Samsung QE55Q85RAL

Diepte
6,19 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 78 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Jeroen 08-12-2019

Scherp beeld, goede kijkhoek, mooi design & prachtig geluid!

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

De tv aangeschaft in de maat 55" en dat is voor ons groot genoeg. Ik verwacht dat het voor de meeste huiskamers de juiste maat is. Er lang getwijfeld tussen OLED en QLED. Maar omdat OLED toch gevoeliger blijkt te zijn voor inbranden, gekozen voor het QLED scherm.

Daarna getwijfeld tussen de verschillende modellen. De Q60 (instap) biedt weinig voordelen ten opzicht van een goedkoper, normaal full led scherm, zoals de RU8000. Pas vanaf de modelserie Q70 wordt het waarneembaar een verbetering. De kijkhoek wordt beter. Ook omdat het aantal zones voor local dimming toeneemt, wordt het contrast scherper (hoe hoger de serie hoe meer zones).

In beginsel voldoet de Q80, maar omdat de Q85R werkt met de one-box toch voor deze laatste gekozen. Hierdoor hangt de tv nu als een schilderij aan de muur (met een dun glasvezelachtig kabeltje). En zitten de aansluitingen op een apart kastje, in het tv meubel. Op dit kastje wordt alles aangesloten (HDMI 2.10 USB, stroomtoevoer, etc). Als het goed is wordt er met een update eArc mogelijk gemaakt.

De kijkhoek is geweldig, zelfs onder extreme hoek blijkt de kleur goed en kan je het beeld zien. Bij goedkopere modellen gaat de kleur snel vervormen onder een lastige kijkhoek.

Het instellen is erg simpel en zal voor de meeste mensen goed zijn, zoals het uit de doos is ingesteld af fabriek. Er zijn ook een aantal sites te vinden waarbij wat aanpassingen worden geadviseerd (rtings.com o.a.). Dan kan je de tv nog net wat meer afstellen zodat een mooi natuurlijk beeld wordt gegeven.

Wat ons verbaasd is het mooie geluid. De tv kan Dolby atmos doorgeven, dat een heel ruimtelijk karakter geeft. Voor een tv zonder soundbar, zit er veel diepte in met een acceptabele bas. Uiteraard zal een soundbar meer power geven, maar voor de tv ansich, is het geluid bovengemiddeld goed.

Het design is erg mooi. Een dunne zwart metalen geborstelde lijst. De poot voelt stabiel aan en zoals gezegd, als schilderij komt het helemaal tot zijn recht. De ambient mode is dan prachtig, zodat je de tv aan de muur bijvoorbeeld een schilderij kunt laten projecteren. Heel subtiel en sprekend echt.

De bediening gaat met een mooie compacte zilver metalen afstandsbediening. Het menu is vanzelfsprekend en bevat alle smart tv functies die je maar wenst. Een chromecast is overbodig is. Functies zoals Netflix, Amazon Prime Video, YouTube, the BBC iPlayer, Now TV, ITV Hub, All 4, My5, UKTV PlayGoogle Play; het zit er allemaal in.

Na vergelijken met de alle series, is de Q80 en Q85R lijn het meeste waar voor het geld. Waarbij bij de Q85R de one-box komt en daardoor volledig ' onzichtbaar' als schilderij aan de muur kan hangen. WIl je dat niet, kies dan gerust voor de Q80 serie.

Al met al zeer tevreden en hopelijk gaat de tv nog vele jaren mee. En gelet op het aanbod, verwacht ik dat we nog vele jaren mee kunnen met 4K content en zou ik nu nog geen 8k tv aanraden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goede kijkhoek
  • Mooie design
  • Voelt kwalitatief goed
  • The one-box

Frederik 22-01-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q80R

Fantastisch beeld en geluid, soundbar niet nodig. Zeer eenvoudige installatie. Wat wil je nog meer ? Niets dus !

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Installatie

Minpunten

• Niets

Huip 25-12-2019

Mooie heldere kleuren

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Super makkelijke installatie stekkers erin en klaar en geen gezeur met kabels met de one connect box.
Heb als eerste een natuurfilm opgezet "Our World" en echt ik kon niet geloven dat het zo mooi kon zijn,kleuren zijn super, daarna film opgezet en geluid doorgegeven naar mijn AV reciever(Dolby Digital+ met Atmos) gaat super makkelijk alles met 1 klik en met 1 afstandsbediening.

Pluspunten

• Makkelijke installatie gaat vanzelf.
  • Super kleuren
  • Mooi helder
  • Geen Blooming ondekt
  • One Connect Box

Minpunten

• Nog niks ondekt

Gerr 24-12-2019

Prima helder scherm met grote kijkhoek

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Ben sinds ruim een maand in bezit van deze tv en we zijn waanzinnig tevreden met de diepte, scherpte en grote kijkhoek.

HAPR 08-12-2019

Prachtig beeld, geniale tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Afgelopen black friday een mooie deal kunnen scoren op deze tv.
Had 'm al langer op het oog vanwege de goede specificaties.
Beeld is echt super en in combinatie met een Q80R sound bar op en top beeld en geluid.
Als er nu nog een tmobile tv go app voor Nederland zou komen zou ie perfect zijn.

Jack van der Lely 24-10-2019

Mooie goede Tv voor een goede prijs

Geschreven voor: Samsung 65Q80R

TV is een goede aankoop, wij zitten ±5.5m van scherm vandaan. we zijn blij dat we voor de 65 inch hebben gekozen.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • mooie kleuren

Minpunten

• afstandbediening

René 28-09-2019

Adembenemend beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Van de week een samsung qe55q85r en soundbar hw n850 gekocht. Na bijna 20 jaar een 32 inch schermpje te hebben gehad was het even wennen aan de grootte van het apparaat maar qua beeld went het erg snel. Fantastische kleuren en details. Zoals al vaak gezegd, de kleuren spatten van het scherm af. Zeker in 4k. Bij een you tube filmpje van NASA leek het wel alsof ik in de Enterprise door het raam zat te kijken naar het universum dat aan mij voorbij trok.
Het installeren ging vlot dankzij de duidelijke aanwijzingen. Het menu van de televisie is ook intuïtief zodat je zonder al te veel leeswerk al snel aan de slag kan (in elk geval met de basisinstellingen).
De soundbar vind ik een echte meerwaarde. Het geluid van de televisie is wat 'dunnetjes' maar met de soundbar wordt het geluid vol en gedetailleerd. Ook de bastonen in de lage regionen worden goed weergegeven zonder echt te overheersen (is in te stellen).
Houdt er wel rekening mee dat de soundbar flink uit de kluiten gewassen is.
Ik moet nog veel ontdekken aan deze combinatie maar de eerste indrukken zijn goed en maken mij alleen maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden die deze combinatie biedt.
Ik hoop er nog vele jaren plezier aan te beleven.

Pluspunten

• uitstekend beeld
  • brede kijkhoek
  • met soundbar uitstekend geluid
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• grootte soundbar
  • verder nog geen echte minpunten kunnen ontdekken

Soran 11-09-2019

Goede product

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

de kwaliteit van deze tv zeer goed en geeft goed beeld. geluid van tv ook prima.
nog andere van pluspunt van deze tv is aansluit box , is handig en simple te gebuiken.

Pluspunten

• groot scherm
  • een kabel naar tv via box aansluiten
  • goed geluid

Minpunten

• tv poot kan staabiler

A.M. 09-09-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65Q80R

Goeie kwaliteit beeld, groot beeld. lijkt op een thuis bioscool. Wel had ik meer geluid verwacht ...

Pluspunten

• Goed beeld
  • Groot

Minpunten

• Geluid had beter gekunt

Willem 17-05-2019

Wat een ding!!

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL

Een kleine 4 weken terug dit 75" scherm gekocht, eigenlijk dacht ik dat het formaat wel mee zou vallen. Toen hij eenmaal geïnstalleerd stond was hij enorm! Gelukkig krijgen we binnenkort nieuwe meubels, daar past hij beter in. Op de kast waar de tv eerst stond staat hij nu voor het goede iets te hoog.

Het installeren was heel makkelijk, het wijst eigenlijk allemaal vanzelf. Zelfs de wi-fi codes hoefde ik niet in te vullen. Ideaal is de One Connect Box, geen draden wirwar meer achter de tv hangen.

Het beeld is in 1 woord fantastisch! Zelf met zonlicht erop blijft het helder!

De afstandsbediening had ik eerst een hard hoofd in; zo weinig knopjes voor zoveel opties? Maar ook dat werkt zeer intuitief, ik vind de nodige opties vanzelf.

Het beeld van mijn PS4 Pro is adembenemend, ik hou wel van spelletjes, maar met dit beeldformaat Gran Turismo spelen gaat het op VR lijken.

Over de duurzaamheid van dit scherm kan ik nog niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem te kort in bezit. De vorige Samsung tv's die ik heb gehad doen het nog prima in de slaapkamer(s).

Al met al zeer tevreden met deze televisie!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • One Connect box

Theo 23-01-2020

QLED55Q85R

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

De televisie overtreft de omschrijving van dit product. Wij zijn hier zeer tevreden mee. Wij zij bij BCC door de medewerker zeer goed geholpen.

Pluspunten

• beeld
  • Kleuren

H Croonen 22-01-2020

Prachtige Televisie

Geschreven voor: Samsung 55Q80R

Sinds een aantal dagen een Samsung 4k Televisie aangeschaft. Vooraf de reviews gelezen omtrent dit product en begrijp waarom ze enthousiast waren. Schitterend beeld, eenvoudige bediening, mooi uiterlijk. een aanrader.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • goede service

Chantal 22-01-2020

Super mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Super mooi beeld, gebruiksvriendelijk, makkelijk in gebruik. Gekocht als pakket met de sound bar waardoor het geluid super is, het is net alsof ik in de bioscoop zit.

Jan 21-01-2020

Mooi scherm, mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Wij zijn erg blij met onze nieuwe Qled tv. Ik was bang dat hij erg groot uit zou vallen maar als hij eenmaal aan de muur hangt valt dit enorm mee. Kleuren zijn prachtig en ook de ambient mode bevalt prima zeker omdat je ook eigen foto's kan laten weergeven.

Maurice 21-01-2020

High End voor Midrange prijs

Geschreven voor: Samsung 65Q80R

Met de toenemende uitzendingen in 4K wilde ik een betaalbare TV hebben die voor de komende jaren de standaard niet alleen aan kan, maar ook in het hoge segment blijft meedoen. Uitgebreid vergelijkingsonderzoek gedaan over verschillende merken. Deze stak er qua prijs/kwaliteit met kop en schouders bovenuit.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • bediening
  • netwerk integratie
  • top beeld

Anoniem 20-01-2020

Super scherp beeld met fijne apps

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Wat ben ik blij met deze aankoop , bedieningsgemak super , heel helder beeld scherp en strak , mooie apps waardoor je snel en eenvoudig kan netflixen echt een aanrader voor de verstokte media kijkers

William 20-01-2020

Nog steeds zeer tevreden

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Ik ben nu een maand of 4 in het bezit van de QE55Q85R en nog steeds onwijs tevreden. Nog steeds verbazen de kleuren en beeldkwaliteit mij, vooral wanneer je 4K films kijkt. Kortom: een waanzinnige tv!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Tizen software, zeer snel
  • Uiterlijk
  • One connect box

Aydin33 19-01-2020

Mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Na 12 jaar ik ben gescheiden met mijn oude Samsung Lcd.Ik hebSamsung Qled gekocht.Ik heb geen spijt,deze tv is echt waarde

GK 19-01-2020

Wauw! Wat een beeld :-)

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Net 2 dagen de QE55Q85R in huis. Gekocht via een promotie van de ING en Samsung. Scheelde flink t.o.v. de "normale" prijs van diverse webshops. Tevens gratis bezorging op afspraak (wat een verademing t.o.v. sommige bezorgbedrijven!).

Prachtig beeld en super veel instelmogelijkheden. Heb voor dit model gekozen i.v.m. de beeldkwaliteit, de hoge helderheid (nodig in mijn lichte woonkamer) en het scherm dat (inderdaad) zeer weinig weerspiegeling laat zien van wat er voor het scherm staat (zelf van de lamp achter mijn zitplaats!). Contrast / zwartwaarden zijn t.o.v. mijn oude led-tv verbijsterend! 4k met 4k-materiaal (Netflix / Youtube) echt fantastisch.

Geluid is prima voor een TV, maar ik gebruik hem in combinatie met mijn Denon receiver. Ben alleen nog aan het prutsen met eARC om geluid van de (Aps op) TV via HDMI werken te krijgen. Voor nu maar met een optische kabel geregeld.

Komende dagen maar eens van alles afspelen en verder knutselen met de instellingen :-). Enige jammere is nu nog de Ambient-mode (die het doet met de standaard afbeeldingen), maar die ik nog niet met eigen afbeeldingen aan de praat heb. Helpdeskmedewerkster gaf aan dat voor de goede en volledige werking van de app (Smartthings) ook een Samsung telefoon nodig was (??). Ik krijg nu in de app (met Nokia telefoon) de knop niet voor Ambient-mode waar je zaken in kunt stellen en kunt uploaden. Maar eens verder induiken. Lijkt mij raar dat dit alleen met een Samsung toestel zou werken.

Kortom: super TV en voor een superprijs!

Spotter10 17-01-2020

Subliem

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Wat een verschil. Meest opvallende zaken zijn de intens zwarte kleur en geweldige scherpte. De sony led tv kan met een gerust hart aan de kant geschoven worden!!
Geweldige combinatie met de soundbar HWQ90R. De bioscoop in huis. En niet te vergeten de simpele bediening via de one connect waardoor je makkelijk extra apparaten kan aansluiten..al met al een geweldige aankoop en nu is het tijd voor een lekkere film...:)