Philips myLiving Plafonnière 308058716 - Reviews

Lichtkleur
wit
Kleur
grijs

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

3,5

• Slecht
  • Slecht

AericS 19-06-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer onhandig in montage, goedkoop ontwerp

3,5
Qua gebruiksgemak kan Philips nog heel wat leren van bijvoorbeeld IKEA! Deze (plastic) plafonnière is zo ontzettend onhandig, goedkoop en knullig ontworpen. De schroefjes aan de zijkant om de kap op het onderstuk te zitten zijn zo priegelig en weggestopt dat het vrijwel onmogelijk is om de kap normaal te installeren. Verder is het schroefsysteem om de kap op het onderstuk te monteren totaal geruikersonvriendelijk. Deze lamp is zonde van tijd, geld en moeite. Bespaar jezelf de frustraties.

boggeltje 18-01-2015

strak design, LED en veel licht en goede kleur

ik was gewaarschuwd voor de lastige montage en dat klopt.
Heb daarom de twee schroefjes om de lamp aan de beugel te maken vervangen door kleine parkers en toen was het een stuk eenvoudiger bij de montage.

Speedbird70 13-09-2014

Mooie lamp, maar niet correct op te hangen.

Een prachtige lamp, zuinig en veel lichtopbrengst. Het technisch ontwerp is niet goed doordacht. Er is te weinig ruimte tussen de lamp en het plafondaansluitingspunt o.a. Door het volumineuze zwarte doosje om het kroonsteentje. Dit is aangebracht voor de veiligheid, maar zit danig in de weg. Daarnaast zijn de schroefjes waarmee de lamp aan de bevestigingsbeugel moet worden geschroefd, veel te klein, en zitten de gaten te hoog, waardoor je er met een schroevendraaier niet goed bij kunt. Diverse malen springen de schroefjes weg en mag je hopen dat je ze weer kunt vinden. Ik heb twee zulke lampen gemonteerd, twee keer zweet en tranen. Als het eenmaal hangt is het mooi, al blijven ze bij mij wat scheef hangen.

Handigeklusser 10-08-2014

Als de lamp eenmaal hangt is het een mooie lamp!

Waar Philips in het verleden bekend stond om z'n duidelijke handleiding en gebruiksgemak van alle producten is dit met deze lamp een ander verhaal. Er is niet goed over de bevestigingsconstructie nagedacht waardoor het wat inventiviteit vergt om de lamp op te hangen. Tip: verwijder het zwarte stuk plastic waarin het kroonsteentje is geplaatst en gebruik de schroefjes van dit deel om de lamp aan het bevestigingsdeel aan het plafond te bevestigen.

HandigeHarrie 25-01-2014

Zeer mooie lamp, goede lichtopbrengst, waardeloze constructie

Een prachtige lamp, die je moet ophangen met een bijgeleverde beugel. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je deze beugel aan het plafond bevestigen, de elektrische aansluiting maken en dan de lamp zelf met twee schroefjes aan de beugel bevestigen.
Dat laatste is zelfs bij het gebruik van een magnetische schroevendraaier volstrekt onmogelijk. De armatuur past met geen mogelijkheid in de beugel, zodat je de tweede bijgeleverde schroef er NIET ingedraaid krijgt.
Opgelost door middel van een klein parkerschroefje.
Echter, de beugel steekt zo ver naar beneden dat de lamp vervolgens NIET helemaal vlak tegen het plafond hangt, zodat ik mij afvraag waarom men de moeite heeft genomen een soort zacht kunststoffen afdichtingsring aan de lamp aan te brengen, als deze door de constructie van de beugel nooit overal het plafond kan raken. Dus hangt de lamp niet geheel recht. Jammer, want het is een mooie lamp en de lichtopbrengst is geweldig, zoals je dat van Philips mag verwachten. Jammer dat de Chinese constructeurs geen beter ophangmechanisme bijleverden. Probleem is simpel op te lossen door niet twee, maar vier bevestigingspunten te maken, in de vorm van een kruis.