Samsung QE55Q85RAL 2019 QLED

Diepte
6.19 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 79 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Jeroen 08-12-2019

Scherp beeld, goede kijkhoek, mooi design & prachtig geluid!

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL 2019 QLED

De tv aangeschaft in de maat 55" en dat is voor ons groot genoeg. Ik verwacht dat het voor de meeste huiskamers de juiste maat is. Er lang getwijfeld tussen OLED en QLED. Maar omdat OLED toch gevoeliger blijkt te zijn voor inbranden, gekozen voor het QLED scherm.

Daarna getwijfeld tussen de verschillende modellen. De Q60 (instap) biedt weinig voordelen ten opzicht van een goedkoper, normaal full led scherm, zoals de RU8000. Pas vanaf de modelserie Q70 wordt het waarneembaar een verbetering. De kijkhoek wordt beter. Ook omdat het aantal zones voor local dimming toeneemt, wordt het contrast scherper (hoe hoger de serie hoe meer zones).

In beginsel voldoet de Q80, maar omdat de Q85R werkt met de one-box toch voor deze laatste gekozen. Hierdoor hangt de tv nu als een schilderij aan de muur (met een dun glasvezelachtig kabeltje). En zitten de aansluitingen op een apart kastje, in het tv meubel. Op dit kastje wordt alles aangesloten (HDMI 2.10 USB, stroomtoevoer, etc). Als het goed is wordt er met een update eArc mogelijk gemaakt.

De kijkhoek is geweldig, zelfs onder extreme hoek blijkt de kleur goed en kan je het beeld zien. Bij goedkopere modellen gaat de kleur snel vervormen onder een lastige kijkhoek.

Het instellen is erg simpel en zal voor de meeste mensen goed zijn, zoals het uit de doos is ingesteld af fabriek. Er zijn ook een aantal sites te vinden waarbij wat aanpassingen worden geadviseerd (rtings.com o.a.). Dan kan je de tv nog net wat meer afstellen zodat een mooi natuurlijk beeld wordt gegeven.

Wat ons verbaasd is het mooie geluid. De tv kan Dolby atmos doorgeven, dat een heel ruimtelijk karakter geeft. Voor een tv zonder soundbar, zit er veel diepte in met een acceptabele bas. Uiteraard zal een soundbar meer power geven, maar voor de tv ansich, is het geluid bovengemiddeld goed.

Het design is erg mooi. Een dunne zwart metalen geborstelde lijst. De poot voelt stabiel aan en zoals gezegd, als schilderij komt het helemaal tot zijn recht. De ambient mode is dan prachtig, zodat je de tv aan de muur bijvoorbeeld een schilderij kunt laten projecteren. Heel subtiel en sprekend echt.

De bediening gaat met een mooie compacte zilver metalen afstandsbediening. Het menu is vanzelfsprekend en bevat alle smart tv functies die je maar wenst. Een chromecast is overbodig is. Functies zoals Netflix, Amazon Prime Video, YouTube, the BBC iPlayer, Now TV, ITV Hub, All 4, My5, UKTV PlayGoogle Play; het zit er allemaal in.

Na vergelijken met de alle series, is de Q80 en Q85R lijn het meeste waar voor het geld. Waarbij bij de Q85R de one-box komt en daardoor volledig ' onzichtbaar' als schilderij aan de muur kan hangen. WIl je dat niet, kies dan gerust voor de Q80 serie.

Al met al zeer tevreden en hopelijk gaat de tv nog vele jaren mee. En gelet op het aanbod, verwacht ik dat we nog vele jaren mee kunnen met 4K content en zou ik nu nog geen 8k tv aanraden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goede kijkhoek
  • Mooie design
  • Voelt kwalitatief goed
  • The one-box

Frederik 22-01-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q80R QLED

Fantastisch beeld en geluid, soundbar niet nodig. Zeer eenvoudige installatie. Wat wil je nog meer ? Niets dus !

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Installatie

Minpunten

• Niets

Huip 25-12-2019

Mooie heldere kleuren

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

Super makkelijke installatie stekkers erin en klaar en geen gezeur met kabels met de one connect box.
Heb als eerste een natuurfilm opgezet "Our World" en echt ik kon niet geloven dat het zo mooi kon zijn,kleuren zijn super, daarna film opgezet en geluid doorgegeven naar mijn AV reciever(Dolby Digital+ met Atmos) gaat super makkelijk alles met 1 klik en met 1 afstandsbediening.

Pluspunten

• Makkelijke installatie gaat vanzelf.
  • Super kleuren
  • Mooi helder
  • Geen Blooming ondekt
  • One Connect Box

Minpunten

• Nog niks ondekt

Jack van der Lely 24-10-2019

Mooie goede Tv voor een goede prijs

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

TV is een goede aankoop, wij zitten ±5.5m van scherm vandaan. we zijn blij dat we voor de 65 inch hebben gekozen.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • mooie kleuren

Minpunten

• afstandbediening

René 28-09-2019

Adembenemend beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL 2019 QLED

Van de week een samsung qe55q85r en soundbar hw n850 gekocht. Na bijna 20 jaar een 32 inch schermpje te hebben gehad was het even wennen aan de grootte van het apparaat maar qua beeld went het erg snel. Fantastische kleuren en details. Zoals al vaak gezegd, de kleuren spatten van het scherm af. Zeker in 4k. Bij een you tube filmpje van NASA leek het wel alsof ik in de Enterprise door het raam zat te kijken naar het universum dat aan mij voorbij trok.
Het installeren ging vlot dankzij de duidelijke aanwijzingen. Het menu van de televisie is ook intuïtief zodat je zonder al te veel leeswerk al snel aan de slag kan (in elk geval met de basisinstellingen).
De soundbar vind ik een echte meerwaarde. Het geluid van de televisie is wat 'dunnetjes' maar met de soundbar wordt het geluid vol en gedetailleerd. Ook de bastonen in de lage regionen worden goed weergegeven zonder echt te overheersen (is in te stellen).
Houdt er wel rekening mee dat de soundbar flink uit de kluiten gewassen is.
Ik moet nog veel ontdekken aan deze combinatie maar de eerste indrukken zijn goed en maken mij alleen maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden die deze combinatie biedt.
Ik hoop er nog vele jaren plezier aan te beleven.

Pluspunten

• uitstekend beeld
  • brede kijkhoek
  • met soundbar uitstekend geluid
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• grootte soundbar
  • verder nog geen echte minpunten kunnen ontdekken

Soran 11-09-2019

Goede product

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

de kwaliteit van deze tv zeer goed en geeft goed beeld. geluid van tv ook prima.
nog andere van pluspunt van deze tv is aansluit box , is handig en simple te gebuiken.

Pluspunten

• groot scherm
  • een kabel naar tv via box aansluiten
  • goed geluid

Minpunten

• tv poot kan staabiler

A.M. 09-09-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Goeie kwaliteit beeld, groot beeld. lijkt op een thuis bioscool. Wel had ik meer geluid verwacht ...

Pluspunten

• Goed beeld
  • Groot

Minpunten

• Geluid had beter gekunt

Willem 17-05-2019

Wat een ding!!

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL 2019 QLED

Een kleine 4 weken terug dit 75" scherm gekocht, eigenlijk dacht ik dat het formaat wel mee zou vallen. Toen hij eenmaal geïnstalleerd stond was hij enorm! Gelukkig krijgen we binnenkort nieuwe meubels, daar past hij beter in. Op de kast waar de tv eerst stond staat hij nu voor het goede iets te hoog.

Het installeren was heel makkelijk, het wijst eigenlijk allemaal vanzelf. Zelfs de wi-fi codes hoefde ik niet in te vullen. Ideaal is de One Connect Box, geen draden wirwar meer achter de tv hangen.

Het beeld is in 1 woord fantastisch! Zelf met zonlicht erop blijft het helder!

De afstandsbediening had ik eerst een hard hoofd in; zo weinig knopjes voor zoveel opties? Maar ook dat werkt zeer intuitief, ik vind de nodige opties vanzelf.

Het beeld van mijn PS4 Pro is adembenemend, ik hou wel van spelletjes, maar met dit beeldformaat Gran Turismo spelen gaat het op VR lijken.

Over de duurzaamheid van dit scherm kan ik nog niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem te kort in bezit. De vorige Samsung tv's die ik heb gehad doen het nog prima in de slaapkamer(s).

Al met al zeer tevreden met deze televisie!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • One Connect box

Dominique 17-06-2020

Mooie design TV met super beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q80R QLED

na 9 jaar op zoek naar een andere tv, uitgekomen op deze 55 INCH Qled en ik heb er absoluut geen spijt van, geweldig beeld vooral de ultra HD uitzendingen van tegenwoordig.
De apps, netflix, you tube enz... werken prima.
Over het algemeen vind ik het geluid van de tv's, (ook de oude) wat minder, heb dus ook een sound setje, deze geeft trouwens nu ng een betere geluid dan bij de oude tv, dus mooi meegenomen, kortom zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• mooie en scherpe beelden
  • snelle en makkelijke apps
  • design
  • installatie ging makkelijk

Minpunten

• geluid blikkerig (maar dit heeft elke tv)

Roy 28-05-2020

Mooie TV echt waar voor je geld

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

De TV is mooi groot en het beeld is erg scherp zelfs overdag. geluid is beter dan verwacht.
ik vind deze TV echt waar voor je geld.

Brord 16-05-2020

Prachtige QLED Smart TV

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

Prachtig beeld met hele heldere kleuren, tevens ook een diep contrast vanwege de full-array dimming. Zeer eenvoudige installatie. Uitgebreide doch eenvoudige functionaliteiten. Super voor films, series maar ook zeker niet te vergeten de haarscherpe games die je er op kan spelen. Meegeleverde afstandsbediening binnen enkele minuten gekoppeld met al je randapparatuur zoals bijvoorbeeld je home cinema set, gameconsole of kabelontvanger! Enorm tevreden met deze Smart TV!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Gemakkelijk te installeren
  • Fijn bedieningsmenu
  • Ingebouwde speakers boven verwachting

Minpunten

• Engelse spraakbesturing

Dorpzicht Productions 13-04-2020

Groot scherm, super mooi beeld, kraakhelder bij 4K content

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL 2019 QLED

We hebben voor deze TV gekozen omdat ik ruimte had een 75" TV op te hangen. Na diverse online tests te hebben gelezen en bij de Mediamarkt te zijn geweest voor de beeldkwaliteit hebben we uiteindelijk de aankoop gedaan bij PlatteTV.nl omdat zij er een No No Gap wall mount bij leverden voor dezelfde prijs. We hadden al een Samsung TV van 10 jaar oud maar deze was full HD. Je ziet duidelijk het verschil in scherpte. Je ziet nu de rimpels van presentatoren/trices :D !

Pluspunten

• Superscherp beeld
  • Apps voorgeinstalleerd

Minpunten

• Volume soundbar niet met cijfers

Ton 04-04-2020

scherp beeld op zeer groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL 2019 QLED

al mijn apparatuur is waar mogelijk van Samsung. en specifiek deze tv is groot maar het beeld is superscherp en heel contrast rijk. voor een leek heel eenvoudig te installeren. echt plug and play.

Pluspunten

• geluid
  • scherpte

LeenK 02-03-2020

Mooi design en goede beeldkwaliteit.

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

Ik heb deze TV gekocht vanwege het speciale filter dat lichtinval van buiten goed filtert zodat er geen of weinig schittering is. Minpuntje is bij voetbalwedstrijden dat het camerabeeld bij het volgen van de bal door de lucht niet scherp is en een soort waas geeft rond de bal.
De TV is gecombineerd met een Harman Kardon Citation 500 geluidssysteem. Twee tot drie keer in een uur valt het geluid voor een kleine seconde weg, niet duidelijk is of dit aan de TV ligt of aan de geluidsinstallatie, het is wel een beetje irritant.

Marleen 29-02-2020

Geweldige tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL 2019 QLED

Prachtig beeld en een supersnelle en handige afstandsbediening. Kortom heel tevreden en enthousiasts tv genieten!

Pluspunten

• Beeld
  • Snelheid
  • Grootte

Minpunten

• Toch 1 kabel op muur

Hans 27-02-2020

75 inch wandvullende 'bioscoop'

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL 2019 QLED

Mooi groot scherm waarbij voornamelijk voorwerpen schitterend scherp worden weergegeven. Tegenvallend vind ik de gezichtscontouren en algehele scherpte. ik heb nog geen optie kunnen vinden om dit te verbeteren.

Pluspunten

• scherpe kleurrijke beelden
  • zeer dunne kabel vanuit tv naar tuner
  • prima strakke wandmontage

Minpunten

• gezichtscontouren niet scherp

Rita 30-01-2020

Aanrader voor natuurliefhebbers

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL 2019 QLED

Mijn partner houdt van natuurfilms kijken en luisteren naar orgelmuziek.
Natuurfilms kijken zijn nu nog boeiender geworden door de realistische kleurweergave!
Het geluid hebben wij aangevuld met een home surround waardoor we toch een beter geluid hebben.

Pluspunten

• beeld
  • design

Minpunten

• geluid van de TV

Theo 23-01-2020

QLED55Q85R

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL 2019 QLED

De televisie overtreft de omschrijving van dit product. Wij zijn hier zeer tevreden mee. Wij zij bij BCC door de medewerker zeer goed geholpen.

Pluspunten

• beeld
  • Kleuren

H Croonen 22-01-2020

Prachtige Televisie

Geschreven voor: Samsung 55Q80R QLED

Sinds een aantal dagen een Samsung 4k Televisie aangeschaft. Vooraf de reviews gelezen omtrent dit product en begrijp waarom ze enthousiast waren. Schitterend beeld, eenvoudige bediening, mooi uiterlijk. een aanrader.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • goede service

Chantal 22-01-2020

Super mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL 2019 QLED

Super mooi beeld, gebruiksvriendelijk, makkelijk in gebruik. Gekocht als pakket met de sound bar waardoor het geluid super is, het is net alsof ik in de bioscoop zit.