Philips Multigroom series 3000 MG3740/15 9-in-1, gezicht en haar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Multigroom series 3000 MG3740/15 9-in-1, gezicht en haar op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Dimi85 26-10-2017

Handig en veelzijdig toestel die doet wat ik er van verwacht

Dit toestel doet wat het moet doen. Snel en doeltreffend jou de look bezorgen die je op dat moment bevalt. Het toestel heeft een goede accuduur en is efficiënt. Het toestel dat ik vroeger had gaf mij vaak niet het resultaat dat gewenst was. Dit toestel voldoet meer dan voldoende aan mijn eisen. Ik kom vaak in contact met klanten en dan is een verzorgde uitstraling wel zeker aan te bevelen. Dankzij dit toestel is dit s morgens in een mum van tijd klaar en kunnen we weer fris de dag tegemoet.

Pluspunten

• Handige ergonomie
  • Accuduur
  • Veelzijdigheid accessoires

Minpunten

• Geen aanduiding resterende batterijduur

Domien 25-10-2017

Degelijk apparaat

Doet wat het belooft, ligt goed in de hand. Ik ben heel tevreden over dit product. Enige minpunt is het ontbreken van een opbergmogelijkheid voor de verschillende accessoires.

Davi 25-10-2017

goede ligging in de hand

Dit product was kleiner dan verwacht. Maar doet wel perfect wat het moet doen. En bij mij is dat mijn baard onder controle houden. Enkel de handleiding mocht iets duidelijker.
Maar zeker een aanradertje

Pluspunten

• duur baterij
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• handleiding

Fl1p 23-10-2017

Toen ik de scheermachine uitpakte, was ik aangenaam verrast door de vele accessoires. Daarnaast was ik ook teleurgesteld: voor de meeste millimeters moest je een apart kammetje er op zetten. De kammetjes die te vergroten/verkleinen zijn, zijn dan weer superhandig. Ook fijn zijn de aparte opzetstukjes: een mini scheermachientje van nog geen cm breed om zeer fijn te kunnen scheren, een neustrimmer, en een standaard scheermes. Het zakje dat meegeleverd wordt is niet handig en ook niet stevig genoeg om alles in op te bergen. Een etui waar alle kammetjes apart in kunnen opgeborgen worden, leek me hier wel een pak handiger.
Na het eerste gebruik viel me vooral het lawaai op. Het scheermachientje/de tondeuse maakt vrij veel lawaai ten opzichte van andere scheermachientjes die ik al gebruikt heb. Het geeft een ratelend geluid. Het scheren zelf verloopt gewoon goed. Geen mankementjes, geen irritaties, gewoon zoals een scheermachine moet scheren. Ook gemillimeterd haar lijkt op alle plaatsen even lang te zijn.
Ook de meegeleverde adapter is niet te groot en is makkelijk aan te sluiten om de shaver op te laden.
Samengevat al bij al dus een fijn apparaatje voor zijn prijs met als topper het minischeermesje van nog geen cm groot en de meegeleverde neus-en oorhaartrimmer. Enkel jammer van het te eenvoudige opbergzakje en de vele aparte kammetjes.

Pluspunten

• Veel meegeleverde accessoires

Minpunten

• Opbergzakje van mindere kwaliteit
  • Veel aparte opzetkammetjes
  • Luid
  • Geen batterijweergave

Maarten0810 15-10-2017

Multigroom met mooi design en vele opzetstukken

Het toestel scheert en trimt zeer fijn en aangenaam. Ik ervaar geen irritaties ondanks ikzelf hier redelijk gevoelig voor ben. Ook geeft de Multigroom geen trekkend gevoel en scheert zacht.
De neustrimmer is een pluspunt waardoor je niet weer met een extra toestel opgezadeld zit. Het precisie kopstuk is ook ideaal om rond de wenkbrauwen en onder de neus fijn bij te trimmen. Normaal is het toestel voor haar en gezicht, maar is naar mijn mening ook wel geschikt voor lichaamshaar bij te trimmen. De scheer en trim opzetstukken zijn voorzien om op verschillende lengte en in model te kunnen scheren. Voor mij zeker de titel All-in-one groomer waard en een geslaagd toestel waar ik dagelijks volop van geniet en gebruik van maak. Top groomer

Pluspunten

• Mooi design
  • Afspoelbare opzetstukken

Minpunten

• Niet waterdicht

Jack123 13-10-2017

Top instapper

Sedert enkele weken mag ik de Philiphs Multigroom 3-reeks uitproberen. Persoonlijk heb ik graag mijn baard en snor kort getrimmed (1 à 2 mm). Mijn vorige toestel van Philips had enkel de mogelijkheid om vanaf 3 mm te trimmen. Ik was dus meer dan nieuwsgierig om te kijken wat de toegevoegde waarde van dit nieuwe toestel voor mij zou zijn.

Ik heb hieronder een korte samenvattig gemaakt van de plus- en minpunten, dat leest wat makkelijkers voor jullie. Deze punten gelden enkel voor de 3-reeks, met de andere toestellen heb ik geen ervaring.

Pluspunten:
+ Scherpe mensjes die de haartje vlot trimmen zonder haren uit te trekken.
+ Veel accessoires voor ieder type baard en snor.
+ Opbergzakje
+ Klein en licht in de hand.
+ Batterij gaat lang mee
+ Doet wat het moet doen.

Minpunten:
- Geen mogelijkheid om lichaamshaar te trimmen (andere modellen hebben dit wel, dus op zich geen direct minpunt)
- Opzetstuk van plastic moet op de trimmer geklikt worden. Lijkt dat de klemlipjes snel kunnen afbreken.
- Mijn vorig model had een ingebouwd zuigertje voor de haartjes. Dit model heeft dat niet waardoor de haartjes over de hele wasbak liggen. Een handdoek wil hier wel bij helpen.
- Vrij harde trilling van het motortje.
- Trimkop is rigide, waardoor het zich niet altijd even goed aanpast aan de vorm van je gezicht (bvb. bovenkant keel).

Kort samengevat: een simpel toestel dat doet wat het moet doen zonder veel overbodige franjes. Zoek je een toestel dat alles aankan, dan kijk je best voor een klasse hoger.

RubenC 11-10-2017

Degelijk Zwitsers zakmes

De verpakking van de MG3740/15 voldeed aan de verwachtingen. Alles was stevig ingepakt, zonder al te veel materiaal te gebruiken.
Bij het uitpakken was het meteen duidelijk dat het toestel zeer degelijk gebouwd was en gemaakt is voor lang mee te gaan.
Ergonomisch gezien is het een geweldig toestel, het ligt zeer goed in de hand en is niet te zwaar.

De batterij van de trimmer is in een 2-tal weken tijd nog niet plat geweest. De autonomie is dus super. Een minpuntje is dat je niet kan zien wanneer de batterij plat is, en dat je dus na een halve scheerbeurt ineens zonder batterij kan zitten.

Het scheren verloopt zonder haperingen met de verschillende opzetstukken, welke overigens zeer makkelijk te bevestigen zijn.
Ook de neus-/oorhaartrimmer was ik zeer tevreden van. Deze verwijderen de haren zonder enige irritatie.

Conclusie: een mooi, handzaam en stevig product. Ik ben zeer tevreden van de kwaliteit.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi
  • Alleskunner

Minpunten

• Goedkoop opbergzakje

FBZ 06-10-2017

Messcherp & praktisch

Ik was verbaasd over de scherpte van de mesjes in vergelijking met de andere toestellen die ik ooit probeerde of nog heb. Mijn baardharen zijn nogal vrij stug, maar geen probleem voor deze jongen. Ook praktisch: dat zakje om alle scheerkoppen in op te bergen. Geen gedoe met houdertjes waar alles van af valt. Batterij gaat zeer lang mee. Top toestel!

Pluspunten

• scherpe mesjes
  • het zakje om op te bergen