Philips OneBlade Pro QP6520/30 - Reviews

Bedrijfstijd
90 min.
Kleuren
zilver, zwart

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

RHeinhuis 30-07-2017

Oneblade geeft een unieke scheerervaring

Wat een verademing de nieuwe Philips OneBlade !

1.Scheren zonder schuim
2.Scheert makkelijk tegen de haren in.
3.Nat of droog te gebruiken, door waterdichte behuizing.
4.Makkelijk mee te nemen!
5.vriendelijk in gebruik (geen kleine wondjes, of geirriteerde huid)
6.Lange batterij duur!

Al beze punten zorgen ervoor dat ik het iedereen kan aanbevelen!

artificialsunlight 02-04-2017

Goede styler en trimmer, minder scheerapparaat

Voor mij is de OneBlade voornamelijk een trimmer en styler. Als scheer apparaat scheert hij voor mij niet glad genoeg.
Voordat ik de OneBlade had schoor ik me om de 3 dagen glad met een scheermes (ouderwets mesje (geen Gillette Mach3 oid) zeep en een kwast). Maar omdat ik toch mijn stoppelbaardje beter vind staan is een trimmer toch handig. De OneBlade kan hiervoor goed gebruikt worden. Ik beoordeel het apparaat per punt functie die Philips er zelf aan geeft:

Trimmen:
Het trimmen met deze OneBlade (QP6520) kan in lengtes van 0.4-10 mm. De eerste keer moet ik even kijken hoe de verstelbare kam er op- en af- geklikt moest worden, maar als je het eenmaal gedaan het is het simpel. Dan is het een kwestie van de lengte instellen en dan met de juiste kant van de kam tegen je gezicht aan en trimmen maar (ik had de eerste keer niet direct door hoe het zat en had dus een heel ongelijke baard). Het trimmen gaat wat mij betreft goed en ik blijf het ook met de OneBlade doen. Onder mijn neus kan ik met de verstelbare kam niet alles bereiken, dus moet ik de laatste haartjes zonder kam korter maken. Voorheen gebruikte ik een Philips Multigroom maar hiermee kon ik veel minder nauwkeurig trimmen.

Bijwerken:
Ook wel stylen. De contouren van mijn stoppelbaard kan ik met de OneBlade zonder kam mooi strak maken. Het apparaat ligt goed in de hand ondanks dat het maar een dun apparaat is (ik heb grote handen). Voorheen deed ik dit met een scheermes en dat vind ik een stuk lastiger.

Scheren:
Ik vind het scheren net zo goed gaan als met een series 1000 shaver van Philips (goedkoopste serie). Als ik me glad wil scheren en een baartje van een paar dagen heb, scheer ik me eerst met de OneBlade en scheer ik me daarna goed glad met een scheermes met zeep en een kwast. Anders lijkt het net of ik me al een dag niet meer geschoren heb. Dus echt glad scheren is er voor mij niet bij met dit apparaat.

Overige opmerkingen:
-De reis etui stelt niet veel voor, het is gewoon een zakje.
-De batterij laad snel op en gaat lang mee, ik heb hem pas 1 keer opgeladen en al ruim een maand in gebruik. ( de pro heeft Li-ion de gewone versie NiMH en die zal na een paar jaar dus snel verminderen in gebruiksduur (die ervaring heb ik met mijn tondeuse van Philips)
-De handleiding is heel erg karig. Ik heb hem niet onder de douche gebruikt, want dat staat er niet in bijvoorbeeld. Nu bestaat de handleiding uit 16 plaatjes.

kooi1216 29-03-2017

Goed en makkelijk apparaat

Ik vind de Philips OneBlade een mooi en handig product. Het werkt gemakkelijker dan scheren. Kan het ook aan wanneer er een baard staat van een aantal weken.

Pluspunten

• Doet wat hij hoort te doen

Royke16 27-03-2017

Doet wat hij zegt te doen

Heb de OneBlade gekocht omdat ik vaak last had van ingegroeide haren na het gebruik van reguliere scheermesjes. Dit is na de OneBlade pro opgelost. Wel scheert hij niet zo glad als een scheermesje maar dat, is in mijn optiek, vanzelfsprekend.

Ideaal voor het trimmen van gezicht- en lichaamshaar!

Royke16 27-03-2017

Doet wat hij zegt te doen

Heb de OneBlade Pro gekocht omdat ik met gebruik van reguliere scheermesjes vaak ingegroeide haren kreeg in mijn nek. Dit is verholpen met dit product.

Verder ook ideaal voor het trimmen van je gezicht- en lichaamshaar.

DB 17-03-2017

Met trimmen sneller het gewenste resultaat.

Met verschillende trim apparaten moest ik vaker hetzelfde stuk opnieuw nagaan om het gewenste resultaat te krijgen. De OneBlade is daarom de uitkomst voor mij omdat ik alles trim tot 3mm. Ik ben namelijk sneller klaar voor de dag.

Pluspunten

• Sneller gewenst resultaat
  • Goede accu
  • Klik systeem opzetstuk
  • Standen makkelijk te bedienen door draaiknop
  • Batterij indicatie in procenten

jeroensreview 17-03-2017

Voor trimmen top! Voor een gladde huid niet voldoende.

Ik had een trimmer van Philips met snoer; oud beestje, maar was oké. De one blade is voor het trimmen van je baard perfect! Door zijn kleine/smale kop gemakkelijk te manoeuvreren langs de kaaklijn en andere 'hoekige delen'.

Het helemaal glad scheren van de huid is met de one blade helaas niet geweldig. De haartjes gaan voor het zicht wel weg, maar het is nog steeds erg stoppelig. (Nu moet ik zeggen dat er nog nooit een machine tegen normaal scheerschuim en een mesje is opgewassen.

Siegenbeek 15-03-2017

Prima trimmer voor stoppelbaard

Ik heb het liefst een 3-dagenbaard en heb daarvoor al meerdere trim-apparaten gebruikt. Op de één of andere manier was ik daar nooit echt tevreden over en besloot ik vaak om alles maar meteen af te scheren. De OneBlade van Phillips gebruik ik nu een kleine maand en tot nu toe valt het apparaat me alles mee. Het is een heel fijn apparaat om je baard mee te trimmen. Het vergt wel enige oefening om uit te vinden welke stand het beste werkt. Ik ben benieuwd of de mesjes het ook lang volhouden, zeker omdat ik het ook onder de douche gebruik. Het is echter géén scheerapparaat, zoveel is me al wel duidelijk.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Ligt lekker in de hand
  • Onder de douche te gebruiken

Minpunten

• Niet voor glad scheren

Siegenbeek 15-03-2017

Prettig apparaat om een baard te trimmen

N. Teunissen 10-03-2017

Ideaal als je niet volledig glad hoeft

Ik heb de Philips OneBlade nu een aantal keer gebruikt om mijzelf te scheren. Wanneer ik een glad resultaat wil bereiken, vind ik dat de OneBlade niet voldoende resultaat biedt. Ik moet het gladde resultaat behalen door mijn stoppels met een scheermes te verwijderen. Ik heb het geprobeerd te bereiken met de OneBlade, dit leidde tot een geïrriteerde huid. Indien je graag wat stoppels wilt laten staan, werkt het apparaat prima.
Het schoonmaken van het apparaat gaat prima onder de kraan, wel is het verstandig het mesje even los te maken. Zo kun je tussen het mesje ook goed reinigen.
twee kanten op scheren, design

Pluspunten

• Twee kanten op scheren
  • Batterij indicator
  • Scheren, stijlen en trimmen

Minpunten

• Niet volledig glad te scheren

Pascal 10-03-2017

Prima klasse en makkelijk vast te houden

Zelf altijd nat aan het scheren geweest met elke 3 a 4 weken de mesjes moeten vervangen omdat je echt weer aan je huid ''loopt te trekken'' Met de nodige irritaties en kleine wondjes. Nu kwam ik de oneblade tegen en heb op internet even rondgekeken. Toch maar de stap genomen en hem besteld. Direct met de eerste scheerbeurt was ik om. Ik gebruikte gewoon normale scheergel en het was met een scheerbeurt spiegel glad. Ik weet niet exact hoe het werkt maar het werkt gewoon helemaal top! Ik gebruik hem elke dag en laat hem na ik gok 10 dagen pas een keertje op dus de accu voldoet prima!

Pluspunten

• Batterij
  • Schoonmaken

Minpunten

• Geluid
  • 1 extra mesje

M.degroot 08-03-2017

Zeer tevreden

Hij ligt fijn in de hand, doet wat hij niet doen zonder wondjes achter te laten. Hij laait snel op en is handig in gebruik. Ik mis alleen het borsteltje om hem schoon te maken. Bij het afspoelen blijven er altijd haartjes plakken namelijk

Pluspunten

• Licht gewicht.
  • Volgt de contouren van het gezicht
  • Laait snel op
  • Gebruik onder de douche

Minpunten

• Mis het borsteltje

Neddy 05-03-2017

Prima als je van stoppels houdt

HarryL 27-02-2017

Super hybride apparaat

Ik ben gewend om met een mesje te scheren, maar kreeg de mogelijkheid om de OneBlade te testen. Ik had een paar dagen niet geschoren, dus genoeg om bij te werken. Tijdens het gebruik van het apparaat werd ik positief verrast, het apparaat scheert erg netjes en geeft een super resultaat. Het scheer resultaat is niet zo glad als een mesje, maar ik vind dat niet storend. Het bijgeleverde kammetje is ideaal om je sikje/baard/snor bij te werken. Je stelt hem in op een bepaalde lengte en scheren maar. Zo heb ik mijn sikje, zonder moeite, weer gelijk geschoren, deze was wat scheef gegroeid. Het mooie is, je kan het apparaat zo afspoelen onder de kraan en hij is weer schoon! Tevens kan je met schuim scheren of het apparaat onder de douche gebruiken. Ik raad dit hybride scheerapparaat zeker aan!

Harry 27-02-2017

Een mooi hybride apparaat

Pluspunten

• Scheert super
  • Glad resultaat
  • Scheergemak
  • Trimt goed

Stokslag 24-02-2017

Aangenaam verrast

Sinds een aantal dagen heb ik de Philips OneBlade in mijn bezit.
Eerste oogopslag zag het apparaat er een beetje "simpel" uit.
Apparaat uit de verpakking gehaald en in elkaar gezet, opgeladen (wat zeer snel ging) en we konden beginnen.

Enthousiast mijn eerste scheerbeurt begonnen en het haar vloog er als een malle af!
(Ik heb heel wat scheerapparaten in mijn leven versleten maar dit slaat toch echt alles)
Voordat ik het wist lag al het haar in de wasbak.

Aantal dagen later was het tijd om mijn baard te trimmen.
De OneBlade uit het bijgeleverde zakje gehaald en het "trimkapje' op de OneBlade geklikt. (wat er heel handig op en af gaat)
Ook de baard trimmen op 4 mm ging super fijn.
Het bijwerken/stylen van de hals, bakkebaarden of snor/lip gaat super simpel en gevoelloos!

Ik heb geen last meer van rode irritatie of schrale plekken in mijn hals/adamsappel.

Echt een aanrader voor iemand die geen zin heeft om met een scheermes aan de slag te gaan en wat anders wil dan de traditionele scheerapparaat.

Markk 24-02-2017

Strak en zonder irritatie

Na jaren scheren met een double edge krabbertje ben ik recentelijk overgestapt op de OneBlade van Philips. In eerste instantie was ik sceptisch gezien het feit ik normaliter van elektrisch scheren veel irritatie op de hals en keel kreeg en het niet het gewenste resultaat gaf. Veel langere stoppels en vooral langs de contouren van de kaak en hals stukken waar veelvuldig het apparaat overheen moest om te zorgen dat het resultaat acceptabel was.

Die dagen zijn voorbij. Dankzij de OneBlade kan ik nu mijn baardje netjes trimmen op de gewenste lengtes (van 0.4mm tot 1cm) en zijn de randen netjes strak en gelijkmatig. Ook mijn hals, welke netjes glad geschoren is, ziet er piekfijn uit en dankzij het scheerkopje van de OneBlade heb ik ook geen last meer van irritatie, ingegroeide haartjes of kleine wondjes.

Omdat het apparaat ook "nat" gebruikt kan worden is er gelukkig de mogelijkheid om de baard vooraf zachter te maken met warm water en een heerlijke scheerschuim. Zeker als je huid wat gevoeliger is, je baardgroei behoorlijk is en je baardharen stug zijn is dat een aanrader.

Uiteraard is de "shave" niet zo glad als met de double edge krabber, maar hij is strak en glad genoeg om een volledige dag er netjes en verzorgt bij te lopen.

Al met al ben ik zeer te spreken over de OneBlade en ik zou hem een ieder aanraden wie last heeft van irritatie na het scheren.

Pluspunten

• Verstelbare trimlengtes
  • Zowel droog als nat te gebruiken
  • Ligt goed in de hand
  • Geen irritatie

Minpunten

• Geen schoonmaakborsteltje

Markk 23-02-2017

Strak en zonder irritatie