Bosch SMS88TI03E - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Max. belading
13 couverts maximale belading

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Lilian88 09-04-2016

Fantastisch nieuw "maatje" in de keuken

Stille goed werkende vaatwasmachine. Ruime keuze aan programma's waarin je veel in kan afwas in kan doen. Zuinig in gebruik.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Roel lenaers 22-03-2015

Geweldige aankoop

Toen onze oude bosh vaatwasser stuk ging gaan kijken voor een superzuinige vaatwasser. Keuze is op deze gevallen om dat deze erg zuinig en stil zou zijn. Een groot verschil met onze oude, deze is veel makkelijker in te ruimen door dat de rekken makkelijk naar wens kunnen worden veranderd. De bestek lade was in het begin erg wennen, we waren nml een mandje gewend. Maar zonder is er gewoon veel meer plaatst in de machine, en het bestek is goed te plaatsen en uit te ruimen met de bestek lade. De programma duur is stukken langer geworden, dit komt om dat de machine met veel Minder water de vaat schoon maakt. Het is wel mogelijk om dit te verkorten. ( resultaat hiervan heb ik zelf nog niet geprobeerd ) Tegenvalt de stilte van de machine en het droog resultaat kon ik ook ronduit Slecht noemen. Het geluid op alle programma's gemeten met een db meter. En zo kwam ik uit op 55 tot ca 65 db. Een 50 db komt in de buurt van een rustig kantoor of rustige straat. 60 db komt al eerder in de buurt normaal gesprek op 1 meter afstand. In heb zelf de machine in een kast staan, dus heb er verder weinig last van. De machine is nat van binnen afgeleverd, waarschijnlijk een test gedraaid bij bosh zelf . Na de vaat gedraaid te hebben was de vaat redelijk droog, maar zeker niet naar wens. Ook de extra droog functie had geen gewenst resultaat. Volgens bosh ook normaal dat de vaatwasser van binnen nat blijft. Echter onstaan hierdoor geurtjes in de machine. Klinkt raar maar heb het probleem kunnen oplossen door mijn hardheid van het water hoger in te stellen naar gemiddeld ipv zacht. Zout zou de kalk in het water moeten verzachten, en het glansspoel middel het droog resultaat moeten verbeteren. Zal een combi zijn vermoed ik, alleen het glans spoelmiddel verhogen had nml ook geen effect. De bediening en de programma's zijn erg makkelijk in te stellen, is overzichtelijk en tijdens het verloop Van de programma's kun je zien op het display wat de vaatwasser aan net doen is, en ook is te zien hoelang de vaatwasser klaar is. Als hij klaar is klinkt er een piepje. Erg handig dus. De verlichting in de machine is ook super. Nooit gedacht dat ik dit een toevoeging zou zijn.immmers kon ik de vorige vaatwasser ook zonder licht inruimen of uitruimen. De verlichting verlicht alle ruimtes in de machine, dus eventjes een mes of vork inruimen in het donker is geen probleem meer. Buitenkant van de machine is mooi vormgegeven. De RvS panelen met het hd display geeft een stoer uiterlijk. Er zit bij de vaatwasser ook nog een afsluit strip bijgeleverd om op de vloer te plaatsen voor een nette afwerking Kortom een mooie machine met meer dan voldoende programma's en extra opties, voldoende plaatst en aanpassing mogelijkheden om de vaat in te ruimen. En met 10 liter water per beurt minder dan onze oude vaatwasser lekker energiezuinig. Met mijn eigen aanpassingen van de hardheid van het water wat een drogere vaat opleverde een aanrader om thuis in de keuken te hebben.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Houtjes 18-03-2015

Een prachtig apparaat, wast prima af met een goed droog resultaat!
De verlichting is een 'eye-catcher' en erg functioneel!

Kanar 16-02-2015

Een rustige vaatwasser met een goede wasresultaat en met veel handige functionaliteiten. Het is alleen jammer dat er veel plastic zichtbaar is, bij de vorige modellen was dat niet het geval.