Swarovski CL Pocket 10x 25 B - Reviews

10,0 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review

Hoge Noorden 10-02-2014 Product paar dagen in bezit

Omdat ik ook de top kijker van Swarovski, de Swarovision EL 10x42 bezit, kan ik een goede vergelijking maken met dit compacte broertje.
Ik zocht al een tijdje naar zo'n kijkertje omdat ik als verwoed vogelaar, altijd een kijker bij me wil hebben. Vooral mijn vrouw vind dat ik in sommige situaties voor L*L loop met zo'n groot ding voor mijn buik..
Wat de helderheid betreft verliest de Pocket het natuurlijk van de 10x42, maar omdat ik vermoed dat dit de hoogst haalbare helderheid in zo'n compact kijkertje is, krijgt hij van mij toch een 10.
De kleurweergave doet nauwelijks onder voor mijn 10x42. De 3D beleving en de detailscherpte zijn net even wat minder, maar nog steeds van super kwaliteit. Zeker als ik ze vergelijk met andere compact kijkers.
Omdat ik nogal kleine handen heb, voelt dit kijkertje voor mij geweldig aan. Met twee handen krijg je de 10x vergroting nagenoeg trillingvrij, maar ook met één hand kijkt de Pocket nog prima. De bediening van het scherpte wieltje gaat zonder er bij na te denken en zo hoort het.
Ik zocht een kijkertje voor alle gelegenheden, zonder al te veel concessies te hoeven doen aan de kwaliteit van mij EL 10x42. Met de Pocket 10x25 ben ik daar ruimschoots in geslaagd!