Vaillant vSMART slimme thermostaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vaillant vSMART slimme thermostaat op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

Dominique 24-11-2022

VSmart

Eenvoudige installatie, je behoeft weinig kennis. Functioneert perfect. VSmart app. is zeer volledig en uiterst gebruiksvriendelijk. Opvallend, brander draait nu op zeer lage temperatuur met blijkbaar optimaal rendement. Vloerverwarming constant op 23° met zeer laag verbruik. Mijn externe boiler wordt mee gestuurd. Alles ideaal voor tweede verblijf. Ik kan de dagen van de week individueel instellen. App is zeer intuïtief. Locale thermostaat heeft mooi en eenvoudig design. ( Werkt met Eco Pro)

Pluspunten

• Eenvoudig aansluiten
  • Ketelsturing te volgen op app.

Minpunten

• ERelax. beschrijving ontbreekt.
  • Soms is de app even niet on- line.

e***@d**************** 12-11-2022

Vaillant vSMART slimme thermostaat

Heb m twee maand en werkt perfect. Wou dat maar even laten weten want had er behoorlijk weinig vertrouwen in na al die negatieve reviews.

Co ol 17-10-2022

Af te raden.

Ja, wat kan ik hier nog aan toevoegen.
De meerderheid van de reviews zijn overduidelijk. Rommel.
Eerst veel problemen met de app voornamelijk bij overschakelen van zomer- naar wintertijd en omgekeerd. Alsof men de app daarop niet aanpast. Vaak geen verbinding met de server en dus ook geen mogelijkheid om de thermostaat te bedienen.
Deze zomer de cv ketel op hol, 30° in huis wegens weer eens geen verbinding met de router en dus ook niet met de Vaillant server. Stel je voor dat je net twee weken weg bent op reis.
Nu helemaal geen connectie meer mogelijk, de vele mailtjes naar de Vaillant klantendienst halen niets uit, hun oplossingen simplistisch (trek eens de stekker eruit, staat de module wel dicht genoeg bij de router...) sorry het toestel is waarschijnlijk defect en moet vervangen worden.
Nooit meer

Kurt 17-11-2021

Nobele poging maar schiet zijn doel voorbij

Ecologisch, duurzaam, verbruik, leeftijd, enz... om maar enkele redenen te geven om een perfect werkende verwarming van 1995 te vervangen. Vaillant was het magische woord van de nieuwe jonge installateur, van iemand die kennis heeft van de jongste technologieën...
Enne... uw toestel vanop afstand regelen doe je met de VSMART, slim, zuiniger, mobieler, intelligenter.

Installatie door CV installateurs is helaas ondenkbaar, maar niet erg, als ICT'er piece-of-cake denk je dan...
Helaas bleek al snel dat de applicatie instabiel was. Temperatuur wijzigen is zoals op de lotto spelen...soms lukt het, soms niet...maar dan probeer je nog eens! Tussen 23:30 en 00:30 hang je er ZEKER aan, er is in dat tijdsbestek ALTIJD een onderbreking. Vaillant helpdesk/technieker/commerciële beweren allen dat dat niet zo is maar als ICT'er denk ik dan dat er ergens in dat uur server backup's in DE genomen worden (want idd. de applicatie wordt via Duitsland "gehost").
Herinstallatie, andere toestellen, VSMART vervangen, "verhangen" van de ontvanger, niks helpt... App blijft haperen...

Na de eerste installatie en leercurve van 2 weken deed het toestel wel wat het moest doen en was ik uiteindelijk relatief tevreden. OK, toegegeven, de app is complex, en de gevraagde 21gr resulteerde wel in 22gr maar dat is mogelijks met de verwarmingscurve bij te regelen. Alleen denk ik niet dat mijn vader van 85 jaar dat "geregeld" zou krijgen! Ook ik als ICT'er heb hier 2 maand mee geworsteld om uiteindelijk toch maar tevreden te zijn omdat ik het niet beter kreeg...

Na 6 maand sloeg het toestel op "hol"... Ik vroeg 19gr. en binnen temperatuur ging naar 31gr... jawel U leest het goed 31gr... CV dan keihard uitgezet en installateur gebeld... Die gaf aan dat dat aan de batterijen van de thermostaat ligt... niet dus... 3 keer vervangen, zelfs door verschillende batterij merken... en toch zei mijn installateur dat dat met de "loss" van de RF verbinding tussen thermostaat en ontvanger te maken heeft... Ik heb dan het toestel "buiten" de RF ontvangstzone gebracht zodat hij herstartte en toen werd inderdaad alles terug "normaal". Dit fenomeen heeft zich echter een tiental keren voorgedaan ! Finaal heb ik dan bij Vaillant een vervanging van de VSMART geeist, wat ook gebeurd is. Moraal van het verhaal/vervanging: zelfde probleem... "works as designed".
Dit euvel heb ik ook afgetoetst bij een Vaillant technieker (ja ik heb na 1 jaar Vaillant CV toestel al 2 keer een Vaillant technieker gezien... ander verhaal). Deze man wist me te bevestigen dat een Vaillant CV "full power" gaat wanneer hij de verbinding met de thermostaat verliest. Dit is zo ontworpen zei hij, beter dat je warm zit dan in de kou? Met de huidige tarieven??? Denk het niet Vaillant!

De intenties van dit toestel zijn nobel maar wie deze software ontwikkeld heeft staat ver van de realiteit. Het probleem situeert zich ook niet enkel op de VSMART maar het is de totaaloplossing welke niet deugd; en VSMART en CV.

Conclusie voor mij als consument: als de stabiliteit van de VSMART de volgende weken niet "stabiliseert" zal deze (op kosten van Vaillant) vervangen worden door een "bedraad" toestel !

Pluspunten

• design
  • slim idee/thermostaat
  • leercurve
  • "stooklijn" afgestemd op actuele temperaturen

Minpunten

• App instabiel
  • uitwerking slim idee/thermostaat onvoldoende
  • Beschikbaarheid App middernacht
  • CV "full power" na verlies VSMART verbinding

Els 06-01-2021

Niet geschikt voor vakantiewoning

Het grootste nadeel aan de V-smart voor mij is dat je geen temperatuur begrenzing kan instellen zoals bij Honeywell of Nest. Wij verhuren vakantiewoningen en dan stellen we graag een max temperatuur in omdat normaal verbruik is inbegrepen in de huurprijs. Verder verliest V-smart de connectie soms (na een elektriciteitspanne bv). , Je moet dan ter plaatste fysiek resetten om de verbinding terug tot stand te brengen. Je kan wel meerdere schema's instellen wat dan weer niet gaat bij Nest.

Pluspunten

• Meerdere schema's kunnen ingesteld worden

Minpunten

• temp kan niet begrensd worden
  • verbinding verbreekt soms
  • geen automatische herverbinding

Peeters Luc 14-11-2020

Waardeloos

1) De buitentemperatuur van de vSmart klopt niet met de werkelijkheid. Ik heb al 3 weken iets naar Vaillant gestuurd, zonder resultaat.
De stooklijn van de vSmart is waardeloos en onregelbaar. Draait te lang door met als resultaat ( na 14 dagen inleren ) nog steeds 1.2° te hoog dan het gevraagde !!!!! En bij een temperatuur buiten van 14 ° is de aanvoertemperatuur 67 ° wat onmogelijk is.
Spijtig van het geld.
Gewoon

Pluspunten

• Wifi

Minpunten

• meting temperatuur
  • Stooklijn

Jurgen 16-07-2020

Ze vragen me om een nieuwe review

Update: Ik heb zelden connectieproblemen, maar de app is gewoon slecht. Waarom geen buitentemperatuur in de grafieken? Waarom is een programma aanmaken zo ingewikkeld? Een huidig programma langer laten duren, kan eigenlijk enkel via de ingestelde verlenging. Die verlenging handmatig instellen, wordt wel aangenomen, maar niet uitgevoerd.... Ik zou door kunnen blijven gaan. Ik had al lang een update verwacht omdat de ontwikkelaars zelf toch moeten merken hoe slecht hun app is, maar nee...

Eerdere review 22-3-2020:
Ik lees veel verbindingsproblemen. Die heb ik weinig. De app is echter erg onlogisch, en nodeloos ingewikkeld. Voor de hand liggende snelle acties, bestaan niet (behalve "afwezig"). Een nieuw schema aanmaken, kan uren duren omdat de app al eens een verandering niet opslaat, enz. In het begin maakte ik zelf fouten (geen duidelijke instructies), maar na mijn leerproces, is het niet echt beter geworden. Het leerproces van de thermostaat is trouwens omgekeerd evenredig :(

Minpunten

• gebruiksgemak