Canon LEGRIA HF G30 zwart - Reviews

Beeldstabilisatie
Formaat display
3,5 inch

polifinario 11-12-2014 Product paar dagen in bezit

Deze camera aangeschaft als vervanger van mijn oude Canon XM1. De beeldkwaliteit is super. Als vogelaar was ik vooral benieuwd of de autofocus vliegende vogels zoals Buizerds, Meeuwen en Kraaiachtigen zou kunnen bijhouden. Dat valt niet tegen, zelfs in de schemering worden vogels die als stipjes in de verte vliegen nog goed herkend door de autofocus. Diverse knopjes kunnen worden aangepast naar persoonlijke voorkeur, en dat werkt prima omdat je dan niet steeds diep in de menu's hoeft te duiken om een aanpassing te doen zoals bijvoorbeeld een belichtingscorrectie. Die knopjes zijn wel erg klein, en hadden iets meer mogen uitsteken om beter vindbaar te zijn met de vingertoppen. Ideaal is ook de mogelijkheid om met de grote ring handmatig te kunnen scherp stellen. In het menu is het zelfs mogelijk om de 'respons' van deze ring in te stellen. Ook de grote zoomknop kan geheel naar wens worden aangepast. Het zoomgeluid is ook amper hoorbaar, en stoort nauwelijks. De camera kan in slowmotion opnemen (Opname 50 beelden afspelen 25) maar dat is wat minder. Je kan beter opnemen in de hoogste avchd 50p kwaliteit, en de opnames dan later met een videobewerkings-programma vertragen. Al met al zeer tevreden.

Staaterop 02-10-2014 Product kwartaal in bezit

Geluidsopnamen: Verbetert significant bij gebruik van shotgun of Wireless microfoon. Voor huis tuin en keuken gebruik is ingebouwde microfoon in vergelijk met andere camera's een goede. Vormgeving: Canon had een draagbeugel (zonder audio) moeten bijsluiten.
De beeldkwaliteit is echt geweldig.
De menu's zijn complex en toch simpel gehouden.
Wel eventjes oefenen want er zijn heel veel mogelijkheden.
Wil je simpel, dan kan je voor automaat kiezen, dan kun je direct aan de slag.
Had ik al gezegd dat ik deze Canon een prachtige camera vind?
Zoek jij iets meer bij een camera?
Zoek niet verder want je hebt hem gevonden.

Rudi J 25-06-2014 Product paar weken in bezit

Na jarenlang naar tevredenheid gebruik gemaakt te hebben van de canon XM2 camcorder de HF G30 aangeschaft i.v.m. HD kwaliteit . 1e indruk: mooie beelden perfecte beeldstabilisatie ook bij inzoomen. Bestel er nog wel een richtmicrofoon bij.

tspark1971 08-05-2014 Product kwartaal in bezit

ik gebruik de hfg-30 nu al een paar maanden voor het vastleggen van voetbalwedstrijden.
de camera is zeer gebruiksvriendelijk, en hij maakt zeer strakke beelden.
de microfoon is gevoelig voor wind, maar hier zijn externe aansluitingen voor aanwezig om een beter resultaat te behalen.
voorbeelden van materiaal zijn te zien op http://www.youtube.com/user/vonktom

Ninodebest 25-04-2014 Product paar dagen in bezit

De camera nu een paar dagen in bezit hij is gewoon top!

Geluidkwaliteit: Lijkt soms een beetje ruis te hebben. Dit is tot dusver het enige minpuntje.
Beeldkwaliteit: Gewoonweg top!
Mogelijkheden: Je hebt zeer veel mogelijkheden, vandaar een '9'.
Gebruiksgemak: Alles is overzichtelijk, ook voor de beginner.
Vormgeving: De camera zelf ziet er gewoon erg mooi uit.

G. Rut 12-12-2013 Product kwartaal in bezit

Mooie camera met veel mogelijkheden. Extra voordeel voor mij is de mp4 opname mogelijkheid om direct te editen zonder convertering.

Eric 33 30-10-2013 Product paar weken in bezit

De canon legria hf g30 is nu 3 weken in mijn bezit. Menig uur opgenomen, zowel binnen als buiten. Wat al gelijk opvalt is dat de camera zeer goed overweg kan met slechte lichtomstandigheden, hoewel het automatisch focussen wat achterblijft. De beeldkwaliteit is subliem, zo goed als professioneel. De IS (steady shot) is met deze camera sterk verbeterd, het uit de hand opnemen met sterk ingezoomde objecten is een waar genoegen. Al met al een zeer goede aankoop. Een aanrader.