De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun BT5342 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Rob van E 31-07-2022

Hoogwaardige afwerking, goede ervaring

Geschreven voor: Braun BT5342

Ik ben erg tevreden met deze baardtrimmer en het is zeker een aanrader. Vergeleken met mijn vorige trimmer van een andere A-merk is het een stapje omhoog qua kwaliteit. Ik mocht deze trimmer een aantal weken testen en heb een aantal dingen opgemerkt. De twee opzetstukken (1-10mm en 11-20mm) zijn van een gladde plastic gemaakt met afgeronde randen, en het voelt zacht tegen de huid. Door deze afwerking en misschien het ontwerp van de scheerkop worden geen haartjes "geknepen" en pijnlijk uitgeplukt. Getrimde haartjes blijven in de kam i.p.v. overal eruit vliegen - heel fijn. Ik gebruik alleen lengtes onder de 10mm dus hoefde de 2e opzetstuk niet te gebruiken, maar het is makkelijk om ze te wisselen - geen ingewikkelde haakjes o.i.d.

Het apparaat voelt goed in de hand en het is best mogelijk in één beweging de gewenste lengte te bereiken als je de scheerkop in de juiste hoek recht tegen de huid houdt. Toch had ik graag meer uitleg over scheertechniek willen zien in de handleiding of een online video, bijvoorbeeld afwerken van de kaaklijn.

Er is geen reisetui met deze model, helaas. Wel is er een 'reis-modus' zodat het toestel niet aan gaat in je baggage. Ook handig is de batterij indicator, dan is het makkelijk om te weten of je het red zonder het oplaadsnoer op reis. Met de lithium batterij gaat het sowieso heel lang me.

Al met al ben ik best onder de indruk van deze baardtrimmer. Ze hebben zeker op de details gelet en dit maakt voor een goede ervaring zonder gedoe.

Pluspunten

• Haartjes vliegen niet overal
  • Voelt glad tegen de huid
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Geen reisetui
  • Moet speciale oplader gebruiken

Wimpelke93 29-07-2022

Perfecte baardtrimmer

Geschreven voor: Braun BT5342

Waar ik normaal me glad scheer, biedt het BT5342 scheerapparaat een perfecte optie om verzorgd een paar daagse baard te laten staan. De keuze is reuze met de 39 lengtes die in te stellen zijn. Waar ik zelf geen lengte verkies boven de 10 mm, is die optie er wel. Daarnaast laadt het apparaat snel op, is makkelijk schoon te maken onder de kraan en geeft het apparaat aan als het bijna leeg is, wat je natuurlijk ook kan verwachten van hedendaagse producten.

Ook is er een mesje toegevoegd voor de contouren of als je je baard helemaal zat bent. Ik heb het vooral gebruikt om de contouren goed strak te houden.

Pluspunten

• Veel lengte opties
  • Snel opladen

Minpunten

• Geen robuust design