Samsung QE75Q950RBL

Diepte
3,46 cm dikte
Schermgrootte
75,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE75Q950RBL op Kieskeurig.be.

Ton Visser 29-03-2019

75 Inch QLED nu net zo mooi als OLED

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL

Wat een waanzinnig mooi beeld. Ongelooflijk helder, prachtige kleuren superscherp (ook de gewone TV die in HD wordt uitgezonden wordt een stuk mooier. Echte UHD blu-ray is zo mooi dat je het bijna niet kan geloven. Bekijken van het Samsung 8k promofilmpje heb je het idee dat je de zilveren kroon in de (echt) zwarte achtergrond uit de TV kan pakken. Kleuren spatten van het scherm af. Ondanks fel zonlicht (zijwaarts) gewoon een glashelder en zeer kleurrijk beeld. Beeld voor het menselijk oog in mijn optiek gelijkwaardig aan OLED. Ter vergelijking: Ik heb mijn UHD Samsung 65 inch LED er naast gezet, maar deze is in vergelijking hopeloos verouderd (3 jaar oud). SD content is overigens niet mooier. Hier doet de AI niet veel. Maar dat is voor mij persoonlijk niet interessant meer. Ook de installatie verliep bij mij geheel automatisch via mijn Samsung account. Hoefde alleen maar in te loggen en alle apparaten werden netjes herkend en alle instellingen netjes ingevoerd. Belangrijkste acties van andere apparaten met de Samsung afstandbediening zelfs aan te sturen. Conclusie: Absoluut geen spijt van! Top TV, maar dat mag dan ook wel voor de prijs van 6.999 Euro (75 inch). Als laatste opmerking: Duurzaamheid heb ik logischerwijs niet aan kunnen geven. Als deze gelijkwaardig is aan andere Samsung TV's maak ik mij geen zorgen. Oh ja nog iets. Je went zeer snel aan de grootte van 75 inch en dat is iets wat ik niet verwacht had.

Pluspunten

• Kleuren, scherpte en zwartwaarden
  • Helderheid overdag in zeer lichte kamer
  • Installatie
  • Afstandbediening
  • Upscaling 4k naar 8k

Minpunten

• Hoge prijs
  • SD beeld niet beter dan op 4K of HDTV

niels 09-11-2019

WAT EEN BEELD !!!

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL

Je weet niet wat je overkomt het lijkt wel of je er bij bent goed geluid 1 draadje naar de tv super makkelijk te installeren geweldige tv

Katrien 30-10-2019

Samsung QE75Q950RBL

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL

Geweldige TV ! Groot, prachtig beeld, echt een geweldige aankoop. Zijn zeer tevreden met onze nieuwe aanwinst

Pluspunten

• Geweldige kleuren
  • Mooi zwart
  • Handige afstandsbediening

Remco 09-08-2019

Prachtig beeld, als hij uit staat bijna geen weerspiegeling.

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL

Mooie grote Multi-functionele ledtelevisie. Makkelijk menu om alles te bedienen en te overzien. Snel koppelbaar met andere apparaten.

Pluspunten

• Geluid
  • Beeld
  • Strak design

R.J.B. 08-07-2019

8K clips op YouTube lijken wel in 3D, maar dan zonder bril

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL

Testen gelezen in Duitse bladen Video en Audiovision, zijn erg lovend over deze serie TV's van Samsung, zelfs hoger gewaardeerd dan OLED's. LCD-techniek heeft zich ondertussen wel bewezen, over de OLED's doen verhalen over beperkte levensduur de ronde. Dus ik ben voor safe gegaan.

Pluspunten

• Zeer scherp beeld met 8K content
  • Ook van heel dichtbij
  • Weinig reflectie in scherm
  • Zeer goede zwartwaarden
  • Zo uit de doos zeer goede kleurinst.

Minpunten

• Wel erg zware tv
  • Opgegeven verbruikscijfersvrij hoog

carry 06-07-2019

groot

Geschreven voor: Samsung QE75Q950RBL

ik wilde wat groter ip v 60inch, 75 is ideaal. Het beeld is mooi helder en de one connectbox is een uitkomst zodat je niet steeds achter de tv moet rommelen om iets aan te sluiten.

Pluspunten

• grootte
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• niet met cinch aan te sluiten op versterker