Samsung QE55Q85RAL

Diepte
6,19 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 75 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Jeroen 08-12-2019

Scherp beeld, goede kijkhoek, mooi design & prachtig geluid!

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

De tv aangeschaft in de maat 55" en dat is voor ons groot genoeg. Ik verwacht dat het voor de meeste huiskamers de juiste maat is. Er lang getwijfeld tussen OLED en QLED. Maar omdat OLED toch gevoeliger blijkt te zijn voor inbranden, gekozen voor het QLED scherm.

Daarna getwijfeld tussen de verschillende modellen. De Q60 (instap) biedt weinig voordelen ten opzicht van een goedkoper, normaal full led scherm, zoals de RU8000. Pas vanaf de modelserie Q70 wordt het waarneembaar een verbetering. De kijkhoek wordt beter. Ook omdat het aantal zones voor local dimming toeneemt, wordt het contrast scherper (hoe hoger de serie hoe meer zones).

In beginsel voldoet de Q80, maar omdat de Q85R werkt met de one-box toch voor deze laatste gekozen. Hierdoor hangt de tv nu als een schilderij aan de muur (met een dun glasvezelachtig kabeltje). En zitten de aansluitingen op een apart kastje, in het tv meubel. Op dit kastje wordt alles aangesloten (HDMI 2.10 USB, stroomtoevoer, etc). Als het goed is wordt er met een update eArc mogelijk gemaakt.

De kijkhoek is geweldig, zelfs onder extreme hoek blijkt de kleur goed en kan je het beeld zien. Bij goedkopere modellen gaat de kleur snel vervormen onder een lastige kijkhoek.

Het instellen is erg simpel en zal voor de meeste mensen goed zijn, zoals het uit de doos is ingesteld af fabriek. Er zijn ook een aantal sites te vinden waarbij wat aanpassingen worden geadviseerd (rtings.com o.a.). Dan kan je de tv nog net wat meer afstellen zodat een mooi natuurlijk beeld wordt gegeven.

Wat ons verbaasd is het mooie geluid. De tv kan Dolby atmos doorgeven, dat een heel ruimtelijk karakter geeft. Voor een tv zonder soundbar, zit er veel diepte in met een acceptabele bas. Uiteraard zal een soundbar meer power geven, maar voor de tv ansich, is het geluid bovengemiddeld goed.

Het design is erg mooi. Een dunne zwart metalen geborstelde lijst. De poot voelt stabiel aan en zoals gezegd, als schilderij komt het helemaal tot zijn recht. De ambient mode is dan prachtig, zodat je de tv aan de muur bijvoorbeeld een schilderij kunt laten projecteren. Heel subtiel en sprekend echt.

De bediening gaat met een mooie compacte zilver metalen afstandsbediening. Het menu is vanzelfsprekend en bevat alle smart tv functies die je maar wenst. Een chromecast is overbodig is. Functies zoals Netflix, Amazon Prime Video, YouTube, the BBC iPlayer, Now TV, ITV Hub, All 4, My5, UKTV PlayGoogle Play; het zit er allemaal in.

Na vergelijken met de alle series, is de Q80 en Q85R lijn het meeste waar voor het geld. Waarbij bij de Q85R de one-box komt en daardoor volledig ' onzichtbaar' als schilderij aan de muur kan hangen. WIl je dat niet, kies dan gerust voor de Q80 serie.

Al met al zeer tevreden en hopelijk gaat de tv nog vele jaren mee. En gelet op het aanbod, verwacht ik dat we nog vele jaren mee kunnen met 4K content en zou ik nu nog geen 8k tv aanraden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goede kijkhoek
  • Mooie design
  • Voelt kwalitatief goed
  • The one-box

Huip 25-12-2019

Mooie heldere kleuren

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Super makkelijke installatie stekkers erin en klaar en geen gezeur met kabels met de one connect box.
Heb als eerste een natuurfilm opgezet "Our World" en echt ik kon niet geloven dat het zo mooi kon zijn,kleuren zijn super, daarna film opgezet en geluid doorgegeven naar mijn AV reciever(Dolby Digital+ met Atmos) gaat super makkelijk alles met 1 klik en met 1 afstandsbediening.

Pluspunten

• Makkelijke installatie gaat vanzelf.
  • Super kleuren
  • Mooi helder
  • Geen Blooming ondekt
  • One Connect Box

Minpunten

• Nog niks ondekt

Gerr 24-12-2019

Prima helder scherm met grote kijkhoek

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Ben sinds ruim een maand in bezit van deze tv en we zijn waanzinnig tevreden met de diepte, scherpte en grote kijkhoek.

HAPR 08-12-2019

Prachtig beeld, geniale tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Afgelopen black friday een mooie deal kunnen scoren op deze tv.
Had 'm al langer op het oog vanwege de goede specificaties.
Beeld is echt super en in combinatie met een Q80R sound bar op en top beeld en geluid.
Als er nu nog een tmobile tv go app voor Nederland zou komen zou ie perfect zijn.

René 28-09-2019

Adembenemend beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Van de week een samsung qe55q85r en soundbar hw n850 gekocht. Na bijna 20 jaar een 32 inch schermpje te hebben gehad was het even wennen aan de grootte van het apparaat maar qua beeld went het erg snel. Fantastische kleuren en details. Zoals al vaak gezegd, de kleuren spatten van het scherm af. Zeker in 4k. Bij een you tube filmpje van NASA leek het wel alsof ik in de Enterprise door het raam zat te kijken naar het universum dat aan mij voorbij trok.
Het installeren ging vlot dankzij de duidelijke aanwijzingen. Het menu van de televisie is ook intuïtief zodat je zonder al te veel leeswerk al snel aan de slag kan (in elk geval met de basisinstellingen).
De soundbar vind ik een echte meerwaarde. Het geluid van de televisie is wat 'dunnetjes' maar met de soundbar wordt het geluid vol en gedetailleerd. Ook de bastonen in de lage regionen worden goed weergegeven zonder echt te overheersen (is in te stellen).
Houdt er wel rekening mee dat de soundbar flink uit de kluiten gewassen is.
Ik moet nog veel ontdekken aan deze combinatie maar de eerste indrukken zijn goed en maken mij alleen maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden die deze combinatie biedt.
Ik hoop er nog vele jaren plezier aan te beleven.

Pluspunten

• uitstekend beeld
  • brede kijkhoek
  • met soundbar uitstekend geluid
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• grootte soundbar
  • verder nog geen echte minpunten kunnen ontdekken

Soran 11-09-2019

Goede product

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

de kwaliteit van deze tv zeer goed en geeft goed beeld. geluid van tv ook prima.
nog andere van pluspunt van deze tv is aansluit box , is handig en simple te gebuiken.

Pluspunten

• groot scherm
  • een kabel naar tv via box aansluiten
  • goed geluid

Minpunten

• tv poot kan staabiler

A.M. 09-09-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65Q80R

Goeie kwaliteit beeld, groot beeld. lijkt op een thuis bioscool. Wel had ik meer geluid verwacht ...

Pluspunten

• Goed beeld
  • Groot

Minpunten

• Geluid had beter gekunt

Willem 17-05-2019

Wat een ding!!

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL

Een kleine 4 weken terug dit 75" scherm gekocht, eigenlijk dacht ik dat het formaat wel mee zou vallen. Toen hij eenmaal geïnstalleerd stond was hij enorm! Gelukkig krijgen we binnenkort nieuwe meubels, daar past hij beter in. Op de kast waar de tv eerst stond staat hij nu voor het goede iets te hoog.

Het installeren was heel makkelijk, het wijst eigenlijk allemaal vanzelf. Zelfs de wi-fi codes hoefde ik niet in te vullen. Ideaal is de One Connect Box, geen draden wirwar meer achter de tv hangen.

Het beeld is in 1 woord fantastisch! Zelf met zonlicht erop blijft het helder!

De afstandsbediening had ik eerst een hard hoofd in; zo weinig knopjes voor zoveel opties? Maar ook dat werkt zeer intuitief, ik vind de nodige opties vanzelf.

Het beeld van mijn PS4 Pro is adembenemend, ik hou wel van spelletjes, maar met dit beeldformaat Gran Turismo spelen gaat het op VR lijken.

Over de duurzaamheid van dit scherm kan ik nog niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem te kort in bezit. De vorige Samsung tv's die ik heb gehad doen het nog prima in de slaapkamer(s).

Al met al zeer tevreden met deze televisie!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • One Connect box

marnix 17-01-2020

Fantastisch groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

dacht eerst whow die is wel heel groot , maar dat went heel vlug , prachtig scherp beeld ,en mooie kleuren , handig met de one connect box , en icm de Q70R soundbar geweldig geluid .

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • snelheid
  • uiterlijk
  • gebruiksgemak

Flanderhijn 15-01-2020

mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Wij hebben voor dit model gekozen omdat wij graag SMART HUB wilde, deze tv heeft echter zoveel meer mogelijkheden. Wij zijn nog niet achter alles.
Erg blij zijn wij met het (bijna) onzichtbare draadje die naar een box loopt waar alle snoeren in gaan, deze box staat in de tv kast. Geen snoeren meer in het zicht dus.

Pluspunten

• geen zichtbare draden
  • mooi beeld

Minpunten

• nog niet ondekt

Bunschoten 11-01-2020

Prachtige tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Prachtige tv. Helder beelden kleuren, echt zwart.
Mooie dunne rand. Tizen2 werkt vlot en alle gangbare apps zitten erop.
De one connect box is echt een uitkomst.
In combinatie met de no gap wall mount ook nog eens super straks tegen de muur.

Pluspunten

• Helder beeld
  • One connect box
  • Goed geluid

Peter 09-01-2020

Scherm is heel scherp

Geschreven voor: Samsung 55Q80R

Scherm grote juist voor mijn woonkamen, kijkhoek is goed. Geluid goed instel mogelijkheden zijn ruim voldoende

D Smit 08-01-2020

Prachtig beeld, strakke TV!

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Wij hebben deze tv nu 1 week in huis , wat een geweldige TV. Supersterk beeld. Mooi design handig menu, thuisbezorgd en gratis geïnstalleerd, complimenten voor de bezorgers, alles goed uitgelegd en al mijn vragen beantwoord. Het hele gezin is blij met deze ook nog eens gebruiksvriendelijke TV.

Soulslayarr 07-01-2020

Geweldig prijs en kwaliteit in een

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Met de overgang van onze huidige TV (55") naar deze 65" was het even wennen maar na enkele dagen was ik de oude al helemaal vergeten. Het is een heel mooie TV en met de one connect box zijn er geen kabels zichtbaar op de muur, wat ik wel een pluspunt vind. Met deze one connect box was de installatie ook snel en eenvoudig. De beeldkwaliteit is echt fantastisch en de kleuren zijn enorm helder. Zo helder zelfs dat je ogen soms even pijn doen als er een wit beeld verschijnt op het scherm. Het zwart is zo zwart dat je soms denkt dat de TV uitstaat als er een volledig zwart beeld op komt. Wel even schrikken ;-) Een 4k film bekijken geeft dan nog een extra dimensie aan de kleuren en helderheid van het scherm. De kijkhoek is geweldig. In principe is het niet meer nodig om een muurbeugel te hebben waarmee je de TV kan draaien want de kijkhoek laat het toe om ook vanuit andere hoeken van de woonkamer perfect te kijken. Wat ik ook een voordeel vind is dat deze TV enorm snel opstart en de navigatie zeer vlot verloopt. Er is een design afstandsbediening is die vrij compact is en eenvoudig in gebruik. Deze laat ook toe om andere afstandsbedieningen te vervangen, wat veel beter is dan 3 verschillende in gebruik te hebben (zoals het daarvoor was). Er is een voorgeïnstalleerd aanbod aan apps beschikbaar die snel ingesteld zijn (denk aan Netflix) en die extra gedownload kunnen worden van de Samsung store, maar dit kan naar mijn mening uitgebreider, zeker met het huidige aanbod van de verschillende zenders (denk aan Yelo, Stievie, VTM go,...). We hebben geen kabel en kijken TV via de verschillende apps die we casten op de TV, dus dat zou wel handiger zijn. Daarnaast maken we thuis veel gebruik van Plex, maar ook deze app kan (nog) niet geïnstalleerd worden. We hebben hiermee wel Rakuten ontdekt, een app waarmee je films kan huren en kopen. Een meerwaarde voor de TV en de 4K films maken de ervaring nog extra speciaal. Wel spijtig dat er nog geen integratie is met Google assistant. Deze TV heeft ook een Ambient mode die toelaat om als het toestel niet aanstaat een afbeelding eerder als "schilderij" te tonen op het scherm. Dit is wel interessant en werkt goed, maar bij ons hangt de TV niet aan de muur dus dan lijkt het me wel mooier.

Anoniem 07-01-2020

Mooi beeld en compatible met randapparatuur

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Ben super blij met deze TV. De bediening is snel en handig. De randapparatuur sluit ook makkelijk aan en is met een afstandsbediening te besturen. Ik heb wel een soundbar erbij, maar deze ligt perfect op de voet van de TV. Het beeld is mooi van kleur en ben dus 100% happy.

Jacky70 07-01-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

In december 2019 gekocht. Mooi helder beeld en warm geluid. Praktisch te bedienen. Hypermoderne afstandsbediening die eenvoudig in gebruik is. Deze tv heeft een connector box, alle randapparatuur kun je daarop insteken. Er gaat dan maar 1 klein kabeltje naar de tv. Ideaal als je hem wilt ophangen.

Bassie03 07-01-2020

Zeer goede beeld kwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Ik heb de tv nu een dag in huis en hij bevalt uitstekend, Het beeld is subliem te noemen. Het gebruiksgemak is zeer vriendelijk en alles een zeer makkelijk in te stellen. Zeer tevreden.

Martin en jose 07-01-2020

Zeer goed mooie kleuren beste televisie van Samsung.

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Wij hebben dit product gekozen omdat we over Samsung altijd al zeer tevreden waren .En de kwaliteit is zo ontzettend goed ook weer van deze qled 65 inch Q85R.En niet te vergeten BCC is een zeer klant gerichte winkel .

Polly68 06-01-2020

Ook overdag fantastisch beeld !!

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Ik heb na 1 dag een LG-OLED deze heel snel geruild voor de Samsung QLED 65Q85R. De Samsung presteert veeeel beter met daglicht terwijl hij ook 's avonds fantastisch beeld geeft. De losse box waardoor de tv met met één dun draadje aan de muur hangt is ook perfect. Voor mij nu wel duidelijk, lekker merkvast bij een Samsung blijven.

Simre 06-01-2020

Beste aankoop

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Wij hebben deze blikvanger in december 2019 aangeschaft, wat een perfect beeld en heldere kleuren, beste aannkoop.