Samsung QE55Q85RAL

Diepte
6,19 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 65 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Jeroen 08-12-2019

Scherp beeld, goede kijkhoek, mooi design & prachtig geluid!

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

De tv aangeschaft in de maat 55" en dat is voor ons groot genoeg. Ik verwacht dat het voor de meeste huiskamers de juiste maat is. Er lang getwijfeld tussen OLED en QLED. Maar omdat OLED toch gevoeliger blijkt te zijn voor inbranden, gekozen voor het QLED scherm.

Daarna getwijfeld tussen de verschillende modellen. De Q60 (instap) biedt weinig voordelen ten opzicht van een goedkoper, normaal full led scherm, zoals de RU8000. Pas vanaf de modelserie Q70 wordt het waarneembaar een verbetering. De kijkhoek wordt beter. Ook omdat het aantal zones voor local dimming toeneemt, wordt het contrast scherper (hoe hoger de serie hoe meer zones).

In beginsel voldoet de Q80, maar omdat de Q85R werkt met de one-box toch voor deze laatste gekozen. Hierdoor hangt de tv nu als een schilderij aan de muur (met een dun glasvezelachtig kabeltje). En zitten de aansluitingen op een apart kastje, in het tv meubel. Op dit kastje wordt alles aangesloten (HDMI 2.10 USB, stroomtoevoer, etc). Als het goed is wordt er met een update eArc mogelijk gemaakt.

De kijkhoek is geweldig, zelfs onder extreme hoek blijkt de kleur goed en kan je het beeld zien. Bij goedkopere modellen gaat de kleur snel vervormen onder een lastige kijkhoek.

Het instellen is erg simpel en zal voor de meeste mensen goed zijn, zoals het uit de doos is ingesteld af fabriek. Er zijn ook een aantal sites te vinden waarbij wat aanpassingen worden geadviseerd (rtings.com o.a.). Dan kan je de tv nog net wat meer afstellen zodat een mooi natuurlijk beeld wordt gegeven.

Wat ons verbaasd is het mooie geluid. De tv kan Dolby atmos doorgeven, dat een heel ruimtelijk karakter geeft. Voor een tv zonder soundbar, zit er veel diepte in met een acceptabele bas. Uiteraard zal een soundbar meer power geven, maar voor de tv ansich, is het geluid bovengemiddeld goed.

Het design is erg mooi. Een dunne zwart metalen geborstelde lijst. De poot voelt stabiel aan en zoals gezegd, als schilderij komt het helemaal tot zijn recht. De ambient mode is dan prachtig, zodat je de tv aan de muur bijvoorbeeld een schilderij kunt laten projecteren. Heel subtiel en sprekend echt.

De bediening gaat met een mooie compacte zilver metalen afstandsbediening. Het menu is vanzelfsprekend en bevat alle smart tv functies die je maar wenst. Een chromecast is overbodig is. Functies zoals Netflix, Amazon Prime Video, YouTube, the BBC iPlayer, Now TV, ITV Hub, All 4, My5, UKTV PlayGoogle Play; het zit er allemaal in.

Na vergelijken met de alle series, is de Q80 en Q85R lijn het meeste waar voor het geld. Waarbij bij de Q85R de one-box komt en daardoor volledig ' onzichtbaar' als schilderij aan de muur kan hangen. WIl je dat niet, kies dan gerust voor de Q80 serie.

Al met al zeer tevreden en hopelijk gaat de tv nog vele jaren mee. En gelet op het aanbod, verwacht ik dat we nog vele jaren mee kunnen met 4K content en zou ik nu nog geen 8k tv aanraden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goede kijkhoek
  • Mooie design
  • Voelt kwalitatief goed
  • The one-box

René 28-09-2019

Adembenemend beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Van de week een samsung qe55q85r en soundbar hw n850 gekocht. Na bijna 20 jaar een 32 inch schermpje te hebben gehad was het even wennen aan de grootte van het apparaat maar qua beeld went het erg snel. Fantastische kleuren en details. Zoals al vaak gezegd, de kleuren spatten van het scherm af. Zeker in 4k. Bij een you tube filmpje van NASA leek het wel alsof ik in de Enterprise door het raam zat te kijken naar het universum dat aan mij voorbij trok.
Het installeren ging vlot dankzij de duidelijke aanwijzingen. Het menu van de televisie is ook intuïtief zodat je zonder al te veel leeswerk al snel aan de slag kan (in elk geval met de basisinstellingen).
De soundbar vind ik een echte meerwaarde. Het geluid van de televisie is wat 'dunnetjes' maar met de soundbar wordt het geluid vol en gedetailleerd. Ook de bastonen in de lage regionen worden goed weergegeven zonder echt te overheersen (is in te stellen).
Houdt er wel rekening mee dat de soundbar flink uit de kluiten gewassen is.
Ik moet nog veel ontdekken aan deze combinatie maar de eerste indrukken zijn goed en maken mij alleen maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden die deze combinatie biedt.
Ik hoop er nog vele jaren plezier aan te beleven.

Pluspunten

• uitstekend beeld
  • brede kijkhoek
  • met soundbar uitstekend geluid
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• grootte soundbar
  • verder nog geen echte minpunten kunnen ontdekken

Soran 11-09-2019

Goede product

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

de kwaliteit van deze tv zeer goed en geeft goed beeld. geluid van tv ook prima.
nog andere van pluspunt van deze tv is aansluit box , is handig en simple te gebuiken.

Pluspunten

• groot scherm
  • een kabel naar tv via box aansluiten
  • goed geluid

Minpunten

• tv poot kan staabiler

A.M. 09-09-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65Q80R

Goeie kwaliteit beeld, groot beeld. lijkt op een thuis bioscool. Wel had ik meer geluid verwacht ...

Pluspunten

• Goed beeld
  • Groot

Minpunten

• Geluid had beter gekunt

Willem 17-05-2019

Wat een ding!!

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL

Een kleine 4 weken terug dit 75" scherm gekocht, eigenlijk dacht ik dat het formaat wel mee zou vallen. Toen hij eenmaal geïnstalleerd stond was hij enorm! Gelukkig krijgen we binnenkort nieuwe meubels, daar past hij beter in. Op de kast waar de tv eerst stond staat hij nu voor het goede iets te hoog.

Het installeren was heel makkelijk, het wijst eigenlijk allemaal vanzelf. Zelfs de wi-fi codes hoefde ik niet in te vullen. Ideaal is de One Connect Box, geen draden wirwar meer achter de tv hangen.

Het beeld is in 1 woord fantastisch! Zelf met zonlicht erop blijft het helder!

De afstandsbediening had ik eerst een hard hoofd in; zo weinig knopjes voor zoveel opties? Maar ook dat werkt zeer intuitief, ik vind de nodige opties vanzelf.

Het beeld van mijn PS4 Pro is adembenemend, ik hou wel van spelletjes, maar met dit beeldformaat Gran Turismo spelen gaat het op VR lijken.

Over de duurzaamheid van dit scherm kan ik nog niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem te kort in bezit. De vorige Samsung tv's die ik heb gehad doen het nog prima in de slaapkamer(s).

Al met al zeer tevreden met deze televisie!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • One Connect box

Qled65 12-12-2019

Mooi beeld

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Het product scoort in mijn optiek heel goed. Heb de Samsung pas paar dagen in mijn bezit. De overgang van 47inch naar 65inch is ernorm. Kijkafstand heb ik staan op 4 meter. Beeldkwaliteit is super. Je ziet de diepte in het beeld. Kleuren zijn prima. Verder staat het nog op fabrieksinstellingen. Misschien ga ik deze nog aanpassen naar mijn eigen voorkeuren. Al met al een super PRODUCT. Ga hier nog heel veel plezier aan beleven. Top TV!

Rene 12-12-2019

Waanzinnige televisie

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL

Ik heb de 77Q85R aangeschaft en wat een plaatje! De kleuren spatten van het scherm en de beeldkwaliteit is uitmuntend! Aanrader!

Casper 09-12-2019

Groot, scherp scherm! Fantastische TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL

Waanzinnig mooie TV! Enorme stap vooruit t.o.v. 55 inch van 9 jaar geleden :-) Aanrader voor een ieder die in deze categorie aan het verkennen is.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Helder kleuren
  • Groot :-)

Minpunten

• Tot op heden geen

qe75q85r 04-12-2019

Supermooie tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL

super mooi beeld echte aanrader , overgestapt van de 65 naar 75 beeld is supergroot en de beeld kwaliteit ook fantastische .
ontzettend veel mogelijkheden.

Pluspunten

• makkelijk te instaleren
  • makkelijk te bedienen

S. Bos 01-12-2019

Super scherp en mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Het design, het gemak van one connect, de kleuren en scherpte van het beeld is subliem. Ook door de goede ervaring van een eerdere aankoop van een Samsung TV hebben wij weer besloten om een Samsung te kopen.

Joop 01-12-2019

Prima TV van Samsung

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Prima Q led TV. Prachtig beeld en geluid. Makkelijke bediening. Installatie was makkelijk te doen.
Leek aanvankelijk wat groot maar na een paar daagjes wen je daar snel aan. Mooie kleuren; een aanwinst.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • makkelijke bediening

Mariska 30-11-2019

Samsung Q65Q80R

Geschreven voor: Samsung 65Q80R

Zeer mooi beeld en veel mogelijkheden. 4K en zeer veel bruikbare apps. Vooral de beeld bij overdag is echt plus punt.

Pluspunten

• zeer goed beeld

willie2 30-11-2019

QLED 4K 65 inch 65Q85R

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

heb deze nu 14 dagen ben nog steeds aan het onderzoeken is gewoon een super tv tot nu toe ben ik nog geen minpunten tegen gekomen dus dat is alleen maar goed deze beveel ik iedereen aan

De bus 30-11-2019

Mooi beeld super kleuren

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL

Makkelijk installeren en met de one cable box geen overtollige kabel bij de tv
Mooie uitstraling en super beeld

Pluspunten

• kleuren
  • One cablebox

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

Wouter59 29-11-2019

Super Samsung Qled TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Na 15 Jaar een Sony gehad te hebben een Samsung TV gekocht.
Mijn kinderen hebben allebei een Samsung TV gekocht, en toen ik die zag dacht dat wil ik ook. Dus meteen een 55inch Qled gekocht. Super!!! bedienings gemak, beeld, geluid super!!!

qe65q80RAL 28-11-2019
Geschreven voor: Samsung 65Q80R

Super tv wat een mooi scherm. Heb deze nu een paar dagen in mijn bezit en heb hier zeker geen spijt van. Hiervoor ook altijd samsung gehad en ben en blijf super tevreden.

Pluspunten

• kijkhoek

BartD 28-11-2019

Wat een mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Nu een week de trotse eigenaar van deze TV. Tv gekeken, films gekeken en Lille-Ajax gekeken. Een heel andere ervaring dan met de vorige (43" plasma). Goed detail, mooie kleuren en helder contrast

Jeroen 27-11-2019

Geweldig scherp en groot beeld.

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Ik heb voor dit product gekozen omdat het een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft met een zeer gebruiksvriendelijke bediening met alle toepassingen die je vandaag de dag van een smart TV mag verwachten. Ook de bevestiging strak tegen de muur is geweldig.

Anoniem 27-11-2019

Geweldige televisie

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL

Het is in een Woord een geweldige televisie super beeld gemakkelijke bediening,ik ben zo blij dat weer zo'n mooie Samsung heb gekocht

Barbara 27-11-2019

Wauw wat een mooie televisie

Geschreven voor: Samsung 65Q85R

Vandaag de TV ontvangen, maar wat een wauw gevoel geeft deze tv, prachtig beeld, schitterende kleuren, het is echt levensecht en prachtig om naar te kijken, ook over het geluid zijn wij meer dan dik tevreden, mooi vol en warm geluid zit er in de tv.
Wij zijn meer dan onder de indruk. Qua vormgeving is het geen tv meer, maar een aanvulling op je woonkamer, niet storend en prachtig om te zien, zeker omdat hij zo vlak op de muur hangt, en met maar 1 kabel is dit echt fantastisch.
Erg blij met de aankoop.

Pluspunten

• Prachtig helder beeld
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen minpunt ontdekt