduidelijkheid,zeer goed geholpen ben.(nog dank hiervoor).

Pluspunten

• Compact
  • mogelijkheden
  • prijs /degelijkheid

J.L. Meulenveld 27-02-2017 Product paar dagen in bezit

Eenvoudig te bedienen.

Ik ben 75 jaar en film sinds 1993 en ben vooral blij met de " bibbercorrectie" Ligt goed in de hand.

Pluspunten

• Waterdicht

Desiree 23-02-2017

Handzaan

In veel omstandigheden te gebruiken. Zowel op wintersport als zonvakantie. Draaibaar schermpje.
Je kunt er ver mee inzoomen.

Flash 20-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stevige camera, ideaal voor vakantiefilmpjes!

Mijn oude camcorder was al 7 jaar oud en had een heel slechte zoom en heel weinig instellingen. Ik zocht daarom een nieuwe camera met een betere zoom en meer instellingen. Al snel viel mijn oog op deze JVC Everio, mede omdat deze ook nog waterdicht, stofvrij en schokvrij bleek te zijn. Maar vooral de lange accuduur was voor mij een pluspunt: andere camcorders hebben vaak een accuduur van om en om 1 uur, waardoor je sowieso een tweede batterij nodig hebt.
Beeldkwaliteit en geluidskwaliteit zijn zeker goed. De camera filmt niet in 50p of in 4K, maar dat vind ik persoonlijk een pluspunt, omdat het anders moeilijk zal worden om de filmpjes te bewerken omdat ze te groot worden. 50i in full hd is meer dan voldoende om mooie filmpjes te maken en te bewerken. Ook kan je je witbalans aanpassen, zodat de kleuren (die op een grijze dag heel blauw lijken), toch iets meer tot hun recht komen.
In het begin was het wel even zoeken hoe je de camera het best in je hand houdt.
Verwacht dus geen super deluxe beeld en kwaliteit geluid, maar om een videoverslag van bijvoorbeeld je reis te maken is dit een echte aanrader, mede omdat je nooit schrik moet hebben om te filmen in slecht weer of op het strand.

Pluspunten

• Kan tegen de regen
  • Kan tegen een stootje
  • Makkelijk om instellingen aan te passen
  • Lange accuduur!

Minpunten

• Even zoeken hoe je het beste de camera vasthoudt
  • Geen 50p (mocht dit je interesseren)

vmscheele 15-02-2017 Product paar dagen in bezit

Lange accuduur, fijne zoomknoppen en filter mogelijkheid

Dit is een hele fijne camera, erg handzaam en de zoom knoppen zitten heel erg fijn in de lengterichting van de camera, waardoor je minder beweegt met de camera tijdens het zoomen. Deze camera is ook goed geschikt voor grotere handen. De lange accuduur is er fijn, zelf dacht ik dat losse accu's fijn is, maar deze gaan niet half zolang mee. Ook is het erg fijn dat je er een mogelijkheid is om er een zonnekap of filter voor te schroeven, wat je bij andere merken nauwelijks vind.

Pluspunten

• lange accuduur
  • zoom knoppen in lengterichting
  • mogelijkheid voor een zonnekap of filter
  • geschikt voor grotere handen
  • duidelijk scherm

Minpunten

• geen vervangbare accu

Paul Vogelaar 09-02-2017 Product paar weken in bezit

Handig formaat, makkelijk mee te nemen en snel gebruiksklaar

Dit is mijn eerste Everio. Ik gebruik hem vooral om "snel" te filmen, voornamelijk als ik bij de kleinkinderen ben of in de natuur. Hij is snel gebruiksklaar en eeft geweldige beelden

Pluspunten

• klein
  • snel gebruiksklaar
  • goede filmkwaliteit

J.J. van Vliet 08-02-2017 Product paar dagen in bezit

Goede keuze voor filmers die op de pc iets moois maken.

Heel fijn toestel door zijn eenvoudige bediening en zijn scherpe beelden. Het aansluiten op een PC is een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Waterdichtheid
  • Kan tegen schokken.