LG OLED77C9PLA

Diepte
5.60 cm dikte
Schermgrootte
77,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Tim Willems 02-08-2019

Verbluffend scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na 12 jaar gedaan te hebben met mijn Philips lcd tv, werd het tijd voor een nieuwe tv. Het stond al snel vast dat ik voor een oled tv wilde gaan, ipv qled. In eerste instantie ivm het hoge contrast icm fantastische zwartwaarde, maar tevens omdat ik vaak tv kijk in een donkeren kamer. Hierin komt oled het beste tot zn recht. Ik heb de tv voor een mooie prijs gekocht bij Kamera Express.

Het uitpakken was even spannend en aan het begin niet geheel duidelijk hoe de tv voorzichtig uit de doos gehaald moest worden en moest worden neergelegd. Uiteindelijk werd duidelijk dat de los zittende piepschuim delen aan de zijkant gebruikt moesten worden om de tv tussen te klemmen en zo op te tillen en te verplaatsen. Zo kun je de tv ook voorzichtig neerleggen voor monteren.

Uiteindelijk alles aangesloten en de tv aangezet. Het normale tv kijken via decoder kastje is niet erg indrukwekkend. Misschien zelfs minder mooi dan op mn oude tv omdat de C9 55 inch is en mijn oude tv 42 inch bedroeg. Hierdoor wordt het slechte beeld van de tv ontvanger (itv van kpn via koperdraad) natuurlijk nog meer vergroot. Na wat instellen, werd het wel wat beter.
4k + HDR beelden op YouTube en Netflix, is een heel ander verhaal. Fantastische beelden. Zwart is echt diep zwart en geeft een heel ander beeld dan wat ik gewend was. Ook HDR is een enorme toevoeging. Prachtige diepe kleuren en erg scherp beeld. Ik kijk nog steeds wel eens demo filmpjes op YouTube, puur om te genieten. Enige wat heel af en toe nog wel eens storend is, heeft betrekking op motion. Soms zie ik bij bepaalde snelle bewegende beelden een soort ghosting optreden. Dus je ziet een soort waas achter het bewegende object. Dit vind ik wel jammer en had dit niet verwacht van een top toestel uit 2019. Blijkbaar kun je dit wel verbeteren met instellingen rondom motion, maar hier moet ik me nog in verdiepen.

Verder is de tv super prettig in gebruik. De afstandsbediening met de aanwijspijl in beeld werkt zeer fijn. Hiermee kun je snel alles aantikken, ook bijvoorbeeld typen op een softwarematig toetsenbord werkt zo sneller. Met de quickstart instelling, blijven gebuikte apps in het geheugen bewaard en starten na inschakelen van de tv zeer snel op.
Ik zelf vind het mooi als de kleuren van het beeld af spatten, dus heb alles wat meer verzadigd ingesteld. Maar er zitten tal van voorinstellingen op die je naar hartenlust kunt finetunen.

Het geluid verbaasde mij ook. Ik was misschien niet veel gewend met mn oude tv, maar wat een krachtig geluid en voor een tv echt een goede bass!

Mbt gamen:
Ik heb mn ps4 aangesloten op de tv en ook hier werd ik verrast. Games lijken bijna nieuwe graphics te hebben, wat natuurlijk niet kan, maar de weergave is zoveel mooier op deze nieuwe tv door oa HDR. Wat ik ook direct merkte was de enorm lage input lag van de tv (12.9ms). Hierdoor is gamen, in het bijzonder shooters, echt een stuk fijner geworden. Dit was voor mij enorm merkbaar.

De reden dat ik voor de C9 ben gegaan, ipv de C8:
Snellere cpu, lagere input lag (12,9 ms vs 21 ms), HDMI 2.1 nu nog geen meerwaarde, maar in de toekomst veel mooie functies, ook met het oog op de PS5.
Al met al ben ik enorm blij met deze tv en heb geen seconde spijt gehad. Iedere dag zet ik de tv met plezier aan en blijf genieten.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prachtige HDR weergave
  • Zeer lage inputlag (12,9ms)
  • HDMI 2.1
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Soms motion "problemen"

ap1947 01-05-2020

inbranden scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Mijn OLED tv (65") is nu 3 jaar oud en er 2,5 jaar plezier van gehad.
Het probleemis is het inbranden. Ik kijk nog wel eens teletekst en zie bij het tv kijken, vooral als de achtergrond oranje is of soortgelijke kleuren letterlijk de tekst van teletekst door het beeld heen.
Dus voor mij geen OLED meer, of het moet nu met de nieuwste modellen verbeterd zijn. Met mijn vorige tv's (LED en Plasma's) nooit problemen gehad.

Pluspunten

• uitstekend beeld (de eerste paar jaren)

Minpunten

• Inbranden

mooihoor 17-05-2020

Je schrijft een review voor de c9 van 2019. Maar je beschrijft je ervaringen van een oled van 2016..
Dus heb je nu wel of geen c9 . EN wat dan anders nu wel..

ap1947 18-05-2020

Mijn Oled is 3 jaar oud (heb geen c9) Ik heb uiteraard geen ervaring met inbranden van de nieuwste Oled's. Of het nu anders is dan toen weet ik niet, maar ik wou alleen maar even melden het gevaar van inbranden betreft Oled.

mooihoor 18-05-2020

Okay, ik lees vaak dat de 2016 modellen zeker gevoelig waren. Dat waren de 3d modellen. Maar, ook de c7 modellen van 2017 kunnen het ook. De 1 heeft er last van de ander (ziet het) niet. Nog niet ?!
Wellicht dat ik toch voor een samsung q90r of q90t ga.. Of gewoon nog goedkoper voor een sony 950G. Toch denk ik dat ik het beeld van een panasonic oled als beter zou ervaren...

JP Maertens 24-05-2020

Ik heb net dezelfde ervaring met de LG65C6, en toen werd ook al gezegd dat het inbranden verleden tijd was. Helaas stond dat niet in de garantievoorwaarden, anders was hij al lang teruggestuurd. 3000 € betaald en ik heb nu een toestel met een waardeloos beeld, vol met zwarte blokken en ingebrande logo's van allerlei zenders.

Dit was het laatste toestel van LG dat ik ooit ga kopen, want naast het inbranden heb ik ook doorlopend problemen met de satelliet-ontvanger van dit toestel, zenders die plots uit de lijst verwijderd zijn, dat gebeurt bijna maandelijks, en ik kan (als ervaren gebruiker op dit gebied) verzekeren dat de software van de tuner bijzonder slecht en elkaar zit.

Dit heb ik al aangekaart bij de klantendienst van LG, en dan zeggen ze dat dit opgelost zal zijn bij het volgende model... alsof ik elk jaar een paar duizend Euro's ga neertellen om eindelijk een correct functionerend toestel te hebben.

Voor iedereen die zijn geld wil wagen aan een OLED : het eerste jaar heb je een prachtig beeld (en dit was al mijn tweede LG OLED)

ap1947 24-05-2020

Zou dat inbranden van OLED tv's alleen bij LG zijn, of komt het bij andere merken voor (Panasonic, Sony)??

JP Maertens 24-05-2020

Ik denk dat alle OLED tv's last hebben van inbranden, want alle panelen worden door LG gemaakt.

Kevin 04-02-2020

Scherp beeld, echt zwart, felle en dynamische kleuren

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Vanaf begin 2019 stond deze tv op onze short-list en hebben we de tv in november aangeschaft. Gelukkig. Zonder kortingen is de prijs-kwaliteit verhouding namelijk al top. Met de cashback actie zijn we helemaal gelukkig gemaakt.

De eerste indruk bij het openen van de doos was goed. De vormgeving is fraai en past goed in een moderne en/of minimalistische interieur. De doorsnede van het beeld is verrassend dun, waardoor het ondanks het formaat geen lomp object in de ruimte is. Een kader om het beeld is dun en vrijwel niet aanwezig.

Naar ons oordeel zijn er geen op- en aanmerkingen over de beeldkwaliteit. Eindelijk in de kamer, is de beeldkwaliteit zelfs boven onze verwachtingen. Out-of-the-box zijn de beelden redelijk kleurecht, maar is het helemaal naar eigen smaak aan te passen. De dynamiek tussen donker en licht, en het kleurenspectrum geven de indruk dat je naar HDR beelden kijkt. Het geluid is oke voor kleine ruimtes en overall goed voor mensen die niet veel geven om geluidskwaliteit. Voor filmliefhebbers is het wel aan te raden om ook te investeren in een geluidinstallatie.

Voor ons is het enige minpunt de zware, grote tv-standaard die ook dient als contragewicht. Hierdoor kan je de tv niet dichterbij dan 25-30cm voor de wand plaatsen en moet je letten waar de tv op komt te staan door het gewicht. Mits je hier bereid bent om concessies in te doen of de tv wilt ophangen, is het zeker een aanrader. Anders is het iets om zeker op te letten.

Al met al zijn we zeer tevreden.

Pluspunten

• klein frame
  • kleuren
  • licht-donker contrast

Minpunten

• groot standaard
  • zwaar

René 11-12-2019

Beeld goed maar webbrowser werk niet zoals het moet.

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Het cijfer wat ik geef is laag, omdat ik een grote waarde echte aan de browser maar die doet niet meer wat hij eigenlijk wel moet doen.

Beeld is goed menu is te moeilijk zou simpeler kunnen.
De webbrowser werk niet goed je kunt wel inloggen bij b.v. ziggogo.tv , maar je kunt niets afspelen.
Hij geeft dan aan programma kan niet afgespeeld worden.
Dus je kunt hier geen gebruik van maken heeft blijkbaar tot januari 2019 gewerkt maar na een update kun je dus geen films of series kijken van ziggogo.tv.
Ondank dat dit een android besturing is kun je toch geen apps instaleren.
Ik moet nu mijn PC weer aansluiten op de tv om films en series terug te kijken een tegenvaller.

HDMI ARC werkt ook niet zoals bij Samsung, het lijkt of LG tv signaal geeft aan mijn Yamaha A/V Reciever en instellingen van inputs steeds wijzigt. Bij mijn Samsung tv bleven de instelling namelijk staan op het HDMI kanaal waarop ik alles uitschakelde. Nu moet ik elke keer de HDMI instelling veranderen bij het opnieuw aanzetten tv en reciever,

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• Webbrowser
  • Menu
  • HDMI ARC

rkers16 23-05-2020

Ik was benieuwd naar de negatieve punten en kwam je review tegen. Als ik dit lees ben je erg ontevreden over bepaalde dingen maar dat lijkt me niet altijd de schuld van het toestel. 1. Je zegt dat deze LG TV een Android besturingssysteem heeft maar toch geen Apps kan installeren. Dan heb je dus niet goed opgelet want LG TV's zijn altijd WebOS en geen Android ! Voor Android TV's moet je kijken bij Sony en Philips. Maar troost je.. dat besturingssysteem is niet prettig en apps installeren op die TV's... nou nee.
2. Je kraakt de HDMI ARC helemaal af, maar is dat wel terecht? Dit toestel heeft eARC, een doorontwikkeling van het bekende ARC. Jouw receiver moet goed afgesteld worden om te kunnen onderhandelen over de juiste doorgifte en tja... dat is erg merkspecifiek en tja... ARC is juist bedoeld om dynamisch te schakelen dus het klopt dat de LG TV dit doet, zo is het juist bedoeld. Ik vermoed dat jij de CEC uitgeschakeld had staan op de Samsung dus duik even in de handleiding van beide apparaten om te zien hoe het samen zou moeten werken zoals jij dat gewend bent. Let op: de volgorde waarmee je apparaten aanschakelt is van belang !
3. de Web browser is belangrijk voor jou? dan moet je een PC of smartphone gebruiken want dit is een TV, die toevallig een app heeft die als browser fungeert. Zolang deze "smart" dingen actueel blijven zal het redelijk werken maar verwacht niet dat de niet standaard TV- functionaliteit eeuwig blijft werken op een redelijk zwakke CPU zoals die in TV's van ieder merk gebruikt worden.
Samenvattend denk ik dat jij beter af zou zijn met een domme monitor en PC of een Google Chromecast in je TV moet steken... denk je niet?
Je negatieve punten blijken voor mij bij nadere bestudering dus niet terecht, gelukkig maar ;)

P.S. WebOS is oorspronkelijk door HP/PALM ontwikkeld en ik heb nog een oude smartphone met dat besturingssysteem. Werkte perfect als "voorloper" van Android en je had er i.d.d. apps voor. Inmiddels is die App store ter ziele en zul je het dus als TV besturingssysteem moeten zien die op elke smart TV van LG draait. Apps installeren op een TV zou ik sowieso niet willen, de rekenkracht van die TV's is gewoon beduidend minder dan van de huidige smartphone dus vergeet dat maar....

JohnP64 02-11-2019

WAUW deze LG is GE-WEL-DIG

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na tot volle tevredenheid diverse opvolgende Panasonic TV's te hebben gehad, wilde ik nu gaan voor een OLED. Bij de zoektocht naar een OLED TV lag mijn focus ook weer op een Panasonic. Echter, en bezoek aan het Nijmeegse filiaal van PlatteTV en het perfecte advies van verkoper Michael, maakte dat ik toch de switch maakte naar deze LG OLED559CPLA. Nu ik deze TV in huis heb kan alleen maar zeggen, wauw wat een geweldige TV met waanzinnige kleuren! Instellen is ondanks de vele keuzeopties een makkie. Het instellen van de LG I.c.m. de bijgeleverde afstandbediening werkt zeer prettig en intuïtief. Kortom, een OLED TV die de perfectie benaderd. Los van deze TV wil ik ook het team van PlatteTV en dan in het bijzonder Michael voor de begeleiding bij het keuzetraject, Michiel voor de geweldige interventie op de prijsvorming en Mart voor de vakkundige en enthousiaste manier waarop de TV werd bezorgd en opgebouwd, een groot compliment maken. Of de volgende TV weer een LG wordt staat nog niet vast. Waar ik deze koop dus wel. PlatteTV, jullie hebben er een tevreden en vaste klant bij.

Pluspunten

• Kleur
  • Geluid
  • instellen
  • gemak afstandbediening

Minpunten

• mijn vrouw vindt de TV groot

Jens D 04-03-2020

prachtige Oled TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

De televisie werd een kleine vier weken terug bij kamera express aangekocht.
Het was de enigste winkel met deze scherpe prijs en 5 jaar garantie.

De televisie was gemakkelijk te installeren de bediening ervan werkt ook zeer vlot.
je krijgt voor je geld een mooie grote televisie met prachtige kleuren.

Pluspunten

• geen rand
  • prachtige kleuren
  • goed geluid

Minpunten

• geen hdmi kabel bijgeleverd

Fons en Christine 04-02-2020

Onze nieuwe LG OLED TV met 65 inch scherm

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Een grote, mooie TV met kleuren om van te duizelen. Een TV wanneer je die aanzet nog steeds verwondering opwekt. Zulke mooie, scherpe kleuren!!

Wim 02-12-2019

Prachtig beeld!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Deze TV dient als upgrade voor een 8 jaar oude LG 55lw650s, en wow wat een upgrade! Zwart is echt zwart, kleuren poppen er echt uit, jammer dat niet alles in 4K HDR wordt uitgezonden. Het geluid uit de TV is ook best wel goed, krachtig en goede bass, helaas ga ik deze niet gebruiken omdat ik al een goede geluidsinstallatie heb. Gamen is ook gruwelijk goed, mega lage lag en nog mooiere beelden. Het LG WebOS werkt ook super chill met de mousepointer afstandsbediening, ook deze is zonder vertragingen, menus reageren lekker vloeiend. Ik heb tot nu toe echt totaal geen spijt van deze aankoop, misschien dat ik beter een grotere had kunnen nemen doordat de randen van deze TV zo klein zijn, de TV lijkt hierdoor een stuk kleiner dan mijn vorige 55 inch. Contact met Kamera Express verliep ook prima, levering was snel en op tijd.

Pluspunten

• Prachtig beeld! Vooral met 4K HDR
  • HDMI 2.1 is toekomst proof
  • Dun scherm en ziet er mooi uit
  • Goddelijke TV voor gamen
  • Goed geluid als je niet al een geluidsset hebt

Has 01-12-2019

Beste scherm op dit moment beschikbaar

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Zeer goede kwaliteit oled paneel, het zwartste zwart met de levendigste kleuren.
Mooi is dat ook Airplay2 wordt ondersteund en heel veel andere apps zoals Netflix en amazon.
Niet normaal hoe dun de tv. Bekijk in de winkel en laat je omver blazen.

Pluspunten

• scherm
  • geluid

Minpunten

• kan prijzig zijn

BtotdeE 29-11-2019

Mooi groot en dun scherm, prachtige kwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekocht bij Kamera-Express BE, levering met koerier. Prima geregeld.
TV is prachtig, een bioscoop in huis. Mooie kleuren, snelle refreshrate.
Bingewatchen maarrr.

Pluspunten

• OLED
  • Snel

VvdB 24-10-2019

TV LG OLED55C9PLA

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekozen vanwege supermooi beeld en goede prijs bij Kamera Express. Snel beschikbaar.
Beeld is thuis prima (scherp en mooi zwart) en geluid ook. Mooie strakke vormgeving.

marieanne 23-08-2019

top scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

ik heb deze OLED tv gekocht bij electroplace voor 1549,- in Rotterdam ( officiele LG dealer!). Het beeld is zoals verwacht perfect. Het geluid is ook redelijk goed maar het design is echt geweldig. Via netflix kijken in 4k is echt realistisch beeld en zwart is echt zwart. Eerst twijfelde ik nog om een QLED maar ik ben blij dat ik toch een OLED heb genomen.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • smart
  • inkijkhoek
  • airplay functie

Minpunten

• folie op de achterkant van de tv
  • tv is erg dun lijkt me kwetsbaar

Allan 29-07-2019

Perfect beeld.

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Perfecte upgrade van mijn LG OLED Full HD 55” naar 4K 65” OLED.
Beeld en kleur zoals verwacht, perfect. 4K geeft echt een extra dimensie.

smart-tv werk ook als een speer, Netflix lekker vanaf de TV, erg handig. Geen aparte setup box meer nodig.

Pluspunten

• Beeld
  • Smart tv deel

Linda 26-06-2020

Geweldige TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Super mooi beeld! Ook de besturing is er fijn. Duidelijke menu's! Het allermooiste vind ik de rechtstreekse knoppen op de afstandsbediening naar Prime en Netflix. Ook de ingebouwde cast mogelijkheid wordt veelvuldig gebruikt hier.
Top TV!!

Pluspunten

• Beeldkwaliteid

Minpunten

• Voet aan scherm bevestigen is lastig

Jaap5012 17-06-2020

Mooi beeld, geluid verrassend goed

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Beeld is mooi en het geluid verrassend goed, afstand bediening te weinig mogelijkheden.
Wat wel redelijk werkt is het inspreken van een opdracht in je afstandsbediening, bijna alles kun je oproepen behalve, teletekst hier reageert hij niet op, deze kan enkel via een omweg.
En als je dubbel scherm wilt moet je deze handeling twee maal doen.

Ik had hetzelfde met mijn webbrowser dan iemand van een vorige review.
Ik kon wel inlogen op: ziggogo.tv/nl maar dan gaf hij inderdaad aan “kan programma niet afspelen”.

Er is nu wel een update geweest denk ik. Als ik nu ingelogd ben in : ziggogo.tv/nl kan ik wel een uitzending afspelen. Maar deze blokkeert elke 3 seconde, beeld bevriest speelt weer verder 3 seconde, stopt weer en zo verder. Dus is zit verbetering in maar niet echt.
Lijkt of het intern geheugen van de tv niet voldoende is, zou toch niet mogen voor een tv van 1200 euro.

Ik heb de LG C9 tv op de AV reciever Yamaha RX-V483 aangesloten, en daaraan 2 x Humax IHDR-5200C.

Bij mij werkt de HDMI ARC ook niet perfect met mijn AV reciever de “Yamaha RX-V483”
Deze springt bij het aanzetten van de tv en Humax elke keer op een vrij kanaal waardoor je elke keer het juiste kanaal moet zoeken op de reciever. Het lijk inderdaad of de tv elke keer iets stuurt naar de reciever waardoor hij toch op een niet in gebruik zijnde HDMI uitgang springt.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Afstandbediening
  • beeld bij lichtinval

SH 15-06-2020

LG 55C9 een mooie oled tv.

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na 10 jaar LG plasma heb ik deze geruild voor een LG Oled 55c9. Na goede reviews gelezen te hebben heb ik deze dan ook gekocht. De C9 bevalt mij prima. Een goed beeld en goed geluid, ik moet nog eea uit dokteren maar tot nu geen miskoop.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid
  • Meerdere Hdmi aansluiting
  • Game mode

Henk Wester 08-06-2020

Super tv.

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

De beeldkwaliteit is super..
Geluid is perfect, en de bediening is goed.
De beschrijving van de tv zit in de tv in een menu.
Wij hadden dat graag in een schriftelijke handleiding gezien.
De tv voor iedereen aan te raden.

Pluspunten

• Groot beeld
  • Goed geluid

Advdm 27-05-2020

OLED 65c9pla

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

We hebben deze oled nu een paar maanden en ben blij met deze keuze prima beeld en geluid.
Ook de keuren zijn nog steeds perfect.
Hopelijk blijft deze situatie zo.
Goede keuze.

Pluspunten

• Kleur
  • Geluid
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Dany 27-05-2020

Zuiver beeld

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Reeds enkele maanden in mijn bezit. Mooi en zuiver beeld. Gemakkelijke installatie. Aangesloten op soundbar met subwoofer en 2 draadloze speakers. Deze worden regelmatig kortstondig onderbroken (,). Verbinding is niet goed, misschien optische kabel eens vervangen door HDMI. (indien dit het probleem zou zijn).

Pluspunten

• beeld

Minpunten

• beeld en spraak komen soms niet overeen

Maud Van Den Berg 23-05-2020

LG OLED55C9PLA

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Televisie nu half jaar in bezit en geen moment spijt gehad. Beeldkwaliteit is echt voortreffelijk. Hij is nu ingesteld op mijn voorkeuren en regelmatig sta ik versteld van wat ik beleef / zie. Series welke ik bekeek voordat ik deze tv had lijken opnieuw uitgebracht. Grote diepte beleving. Kleuren heel erg levendig. Voor de aanstaande koper fijn dat hij nu ruim 300 euro goedkoper is. Ik zeg meteen aanschaffen.

Pluspunten

• Beeld prachtig
  • Makkelijk te bedienen zodra je het door hebt :)
  • Kijkgenot door afmeting.