Honeywell Evohome Wi-Fi Connected 4 zone radiator pakket aan/uit ATP924G3010 - Reviews

9,5 Lees 1 review
Laagste prijzen
Slimme meter
Op afstand te bedienen
Verlicht display

Beoordeling op basis van 1 review

tooN1961 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

EvoHome is bedoeld voor een meerkamer woning, waarbij je extra comfort wil bieden aan de bewoners, door de de temperatuur in ieder vertrek apart te meten en te regelen. Wég met de centrale thermostaat!

Ik kocht dit omdat de thermostaat in de woonkamer om 21 uur naar de nacht temperatuur ging, met als gevolg dat wanneer ik 2 uur later in de badkamer stond, het er gewoon te koud was. Ik hoe niet uit te leggen wat er gebeurde met de temperatuur in de rest van het huis, wanneer ik op een koude winteravond mijn houtkachel eens flimk opstookte.

De centrale EvoHome unit in de woonkamer is tevens temperatuur sensor en stuurt op afstand via een BDR-91 een zoneklep in de toevoerleiding van de vloerverwarming en ook de pomp aan, en via een andere BDR-91 ook de verwarmingsketel.
In de andere vertrekken, inclusief badkamer heb ik de HR92 thermostaat knoppen zitten. Dit is een temperatuur meter en een regelaar in één. In ieder vertrek wordt apart de temperatuur gemeten, en indien het te koud wordt in dit vertrek, geneuren er 2 dingen: 1. de knop op de radiator draait de kraan van de radiator open, en 2. de
CV keten krijgt bericht dat er ergens warmte nodig is, en springt dus aan. En zo stroomt er warm water in de radiator.

De display van de EvoHome biedt een mooi overzicht van de zowel de ingestelde en de gemeten temperatuur van ieder vertrek en met groot gemak wijzig je de temperatuur instelling van ieder gebrek vanaf de EvoHome centrale unit.
Wanneer je de EvoHome via WiFi met je Access Point en Router in je huis verbindt, krijg je al heel snel de mogelijlheid om via een 'Connect Comfort' App op je telefoon (alleen Android en iOS) min of meer hetzelfde te doen als op de centrale unit. Erg handig wanneer je niet thuis bent...
Ik heb (via de app) voor ieder vertrek een agenda geprogrammeerd, waarin op bepaalde tijdstippen de temperatuurinstelling voor het vertrek geregeld wordt.
Werkelijk een geweldig systeem. Je hebt er geen andere CV keten voor nodig, en mijn installateur had in een halve dag het systeem geinstalleerd.

Ik zeg: doen!