LG OLED55C9PLA

Diepte
4,69 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Tim Willems 02-08-2019

Verbluffend scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na 12 jaar gedaan te hebben met mijn Philips lcd tv, werd het tijd voor een nieuwe tv. Het stond al snel vast dat ik voor een oled tv wilde gaan, ipv qled. In eerste instantie ivm het hoge contrast icm fantastische zwartwaarde, maar tevens omdat ik vaak tv kijk in een donkeren kamer. Hierin komt oled het beste tot zn recht. Ik heb de tv voor een mooie prijs gekocht bij Kamera Express.

Het uitpakken was even spannend en aan het begin niet geheel duidelijk hoe de tv voorzichtig uit de doos gehaald moest worden en moest worden neergelegd. Uiteindelijk werd duidelijk dat de los zittende piepschuim delen aan de zijkant gebruikt moesten worden om de tv tussen te klemmen en zo op te tillen en te verplaatsen. Zo kun je de tv ook voorzichtig neerleggen voor monteren.

Uiteindelijk alles aangesloten en de tv aangezet. Het normale tv kijken via decoder kastje is niet erg indrukwekkend. Misschien zelfs minder mooi dan op mn oude tv omdat de C9 55 inch is en mijn oude tv 42 inch bedroeg. Hierdoor wordt het slechte beeld van de tv ontvanger (itv van kpn via koperdraad) natuurlijk nog meer vergroot. Na wat instellen, werd het wel wat beter.
4k + HDR beelden op YouTube en Netflix, is een heel ander verhaal. Fantastische beelden. Zwart is echt diep zwart en geeft een heel ander beeld dan wat ik gewend was. Ook HDR is een enorme toevoeging. Prachtige diepe kleuren en erg scherp beeld. Ik kijk nog steeds wel eens demo filmpjes op YouTube, puur om te genieten. Enige wat heel af en toe nog wel eens storend is, heeft betrekking op motion. Soms zie ik bij bepaalde snelle bewegende beelden een soort ghosting optreden. Dus je ziet een soort waas achter het bewegende object. Dit vind ik wel jammer en had dit niet verwacht van een top toestel uit 2019. Blijkbaar kun je dit wel verbeteren met instellingen rondom motion, maar hier moet ik me nog in verdiepen.

Verder is de tv super prettig in gebruik. De afstandsbediening met de aanwijspijl in beeld werkt zeer fijn. Hiermee kun je snel alles aantikken, ook bijvoorbeeld typen op een softwarematig toetsenbord werkt zo sneller. Met de quickstart instelling, blijven gebuikte apps in het geheugen bewaard en starten na inschakelen van de tv zeer snel op.
Ik zelf vind het mooi als de kleuren van het beeld af spatten, dus heb alles wat meer verzadigd ingesteld. Maar er zitten tal van voorinstellingen op die je naar hartenlust kunt finetunen.

Het geluid verbaasde mij ook. Ik was misschien niet veel gewend met mn oude tv, maar wat een krachtig geluid en voor een tv echt een goede bass!

Mbt gamen:
Ik heb mn ps4 aangesloten op de tv en ook hier werd ik verrast. Games lijken bijna nieuwe graphics te hebben, wat natuurlijk niet kan, maar de weergave is zoveel mooier op deze nieuwe tv door oa HDR. Wat ik ook direct merkte was de enorm lage input lag van de tv (12.9ms). Hierdoor is gamen, in het bijzonder shooters, echt een stuk fijner geworden. Dit was voor mij enorm merkbaar.

De reden dat ik voor de C9 ben gegaan, ipv de C8:
Snellere cpu, lagere input lag (12,9 ms vs 21 ms), HDMI 2.1 nu nog geen meerwaarde, maar in de toekomst veel mooie functies, ook met het oog op de PS5.
Al met al ben ik enorm blij met deze tv en heb geen seconde spijt gehad. Iedere dag zet ik de tv met plezier aan en blijf genieten.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prachtige HDR weergave
  • Zeer lage inputlag (12,9ms)
  • HDMI 2.1
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Soms motion "problemen"

Wim 02-12-2019

Prachtig beeld!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Deze TV dient als upgrade voor een 8 jaar oude LG 55lw650s, en wow wat een upgrade! Zwart is echt zwart, kleuren poppen er echt uit, jammer dat niet alles in 4K HDR wordt uitgezonden. Het geluid uit de TV is ook best wel goed, krachtig en goede bass, helaas ga ik deze niet gebruiken omdat ik al een goede geluidsinstallatie heb. Gamen is ook gruwelijk goed, mega lage lag en nog mooiere beelden. Het LG WebOS werkt ook super chill met de mousepointer afstandsbediening, ook deze is zonder vertragingen, menus reageren lekker vloeiend. Ik heb tot nu toe echt totaal geen spijt van deze aankoop, misschien dat ik beter een grotere had kunnen nemen doordat de randen van deze TV zo klein zijn, de TV lijkt hierdoor een stuk kleiner dan mijn vorige 55 inch. Contact met Kamera Express verliep ook prima, levering was snel en op tijd.

Pluspunten

• Prachtig beeld! Vooral met 4K HDR
  • HDMI 2.1 is toekomst proof
  • Dun scherm en ziet er mooi uit
  • Goddelijke TV voor gamen
  • Goed geluid als je niet al een geluidsset hebt

BtotdeE 29-11-2019

Mooi groot en dun scherm, prachtige kwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekocht bij Kamera-Express BE, levering met koerier. Prima geregeld.
TV is prachtig, een bioscoop in huis. Mooie kleuren, snelle refreshrate.
Bingewatchen maarrr.

Pluspunten

• OLED
  • Snel

JohnP64 02-11-2019

WAUW deze LG is GE-WEL-DIG

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na tot volle tevredenheid diverse opvolgende Panasonic TV's te hebben gehad, wilde ik nu gaan voor een OLED. Bij de zoektocht naar een OLED TV lag mijn focus ook weer op een Panasonic. Echter, en bezoek aan het Nijmeegse filiaal van PlatteTV en het perfecte advies van verkoper Michael, maakte dat ik toch de switch maakte naar deze LG OLED559CPLA. Nu ik deze TV in huis heb kan alleen maar zeggen, wauw wat een geweldige TV met waanzinnige kleuren! Instellen is ondanks de vele keuzeopties een makkie. Het instellen van de LG I.c.m. de bijgeleverde afstandbediening werkt zeer prettig en intuïtief. Kortom, een OLED TV die de perfectie benaderd. Los van deze TV wil ik ook het team van PlatteTV en dan in het bijzonder Michael voor de begeleiding bij het keuzetraject, Michiel voor de geweldige interventie op de prijsvorming en Mart voor de vakkundige en enthousiaste manier waarop de TV werd bezorgd en opgebouwd, een groot compliment maken. Of de volgende TV weer een LG wordt staat nog niet vast. Waar ik deze koop dus wel. PlatteTV, jullie hebben er een tevreden en vaste klant bij.

Pluspunten

• Kleur
  • Geluid
  • instellen
  • gemak afstandbediening

Minpunten

• mijn vrouw vindt de TV groot

VvdB 24-10-2019

TV LG OLED55C9PLA

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekozen vanwege supermooi beeld en goede prijs bij Kamera Express. Snel beschikbaar.
Beeld is thuis prima (scherp en mooi zwart) en geluid ook. Mooie strakke vormgeving.

marieanne 23-08-2019

top scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

ik heb deze OLED tv gekocht bij electroplace voor 1549,- in Rotterdam ( officiele LG dealer!). Het beeld is zoals verwacht perfect. Het geluid is ook redelijk goed maar het design is echt geweldig. Via netflix kijken in 4k is echt realistisch beeld en zwart is echt zwart. Eerst twijfelde ik nog om een QLED maar ik ben blij dat ik toch een OLED heb genomen.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • smart
  • inkijkhoek
  • airplay functie

Minpunten

• folie op de achterkant van de tv
  • tv is erg dun lijkt me kwetsbaar

Allan 29-07-2019

Perfect beeld.

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Perfecte upgrade van mijn LG OLED Full HD 55” naar 4K 65” OLED.
Beeld en kleur zoals verwacht, perfect. 4K geeft echt een extra dimensie.

smart-tv werk ook als een speer, Netflix lekker vanaf de TV, erg handig. Geen aparte setup box meer nodig.

Pluspunten

• Beeld
  • Smart tv deel

Anton Haarlem 09-12-2019

Fantastische aankoop

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na een gedegen vooronderzoek online en in diverse winkels gekozen voor deze LG Oled TV. In diverse tests komt deze geheel terecht als winnaar uit de verf. De televisie heb ik met black friday voor een mooie prijs bij kamera express kunnen aanschaffen. Het product voldoet thuis volledig aan de verwachtingen. Eenvoudig te bedienen en in te stellen op de diverse ingangen met verschillende opties voor beeld en geluid. Met name bioscoop view in combinatie met enkele aanpassingen op helderheid, dynamisch en AI beeld geven een prachtig beeld zonder uitgebreide inkoop van kalibratie. Verder is het geluid degelijk en is de afwerking fraai. Al met al hopen we hier lang plezier aan te beleven.

Pluspunten

• Beeld
  • Bediening
  • Instellingen
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Lengte snoer
  • Kabels onderlangs laten lopen

Alexander Brok 09-12-2019

Lekker kijkplezier

Geschreven voor: LG OLED77C9PLA

Na wat heen en weer gezoek toch maar voor de Oled scherm bouwer zelf gekozen. LG heeft de meeste kennis hierover in huis. Bovendien is de android besturing erg makkelijk.

Pluspunten

• geluid is verrassend goed
  • smal beeldscherm
  • laag gewicht
  • prijs-kwaliteit prima

Minpunten

• Optische kabel zit haaks dus ruimte verlies
  • Let op 4K onderdelen voor goed signaal
  • automatische helderheid dimming is wat passief

Ronald 09-12-2019

Waardige vervanger voor een oudere Plasma TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Ik was op zoek naar een vervanger voor onze inmiddels 10 jarige Plasma scherm van Panasonic.
Ook waren we wel toe aan een iets groter scherm. Na de verschillende opties te hebben bekeken bleven alleen Oled en Q-led over. Alhoewel Q-led steeds beter wordt is Oled nu toch nog steeds de enige echte optie.
Het beeld is werkelijk fantastisch. Na een paar tweaks van de standaard instellingen is het echt genieten om alles als het ware weer voor het eerst te zien! Zwartwaarden, wat moet je daar over zeggen? Zwart is zwart, geen twijfel mogelijk. Hierin is de Oled beter dan onze oude plasma.
Het grotere scherm was even wennen, gezien dat je meer ziet dus ook kritischer kijkt.
Het wijzigen van de instellingen naar onze eigen wensen/smaak heeft hierin ook een enorme verbetering gegeven. Ik weet niet of het toegestaan is een externe link toe te voegen maar de basis instellingen van de site: RTINGS.com geeft een heel goed startpunt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Oled techniek

DH 06-12-2019

Prachtig scherm!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Prachtig scherm door de o.a. OLED technologie.
met interface kan je als een echte vision engineer naar je eigen wens stellen, voor de mensen die nog dieper willen is dit panel bekend met de Spectracal C6 colorimeter voor een officiele alignment van bijvoorbeeld een Netflix profiel.
Het audio van het scherm sta ik best van verstelt.. ondanks het in de meeste setups niet gebruikt zal worden is het wel zeker het vermelden waard.
daar waar je nu niet altijd je zware versterker hoeft aan te zetten als de vrouw des huizes Goedentijden wilt kijken.
Enige minpunt die ik tot nu heb kunne ontdekken is dat er geen Google Chromecast zit ingebouwd in tegen stelling tot de lijn van Sony. maar dat is met een chrome cast van 3tientjes op telossen voor de HD versie..

Kwa vormgeving vind de vrouw hem ook helemaal geweldig! dus daar hadden wij gelukkig geen discussie om in de winkel :)...

Pluspunten

• (beeld)Kwaliteit
  • Eigen Audio
  • support van HDR10 en Dolby vision en Dolby Atmos
  • Prijs Tov concurrent

Minpunten

• geen chromecast ingebouwd
  • verder nog niks kunnen ontdekken

Nico 05-12-2019

wat een mooi beeld! dit is genieten!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

gekozen voor dit toestel op aanraden van mijn zoons die er echt verstand van hebben. LG levert ook de beeldschermen voor andere merken.

Pluspunten

• scherp beeld
  • helemaal in te stellen op je voorkeur
  • snel en eenvoudig

Minpunten

• nog niet gevonden

Martijn - Purmerend 03-12-2019

Prachtige beeld en staat qua design prachtig in huis!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekocht bij Kamera Express in Rotterdam. Fijne afhandeling in de winkel + snelle levering. Nu een aantal dagen in huis en ontzettend blij mee. Het beeld is werkelijk haarscherp, het besturingssysteem is ontzettend snel en het geluid valt mij zeker niet tegen! Na 10 jaar een plasma tv ingewisseld voor een 2019 OLED tv, een ware beleving. Installatie verliep soepel, aan te raden is om de tv met 2 man te installeren omdat het scherm flinterdun is en dus waarschijnlijk kwetsbaar! Verder dien je een aantal aanpassingen te maken in de instellingen voor het beste geluid/beeld kwaliteit. Netflix/YouTube ondersteunen 4k beelden en dit is echt realistisch beeld en zwart is met OLED echt zwart.

Tot op heden erg blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• Beeld
  • Besturingssysteem + Afstandbediening
  • HDMI 2.1
  • OLED

Minpunten

• kwetsbaar door flinterdun scherm

Has 01-12-2019

Beste scherm op dit moment beschikbaar

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Zeer goede kwaliteit oled paneel, het zwartste zwart met de levendigste kleuren.
Mooi is dat ook Airplay2 wordt ondersteund en heel veel andere apps zoals Netflix en amazon.
Niet normaal hoe dun de tv. Bekijk in de winkel en laat je omver blazen.

Pluspunten

• scherm
  • geluid

Minpunten

• kan prijzig zijn

Hans 01-12-2019

Prima beeld en geluid - het is andere slordig

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

De Consumentengids gaf terecht hoge cijfers voor beeld en geluid van deze televisie. De montage-instructies zijn echter niet al te duidelijk. Er is een beknopte handleiding op de website te vinden, de uitgebreide is kennelijk alleen via de televisie te lezen. Bij het registreren wordt een bestand met foto van de aankoopbon herhaaldelijk geweigerd met de melding "error", maar later blijkt de foto toch geaccepteerd te zijn. De cash back actie is wat omslachtig: je moet een sticker uit de zijkant van de (enorm grote) doos knippen en men wil de originele bon hebben, per post gefrankeerd op te sturen - het is echter kennelijk niet duidelijk aan te geven wanneer er betaald wordt.

Pluspunten

• beeld en geluid
  • vormgeving

Minpunten

• website
  • cash back actie

D Kwak 01-12-2019

Fantastisch en groot scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Wat een verademing! Ik had hiervoor een simpele 32 inch LCD TV van Samsung maar wat een verschil met de LG C9. De kleuren spatten er vanaf en het contrast is erg goed dankzij de OLED technologie. Hier ga ik jaren van genieten!

Pluspunten

• Groot
  • OLED
  • Veel apps
  • Mooi en stevig design

Minpunten

• Nog geen

fabier 01-12-2019

Deze tv is super, prachtige natuurlijke kleuren

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Ik heb deze tv gekocht bij Kamera-express op 29-11-2019, de volgende dag werd hij al geleverd.
Ik had een aantal vragen gesteld via de mail en kreeg direkt antwoord terug van Kamera-express, prima service.

Pluspunten

• prachtige kleuren

Scholten 01-12-2019

Heerlijke LG OLED

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Komende van een 50" Plasma TV die inmiddels alweer 10 jaar oud is, leek het mij de beste keus om voor OLED te kiezen ipv (Q)LED) dit leek mij de natuurlijke opvolger van Plasma.
Gelukkig stelde OLED55C9 van LG mij niet teleur!
Perfect zwart!
Mooie kleuren en contrast, en het prima en vlot werkende smart gedeelte wat draait op WebOS, apps en menus zijn supervlot, nog geen enkele vertraging meegemaakt.
Het was wel even klungelen met bevestigen van de voet, daar heb je 2 man voor nodig.
Al met al zeer tevreden met deze TV, de enige klachten die ik heb zijn gerelateerd aan HDMI (e)ARC van LG om mijn Samsung A/V Reciever aan de praat te krijgen (dat wil maar niet goed werken) aansluiten via HDMI ARC geeft dus geen geluid en dus is het nodig om de A/V via Optische kabel aan te sluiten, maar dan kan je de magic remote van LG weer niet voor het volume gebruiken...erg vervelend en ook onnodig.
En tijdens installatie kwam ik erachter dat de Smit CI module en Ziggo smartcard niet werkten...schijnbaar heb je daar CI 1.3 voor nodig, mijn module was nog een 1.1 versie...tja wel jammer dan weer om die extra kosten te maken maar niet de schuld van de LG TV.
Buiten die minpunten een fantastisch apparaat!.

Pluspunten

• Zwart en Natuurlijk helder beeld!
  • WebOS
  • slim design
  • Prima TV geluid

Minpunten

• HDMI ARC

Steefjuh 01-12-2019

Top tv!

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Fantastische tv! Door velen gezien als de beste tv van 2019. Heeft al HDMI2.1 (wat niet veel 2019 toestellen hebben) aansluitingen dus ook nog eens future proof voor de volgende generatie van consoles. elke content wat je erop speelt ziet er subliem uit. een aanrader!

Rob 29-11-2019

Megascherm, megascherp

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Supermooie tv met mooie oled techniek. Erg mooi dun ook (daardoor wel lastig beethouden overigens). Heel mooi beeld met fantastisch contrast.

Pluspunten

• OLED techniek
  • Strak design

Minpunten

• Moeilijk transporteren