LG OLED55C9PLA

Diepte
4,69 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

9,4

Tim Willems 02-08-2019

Verbluffend scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na 12 jaar gedaan te hebben met mijn Philips lcd tv, werd het tijd voor een nieuwe tv. Het stond al snel vast dat ik voor een oled tv wilde gaan, ipv qled. In eerste instantie ivm het hoge contrast icm fantastische zwartwaarde, maar tevens omdat ik vaak tv kijk in een donkeren kamer. Hierin komt oled het beste tot zn recht. Ik heb de tv voor een mooie prijs gekocht bij Kamera Express.

Het uitpakken was even spannend en aan het begin niet geheel duidelijk hoe de tv voorzichtig uit de doos gehaald moest worden en moest worden neergelegd. Uiteindelijk werd duidelijk dat de los zittende piepschuim delen aan de zijkant gebruikt moesten worden om de tv tussen te klemmen en zo op te tillen en te verplaatsen. Zo kun je de tv ook voorzichtig neerleggen voor monteren.

Uiteindelijk alles aangesloten en de tv aangezet. Het normale tv kijken via decoder kastje is niet erg indrukwekkend. Misschien zelfs minder mooi dan op mn oude tv omdat de C9 55 inch is en mijn oude tv 42 inch bedroeg. Hierdoor wordt het slechte beeld van de tv ontvanger (itv van kpn via koperdraad) natuurlijk nog meer vergroot. Na wat instellen, werd het wel wat beter.
4k + HDR beelden op YouTube en Netflix, is een heel ander verhaal. Fantastische beelden. Zwart is echt diep zwart en geeft een heel ander beeld dan wat ik gewend was. Ook HDR is een enorme toevoeging. Prachtige diepe kleuren en erg scherp beeld. Ik kijk nog steeds wel eens demo filmpjes op YouTube, puur om te genieten. Enige wat heel af en toe nog wel eens storend is, heeft betrekking op motion. Soms zie ik bij bepaalde snelle bewegende beelden een soort ghosting optreden. Dus je ziet een soort waas achter het bewegende object. Dit vind ik wel jammer en had dit niet verwacht van een top toestel uit 2019. Blijkbaar kun je dit wel verbeteren met instellingen rondom motion, maar hier moet ik me nog in verdiepen.

Verder is de tv super prettig in gebruik. De afstandsbediening met de aanwijspijl in beeld werkt zeer fijn. Hiermee kun je snel alles aantikken, ook bijvoorbeeld typen op een softwarematig toetsenbord werkt zo sneller. Met de quickstart instelling, blijven gebuikte apps in het geheugen bewaard en starten na inschakelen van de tv zeer snel op.
Ik zelf vind het mooi als de kleuren van het beeld af spatten, dus heb alles wat meer verzadigd ingesteld. Maar er zitten tal van voorinstellingen op die je naar hartenlust kunt finetunen.

Het geluid verbaasde mij ook. Ik was misschien niet veel gewend met mn oude tv, maar wat een krachtig geluid en voor een tv echt een goede bass!

Mbt gamen:
Ik heb mn ps4 aangesloten op de tv en ook hier werd ik verrast. Games lijken bijna nieuwe graphics te hebben, wat natuurlijk niet kan, maar de weergave is zoveel mooier op deze nieuwe tv door oa HDR. Wat ik ook direct merkte was de enorm lage input lag van de tv (12.9ms). Hierdoor is gamen, in het bijzonder shooters, echt een stuk fijner geworden. Dit was voor mij enorm merkbaar.

De reden dat ik voor de C9 ben gegaan, ipv de C8:
Snellere cpu, lagere input lag (12,9 ms vs 21 ms), HDMI 2.1 nu nog geen meerwaarde, maar in de toekomst veel mooie functies, ook met het oog op de PS5.
Al met al ben ik enorm blij met deze tv en heb geen seconde spijt gehad. Iedere dag zet ik de tv met plezier aan en blijf genieten.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prachtige HDR weergave
  • Zeer lage inputlag (12,9ms)
  • HDMI 2.1
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Soms motion "problemen"

VvdB 24-10-2019

TV LG OLED55C9PLA

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekozen vanwege supermooi beeld en goede prijs bij Kamera Express. Snel beschikbaar.
Beeld is thuis prima (scherp en mooi zwart) en geluid ook. Mooie strakke vormgeving.

marieanne 23-08-2019

top scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

ik heb deze OLED tv gekocht bij electroplace voor 1549,- in Rotterdam ( officiele LG dealer!). Het beeld is zoals verwacht perfect. Het geluid is ook redelijk goed maar het design is echt geweldig. Via netflix kijken in 4k is echt realistisch beeld en zwart is echt zwart. Eerst twijfelde ik nog om een QLED maar ik ben blij dat ik toch een OLED heb genomen.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • smart
  • inkijkhoek
  • airplay functie

Minpunten

• folie op de achterkant van de tv
  • tv is erg dun lijkt me kwetsbaar

Allan 29-07-2019

Perfect beeld.

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Perfecte upgrade van mijn LG OLED Full HD 55” naar 4K 65” OLED.
Beeld en kleur zoals verwacht, perfect. 4K geeft echt een extra dimensie.

smart-tv werk ook als een speer, Netflix lekker vanaf de TV, erg handig. Geen aparte setup box meer nodig.

Pluspunten

• Beeld
  • Smart tv deel

gekkehenk 17-11-2019

mooi scherm

top scherm van lg,
mooie kleuren en dolby vision en atmos op de netflix app.
en een scherm zo dun als 3 pinpassen.
ik kan het aanbevelen.

James006b 04-11-2019

Geweldige TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na bijna 10 jaar naar een 42 inch 720P LG Plasma te hebben gekeken al heel lang op zoek naar een waardige opvolger. Dat is de LG C9 OLED geworden (want na plasma wil je geen LCD tv, ook geen Q-Led).
Wat een upgrade! Omdat ik op mijn plasma beeldinstelling Bioscoop had gekozen heb ik dit ook op de OLED gedaan. Heb werkelijk met open mond naar het beeld zitten gapen. Vooral toen ik via YouTube 4K HDR filmtrailers zat te kijken.
Echt een aankoop waar ik geen spijt van krijg! Een soundbar is niet nodig want het geluid is prima voor TV kijken. Ik heb er ook nog een 5.1 surround set aan hangen voor als ik een film kijk.
Met de magic remote kan ik ook mijn Humax bedienen al moet ik voor de volledige controle nog wel de originele Humax afstandbediening pakken (bv. voor het aan-uitzetten van favoriete zenders en aanpassen opnametijden).
Oudere content wordt ook prima weergegeven zonder al te veel ruis. Dit schijn je nog beter te kunnen onderdrukken met bepaalde instellingen maar daar ga ik me later nog wel in verdiepen. Eerst genieten!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • bedieningsgemak
  • geluid
  • magic remote
  • WebOS

Minpunten

• wat korte stroomkabel

Dduif 03-11-2019

Prachtig!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Prachtig beeld, goed geluid en prettige bediening. Werkt niet goed icm ps4, lijkt compatibiliteitsprobleem.

Pluspunten

• Zwartwaarden
  • Snelle processor
  • Synchrone weergave iOS

• Issues met ps4

JohnP64 02-11-2019

WAUW deze LG is GE-WEL-DIG

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na tot volle tevredenheid diverse opvolgende Panasonic TV's te hebben gehad, wilde ik nu gaan voor een OLED. Bij de zoektocht naar een OLED TV lag mijn focus ook weer op een Panasonic. Echter, en bezoek aan het Nijmeegse filiaal van PlatteTV en het perfecte advies van verkoper Michael, maakte dat ik toch de switch maakte naar deze LG OLED559CPLA. Nu ik deze TV in huis heb kan alleen maar zeggen, wauw wat een geweldige TV met waanzinnige kleuren! Instellen is ondanks de vele keuzeopties een makkie. Het instellen van de LG I.c.m. de bijgeleverde afstandbediening werkt zeer prettig en intuïtief. Kortom, een OLED TV die de perfectie benaderd. Los van deze TV wil ik ook het team van PlatteTV en dan in het bijzonder Michael voor de begeleiding bij het keuzetraject, Michiel voor de geweldige interventie op de prijsvorming en Mart voor de vakkundige en enthousiaste manier waarop de TV werd bezorgd en opgebouwd, een groot compliment maken. Of de volgende TV weer een LG wordt staat nog niet vast. Waar ik deze koop dus wel. PlatteTV, jullie hebben er een tevreden en vaste klant bij.

Pluspunten

• Kleur
  • Geluid
  • instellen
  • gemak afstandbediening

Minpunten

• mijn vrouw vindt de TV groot

Chris 30-10-2019

Fantastische beeldkwaliteit en prachtig design

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

De kwaliteit van het beeld is inderdaad fantastisch ! Zwart is echt zwart en het toestel biedt heel veel mogelijkheden om beeld en geluid naar believen aan te passen. De bediening van het toestel is overzichtelijk en vooral ook snel. Tenslotte is het een prachtig apparat om te zien.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Vormgeving
  • Bediening

JW Klaassen 26-10-2019

Geweldig beeld vd oled 65c9

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Het uitpakken is best oppassen omdat de bovenzijde zo dun is en er weinig houvast is. Volg de instructies goed. Eenmaal aangezet wow. de demo filmpjes in 4K blijven verbazen. Prettige afstandbediening die ook andere aangesloten apparaten ka bedienen zoals een receiver, settop box of apple tv

Nikola 20-10-2019

LG Oled 65C9PLA

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Nu twee dagen trotse eigenaar van deze LG Oled tv. Wat het meeste boven uitspringt zijn de kleuren. De kleuren zijn echt adembenemend mooi. Ik kom van een plasma Panasonic waar de kleuren al zeer realistisch zijn maar deze LG oled overtreft echt alles. Daarnaast is het WebOS besturingssysteem zeer gebruiksvriendelijk en dankzij de nieuwe chip 9a super snel. Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. En de 65” is kleiner uitgevallen dan in eerste instantie gedacht, (waarschijnlijk dankzij de kleine bezels en de lage standaard). Voor degene die twijfelt... niet doen gewoon aanschaffen!! Via Kamera-Express gekocht. Goede service/ Snelle levering/ scherpe prijs.

Pluspunten

• Oled (kleuren)
  • WebOS besturingssysteem
  • Geluid (op standaard ivm front firing speakers)
  • Magic remote

Minpunten

• Magic remote (niet alle apps werken even goed)
  • Korte netsnoer

e6r6i6c 15-10-2019

Geweldige ervaring

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Na 7 jaar ging helaas onze 55 inch led tv kapot, tijd voor een nieuwe tv, en dat is de LG Oled met een beeld van 65 inch geworden. Het is echt een geweldige belevenis om op zo'n groot scherm een film te kijken, en niet alleen het scherm formaat maar ook Oled is een wereld van verschil. Daarnaast heeft deze tv alle nieuwe snufjes zoals HDR, Dolby Vision maar ook de nieuwste versie van HDMI 2.1 waardoor je straks 4k in 120 hz kunt kijken. De snelle response van het scherm maakt het ook de beste tv om op te gamen. Ook de smart functies zijn erg uitgebreid en werkt allemaal heel erg snel en soepel, en de magic remote waarmee je een aanwijzer op het beeld bestuurd werkt ook heerlijk. Het geluid krijgt van mij een voldoende, beter dan mijn vorige tv, maar wil je echt mooi geluid dan is een home theater set wel aan te raden. Al met al ben ik echt zeer onder de indruk van zowel het beeld als alle features die deze tv bied.

Pluspunten

• Oled
  • Web OS smart functies
  • Magic Remote

Minpunten

• Geluid wat minder

OPHVB 12-10-2019

Uitstekende TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Om te beginnen: het beeld is fantastisch. Het gaat hier om de 55 inch versie. Vooral 4K (oftewel UHD, zijnde Ultra Hoge Definitie) ziet er geweldig uit. Het beeld spettert zowat van het scherm af. Een prachtig kleurenpalet van het witste wit tot en met het zwartste zwart. Mooier dan de plasma TV die hij vervangen heeft. Ook HD (Hoge Definitie) via een Blu-Ray speler op een HDMI aansluiting ziet er uitstekend uit. Soms lijkt het wel alsof het een 4K beeld is. Elk detail is zichtbaar. Dus de zogeheten upscaling (opschaling) van de TV is dik in orde. Ook SD (Standaard Definitie), wat nog veel op de kabel voorkomt, ziet er best nog wel acceptabel uit.
Het geluid is voldoende voor spraak, maar met muziek een stuk minder. Vooral de lage tonen zijn ondervertegenwoordigd. Maar met de hoofdtelefoon aansluiting van de TV aangesloten op een externe versterker en boxen wordt het al veel beter.
Alleen komen er af en toe zogeheten pop-ups, die niet uit te schakelen zijn.
Verder is het menu systeem behoorlijk lastig door te krijgen. Het kostte bijna vier uur om er een beetje aan te wennen. Lastig is bijvoorbeeld dat teletekst alleen op te roepen is via een menu en niet eenvoudig met een knop op de afstandsbediening.
Wat wel handig is, is de aanwijzer via de afstandsbediening, die werkt zoals een computer muis.
Wat ook mooi is, is dat die afstandsbediening werkt met een radio signaal en niet met infrarood, dus de afstandsbediening hoeft niet op de TV gericht te worden.
Wat jammer is, is dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit, niet op papier en niet op CD. Die moet van de LG site gedownload worden. Maar eenmaal binnen, is hij wel heel uitgebreid en duidelijk.

Pluspunten

• Prachtig beeld

Minpunten

• Menu's wat lastig

Hendri Hilberink 07-09-2019

Super tv belevng met mijn nieuwe LG C9 OLED

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Ik heb veel informatie gezocht op het internet voordat ik een nieuwe tv ging aanschaffen. Uiteindelijk kwam ik uit bij de prachtige LG OLED55C(PLA. Ik heb de tv gekocht bij Kamera Express in Almelo. Ik ben prettig te woord gestaan en heb gedegen advies gekregen. Thuisgekomen heb ik de tv geinstalleerd en heb heerlijk genoten van mijn eerste avond met de nieuwe LG, super duidelijk kunnen zien hoe het Nederlands elftal Duitsland heeft verslagen.
Ik ben erg blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• Het geweldige kleurenspectrum in het beeld
  • Het mooie design
  • Het gemak wqaarmee de tv wordt geinstalleerd.

Cemm 21-08-2019

Mooie Aankoop

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Inmiddels de TV zo'n twee maanden in bezit. De TV mag gezien worden, ik heb het opgehangen aan de muur, zowel qua beeld als verschijning in de huiskamer. Ik ben overgestapt van een plasma TV en het beeld van LG doet daar niet aan onder en is zelfs beter. Het geluid van de TV is beter dan dat je in de eerste instantie zou verwachten, ook al denk ik dat een soundbar het geheel zou afmaken qua klank. Verder is er ook Airplay compatibiliteit, hetgeen bijzonder prettig is om content vanuit Apple apparaten te streamen.
Er zijn vele opties en mogelijkheden om beeld en geluid in te stellen, echter dit behoeft wel enige gevorderde kennis.
De afstandbediening komt de allure van de TV niet ten goede, ziet er nogal cheap uit. De pointer optie is even wennen, echter wel geniaal. Ik vind het wel vervelend dat Rakuten TV wordt gepromoot die een dedicated knop heeft gekregen op de afstandbediening, wie zit daar nou op te wachten? Netflix en Prime TV hebben overigens ook een dedicated knop en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarop zit te wachten.

• Beeldkwaliteit!
  • Geluid!
  • Airplay compatibiliteit.

Minpunten

• Aantal Apps zijn beperkt.
  • Maar 4 GB interne opslag
  • Ethernet aansluiting is gedateerd, geen gigabit
  • Afstandbediening past niet bij TV, ziet cheap uit

Kiddo79 20-08-2019

Super tv

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

We had been looking for new tv for last couple of years.....our previous tv was from Samsung and we were happy with it but it is time for a new one with bigger screen and better software for smart tv. After looking for couple of months and waiting for the right time, we found this tv and we loved the screen and how responsive the software. We totally recommend this tv because of the quality of the screen, the black is really deep black.....the darkest we ever experienced. All the apps are also very handy....playing Netflix is super easy.....even browsing internet. Anyone who want to have good quality tv and does not want to spend a lot of money, we totally recommend this tv.

Pluspunten

• The screen is amazing.
  • Very fast and responsive.
  • The remote is great.

Minpunten

• It is quite heavy tv.

Jos 18-08-2019

pracht televisie

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Het is een prachtig en scherp beeld
De bij geleverde afstandsbediening neemt alle functie over van de overige aan te sluiten apparatuur
Toestel gekocht bij kamera Express fijne service en ondersteuning bij de aanschaf

Pluspunten

• Maar een afstand bediening nodig
  • Makkelijk bedienbaar
  • Gemakkelijk te installeren

Antoine 30-07-2019

Oled is vele malen beter dan Led!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Hadden een Led TV. Leek prima beeld. Nu Oled van LG. Mensen wat een verschil in beeldkwaliteit! Even scherp als wanneer je in het echt b.v. naar buiten kijkt! De smart functie is perfect. Voor het geluid hoef je niet echt een extra geluidsinstallatie aan te schaffen. Super blij met deze Oled van LG.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • installatie
  • smart
  • aansluitingmogelijkheden

KbBert 29-07-2019

Thuis Bioscoop

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Met deze tv haal je de thuisbioscoop in huis. Flim kijken wordt een feestje zelfs in een mijn zonnige woonkamer uitstekend beeld. De tv geeft redelijk\goed geluid. Enige verbeter punt zou mogelijkheid van een (optionele) break-out box zijn voor de aansluitingen, dat zou plaatsen aan wand eenvoudiger maken,

Pluspunten

• inkijkhoek
  • beeld
  • bediening\os tv

Minpunten

• geen airplay functie
  • ontbreken break-out box voor aanluitingen

Nvdw 28-07-2019

Uitstekend tv met prachtige beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Prachtige beeldkwakiteit, makkelijk in gebruik, levendige kleuren, mooie vormgeving, goede geluidskwaliteit

Pluspunten

• Kleuren
  • bediening
  • geluid
  • vormgeving

Minpunten

• kan geen subtitles kiezen (mkv, mp4)
  • mis handleiding