Nefit ModuLine Easy - Reviews

Afstandsbediening
Verlicht display

AFred 09-02-2016 Product jaar of meer in bezit

2,3
Sinds de beginperiode de bezitter van een Nefit Easy. Het apparaat ziet er aardig uit, en heeft in beginsel leuke opties en een goede basis voor de verdere ontwikkeling.

Dat is echter ook meteen het grote probleem. Nefit heeft niet de mensen in huis (en ook niet ingehuurd) om van het apparaat iets goeds te maken. De server waarnaartoe de thermostaat connect ligt vaker op storing dan dat de NS treinen laat uitvallen. En dat is vervelend want dan werken alle "slimme functies" niet.

En dat is helaas niet het enige probleem op IT gebied dat Nefit heeft. Ook aan de ontwikkeling van de applicatie is veel mis. Zo zijn enkel IOS en Android ondersteund en is voor IOS de applicatie nog steeds niet geschikt voor de Iphone 6(s). Maar helaas houdt het daar nog steeds niet op, ook de beperkte opties werken amper tot niet. Een ingestelde kamertemperatuur van 20 graden, resulteert meermaals in een actuele temperatuur van 20.8 tot 21.1 graden, dit terwijl de thermostaat de ketel modulerend zou moeten aansturen. Moet de douchetimer na elke douchebeurt weer worden aangezet (wat heb je dan aan zo'n functie?) en werkt de aanwezigheidsdetectie amper, waardoor het huis uren c.q. dagen wordt verwarmd terwijl je er niet bent.

Helaas blijkt Nefit al 2 jaar niet thuis voor het software matig oplossen van deze problemen, en blijven ze zich verschuilen achter een "ontwikkel team" dat de afgelopen twee jaar niets heeft ontwikkeld, en al lang naar huis gestuurd had moeten worden.

Kortom, zoek je een slimme thermostaat, dan ben je vaak opzoek naar specifieke functies. Sla de Nefit Easy dan over en investeer je kostbare euro's in een apparaat dat actief ontwikkeld wordt, maar bovenal gewoon prettig werkt. Jammer Nefit, het apparaat had de potentie om iets moois te worden. Helaas bleek Nefit daarvoor niet modern genoeg als bedrijf.

R A 24-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Absoluut GEEN topper

Er zitten/zaten diverse domme bugs in, kan altijd gebeuren bij software. Maar Nefit reageert nauwelijks op klachten. Anderhalf jaar bezig geweest om er een bug uit te halen... Reactie krijg je niet of na een maand.
Verder veel dingen die je niet kunt uitlezen, wat op eerdere modulines wel kon, zoals gewenste watertemperatuur bij weersafhankelijk, actuele watertemperaturen enzovoort.
Ingestelde temp. verdwijnt uit display als de actuele temp. daar in de buurt komt, dus weet je niet of het nu iets te warm of iets te koud is.
Buitentemp. niet op display uitleesbaar.
Elke update komt veel later dan beloofd.
Mijns inziens wordt er nauwelijks nog aan gewerkt, terwijl het product nog maar half af is.
En nu werkt ineens de aanwarmvervroeging niet meer.
Het leek zo mooi, maar is het niet.

Pluspunten

• Via telefoon bedienen gaat goed, waar je ook bent
  • Programma instellen is makkelijk

Minpunten

• Display gaat uit, dus kan temp. niet zien
  • Webinterface is er 3 jr na beloofde datum nog niet
  • Geen bekabeld netwerk mogelijk
  • Ingestelde T verdwijnt
  • Feestdagen nog steeds bugs

Twijfelaar 07-03-2016 Product paar weken in bezit

6,7
Op 29 feb mijn defecte moduline 30 thermostaat vervangen door Nefit Easy (installateur). De Moduline 30 had uitstekend instelbare regelingen, welke ik mis bij de Easy ! (Instellen van invloed tussen buitentemperatuur / radiatortemperatuur / referentieruimtetemperatuur / stooklijnen enz. enz. (Heb nota bene ketelwatertemperatuur handmatig op 50gr moeten zetten, omdat de Easy ref. ruimtetemp. uitschakelt bij weersafhankelijke regeling !!
Tevens is de gebruikers handleiding meer een installatie instructie.
Bediening via internet werkt prima, maar zoals gezegd, er valt bar weinig in te stellen.
Vooralsnog heb ik grote twijfel over de instellingen (en dus ook de besparing) van de Easy en heb dit mijn installateur voorgelegd (nog geen reactie)
Met groeten.
Harm Harbers

PA 14-03-2016

Hallo, ik kan stooklijn instellen en ruimte invloed. Alleen niet duidelijk wat ruimte inbloed doet in de easy...

Twijfelaar 15-03-2016

Waar kun je dat instellen dan ? Zou je mij dat kunnen vertellen ? Alvast dank.

Twijfelaar 15-03-2016

Waarschijnlijk heb ik het instellen van de stooklijn gevonden. Dat zit onder "weersafhankelijke regeling", maar aan die regeling heb ik niets. Bij ingestelde weersafhankelijke regeling wordt geen rekening gehouden met ruimtetemperatuur, de temperatuur in je huiskamer. Hoe dom kun je zijn !! Aan die regeling heb ik niets, die wil ik niet.

PA 16-03-2016

Dit is in te stellen door de instelling `ruimte-invloed` onder verwarmingsparameters te veranderen: 0 is geen invloed vsn de thermostaat, alleen weersafhankelijk, 3 is meeste invloed van de temperatuur in de ruimte waar de nefit easy hangt.

Twijfelaar 17-03-2016

Dank je wel PA, voor je reactie, daar heb ik wat aan !! Dat ga ik proberen. Blijft mijn verbazing (en ergernis) dat dit in geen enkele gebruikershandleiding is te vinden.... (Tenminste, voor zover ik internet en de Nefit site heb afgespeurd.)

CB 21-07-2016

de ruimte invloed eeft alleen de funktie om opwarming van de ruimte door invallend zonlicht te compenseren. De watertemperatuur wordt dan (automatisch) verlaagd. Als eerste: ik ben helemaal eens dat er van de beschrijving van de functies NIETS is terug te vinden!!! EN 9 van de 10 installateurs weten dit ook NIET correct in te stellen. Zelf hebben we de Nefit nu meer als 2 jaar, ook wij stoken weersafhankelijk. Het heeft heel wat "tuning" gekost aan de verschillende parameters, maar het werk nu goed. De Easy is een van de weinige termostaten waarbij je zoveel in kan stellen, en ook de nadelen die normaal aan een weersafhankelijke regeling zitten kan elimineren. Blijf met je eens dat Nefit hier grote steken laat vallen in beschrijving en advies. Ik denk dat veel gebruikers hierdoor nog niet een 1/4 van de mogelijkheden gebruiken of voordelen van deze termostaat eruit halen.

busman538 05-06-2016 Product jaar of meer in bezit

redelijk goede thermostaat maar maakt niet alles waar

in het begin problemen gehad met de verbinding met wifi want hij kan alleen met een speciale interface naar mijn cv werken, dat was mij niet verteld, na aankoop werkte het niet goed en de monteur gebeld, die wist er niets van en was na 5 min weer weg en ik moest toch 65 euro betalen voor niks

Hans 12-01-2016 Product jaar of meer in bezit

6,5
De Easy is een goed product maar de fabrikant is traag als dikke stroop voor wat betreft het actualiseren en herstellen van fouten in de software. Een hinderlijke bug die ervoor zorgt dat op feestdagen voor niks wordt gestookt is al langer dan een jaar aanwezig en niet opgelost. Een beloofde webapplicatie is eveneens al langer dan een jaar beloofd en nog niet beschikbaar.
Verder gaat het inloggen van de app te traag of soms helemaal niet. Ook dat moet oplosbaar zijn.
Nefit heeft er helaas voor gekozen de klant als tester te (mis)bruiken en reageert vervolgens ook nog eens heel traag op de gratis aangeleverde informatie. Een gemiste kans. De arrogantie van een marktleider met op zichzelf prima producten.

R A 22-10-2016

Inderdaad reageert Nefit nauwelijks op klachten/bugs. De webapplicatie zou ook in 2013 al komen! staat in de handleiding.
Eerst dacht ik dat er een stel professionals daar werkten, maar ik krijg nu meer het idee dat ze er af en toe een stagiair op zetten. Hoe kun je er 3 jaar over doen om een webapplicatie te maken?

Xammy39 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

5,3
Inmiddels al een jaar twee stuks in gebruik, een voor mijn huis en een voor mijn bedrijf. Daarmee loop ik al gelijk tegen de beperking aan dat ik slechts één Nefit Easy op mijn Iphone kan bedienen, die in mijn bedrijf bedien ik maar met mijn Ipad maar die sleep ik niet overal mee naartoe. De beloofde webapplicatie is dus meer dan welkom! Vaak heeft de Nefit geen verbinding met het internet, inmiddels al een andere router geprobeert en beiden op verschillende kanalen gezet maar het probleem blijft. De detectie afstand staat op 'normaal' ingesteld maar ik moet met mijn hand echt tegen het glas aan komen om het scherm te activeren. De optie 'aanwezigheidsdetectie zou wel een instelbare reactietijd mogen hebben, ga ik bij koud weer even boodschappen doen dan kom ik thuis in een koud huis omdat de CV onmiddellijk uitschakelt. Deze optie is daardoor dus onbruikbaar. Het idee is dus heel goed, de uitwerking laat nogal wat te wensen over, volgens mij kan hier met een update van de software heel veel verbetering in komen. Wanneer kunnen we die verwachten?

Xammy39 04-10-2016

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en is er, op een updat voor Android telefoons na, niets merkbaars gebeurd. Ik kan nog steeds maar één thermostaat met mijn telefoon bedienen, de web applicatie is igvow (in geen velden of wegen) te bekennen en de verbinding van mijn thermostaat thuis met wifi is volstrekt onbetrouwbaar. Ik zou me mijn ogen uit mijn kop schamen als ik als fabrikant zo met mijn producten en vooral mijn klanten om zou gaan.
Nog een irritante gewoonte van het apparaat is dat deze, bij een iets te lage waterdruk, berichtjes gaat versturen, da's op zich prima maar om 04.00 uur in de nacht heb ik toch echt wat beters te doen dan mijn CV bij te gaan vullen. Zou prettig zijn wanneer er een tijdsframe ingesteld kan worden waarbinnen het apparaat berichtjes verstuurd.

Bob 17-12-2015 Product maand in bezit

4,5
Ook wij hebben volgens Nefit niet goed gelezen en geinterpreteerd volgens Nefit.
Douchetimer minimaal 6 minuten is onzinnig (3 minuten vinden we genoeg) en ook wij vergeten telkens de timer aan te zetten.
(Buiten dat we nergens hebben kunnen lezen dat dit bij elke douchebeurt opnieuw moet is het gewoon niet werkbaar).

Apparaat doet het verder gewoon goed en ziet er fraai uit.

Ton 19-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

De beloofde updates komen niet

Wij hebben de Easy nu zo'n 2 jaar aan de muur hangen en ten opzichte van de oude Honeywell die we ervoor hadden is dit zeker een verbetering. Maar, de aanwezigheid detectie doet het in lang niet alle gevallen goed. Kom je thuis, moet je de app opstarten om de thermostaat ervan te overtuigen dat je thuis bent. De webinterface is na 2 jaar beloven nog steeds niet gearriveerd. En ook de app zelf heeft een aantal onhebbelijkheden, zoals geen echte iPad support. Ik zou namelijk het energieverbruik op het grote scherm van de iPad willen zien.

Wel handig vind ik de status informatie over de ketel, waterdruk en temperatuur e.d. Ook overzichtelijk is het scherm waarmee de tijden geprogrammeerd kunnen worden.

Kortom; een product met potentie, maar ik ben bang dat onze Amerikaanse vrienden van het zoekbedrijf met ronde internet thermostaat inmiddels een veel beter product hebben gemaakt.

Pluspunten

• Internet gebruik superhandig
  • Werkt over het algemeen wel goed
  • Open haard modus is een handige optie
  • Verbruiksoverzichten

Minpunten

• Geen software updates
  • Aanwezigheidsdetectie werkt soms niet

KoosD 20-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Sinds woensdag J.L. werkt de voorverwarming niet meer. Buiten dat de beloofde functies niet goed werken is dit bijzonder hinderlijk. Nefriet geeft helaas "niet thuis"
Jammer het lijkt zo'n leuke thermostaat

jan 20-01-2016 Product paar dagen in bezit

5,7
Alles werkt, slim apparaat, maar temperatuurinstelling wordt niet waargemaakt met de kamertemperatuur. systematisch vele graden hoger dan de instelling, terwijl de ketel blijft branden. hier klopt iets niet. nog geen oplossing.

jan 21-01-2016

Het vraagstuk is opgelost. Bij een weersafhankelijke temperatuurregeling volgt de thermostaat de zogenaamde stooklijn (=relatie tussen buitentemperatuur en ketelwatertemperatuur). Het regelt de watertemperatuur en de temperatuur in de kamer is dan een gevog van die watertemperatuur. De thermostaat houdt geen rekening met de ingestelde temperatuur en de kamertemperatuur. Gevolg: meestal te warm, meestal teveel gasverbruik.
zie http://www.cvtuning.nl/woning/woning-hoe-werkt-een-cv-installatie/woning-hoofdregeling-cv-installatie/woning-weersafhankelijke-regeling/woning-stooklijn

Jennifer 11-12-2015 Product kwartaal in bezit

4,7
De easy is mooi om te zien en doet in de basis wat een thermostaat hoort te doen.

De mee-geadverteerde extra functies werken echter niet allemaal/werken niet zoals geadverteerd/niet zoals verwacht/logisch.

Bijvoorbeeld de douche tijdsklok.
Met die tijdsklok kun je een maximum tijd instellen voor het geven van warm water voor de douche.
(Nefit noemt het ook een "douche timer").

Je kunt echter zelf niet instellen hoe lang je die tijd precies wilt, een en ander is alleen selecteerbaar uit een lijst met minuten, te beginnen bij 6 minuten.
Wij vinden dit sowieso te lang, maar het is ook raar om je klanten daar mee op te zadelen.
In de handleiding spreek nefit hier ook niet over trouwens er staat alleen "instelbare douche timer".
Mocht je dus anders dan de vooraf gedefineerde minuten willen instellen (bijvoorbeeld 3 of 4) is deze thermostaat niet geschikt voor je.

Verder heeft de thermostaat de onhebbelijke eigenschap de douchetimer na gebruik weer uit te zetten.
Dit leek ons een software fout dus hebben we contact gezocht met Nefit en die zegt dat het zo bedoeld is.
Nou kan ik dat nergens terugvinden (nog sterker de instructies zeggen "eenmalige instelling" wat mij toch doet vermoeden dat je het eenmalig instelt en dan niet meer hoeft in te stellen?
Het antwoord van Nefit in een telefoongesprek met ze is helaas wat karig "zo is het nou eenmaal bedoeld, aanpassen gaan we niet".

Nou heb ik 4 meiden die achter elkaar douchen 's-ochtends. Volgens Nefit moet ik dan tussen elke douchebeurt door de douche-klok weer aanzetten met mijn telefoon... Onwerkbaar.

De rest van de uitgebreidere functies heb ik nog niet goed kunnen testen maar lijken op zich in orde.

R A 22-10-2016

Het antwoord van Nefit: "Dit is zo bedoeld en gaan we niet aanpassen" is standaard. Ik ben anderhalf jaar met Nefit bezig geweest omdat bij het uitzetten van weersafhankelijk ook je stooklijn weer gewist wordt. En dan heb je dus ook niets aan de openhaardfunctie, want die heeft een goede stooklijn nodig. Maar dit was zo bedoeld..... Na enorm lang gezeur hebben ze het eindelijk aangepast.
De communicatie met Nefit is zeer slecht, op je eerste mail krijg je geen antwoord, op je tweede na een maand of zo.

coronel62 20-06-2015 Product half jaar in bezit

3,7
Het leggen en houden van een goede verbinding met de router is de achilleshiel van dit apparaat. De eerste hield er zomaar mee op en de tweede, ook een nieuwe, geeft aan dat het wachtwoord niet klopt. Wat niet waar is.
Zonder koppeling aan het netwerk kun je de easy onmogelijk gebruiken. Dit zou juist gewoon altijd mogelijk moeten zijn.

onair 23-04-2015 Product paar weken in bezit

23-04-2015
Sinds 8 dagen de easy thermostaat hangen in combinatie met een nieuwe Nefit Trendline HRC30. Leuk apparaat met leuke mogelijkheden, echter kan ik veel mogelijkheden van de app nog niet gebruiken. De thermostaat heeft een oudere firmware erop geïnstalleerd, welke naar wat ik heb begrepen van de site van Nefit, zichzelf automatisch zou upgraden naar de nieuwste versie. Echter dit is nog steeds niet gebeurd. Ook op mijn mail hierover naar Nefit heb ik nog geen antwoord ontvangen

Jomahuru 29-01-2015 Product paar dagen in bezit

Mijn Nefit CV Ketel is 16 jaar oud en de thermostaat was aan vervanging toe. Ik besloot deze Nefit Easy te kopen en ik heb er geen minuut spijt van gehad.

Een mooie en elegante thermostaat. Zeer makkelijke installatie (ook met een easy connector tussen de CV en Thermostaat) binnen 15 minuten geïnstalleerd. Alles wijst vanzelf. Ook het op afstand gebruiken via de app op de tablet en telefoon werkt naar behoren.

Jomahuru 19-05-2015

Even een update na enkele maanden gebruik. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Het apparaat werkt naar behoren.

deejaa 26-11-2014 Product half jaar in bezit

4,7
De Nefit Easy is op zich een redelijke thermostaat, echter nog niet de helft van de mogelijkheden worden uit het apparaat gehaald. Waarschijnlijk vanwege koppigheid of beperkt denken van de fabrikant. Daarnaast worden beloofde functionaliteiten, zoals een webapplicatie, steeds maar uitgesteld. Kortom beloofd veel, levert te weinig.

Voorbeelden waar de thermostaat onvoldoende voldoet:
- Het product heeft alles in zich om moeiteloos geïntegreerd te kunnen worden in een domotica systeem. Dat kan dus niet, want volledig gesloten protocol en geen API.
- Het product kent niet de mogelijkheid op basis van schakelmoment terug te springen van handmatig naar automatisch. Per ongeluk vergeten tijdelijke bijverwarming weer terug te draaien is dus aan de orde van de dag.

Nefit: Maak je beloftes met dit product waar! Zorg dat je product niet alleen modern lijkt, maar echt modern is!

Joop120 05-12-2014

Je hoeft niet naar handmatig te gaan.
Ook in de klok kan je de temperatuur hoger of lager zetten.
Dan shcakelt hij wel na het volgende programma automatic.

Domotica bij mij niet aan de order.

Erelid 23-12-2014

Een goede review is een review waarin je uit de doeken doet of het de dingen doet die de fabrikant beloofd en hoe goed het ding dat doet. Hier krijgt een product een slechte review omdat het apparaat dingen niet doet die de fabrikant ook helemaal niet pretendeert. Daarnaast geeft u nog een manco aan dat er helemaal niet in zit..
Slechte review dus.

abjantmp 04-07-2015

Heel erg eens met die belofte van die webapplicatie. Voor zover ik kan nagaan wordt die al beloofd vanaf 2013. En dat voor een webapp die een beetje programmeur in drie dagen in elkaar frutst.

Volstrekt ongeloofwaardig.

Henk 15-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zeef onbetrouwbaar apparaat

Ik heb een Nefit ketel en dacht dat de Easy daar wel goed mee samen zou werken.
Een illusie.....
Ik wilde een thermostaat waar ik geen omkijken naar heb en die gewoon de temperatuur verlaagt als ik wegga en zorgt dat het lekker is als ik thuis kom en als ik dan thuis ben moet hij er voor zorgen dat hij werkt volgens het programma en de temperatuur bv om 23:00 omlaag gaat en weer op kamer temperatuur als ik uit bed kom.
Kortom.....net als de Tado die ik hiervoor had!!
Welnu, na 1,5 jaar weet ik het zeker,.....de Easy is echt een waardeloos apparaat en bijonder onbetrouwbaar.
Hij weet bv vaak niet dat je thuis ben. Blijft het dus koud in huis.
Als je alles weer eens hebt gereset en hij weet dat je er ben dan wordt je 's morgens wakker in een koud huis omdat hij wel in het nachtprogramma is gekomen maar niet eruit.

Ik denk dat ik maar weer een Tado monteer.
Die werkte prima en wanneer je hulp nodig had dan kreeg je dat.

Pluspunten

• Ziet er leuk uit.

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • Doet niet wat hij moet doen
  • Slechte service

R.A. Steenbergen 11-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Sommige bugs zijn opgelost, sommige nog niet

Opgelost: De stooklijn blijft nu wel bewaard als je weersafhankelijk uitschakelt. Eerst moest je hem telkens opnieuw instellen als je WA weer inschakelt. Daardoor had de openhaardfunctie ook geen goede stooklijn.
Bug: Als ik het warmhouden van tapwater mee laat lopen met het klokprogramma van de CV, loopt nu (wintertijd) het warmwater 's avonds een uur te lang door en begint 's morgens een uur te laat. Gaat m'n CV om 21:45 uit, dan gaat warmwater nog door tot 22:45. Misschien een zomer/wintertijd-probleem.
Er zou echter veel meer uit dit ding te halen zijn, als Nefit maar wat deed.

Sommigen zeggen dat de Nefit-server er vaak uitligt. Ik merk dit zelden. Ligt het niet aan je eigen wifi?

Sommige mopperen dat je de douchetimer telkens opnieuw moet instellen. Lijkt me verband houden met warm water tappen bij het aanrecht of elders. De Easy kan niet ruiken of je gaat douchen of de ramen zemen. Ik gebruik het trouwens nooit, maar als je onder de koude douche komt, wanneer gaat de ketel dan wel weer warm water geven? Anders kun je toch nergens tappen?

Pluspunten

• Via smartphone vanaf buitenshuis werkt goed
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Bugs die niet opgelost worden
  • Kan buitentemp. niet aflezen op Easy
  • Kan watertemp. nergens aflezen
  • Geeft bij WA berekende watertemp. niet weer
  • Kan niet met netwerkkabel ipv wifi

Aad Tinnenbroek 01-02-2017 Product paar dagen in bezit

Goede beginervaring

Ik heb de Nefit Moduline Easy nu drie dagen in gebruik en was gelet op de reviews die ik las bevreesd een 'kat in de zak' te hebben gekocht. Echter, tot nu toe ben ik best tevreden over de thermostaat. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik nog geen gebruik maak van alle toeters en bellen die erop zitten. Die ga ik later uitproberen, daarover dus later meer. Het (wifi) contact maken met de router en het programmeren van de schakeltijden verliep eigenlijk erg eenvoudig. Terwijl de installateur nog bezig was, had ik de schakeltijden ingevoerd. Het kopiëren van één schakeldag naar gelijksoortige dagen is bijvoorbeeld erg handig. Het op afstand bedienen van de thermostaat vind ik ook een prima optie. Tot nu toe werkt de verwarming naar behoren, op het eerste schakelmoment is de temperatuur zoals verwacht (aanwarmvervroeging staat aan) en op de schakelmomenten doet de thermostaat wat ik ervan verwacht, waarbij er best kleine schommelingen qua temperatuur zijn, maar binnen aanvaardbare marges. De app geeft keurig de binnen- en buitentemperatuur aan, de waterdruk en het eerstvolgende schakelpunt. Ook de grafiek ziet er veelbelovend uit, met een onderscheid tussen gasverbruik voor de verwarming en warm water. Ik ga later nog wat experimenteren met aanwezigheidsdetectie, zelflerende en weersafhankelijke regeling. Omdat wij beiden niet meer werken en geen kinderen meer thuis hebben (b.v. interessant voor de douchetimer) liggen onze eisen natuurlijk niet zo hoog en begrijp ik best dat bij een regelmatige afwezigheid en meerdere bewoners er hogere eisen aan de thermostaat worden gesteld en het erg vervelend is wanneer het niet werkt zoals wordt voorgesteld. Op termijn ga ik het eens uitproberen en krijgt deze review een vervolg.

Pluspunten

• Fraaie vorngeving
  • Goed werkende basisfuncties
  • Eenvoudig te programmeren

Minpunten

• Niet kunnen instellen en beheren met een PC

Joop120 30-12-2014 Product maand in bezit

6,3
Aanvulling op mijn eerdere beoordeling.

Hij is mooi en werkt perfect.

Maar er zitten wel veel kinderziektes in.
Bij het struiken, dan staan we er lang voor, schakelde de beweging sensor uit.
Op geen enkele manier krijg ik hem aan het werk.
Ook niet met het advies wat ik van Nefit kreeg.

Met aanraken gaat hij wel aan, maar hij blijft nu wel lang branden.
Op zich heb ik hier geen problemen mee, maar het hoort toch te werken.

De afwezigheidsmelder via de app op onze telefoons werken ook niet.
Hij geeft dan aan dat we een paar huizen verderop zijn.
Huisnummer natuurlijk aangepast, maar het werkt niet.
Dit is willeswaar een fout van de GPS op de telefoon en dat kan natuurlijk kloppen. Je kan niet op de meter nauwkeurig meten met de GPS, maar in dit geval is dat dus wel belangrijk.
Beter was geweest, als hij reageerde op de Wifi, waar de thermostaat op is aangesloten. Dat is volgens mij een betere optie.

Ondanks dit, kan ik hem wel aanbevelen.
Hij doet verder wat hij moet doen en ziet er ook mooi uit op de muur.
Door de zwarte kleur is hij niet dominant aanwezig.

Joop120 23-11-2014 Product paar dagen in bezit

6,7
Dit is mijn eerste bevindingen, later kan ik het nog aanpassen.

Het is een mooi apparaat en ziet er ook goed uit.

Instellingen op e telefoon gaat heel erg makkelijk.

Afwezigheidsmelding werkte niet, hij gaf wel aan dat we binnen zijn, maar hij bleef op 18 graden staan i.p.v. 21 graden van de klokinstelling
Wat ik fout doe, geen idee nog.

Weersafhankelijke instelling werkt ook niet goed.
Het werd ruim boven de 22 graden, i.p.v. de 21 graden van de klokinstelling.

Deze 2 laatste voorlopig uitgezet.
Nu werkt het perfect, maar kan je niet alle functies goed gebruiken.
Dus weet ik niet of het nu een voordeel is, behalve dat hij er goed uit ziet en de klokinstellingen goed werken.

R A 22-10-2016

Je probleem met weersafhankelijk is geen probleem. Bij weersafhankelijk moet je de temperatuur regelen met thermostaatkranen, de ketel houdt gewoon het water warm, al wordt het 30 graden in huis.