Philips BT7201/15

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 83 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BT7201/15 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

WimD 18-09-2016

Goed in gebruik en dit met lange accu duur

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Na enkele maanden nog steeds heel blij met het gebruik van dit product.
Goede accu duur en zeer goed in gebruik.
Zeker en vast een aanrader

Pluspunten

• accu
  • reservoir

solidguy 29-06-2016

goed toestel met superhandige opzuigfunctie

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Leuk design en ligt goed in de hand. Wel even bij vertellen dat het toch een beetje anders trimmen is dan met een ander toestel, je houd hem namelijk iets anders vast dan een gewone baardtrimmer; dit is voornamelijk omdat het opzuigsysteem vanboven aan de tandjes zit en zo een beetje je zicht blokkeert. dit is niet erg en na 2 a 3 keer het toestel gebruikt te hebben heb je er niet zo veel last meer van.

Wil je je bakkebaarden doen kan je wel beter de precisietrimmer gebruiken deze is ook wat hoger gelegen zodat je perfect zicht hebt.

De opzuigfunctie werkt zeer goed. Het reinigen doe ik met de kruimeldief, dit is het makkelijkst daar je het reservoir niet kan afspoelen of verwijderen. De kam en messen kan je gewoon afspoelen.

De lengteinstelling werkt ook goed en is per 0.5mm in te stellen, eens ingesteld schiet hij niet door zoals bij de meeste toestellen.

De levensduur van de batterij is zeer goed 5 a 6 keer trimmen voor je moet opladen, eens leeg is hij op een uurtje weer vol.

Op reis mistte ik wel een etui om hem mee te nemen, maar dit is zowat het enige dat ik mis bij dit toestel.

Prijs / kwaliteit is het toestel super!!

ViLoSyKe 29-06-2016

Prijs kwaliteit, TOP!

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Toestel onmiddellijk meegenomen op verlof. Elke dag gebruikt en zonder enige irritatie. Batterij gaat ook lang mee en de haartjes die in de wasbak vallen zijn echt heel beperkt! Haartjes worden perfect geschoren, bij andere toestellen werden haartjes er soms wel al eens uitgetrokken. Een toestel dat ik kan aanraden!

VDBJORIS 28-06-2016

top trimmer!

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Ik gebruik nu al enkele weken de trimmer series 7000.
Wat een prachtige machine, het doet wat het belooft, een echte aanrader! In 1 beweging zijn alle haartjes weg en opgezogen, door de vlijmscherpe messen en het vacuümsysteem.
Het toestel ligt gemakkelijk in de hand en de accu gaat lang mee.
(oplaadtijd van de accu: 1u en je kan hem 1u gebruiken)
Goede opties op het apparaat, zoals het afstellen van gewenste lengte.
De kortste stand is 0,5 mm, de trimmer is dus ook geschikt indien je een heel korte stoppelbaard wil.
De trimmer is echter niet bruikbaar onder de douche en mag ook niet volledig afgespoeld worden onder de kraan.
Ik ben alleszins heel tevreden, voor mij is het de ideale trimmer!

DennisP84 23-06-2016

Makkelijk en licht!

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Deze trimmer doet wat ze beloven. Je kiest héél makkelijk de lengte waarop je wil trimmen en gaat aan de slag. Er komen amper haartjes in de wasbask terecht dankzij de ingebouwde zuigfunctie. Ook schoonmaken gaat supersimpel. Je kan het reservoir gewoon even schoonmaken met de bijgeleverde borsteltjes en de losse onderdelen kunnen onder de kraan. Wat vooral mooi is, is het gewicht! Hij ligt zo lekker licht in de hand dat het echt een zegen is om hem te gebruiken!

WimD 21-06-2016

Philips BT7201/15

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Heel degelijk en accuraat toestel, doet vast en zeker wat het moet doen alsook het vacuum systeem is zeer handig...opkuisen is verleden tijd :-)

FreDeRoover 18-06-2016

Vlot scheren zonder rommel

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Het scheermachine doet wel degelijk wat het beloofd. Na het scheren is ons badkamermeubel nog steeds proper. Het scheerresultaat is fantastisch, scheert alles vlot en het handige opzetstuk zorgt ervoor dat je elke stijl aankan.

Nick84 17-06-2016

Philips baardtrimmer

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Over het algemeen een goed apparaat. Handig in gebruik en gemakkelijk om de baardlengte in te stellen of aan te passen. Zelf als je een halve milimeter verschil instelt m, merk je dit. Zuigt bijna alle haartjes op. Batterij gaat lang mee

Porma's 17-06-2016

Degelijk product met enkele verbeterpunten

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Sinds een aantal weken gebruik ik dit toestel en ben over het algemeen tevreden. Hiervoor heb ik het vorige model van philips gebruikt (baardtrimmer met opvangsysteem voor de haartjes) dus vergelijk ik hiermee).

Dit nieuwe toestel is beter op vlak van batterij en het autonoom functioneren.

Ook het vacuumsysteem om de haartjes op te vangen tijdens het trimmen is beter dan het vorige. Heel weinig haartjes die nog in de pompbak terecht komen.

De snelheid/kracht van het toestel is oké, maar in vergelijking met het vorige type is het toch iets minder. Op dit nieuwe toestel is er 1 stand, terwijl er bij het vorige toestellen 2 standen waren.

Ook het leeghalen en proper maken van het opvangsysteem voor de haren is niet handig. Je kan het deel er niet helemaal afhalen en moet met het bijgeleverde borsteltje proberen om het bakje proper te krijgen. Maar aangezien de haartjes bij het trimmer zo fijn en klein zijn, is dit niet gemakkelijk.

Al bij al een goed toestel, maar het zou perfect zijn mits een paar aanpassingen!

Jakob 17-06-2016

Bijzonder handig toestel

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Dit erg degelijk gebouwde toestel is uitgerust met een soort intern stofzuigertje, dat bijna alle haartjes opzuigt. Zo goed als geen haartjes meer op je hemd of in de afwasbak dus! Je kunt de kammetjes erg nauwkeurig instellen, tot op de halve millimeter. Het trimresultaat is mooi egaal, maar vergt wat oefening door de grote scheerkop. Al bij al een aanrader.

Brechtzon 16-06-2016

zeer goede trimmer

Geschreven voor: Philips BT7201/15

heb deze trimmer een aantal weken in mijn bezit.

het is een zeer degelijk toestel met een handig vacuumsyteem. geen rond vliegende haartjes meer.

trimmed zeer goed.

zou deze zeker aanraden.

wouterd1 16-06-2016

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Lengtes kunnen goed ingesteld worden. Opvangbakje vangt niet alle haren op, Philips spreekt van 90%, maar dit is zeker minder.

AdBibendum 16-06-2016

handig haartjes-opzuigsysteem

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Ik gebruik het toestel nu ongeveer 3 weken. In het begin moest ik even wennen aan het hanteren van het toestel maar ondertussen lukt het beter; het ligt makkelijk in de hand en is heel licht en wendbaar. De getrimde haartjes worden echt goed opgevangen/opgezogen; geen vuile wasbak meer! Het trimresultaat is goed, maar op sommige moeilijk te bereiken plaatsen heeft hij het net als andere trimmers ook moeilijk: kwestie van geduld te oefenen en het trimmen te herhalen. Het toestel laadt heel snel op. Het maakt meer dan een gemiddeld toestel lawaai; ik vermoed omwille van het opzuigsysteem. Ik ben tevreden!

Spie 16-06-2016

Baard trimmen in no time

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Met de twee opzetstukken die je meegeleverd krijgt kan je in een oogwenk je baard trimmen. Hiervoor gebruikte ik een tondeuze maar de phillips zorgt voor een veel netter en sneller resultaat. Makkelijk te reinigen en vangt (nagenoeg) alle haartjrs op. Geen zchoonmaak van wasbak en hele omgeving meer nodig

dpo0542 15-06-2016

Handig toestel met fraai resultaat

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Dankzij het handig opvangsysteem geen haartjes meer op grond of in lavavo. Dit in combinatie van het fraai trimresultaat maakt van dit toestel een "must have" voor elke man.

Howlrunner 15-06-2016

An excellent trimmer with little or no mess

Geschreven voor: Philips BT7201/15

This beard trimmer is initially bulky, and may feel a bit unwieldy compared to smaller ones. However, this is more than compensated for, by the vacuum, picking up all the small hairs that normally would clutter the sink. Whilst slightly noisy, it is not offensively so, and the actual trimmer itself is rather good.
The attachments are easy to change, and can be swapped with no effort, but without a pouch or holding apparatus, may be prone to being lost. The actual shave itself is quite good, but lacks the closeness I can get with another beard trimmer.
All in all, a good trimmer, and any faults are more than made up for with convenience of not having to clean as much.
Recommended.

Knocky 15-06-2016

Zeer handige en propere trimmer

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Zeer degelijk toestel. Kwalitatief en gebruiksvriendelijk. Ook proper in gebruik. Geen vuile lavabo meer met dit toestel. Instellen van standen gaat ook vlot, en doordat hij de stand onthoudt, kan je je bijna niet meer vergissen van lengte.

Dany 15-06-2016

Super-de-luxe

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Ik gebruik deze nu 2 weken en ben razend antousiast!
- batterij nog niet moeten opladen, bij een intensief gebruik (hoofd en baard) van om de 2 dagen
- de haardjes worden heel goed opgezogen! Geen gesukkel meer en geen boze vrouw meer wegens haar in de gootsteen ;)
- scheert heel vlot, heel kort en wel heeeeel scherp!
- enige vreemde is de houding, je moet hem anders gebruiken dan je gewoon bent

Bas 14-06-2016

Prima scheren maar beperkt schoon te maken

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Pluspunten:
+ scheert goed
+ eenvoudig in gebruik
+ lange batterij-duur

- Schoonmaken; dat dat niet eenvoudiger kan

Cloe17 14-06-2016

Goede baardtrimmer

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van deze baardtrimmer, ik moet zeggen dat hij goed in de hand ligt, een pluspunt vind ik dat hij de afgeschoren haren opzuigt, geen gedoe met haren op de vloer. Het scheerresultaat is ook zeer goed

jerre79 13-06-2016

Geweldig idee en resultaat, toch werkpuntjes

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Geweldig idee en het werkt ook écht! Ik zou het zeker aanraden; je hebt inderdaad veel minder opruimwerk en de badkamer is veel netter (hoewel het zuivermaken van het opvangbakje ook wat werk vergt). Het apparaat ligt "normaal" in de hand, mag misschien wat ergonomischer. Door het opvangbakje wel minder zicht en daardoor ook minder precisie mogelijk. Valt wel op dat het apparaat doorgaans meer lawaai maakt.

john29 13-06-2016

Uitstekend toestel

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Over het algemeen een goed apparaat. Handig in gebruik en gemakkelijk om de trimlengte in te stellen of aan te passen. Zelfs als je het maar een halve milimeter verschil instelt, merk je het verschil in resultaat. Zuigt het grootste deel van de haartjes op. Batterij gaat lang mee.

Joris 13-06-2016

Makkelijk toestel, correct resultaat, geen specifieke opzetstukken

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Ik scheer met een platte Braun, het stuk baard trimde ik al een dik jaar met een iets kleinere Babyliss. Ik was benieuwd naar het verschil in scheergemak en vooral naar het vacuümsysteem dat zou moeten voorkomen dat de wasbak vol haartjes ligt.
Eerste kennismaking
Het toestel ziet er cool uit. Heeft wel iets futuristisch door de vorm, het zwart-blauw patroon en de kleine turbine. Had een phaser uit Star Trek kunnen zijn.
Hij is minder zwaar dan hij eruit ziet en hij ligt aangenaam in de hand. Toch na een paar dagen, in het begin lijkt hij te groot om handig te zijn.
Luid is hij ook. Toch in vergelijking met de Babyliss die ik voordien gebruikte. Niet storend, maar het verschil is opvallend.
Werking
Philips levert een apart smal opzetstukje mee om iets preciezer te trimmen. Ik heb het geprobeerd, maar met z’n iets meer dan 1cm breedte is het eigenlijk toch nog niet erg precies.
Het standaardscheervlak is iets van een 3 cm breed en dat is comfortabel. Zonder de opzetkam kan je gewoon scheren tot resultaat van een 5 o’ clock shadow. Met de kam erop stel je per 0,5mm in tot 5mm en dan per mm tot 10mm. Dat is genoeg keuze. Instellen doe je met een breed gegript wiel op het toestel zelf. Gaat heel vlot.
Het is natuurlijk even wennen aan een nieuw scheersysteem, maar na een dikke week was ik heel tevreden over het gemak en het resultaat. Je moet leren om de opening van de opzetkam als richtstuk te gebruiken. In het begin voel je dat niet zo goed, dat duurt een paar dagen. De opzetkam glijdt heel vlot door je baard heen en je hoort wat je wil horen: haartjes die eraan gaan.
Het vacuümsysteem zuigt lucht van boven naar beneden en vangt zo veel haartjes op. “Up to 90%” zegt de verpakking. En het werkt inderdaad, er ligt véél minder haar in mijn wasbak. Of het “up to 90%” is, ga je natuurlijk nooit berekenen, maar ik schat wel dat het minder dan de helft is van voordien.
Nu, er ligt even goed nog steeds haar in je wasbak en je moet ‘m dus even goed proper maken. En dan maakt het voor mij niet veel uit of daar nu iets minder haartjes in liggen. Maar da’s persoonlijk, misschien vind jij het wel super dat je iets sneller klaar bent met navegen.
Ik ben heel tevreden over de batterij. Ik zat al twee weken met dagelijkse scheerbeurten verder toen het indicatorlichtje voor het eerst aan ging. En we weten dat die accu’s pas na een paar volledige ladingen hun volledige capaciteit kunnen benutten, dus dat wordt alleen maar beter.
Nu volgt een heel, heel belangrijke waarschuwing. HET SCHEERVLAK BIJT IN ZACHT VEL. Op je gezicht niet, daar kan je het scheervlak zonder opzetkam tegen je vel aanzetten en je krijgt een 5 o’ clock shadow. Maar als je je trimmer ook gebruikt om andere lichaamsbeharing in toom te houden, gebruik ‘m dan NOOIT maar ook NOOIT zonder de opzetkam. Ik heb een litteken op een zeer pijnlijke locatie om me daaraan te helpen denken. Echt niet doen. Met opzetkam: geen probleem, gaat vlot, resultaat naar wens. Maar dus niet, niet never ever ever zonder opzetkam op huid die wat minder robuust is.
Vergelijking met mijn Babyliss X-10 (zelfde prijsklasse)
Bij de Babyliss krijg je véél meer accessoires. Een mesh voor kort scheren, precisietrimmer van 7mm breed, dun rond opzetstuk voor neus- en oorhaar, opzetstukken tot 15mm (ipv max. 10) met een apart opzetstukje voor elke halve millimeter tot 3mm. Ik gebruik ze niet allemaal, maar zeker die voor neus- en oorhaar is heel handig en de optie om tot 15mm te gaan, is ook mooi.
Na een paar weken gebruik, vind ik de opzetkam van de Philips wel beter. Het glijdt vlotter en je beweegt sneller.
De Babyliss kan je ook zonder probleem in de douche gebruiken. Dat gaat met de Philips niet omdat water dat vacuümsysteem aardig naar de knoppen zou helpen. Maar dat vacuümsysteem heeft de Babyliss dan weer niet.
Ik was tot nu toe altijd heel tevreden met mijn Babyliss en ik ga ‘m ook blijven gebruiken omdat enkele van die opzetstukken nu eenmaal heel handig zijn. Maar voor het dagelijkse trimwerk, grijp ik nu vanzelf naar de Philips.

Stijn88 13-06-2016

Aangenaam scheren, moeilijk schoomaken

Geschreven voor: Philips BT7201/15

Ik gebruik de trimmer nu twee weken. Voor de aankoop heb ik mijn baard iets langer laten worden om het effect beter te kunnen testen.
Waar deze trimmer mee uitpakt is het opzuigen van 90% van de haartjes. En dat is meteen hetgeen waar ik het minst tevreden over ben. Als je toch enkele mm wil trimmen, valt er nog heel veel naast. Misschien is dat maar 10%, toch ligt mijn wasbak helemaal vol.
Een propere en snelle trimbeurt zit er dus niet in. Het niet wasbare deel (opvangreservoir voor haartjes) is moeilijk proper te maken met de borsteltje. De scheerkop moet goed uitgespoeld worden en laten drogen. En uiteindelijk moet ik ook nog de hele wasbak uitkuisen.
Over de trimbeurt zelf ben ik dan wel heel positief! In de plooien van het gezicht hoef je maximaal 2 keer over te gaan om een mooie egale baard te hebben.
Conclusie: zeer aangenaam apparaat tijdens gebruik (toch welhet hoofddoel), maar je hebt wel wat werk achteraf. Hoe korter je baard, hoe properder je trimervaring.

Brechtzon 10-06-2016

Vacuum Beard Trimmer Series 7000, Philips

Geschreven voor: Philips BT7201/15

ik heb zo pas deze Vacuum Beard Trimmer Series 7000, Philips ontvangen van the insiders.

eerste indruk van het toestel was dat deze wat groter is tegenover de andere trimmers die beschikbaar zijn.

dit komt wel door het fijne vacuum systeem , waardoor je geen last hebt van rondvliegende haartjes. dus het is zeker geen minpunt.

het scheerresultaat van dit toestel is zeer goed zowel met als zonder de instelbare kop.

conclusie , het is een goed multifunctioneel toestel en zeker een aanrader.