LG OLED65C9PLA

Diepte
4,69 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Samenvatting

Deze televisie is het 65-inch OLED-vlaggenschip van LG voor 2019. Het toestel heeft een fantastisch beeld. Het contrast is hoog, de kleurweergave is erg goed en de kijkhoeken zijn ongekend. Het toestel gebruikt wel hetzelfde paneel als twee jaar geleden, maar die is qua beeld van erg hoge kwaliteit. De televisie is geschikt voor gaming en heeft een opvallend goed geluid. Dit toestel heeft een streepje voor op zijn voorganger dankzij de goed afgewerkte poot. Het heeft alle gewenste aansluitingen als meerdere hdmi-poorten en usb. Het is een van de beste OLED-televisies van dit moment, dit is wel terug te zien in de prijs. De televisies van LG zijn wel iets minder helder dan bijvoorbeeld die van Samsung. Daarnaast mist het ten opzichte van andere toestellen HDR10+ en is het netsnoer nog altijd erg kort.

Pluspunten

Minpunten

+ Goed geluid

+ Fantastisch contrast en beeld

+ Zeer goed geschikt voor gaming

- Geen HDR10+ ondersteuning

- Minder helder dan concurrenten

- Netsnoer is erg kort

Tim Willems 02-08-2019

Verbluffend scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na 12 jaar gedaan te hebben met mijn Philips lcd tv, werd het tijd voor een nieuwe tv. Het stond al snel vast dat ik voor een oled tv wilde gaan, ipv qled. In eerste instantie ivm het hoge contrast icm fantastische zwartwaarde, maar tevens omdat ik vaak tv kijk in een donkeren kamer. Hierin komt oled het beste tot zn recht. Ik heb de tv voor een mooie prijs gekocht bij Kamera Express.

Het uitpakken was even spannend en aan het begin niet geheel duidelijk hoe de tv voorzichtig uit de doos gehaald moest worden en moest worden neergelegd. Uiteindelijk werd duidelijk dat de los zittende piepschuim delen aan de zijkant gebruikt moesten worden om de tv tussen te klemmen en zo op te tillen en te verplaatsen. Zo kun je de tv ook voorzichtig neerleggen voor monteren.

Uiteindelijk alles aangesloten en de tv aangezet. Het normale tv kijken via decoder kastje is niet erg indrukwekkend. Misschien zelfs minder mooi dan op mn oude tv omdat de C9 55 inch is en mijn oude tv 42 inch bedroeg. Hierdoor wordt het slechte beeld van de tv ontvanger (itv van kpn via koperdraad) natuurlijk nog meer vergroot. Na wat instellen, werd het wel wat beter.
4k + HDR beelden op YouTube en Netflix, is een heel ander verhaal. Fantastische beelden. Zwart is echt diep zwart en geeft een heel ander beeld dan wat ik gewend was. Ook HDR is een enorme toevoeging. Prachtige diepe kleuren en erg scherp beeld. Ik kijk nog steeds wel eens demo filmpjes op YouTube, puur om te genieten. Enige wat heel af en toe nog wel eens storend is, heeft betrekking op motion. Soms zie ik bij bepaalde snelle bewegende beelden een soort ghosting optreden. Dus je ziet een soort waas achter het bewegende object. Dit vind ik wel jammer en had dit niet verwacht van een top toestel uit 2019. Blijkbaar kun je dit wel verbeteren met instellingen rondom motion, maar hier moet ik me nog in verdiepen.

Verder is de tv super prettig in gebruik. De afstandsbediening met de aanwijspijl in beeld werkt zeer fijn. Hiermee kun je snel alles aantikken, ook bijvoorbeeld typen op een softwarematig toetsenbord werkt zo sneller. Met de quickstart instelling, blijven gebuikte apps in het geheugen bewaard en starten na inschakelen van de tv zeer snel op.
Ik zelf vind het mooi als de kleuren van het beeld af spatten, dus heb alles wat meer verzadigd ingesteld. Maar er zitten tal van voorinstellingen op die je naar hartenlust kunt finetunen.

Het geluid verbaasde mij ook. Ik was misschien niet veel gewend met mn oude tv, maar wat een krachtig geluid en voor een tv echt een goede bass!

Mbt gamen:
Ik heb mn ps4 aangesloten op de tv en ook hier werd ik verrast. Games lijken bijna nieuwe graphics te hebben, wat natuurlijk niet kan, maar de weergave is zoveel mooier op deze nieuwe tv door oa HDR. Wat ik ook direct merkte was de enorm lage input lag van de tv (12.9ms). Hierdoor is gamen, in het bijzonder shooters, echt een stuk fijner geworden. Dit was voor mij enorm merkbaar.

De reden dat ik voor de C9 ben gegaan, ipv de C8:
Snellere cpu, lagere input lag (12,9 ms vs 21 ms), HDMI 2.1 nu nog geen meerwaarde, maar in de toekomst veel mooie functies, ook met het oog op de PS5.
Al met al ben ik enorm blij met deze tv en heb geen seconde spijt gehad. Iedere dag zet ik de tv met plezier aan en blijf genieten.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prachtige HDR weergave
  • Zeer lage inputlag (12,9ms)
  • HDMI 2.1
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Soms motion "problemen"

JohnP64 02-11-2019

WAUW deze LG is GE-WEL-DIG

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na tot volle tevredenheid diverse opvolgende Panasonic TV's te hebben gehad, wilde ik nu gaan voor een OLED. Bij de zoektocht naar een OLED TV lag mijn focus ook weer op een Panasonic. Echter, en bezoek aan het Nijmeegse filiaal van PlatteTV en het perfecte advies van verkoper Michael, maakte dat ik toch de switch maakte naar deze LG OLED559CPLA. Nu ik deze TV in huis heb kan alleen maar zeggen, wauw wat een geweldige TV met waanzinnige kleuren! Instellen is ondanks de vele keuzeopties een makkie. Het instellen van de LG I.c.m. de bijgeleverde afstandbediening werkt zeer prettig en intuïtief. Kortom, een OLED TV die de perfectie benaderd. Los van deze TV wil ik ook het team van PlatteTV en dan in het bijzonder Michael voor de begeleiding bij het keuzetraject, Michiel voor de geweldige interventie op de prijsvorming en Mart voor de vakkundige en enthousiaste manier waarop de TV werd bezorgd en opgebouwd, een groot compliment maken. Of de volgende TV weer een LG wordt staat nog niet vast. Waar ik deze koop dus wel. PlatteTV, jullie hebben er een tevreden en vaste klant bij.

Pluspunten

• Kleur
  • Geluid
  • instellen
  • gemak afstandbediening

Minpunten

• mijn vrouw vindt de TV groot

René 11-12-2019

Beeld goed maar webbrowser werk niet zoals het moet.

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Het cijfer wat ik geef is laag, omdat ik een grote waarde echte aan de browser maar die doet niet meer wat hij eigenlijk wel moet doen.

Beeld is goed menu is te moeilijk zou simpeler kunnen.
De webbrowser werk niet goed je kunt wel inloggen bij b.v. ziggogo.tv , maar je kunt niets afspelen.
Hij geeft dan aan programma kan niet afgespeeld worden.
Dus je kunt hier geen gebruik van maken heeft blijkbaar tot januari 2019 gewerkt maar na een update kun je dus geen films of series kijken van ziggogo.tv.
Ondank dat dit een android besturing is kun je toch geen apps instaleren.
Ik moet nu mijn PC weer aansluiten op de tv om films en series terug te kijken een tegenvaller.

HDMI ARC werkt ook niet zoals bij Samsung, het lijkt of LG tv signaal geeft aan mijn Yamaha A/V Reciever en instellingen van inputs steeds wijzigt. Bij mijn Samsung tv bleven de instelling namelijk staan op het HDMI kanaal waarop ik alles uitschakelde. Nu moet ik elke keer de HDMI instelling veranderen bij het opnieuw aanzetten tv en reciever,

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• Webbrowser
  • Menu
  • HDMI ARC

Wim 02-12-2019

Prachtig beeld!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Deze TV dient als upgrade voor een 8 jaar oude LG 55lw650s, en wow wat een upgrade! Zwart is echt zwart, kleuren poppen er echt uit, jammer dat niet alles in 4K HDR wordt uitgezonden. Het geluid uit de TV is ook best wel goed, krachtig en goede bass, helaas ga ik deze niet gebruiken omdat ik al een goede geluidsinstallatie heb. Gamen is ook gruwelijk goed, mega lage lag en nog mooiere beelden. Het LG WebOS werkt ook super chill met de mousepointer afstandsbediening, ook deze is zonder vertragingen, menus reageren lekker vloeiend. Ik heb tot nu toe echt totaal geen spijt van deze aankoop, misschien dat ik beter een grotere had kunnen nemen doordat de randen van deze TV zo klein zijn, de TV lijkt hierdoor een stuk kleiner dan mijn vorige 55 inch. Contact met Kamera Express verliep ook prima, levering was snel en op tijd.

Pluspunten

• Prachtig beeld! Vooral met 4K HDR
  • HDMI 2.1 is toekomst proof
  • Dun scherm en ziet er mooi uit
  • Goddelijke TV voor gamen
  • Goed geluid als je niet al een geluidsset hebt

Has 01-12-2019

Beste scherm op dit moment beschikbaar

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Zeer goede kwaliteit oled paneel, het zwartste zwart met de levendigste kleuren.
Mooi is dat ook Airplay2 wordt ondersteund en heel veel andere apps zoals Netflix en amazon.
Niet normaal hoe dun de tv. Bekijk in de winkel en laat je omver blazen.

Pluspunten

• scherm
  • geluid

Minpunten

• kan prijzig zijn

BtotdeE 29-11-2019

Mooi groot en dun scherm, prachtige kwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekocht bij Kamera-Express BE, levering met koerier. Prima geregeld.
TV is prachtig, een bioscoop in huis. Mooie kleuren, snelle refreshrate.
Bingewatchen maarrr.

Pluspunten

• OLED
  • Snel

VvdB 24-10-2019

TV LG OLED55C9PLA

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Gekozen vanwege supermooi beeld en goede prijs bij Kamera Express. Snel beschikbaar.
Beeld is thuis prima (scherp en mooi zwart) en geluid ook. Mooie strakke vormgeving.

marieanne 23-08-2019

top scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

ik heb deze OLED tv gekocht bij electroplace voor 1549,- in Rotterdam ( officiele LG dealer!). Het beeld is zoals verwacht perfect. Het geluid is ook redelijk goed maar het design is echt geweldig. Via netflix kijken in 4k is echt realistisch beeld en zwart is echt zwart. Eerst twijfelde ik nog om een QLED maar ik ben blij dat ik toch een OLED heb genomen.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • smart
  • inkijkhoek
  • airplay functie

Minpunten

• folie op de achterkant van de tv
  • tv is erg dun lijkt me kwetsbaar

Allan 29-07-2019

Perfect beeld.

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Perfecte upgrade van mijn LG OLED Full HD 55” naar 4K 65” OLED.
Beeld en kleur zoals verwacht, perfect. 4K geeft echt een extra dimensie.

smart-tv werk ook als een speer, Netflix lekker vanaf de TV, erg handig. Geen aparte setup box meer nodig.

Pluspunten

• Beeld
  • Smart tv deel

Hendrik 16-01-2020
  • Product gekregen

Zwart is echt zwart. Het geluid uit de TV is ook wel goed.

Geschreven voor: LG OLED65C9PLA

Zwart is echt zwart, kleuren poppen er echt uit, jammer dat niet alles in 4K HDR wordt uitgezonden. Het geluid uit de TV is ook best wel goed, krachtig en goede bass. Gemakkelijk te installeren en de bediening is ook gemakkelijk;
Kortom geslaagde koop.

Pluspunten

• Mooie keuren weergaven
  • plat tv
  • makelijke bediening

Michel 15-01-2020

Top TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na maandenlang wikken en wegen in december dit toestel gekocht via plattetv.nl. Kreeg nog een mooie "late" black-friday deal waardoor ik deze tv voor een mooie prijs kon kopen. Levering perfect. Inmiddels ruim 3 weken in bezit. Werkelijk sublieme tv. Beeld is super, geluid voor tv prima, al gaat het geluid bij mij via versterker en surround boxen. Zeker een aanrader

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• montage voet, al hangt tv nu aan de muur

Tom van de Graaf 03-01-2020

Prachtige tv!

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Aangezien we ontzettend goede beoordelingen over deze tv hebben gelezen, maar eens op pad gegaan naar Kamera-express om de tv in het echt te bekijken en hij voldoet zeker aan alle verwachtingen, mooi beeld, goed geluid, mooie voet en ga zo maar door. 55 Inch is groot zat!

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prachtig beeld

Minpunten

• Geen aansluitbox

Carolina 02-01-2020

Groot plat scherm

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Deze tv gekozen omdat we bij verschillende elektronica zaken vergeleken hebben en deze voor ons als beste uit de bus gekomen is. Tevens reviews gelezen die er goed uitzagen.

Pluspunten

• Groot plat scherm
  • Mooi beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• Problemen met het installeren van apps
  • Dit i.v.m. severproblemen bij LG

Rob 01-01-2020

LG OLED smart TV

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Wat een geweldig mooie TV, qua uiterlijk maar ook de beeld kaliteit is ongekend. Erg veel mogelijkheden en apps. Alles werkt vlot zoals het hoort. De afstandbediening met pointer is erg gemakkelijk in gebruik. De afstandbediening is gemakkelijk te gebruiken met de Horizon box van Ziggo. Het geluid is redelijk als ik het vergelijk met de surround installatie. Ik heb de bijgeleverde voet niet gemonteerd maar de tv opgehangen aan de muursteun van Vogels die ik al had voor de oude tv.

Pluspunten

• design
  • beeld kwaliteit
  • mogelijkheden
  • werkt goed bestaande box en surround systeem
  • afstandsbediening

Minpunten

• gevoelig voor beeld storingen van de kabel

Albert 30-12-2019

Geweldig

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Bij prijzige aankopen zoals deze kijken we zowel op deze site als bij de Consumentenbond hoe het artikel beoordeeld wordt voor we een besluit nemen.
Wij hadden de LG al in een winkel gezien en waren enthousiast geworden door het prachtige dunne scherm en het fantastisch scherpe beeld. Van ons vorige toestel dachten wij dat de beeldkwaliteit niet te overtreffen was maar deze LG doet dat toch, en ruimschoots.
Ik dacht dat het verhaal over dieper zwart in het beeld een verkooppraatje was maar het is echt dieper zwart en daardoor wordt alles minder flets.
Qua geluid zijn we er ook een stuk op vooruit gegaan, wij overwegen geen gebruik van een "soundbar", die bij ons vorige toestel onmisbaar was.
Verder vinden we het leuk dat we nu YouTube filmpjes op groot formaat kunnen zien.
De rest van de apps hebben we nog niet uitgebreid bekeken maar lijken veelal nuttig.
Het toestel ondanks de vele mogelijkheden toch verrassend eenvoudig te bedienen en de afstandsbediening ziet er robuust uit .

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Goed geluid

LG 55 inch 25-12-2019

Mooi scherm

Aan een 55 inch was ik aan toe. Had eerst een 47 inch maar ging kapot
Mooi scherm. Zwart is ook zwart, instellen voor ziggo signaal ging supersnel;

Frank1414 25-12-2019

Prachtig beel, gebruiksvriendelijk en veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Na vele tevreden Sony jaren overgestapt naar deze LG TV vanwege de goede testresultaten (o.a. Consumentenbond en Tweakers). Ik heb hem gemonteerd aan een Vogel Next 7346 muurbeugel waardoor er een mooie combinatie ontstaat. De eerste indruk (enkele dagen in huis) is uitstekend. Wat een prachtig beeld en wat een mogelijkheden. Na veel wikken en wegen toch gekozen voor het betere OLED beeldscherm t.o.v. de Samsung QLED. Het was wel moeilijk want de Samsung heeft de voor mij aantrekkelijke one-connection-box en thuis zie je het verschil in beeldkwaliteit waarschijnlijk niet meer. De TV is behoorlijk gebruiksvriendelijk en binnen een half uurtje aangesloten op WIFI, coaxkabel, Caiway glasvezelkastje (om programma;s terug te kunnen kijken en op te nemen). Ook Apple Airplay werk goed. Onvoorstelbaar dat de beeldkwaliteit zo goed is, ook via coax, internet en glasvezel. De app's zijn gemakkelijk te bedienen, de knop op de afstandsbediening voor Netflix is handig maar de twee andere voorgeprogrammeerde "prime video" en "movies" hadden voor mij niet gehoeven. Verder is het wel een fijne afstandsbediening.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • gebruiksvriendelijkheid
  • mogelijkheden

Minpunten

• voorgeprogrammeerde knoppen afstandsbediening

J. Schreurs 14-12-2019

In alle opzichten perfecte TV

Gekocht bij Kamera-Express.
Perfecte prijs / kwaliteit verhouding.
Snelle levering, en vakkundige reacties op vragen.
Zowel Kamera-Express als de TV zijn echte aanraders.

Nico 14-12-2019

Beeld kwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Op aanraden en beoordelingen van sites, ben ik over gegaan tot aankoop. Ik ben dik tevreden. Geen woord overdreven.

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruiksvriendelijk
  • Strak design

Minpunten

• Geen minpunt

Consument 12-12-2019

Voldoet aan de verwachtingen

Geschreven voor: LG OLED55C9PLA

Beeld is zeer goed. Uiteraard alleen bij HD zenders en uitzendingen. Analoge zenders zijn beduidend minder goed van kwaliteit. Ook mijn DVD Harddisk recorder opnames zijn minder mooi op deze TV. De opname die de TV zelf kan maken, zijn van dezelfde weergaloze kwaliteit.

Pluspunten

• Prima beeld
  • Eigen opname van TV programma zeer goed

Minpunten

• Teletekst gaat via twee stappen.
  • Handleiding in boekvorm ontbreekt