Philips BT 7220/15 - Reviews

Oplaadtijd
1 uur

adam 10-10-2016 Product paar maanden in bezit

Prima toestel

Het toestel is een aanrader, batterij gaat enorm lang mee en de trimbeurt is zeer goed uitgevoerd.
De meegeleverde kleine opzetstukken maken het mogelijk voor precisiewerk.
Opzuigen gaat ook lekker, uiteraard niet alles maar laat ons zeggen dat mijn vrouw zeer gelukkig is dat er weinig resten zijn.
Het plastiek opzetstuk voor de hoogte te regelen is alleen de vraag hoe sterk deze is op verloop van jaren...
Al bij al zeker een aanrader = ik zou deze opnieuw kopen.

Pluspunten

• batterij
  • acc meegeleverd
  • opzuigen voldoende
  • stil
  • zachte scheer/trimbeurt

Minpunten

• fragiel pvc bovenstuk
  • opvangbakje niet uitspoelbaar
  • binnenzijde van scheerkoppen niet 100% te kuisen

HarryTovenaer 09-09-2016 Product paar weken in bezit

Innovatief en degelijk product

Ik ben opzoek gegaan naar een product om mijn volle baard te trimmen van wild naar verzorgd. Bij eerdere minder kwalitatieve producten kampte ik met de problemen dat ik gelimiteerd was in trimhoogtes(meestal maar 3) en dat tijdens het trimmen er veel haren overal kwamen.

Om deze problemen tegen te gaan heb ik gekozen voor de Philips BT 7220/15. Tijdens het uitpakken viel het op dat er een groot aantal opzetstukken bij zaten voor naast het grove werk ook precisie trimming. Het product ziet er erg degelijk uit en voelt goed aan in de hand, niet te zwaar niet te licht. Na 1 keer de accu opgeladen te hebben heb ik er vele malen gebruik kunnnen maken, 1 keer lang trimmen en meerdere keren bijwerken.

Mijn trimervaring is erg veranderd met dit top product. Het turbovac systeem zorgt ervoor dat bijna alle haren worden opgevangen en je wasbak niet meer vol ligt. Ik ben ook erg te spreken over het innovatieve systeem waarmee de trimhoogte in te stellen is. Hiermee kan ik zonder opzetstukken te veranderen in een handomdraai mijn sideburns kort trimmen en met een mooie overgang(tot 0,5 mm) het model in de baard aanbrengen. Dit levert een net resultaat op.

Het opzetstuk voor het precisie werk is een stuk minder breed en heeft zelfs zijn eigen opzetstukken. Deze heb ik gebruik voor het aanbrengen van de fijne lijnen en de snor bij te houden.

Al met al ben ik heel blij met hoe dit product aan al mijn behoeftes voldoet.

Pluspunten

• Turbovac-systeem
  • Trimhoogte instelbaar
  • Degelijk design
  • Ligt goed in de hand
  • Veel opzetstukken

Michiel 09-09-2016 Product paar weken in bezit

Een geweldig product wat aan alle eisen voldoet!

De Philips Baardtrimmer 7000 series met Turbovac-systeem ziet er niet alleen futuristisch uit, het werkt ook geweldig! Het is een krachtig apparaat met een erg goeie 0,5 mm trimmer. Ook het trimmen in andere lengte standen werkt goed en is gebruikersvriendelijk. Daarnaast is het een product dat makkelijk mee te nemen is op reis en door het Turbovac systeem laat je ook geen rommel achter. Het is echt een uitstekend apparaat!

Pluspunten

• goeie accu
  • trimt erg goed op 0,5 mm
  • futuristisch design
  • handig in gebruik

Minpunten

• niks ondervonden

Matti25 05-09-2016 Product paar dagen in bezit

Goed scheerresultaat, mooi maar soms onpraktisch design

Nadat ik het product ongeveer anderhalve week gebruikt heb, heb ik een aantal positieve en negatieve kanten ontdekt.

Het product voelt niet zwaar aan, wat het gebruiksgemak tijdens het trimmen ten goede komt, maar wat er tegelijk voor zorgt dat het product relatief goedkoop aanvoelt. De plastic afwerking van de opzetstukjes doen me vaak vrezen om deze kapot te doen bij het vervangen.

Daarnaast is het zo dat het design wel mooi is, maar vrij groot uitvalt. Vergeleken met een andere trimmer die ik had van Philips, voelt deze soms log aan.

Het scheren zelf bevalt zeer goed voor het bijtrimmen van lange haren, iets minder goed voor de kortste stand (hier en daar mis ik af en toe wat haren, al ligt dit vaak aan de groeirichting die in mijn baard relatief moeilijk ligt).

Overall ben ik zeker tevreden van de prestatie. Het vacuumsysteem werkt zeer goed en vangt het grootste deel van de haren mooi op. Zeker en vast een heerlijke eigenschap als je zoals mij een hekel hebt aan een vuile badkamer.

Pluspunten

• batterij
  • vacuumsysteem
  • veel trimlengtes

Minpunten

• voelt goedkoop aan
  • vrij log

rvanzandwijk 03-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design, goede accu

Ruim een week in gebruik en nu enkele keren gebruikt om m'n baard te trimmen. Hij werkt eenvoudig, de opzetstukken wijzen voor zich, maar het staat ook duidelijk omschreven welke waar voor is. Door de zuiger worden de meeste haren opgezogen in de opvangbak, maar er blijven natuurlijk nog wel enkele haartjes achter in de wasbak, maar m'n vriendin is al een stuk blijer met de badkamer dan voorheen.
Met de borsteltjes kun je de opvangbak makkelijk leeghalen, en de mesjes zelf kun je prima afspoelen onder de kraan. Let wel op dat je niet heel het apparaat onder de kraan houdt!

Enige nadeel van de trimmer in mijn ogen is de langste lengte van de trimmer: 10mm, die had wat mij betreft best op 20mm gemogen om de langere baard ook nog met een trimmer te kunnen bijwerken voor je met een schaartje aan de slag moet gaan.

Zeker een aanrader, want het gebruiksgemak is hoog, alles wijst voor zich.

Pluspunten

• eenvoud
  • design
  • accuduur
  • zuigsysteem

Minpunten

• maximale lengte trimmer

Bohnen 02-09-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende prestaties, vacuüm systeem ideaal!

Mijn interesse voor dit product kwam met name voort uit nieuwsgierigheid naar de werking van het vacuümsysteem. Ik gebruik de baardtrimmer als opvolger van mijn bestaande Philips 3000 serie QG3340/16 - Multi groom. Wat betreft de prestaties en gemak van bediening en schoonmaken na het trimmen ben ik er zeker op voorruit gegaan. De verschillende lengte standen kunnen worden ingesteld door middel van een draaiwiel in het middel, waarna direct de geselecteerde lengte duidelijk wordt weergeven op het scherm. Hierdoor hoef je niet steeds naar een pijltje aan de zijkant te kijken om te zien welke lengte is ingesteld. Verder zijn de scheerprestaties mooi egaal, en omdat de lengte per 0,5 mm kan worden ingesteld is met behulp van de trimmer ideaal een verloop te creëren. Ook ben ik zeer te spreken over het vacuüm systeem waardoor er nauwelijks haren in de wasbak terecht komen. Tot slot hoeft de opvangbak van de trimmer niet persé iedere scheerbeurt leeg gemaakt te worden, waardoor ik door de week tijd bespaar op het schoonmaken.

Een enkel punt van kritiek is het schoonmaken van de opvangbak. Het vacuümsysteem brengt naast de voordelen ook een nadeel met zich mee, en dat is dat er geen water mag worden gebruikt om de opgevangen haren uit te spoelen. Hierdoor is het soms lastig alle haartjes te verwijderen uit de opvangbak. Verder zijn naar mijn mening de dimensies van de trimmer vrij groot, wat te maken heeft met de werking van het vacuümsysteem. Al is dit laatste meer een kritische opmerking dan daadwerkelijk een nadeel. Dit komt ook vooral door het gelijktijdig gebruik van mijn Philips smart shaver 7000 (voor het volledig gladscheren) die minder robuust is en ik daardoor beter in de hand vind liggen.

Pluspunten

• Vacuümsysteem
  • Display met lengtestanden
  • Precisie lengtestanden
  • Batterij indicatie

Minpunten

• Schoonmaken opvangbak

Kevin 09-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede baardtrimmer

Werkt zeer goed als baardtrimmer/ scheerapparaat. Bijna geen haren op de wasbak omdat het goed opgevangen wordt.hij is ook makkelijk schoon te maken.

wilcohendrickx 29-06-2016 Product paar dagen in bezit

scheren baard

6,8
Kapje eigenlijk iets te groot, verder wel redelijk makkelijk makkelijk apparaat om te gebruiken. verder weinig aan te merken ivm korte periode van gebruik. Opbergen van de kleine accessiores zou idee zijn klein doosje ofzo.

trainer10 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Leuk apparaat

Toestel nu al enkele weken in mijn bezit en qua design en werking geen klachten. Scheert glad, trimt gelijk, geen irritatie (zelfs niet in het begin bij overschakeling). Zuigt ook de haartjes goed op, zou zelfs durven zeggen, meer dan 90%. Reinigt ook makkelijk, stel me alleen vragen bij het stuk van de scheermessen, aan de binnenkant lijken de haartjes zich op te hopen wat problemen zou kunnen geven qua hygiëne en werking op termijn. Wat ik ook mis is een deftig etui om alles in op te bergen, een zakje is nu niet echt meer van deze tijd.

KenLauwers 28-06-2016 Product paar weken in bezit

zeer leuk toestel met veel mogelijkheden

Ik heb de beardtrimmer nu al even in gebruik en elke keer ben ik aangenaam verast van het gemak en confort.
Geen enkele irritatie en haartjes worden mooi gelijk en snel geknipt. Een groot plusplunt is het opzuigen van de haartjes. Dit voorkomt de frustratie van een badkamer vol haar met 90%. De batterij gaat lang mee en kan dus voor verschillende keren gebruikt worden zonder bij te laden. Toestel ligt goed ik de hand en ook de lengte is zeer snel en gemakkelijk in te stellen.
Kortom, voor mannen die hun baard mooi willen bijhouden, is dit een uitstekend toestel..

Lenske1983 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goed toestel dat doet wat het belooft

Ik heb het toestel nu enkele weken in gebruik. Ik trim mezelf om de 2-3 dagen. Het toestel doet wat het belooft. Het vacuum-systeem werkt zeer behoorlijk alleen is het niet evident om uit te kuisen. Het trimmen gaat vlot. Enkel de enkele haartjes onder de neus zijn soms moeilijk bereikbaar.

sennas4 27-06-2016 Product maand in bezit

Doet wat het belooft

Degelijk toestel met goed trimresultaat, mooi design, veel accessoires, goede batterijduur, zuigt bijna alle haartjes op, heel tevreden met het toestel

Craig13 26-06-2016 Product paar weken in bezit

Perfecte trimmer

Sinds kort in mijn bezit. Mijn oude trimmer was heel snel aan vervanging toe. Wat een verademing, deze trimmer is makkelijk in te stellen om de gepaste mm te krijgen. Ook is er minder troep na het trimmen door het afzuigsysteem.

Schoot 25-06-2016 Product paar weken in bezit

Handig Ding

Scheerresultaat is prima, geen last van irritatie. Het vacuumsysteem werkt vrij goed, zuigt toch redelijk wat haartjes op zodat de opkuis achteraf wat minder is. Ook het regelwieltje om de trimlengte in te stellen is erg handig, geen gedoe met opzetstukken ! Aanrader !

schuerman 25-06-2016 Product paar weken in bezit

Leuk en handig toestel

Ik ben een tweetal weken in het bezit van dit toestel en heb geen spijt dat ik het gekocht heb. Toestel ligt goed in de hand, scheert aangenaam op de gewenste lengte. Het meest positieve aan dit toestel is dat hij praktisch al de haartjes opzuigt.

Sibo 24-06-2016 Product paar weken in bezit

Goed en degelijk product

Een aangenaam toestel om vast te houden en te gebruiken. Ook het afzuigen van de haartjes gaat goed, niet alle haartjes worden opgezogen, maar dat is ook niet wat ze beloven. Echt wel handig om niet overal de haartjes te gaan zoeken die zijn geschoren. Messen snijden goed en kunnen ook direct op de huid goed gebruikt worden zonder hier hinder van te ondervinden. Al bij al dus een goed degelijk product, een aanrader.

sven 24-06-2016 Product paar weken in bezit

Trimmer zonder veel gedoe

een degelijk toestel dat goed in de hand ligt en waarvan de haarlengte makkelijk in te stellen is. Door het kleine reservoir met zuigkracht kan je een pak properder werken.

hoezie 21-06-2016 Product maand in bezit

zeer handige trimmer

Momenteel al een maandje in mijn bezit en ik gebruik hem dagelijks.
Degelijke kwaliteit, de lengte is zeer handig in te stellen doormiddel van een draaiknop, batterij gaat veel langer dan bij sommige andere fabrikanten, zeer gemakkelijk proper te maken.
Precisie-scheren is iets minder handig met dit toestel daar het reservoir dat de haartjes opzuigt nogal lomp is maar doet overigens zijn werk goed...

ad2424 21-06-2016 Product maand in bezit

Aardig toestel

Handig apparaat met vele opzetstukken. Spijtig genoeg zijn deze laatste niet erg handig in het plaatsen op het toestel en lijken deze ook niet van de sterkste.
De opbouw van het toestel op zich zijn wel prima en van goede kwaliteit.
Voelt zéér aangenaam aan en heeft een goede batterij.
Het opvangsysteem is zoals verwacht niet in staat de beloofde 90% op te nemen. Al bij al vergt het nu wel minder kuiswerk...
Conclusie: tevreden met apparaat en zeker een verbetering tov mijn vorig apparaat.

kim04 21-06-2016 Product paar weken in bezit

Handig in gebruik

Handige trimmer die je makkelijk mee kan nemen. Opzetstukjes aanwezig maar helaas moet je deze apart bijhouden. De ingebouwde stofzuiger die de haren opvangt is ook enorm handig