Philips HAIRCLIPPER Series 5000 HC5440 - Reviews

Bedrijfstijd
75 min.
Oplaadtijd
8 uur

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Jan Test 20-06-2014
  • Product maand in bezit

Ik heb deze Tondeuse, de Phillips HC5440/16, gekregen om te testen. Al jaren scheer ik mijn hoofd met een Wahl Pro Clip. Laatst genoemde Tondeuse bevalt mij zeer goed, alleen heeft deze als nadeel dat die niet draadloos is. Dus een Tondeuse op accu zou een goede vervanger zijn.
Bij het uitpakken werd ik aangenaam verrast. De Phillips HC5440, is licht, en ligt lekker in de hand. De tondeuse oogt degelijk, en voelt ook zo aan. Wat mij ook opvalt is dat de tondeuse per millimeter in te stellen is, van stand 1 t/m 23. Beschrijvingen lees ik nooit, en het gebruik van deze tondeuse wijst zich vanzelf.
Bij het gebruik van de tondeuze valt mij op dat hij veel geluid maakt. Tijdens het scheren van mijn hoofd (stand 3), valt mij op dat er haartjes blijven staan. ook na diverse malen scheren, bleven er nog haartjes staan. Uiteindelijk had ik wel een gewenst resultaat, maar mijns inziens moest ik veel te veel keren over mijn hoofd scheren. De kam voelt goed aan, en steekt niet in mijn hoofd. De kam is wel behoorlijk lang, en dit is behoorlijk lastig om bij de oren een goed resultaat te krijgen.

Ook maar eens proberen om andere lichaamsdelen te scheren. Hiervoor heb ik stand 1 gebruikt. Maar dan gaan de mesjes wel heel dicht over de huid, en na drie maal scheren kon ik op zoek naar de verbandtrommel. Dus let op bij de kortste stand.

Pluspunten:
handzaam
degelijk
per mm instelbaar
zelf slijpende mesjes.
mesjes hoeven niet gesmeerd te worden
mesjes afwasbaar onder de kraan
accuduur

Minpunten:
geluid
kam te lang
lang scheren voor gewenst resultaat

pandabeest 19-06-2014
  • Product maand in bezit

6,5
We hebben deze tondeuse (HC5440/16) ter test gekregen. Al jaren gebruik ik een BaByliss for Men en bevalt zeer goed in gebruik.
Bij het uitpakken van de Philips waren we aangenaam verrast. Licht, compleet, veel makkelijker in te stellen, minder kans op de mesjes die vol haar komen te zitten en leek ons zeer hanteerbaar.
Vooral de mesjes die niet vol haar komen te zitten leek ons een groot voordeel. De BaByliss moet je om de 2 halen ‘leegvegen’ wil je een goed resultaat krijgen.
Vol goede moed begonnen we aan ons project (=lees: mijn hoofd). Na de eerste halen schudde mijn vriendin haar hoofd. Nee, dit gaat het niet worden. Vol goede moed ging ze verder en 20 min. later zag ik er nog steeds als een stekelvarken uit. Delen geschoren met uitstekende piekjes. Uiteindelijk hebben we de BaByliss er maar bijgehaald om de klus af te maken.
Bewust heb ik geen recensies gelezen van dit product voor het schrijven van deze. Nu zie ik dat veel mensen de klacht hadden die wij ook hadden. Oneven afgeschoren haartjes. Dit schijnt door te hard drukken te komen. Daarom wil ik de tondeuse het voordeel van de twijfel geven en gaan we hem nog een keer testen zonder hard te drukken.
Dit neemt echter 1 groot nadeel niet weg. De ‘haargeleider’ is te lang. Je moet een halve centimeter voor het te scheren oppervlak beginnen en dat is zeker in de buurt van het oor vrij lastig. De kapper gebruikt hier ook altijd een scheermes of kleinere tondeuse voor. Andere tondeuses hebben een korter haargeleidertje van een paar millimeter.

JochemKoole 17-06-2014

Al ruim 10 jaar scheer ik wekelijks mijn hoofd kaal. Hiervoor gebruikte ik een tondeuse die ik al jaren in bezit heb. Een degelijk apparaat, maar in vergelijk met die tondeuse is deze Philips trimmer een verademing. Hij is een stuk lichter, ligt beter in de hand en door zijn lange accuduur (75 minuten) kan ik er weken achter elkaar mee uit de voeten.

Het enige nadeel is dat korte afgeschoren haren op de kop blijven liggen. Hierdoor moet ik de trimmer tijdens het scheren regelmatig uitzetten en met het meegeleverde borsteltje afborstelen.

heijnen040 10-06-2014

Ik gebruik deze om mijn hoofd te scheren, zonder opzetstuk. Ligt prettig in de hand. Krachtig (prettig!) motortje in vergelijking met andere tondeuses. Ook handig is dat de kop onder de kraan af te spoelen is. Accuduur is lang terwijl de oplaadtijd juist kort is. Er had wel een opbergtasje bij mogen zitten voor de accessoires.

Jasper_W 06-06-2014

Eenvoudig en mooi vormgegeven tondeuse. Gebruik wijst voor zich, is al netjes opgeladen bij het uitpakken. De kam die er op/bij zit is voor mij niet relevant. Het resultaat zonder kam is voor mij helemaal prima. Ik laat de kam er dan ook maar af, anders blijf ik draaien aan het wieltje om de kam te verstellen.

Duurzaamheid moet nog blijken, maar ik ben tevreden voor nu!