Philips Multigroom series 5000 MG5720/15 9-in-1, gezicht en haar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Multigroom series 5000 MG5720/15 9-in-1, gezicht en haar op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Scoop 25-10-2017

Zeer goede trimmer

Zeer goede trimmer. Ligt goed in de hand, niet te zwaar en vooral, trimt heel goed. Verwisselbare opzetstukken zijn stevig en makkelijk te plaatsen op de trimmer.

Pluspunten

• licht, maar toch krachtig
  • veel opzetstukken

Minpunten

• opbergtasje is niet zo overzichtelijk

Koenie1980 22-10-2017

Ik was aangenaam verrast door het uiterlijk van de multigroomer, een stoere combinatie van rubber en metaal. Ook is hij niet te groot en zwaar zodat ik hem gemakkelijk overal kan meenemen op mijn trips. Er zit ook een handige reisetui in, waardoor je gemakkelijk de adapter en eventuele extra groomkoppen kan meenemen. Ikzelf heb een kort baardje en de kop gebruikt waar je handmatig de lengte kan instellen (in mijn geval 4mm) en het ging heel vlot en precies. Zelfs de ruimte vlak onder mijn neus kon ik gemakkelijk bijtrimmen alsook aan de kaaklijnen. Het verwisselen van kop is met een gemakkelijk kliksysteem en deze kan je gewoon afspoelen onder de kraan zodat de multigroomer proper blijft. Normaal zit hier geen kop bij voor je lichaam te trimmen, maar dit werkt ook nog best ok met de andere meegeleverde koppen. Dus een zeer uitgebreide multigroomer, gemakkelijk in gebruik en een leuk design!

StijnDB 22-10-2017

Topper voor zijn prijs

De trimmer is zeker niet te zwaar waardoor deze zeer goed in de hand licht en je zonder vermoeide handen perfect je baard kan trimmen. Tevens zeer stil toestel. Heb deze ook getest als tondeuse, zelf heb ik zeer veel en dik haar waardoor je met de meeste tondeuses 5 maal over hetzelfde stuk moet gaan. Met deze Philips geen enkel probleem, hij gleed vlotjes door mijn haar en met de extra kopstukjes kan je het perfect op je gewenste lengte instellen. Groot voordeel is ook de accuduur, met deze val je zeker niet halverwege stil. Prijs kwaliteit verhouding is top!

Pluspunten

• Verschillende opzet stukjes
  • Lange batterijduur
  • Lichtgewicht
  • Vlot hanteerbaar
  • Zeer stil

Minpunten

• Toestel volledig uit plastiek
  • Geen batterij indicatie

Shippy 16-10-2017

Leuk apparaat door de veschillende opzetstukken, scheerkwaliteit van de mesjes is uitstekend. Het enige nadeel vind ik dat het wisselen van de opzetstukken nogal omslachtig is. De plastieken body voelt iet wat goedkoop aan dat doet een beetje afbreuk aan de kwaliteit van het apparaat

Pluspunten

• mesjes
  • verschillende opzetstukken

Minpunten

• plastieken body
  • wisselen opzetstukken
  • geen oplaad indicatie

superdave 13-10-2017

Veelzijdig in zijn eenvoud

Bij het uitpakken van het toestel en de vele accessoires was het even zoeken welk opzetstuk voor welk doeleind gebruikt kan worden. Maar al gauw had ik de logica door. Als ik voor de eerste keer de opzetstukken op het toestel klikte, had ik wat schrik om te veel druk uit te oefenen. Maar alles is stevig en klikte mooi in elkaar.

Het toestel zelf is stevig gebouwd en ligt goed in de hand. Veel beter zelfs dan mijn huidig toestel van Babyliss. Na het opladen het toestel voor de eerste keer gebruikt. Nu 2 weken later en dagelijks gebruik gaat de accu nog steeds mee. Leuk dus, die lange accu-capaciteit.

Ik gebruik het toestel vooral voor het trimmen van de baard. Als test nam ik eerst de mogelijkheid te trimmen op 3 mm, daarna op 2 mm en daarna op 1 mm. Die laatste optie was voor mij iets te kort, maar voor elk wat wils natuurlijk. Wat vooral opviel was dat het toestel mooi de vorm van de hals en kin mee volgt. Wat voor een mooi en ook een snel resultaat zorgt. In de ochtendlijke rush altijd fijn als er wat tijdswinst is.

Ook de neustrimmer en het precisie-opzetstuk werken zeer goed. Ze zorgen ervoor dat je dus slechts één toestel nodig hebt.

Ik reinigde het toestel en de opzetstukken eenvoudig met water. Ik ga uit van de 100% waterproof-melding op de verpakking. De toekomst zal uitwijzen of dit ook voor 100% klopt.

Je kan alles verzamelen in het meegeleverd zakje. Bij mijn toestel van Babyliss was er een soort hub meegeleverd, maar daar viel vaak alles af. Een eenvoudig zakje lijkt mij dus een prima alternatief.

Een mooi toestel voor een mooie prijs. Zeker aanrader.

Pluspunten

• volgt mooi de vorm van hals en kin
  • stevig toestel
  • veel accessoires
  • lange batterijduur

NicolasP 13-10-2017

All-rounder die perfect doet wat het moet!

De multigroom 5720 is een toestel die dankzij de vele mogelijkheden me vaak helpt. Dag in, dag uit.

Ik gebruik hem voornamelijk voor het trimmen van mijn baard. Dit verloopt werkelijk van een leien dakje. Dankzij de vele opzetstukken lukt het me om snel mijn baard terug fijn afgewerkt te maken.

Ook heb ik eenvoudig mijn haar kunnen bijwerken. De meegeleverde haarkammen zijn goed, al mocht er eentje bijzitten voor een langere lengte.
Het is bovendien zeer handig dat het toestel waterdicht is. Zo kan ik gemakkelijk de kleine haartjes afspoelen. Tot slot ben ik ook zeer zeer tevreden over de accuduur. In vergelijking met mijn vorige toestel (van het merk Remington) kan ik veel langer gebruikmaken van deze Philips Multigroom. De trimsnelheid blijft ook dan vrij constant. Niets is namelijk zo lastig om handig te wezen met een trimmer terwijl hij aan de lader moet hangen. Kortom, een betaalbare aanrader!

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Waterdicht
  • Vele trim- en scheer accessoires
  • Opberghoesje

Minpunten

• Extra opzetstuk voor langer haar niet meegeleverd

Std24 09-10-2017

Zeer veelzijdig en kwalitatief!

Ik heb dit toestel sinds 2 weken en heb het al uitgebreid getest. Het bevalt me heel erg, specifiek omwille van de prestaties en de veelzijdigheid. Daarnaast is het ook makkelijk reinigbaar, wat voor mij ook een belangrijk punt is. Bakkenbaarden verfijnen, baard trimmen, haarlijn bijwerken, neusharen verwijderen, nekhaar wegwerken,.. Allemaal klussen waar de multigroom perfect voor gemaakt is! Klein puntje van kritiek zijn de vele losse opzetstukjes. Ingebouwde lengteregeling zou hier ideaal zijn, maar uiteindelijk wel te begrijpen om zo'n veelzijdig toestel te brengen.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk Reinigbaar

Minpunten

• Veel losse opzetstukjes

glenn123 05-10-2017

Prijs kwaliteit een prima toestel

Vandaag heb ik de eerste keer mijn nieuw toestel uitgeprobeerd. Ik merkte meteen dat mijn oude toestel echt wel aan vervanging toe was. Ik was zeer blij toen ik merkte dat het trimmen van mijn baard met dit toestel een stuk gemakkelijker gaat!

Hierbij soms ik graag ook nog enkele plus- en minpunten op:
pluspunten:
- prijs/kwaliteit een goed toestel
- degelijke materialen
- veel opzetstukjes
- weinig lawaai
- toestel gemakkelijk te reinigen
- lange gebruiksduur van de batterij
- toestel voelt kwalitatief aan

minpunten:
- zeer beperkte handleiding (ik mis een onderhoudsinstructie: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn toestel langer mee gaat? Zijn er onderhoudsproducten op de markt?)
- met mijn vorig toestel kon je gewoon met een kliksysteem de lengte verwisselen. Dat vond ik gemakkelijker als bij dit toestel (hier moet je de kammen vervangen).
- lange oplaadtijd
- geen indicatie van batterij (hoe lang kan je nog trimmen? wanneer is hij opgeladen?)

Al bij al is het wel een zeer degelijk toestel prijs/kwaliteit gezien. Het zou ook nog een troef geweest zijn moest het toestel van een stofzuigertje voorzien zijn waardoor je minder haartjes in de gootsteen moet opkuisen. Maar daarvoor vrees ik dat je naar een duurder prijssegment op zoek moet gaan. Prijs-kwaliteit een echte aanrader!

TIMCDI 05-10-2017

Ik heb het geluk om de Multigroom Series 5000 te mogen testen.
Bij het openen van de doos valt het grote aantal accesoires op.
Het toestel is zeer licht en ligt perfect in de hand.
De eerste keer was het wel een beetje zoeken welk hulpstuk ik moest gebruiken en hoe het er op te zetten maar eens je het door had is het heel simpel.
Het toestel werkt zeer goed, je moet geen 3 x over dezelfde plek gaan om een goed resultaat te bekomen.
Het opzetstuk voor neus en oor is ook zeer handig. Probeer dat maar eens te doen met een normaal opzetstuk.
Het enige dat voor mij ontbreekt is een led indicatie om te melden dat de batterij bijna plat is.
Voor de rest een supertoestel dat ik zeker zou aanraden

Pluspunten

• licht gewicht
  • trimt perfect

Minpunten

• geen led indicatie voor de batterij

Ramon 03-10-2017

De Philips MG5720/15 is een super fijne baardtrimmer. De trimmer maakt weinig geluid, trilt nauwelijks en zorgt voor prachtig en precies scheerresultaat. Door de dubbele mesjes, bereik je zeer snel het gewenste resultaat. De baardtrimmer is waterdicht, heeft een goede accuduur(80 minuten) en het opladen gaat zeer snel! Daarnaast is de vorm/kwaliteit van de baardtrimmer ook erg prettig.

Pluspunten

• Trilt niet
  • Scherpe (dubbele) mesjes
  • Bijgeleverde opzetstukjes(9)
  • Waterdicht

Arno 02-10-2017

Overstijgt mijn verwachtingen

Enthousiast om de Philips Multigroom (Series 5000) uit te proberen, ging ik deze zo snel mogelijk afhalen aan het afhaalpunt. Bij opening van de doos was ik aanvankelijk licht ontgoocheld omdat deze om het eerste zicht geen verbetering leek op mijn huidige Philips Series 7000 baardtrimmer. Na de Multigroom effectief gebruikt te hebben bleek niets minder waar, het trimmen verliep verrassend comfortabel. Het apparaat is handig in gebruik en maakt het makkelijk om de gehele baard op gelijke lengte te trimmen, ook op plaatsen waar dit moeizamer ging met mijn vorige trimmer. Een bijkomend voordeel is dat het minder lawaai maakt en beter bestand is tegen water. Het design is eenvoudig maar doeltreffend en het toestel ligt aangenaam in de hand.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Veel mogelijkheden

jurre 28-09-2017

mooi en duurzaam apparaat.

Mooi en degelijk apparaat met een groot aantal mogelijkheden.
Alleen grotere lengtes is even oefenen maar de rest gaat erg soepel.
werkt ook fijn onder de douch.

Pluspunten

• veel opzetstukken
  • duurzaam
  • goede accuduur

Minpunten

• grotere lengtes hebben geen kammetje