Samsung QE75Q90RAL

Diepte
3,99 cm dikte
Schermgrootte
75,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Johan L 16-06-2019

Geweldige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE75Q90RAL

Deze geweldige QLED tv nu 2 weken in bezit.
kijkafstand ongeveer 3,5 a 4 meter.
Zeer mooie beeldkwaliteit en ook de kijkhoek van deze tv is voortreffelijk.
Een echte aanrader. Om het geheel af te maken is deze TV gekoppeld aan een Samsung soundbar HW-Q80R. Deze combinatie is een genot voor het oog en oor!

NicPai 09-05-2019

Mooi beeld met diepgang!

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Bij ontvangst de tv meteen laten aansluiten op ons bestaande SONOS systeem voor de ultieme kijkervaring. Ons enige vergelijkingsmateriaal is een Samsung Smart TV van zeven jaar oud. Wat een wereld van verschil.

Het beeld van de QLED 4K 55Q90R is werkelijk prachtig. Kleuren zijn levendiger en met name bij natuurprogramma's lijk je meer diepte te zien alsof je er tussen in zit. Hier moet ik wel toegeven dat ik voor deze beelden de stand "dynamisch" inschakel en bij gewone programma's terug ga naar "standaard" omdat sommige kleuren anders te fel worden.

De afstandsbediening is compact met minder knoppen. Echter zijn niet alle knoppen voor ons nuttig; er zijn drie sneltoetsen voor Netflix, Prime Video en Rakuten TV. De laatste twee gebruiken wij niet. Helaas kan je geen alternatief hiervoor instellen zoals een andere streamingsdienst.

De ambient mode is een leuke toevoeging, maar je kan hem net zo goed uitzetten als je niet tegen een bepaalde achtergrond wilt aankijken.

Je kan daadwerkelijk vanuit elke hoek mooi tegen het beeld aankijken. De tv reageert lekker snel op opdrachten (in tegenstelling tot onze oude waar je de smart hub continue moet updaten).

Update: na enkele weken in gebruik valt het op dat de helderheid van het beeld zich lijkt aan te passen in de avonduren. Op zich wel prettig dat het beeld niet te fel is, maar hij doet dit tijdens het kijken naar lichte of donkerdere beelden. Dit geldt voor zowel reclames als interactieve tv en wanneer het vaak gebeurt is het best vervelend omdat het je uit je focus haalt.
Ook valt inmiddels op bij het aanzetten van de tv dat hij de menubalk (interactieve tv, netflix, etc) enige tijd vasthoudt om je de keus te geven wat je wilt zien. Een onnodige functie wat mij betreft vanwege de snelknoppen op je afstandsbediening.

Eindconclusie: de tv is een mooie upgrade van wat we hadden en als hij zakt in (winkel)prijs zouden wij hem zo kopen!

Thomas 12-08-2019

Beste NicPai,

Ten aanzien van jouw update na een paar weken. Je kunt bij instellingen uitzetten dat de tv zich aanpast aan omgevingslicht (instellingen van intelligente modus, aanpasbare helderheid). Daarnaast kun je menubalk (Smart Hub) uitzetten (Smart Hub automatisch opstarten “uitzetten”).

Mocht je er qua beeldmodus nog niet helemaal over uit zijn. Zelf gebruik ik de filmmodus, deze geeft mijn inziens de beste beeldweergave qua kleuren.

Zie ook pagina 104 en pagina 56 voor de hiervoor genoemde instellingen https://manuals.coolblue.nl/4b/samsung-un32n5300.pdf pagina

Groet,

Thomas
(Ik heb de tv nu bijna vier maanden in mijn bezit)

Rob en Joke 28-10-2019

groot en duidelijk beeld heel mooi

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

zeer mooi beeld makkelijk in gebruik en mooi aan de muur ook als hij uit sta
met ambie aan en werkt bij mij heel goed met de andere apparaten

Pluspunten

• goed instelbaar
  • zeer mooi en natuurlijk beeld

HJ Huijerjans 23-07-2019

Prachtig groot scherm,mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung QE75Q90RAL

Meteen verliefd op deze tv toen we hem in de winkel aan de muur zagen hangen.
Prachtig design, helder beeld, mooie kleuren en een handige afstandsbediening.
Werkt boven verwachting.
Prijs, kwaliteit verhouding t.o.v. andere modellen. is prima, meer opties echt waar voor je geld.
Echt een aanrader

Pluspunten

• Prachtig design
  • Helder beeld
  • mooie kleuren

Samsung-fan 10-07-2019

TV QE 55 Q 90 R: Prachtig beeld vanuit elke hoek.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Het is een prachtige TV met een heel mooi beeld vanuit elke hoek, precies zoals de verkoper zij. Ook het standaard geluid is prima, maar met een soundbar of home cinemaset is het natuurlijk nog beter. Het kost een paar centen, maar hij is het echt waard en ik ben blij dat ik deze TV heb gekocht.

Anoniem 14-04-2019

Geweldig mooie uitstraling

Geschreven voor: Samsung QE75Q90RAL

Top model ziet er prachtig uit weergave beeld helemaal top .ik heb ook nog de eerste Q7
Maar samsung heeft bewezen dat ze top bezig zijn met de ontwikkeling van hun product

EdR 17-11-2019

Samsung QE55Q90R TV

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Een goed en scherp beeldscherm. gemakkelijk te installeren middels een tablet of mobiel via Smart Things. Handige knop voor Netflix op de afstandsbediening.

Pluspunten

• scherp beeld
  • simpel te installeren
  • mooi geluid
  • 1 kabel en handige box voor aansluitingen

Minpunten

• prijzig
  • box met aansluitingen kan uitgebreider

Bianca 14-11-2019

Groot scherm, scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Geadviseerd door personeel van mediamarkt, zijn zeer tevreden over het produkt, goede service van de winkel met installatieservice

Toon 13-11-2019

Samsung QE55Q90R 4K best ever.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Zeer mooie TV, strak en perfect beeld, we zijn zeer blij met de aankoop van deze TV.
Het verschil tussen de 85 en 90 is het geld zeker waard.
Zeer aan te bevelen.

Pluspunten

• Strakke vormgeving
  • Super dun

Gunter 13-11-2019

Super mooi en scherp beeld voor een tv van dit formaat.

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Even wennen van 55 naar 65 inch (uurtje maar (; ) maar zijn uiterst tevreden met het beeld en het geluid van deze tv. Het beeld is echt haarscherp en kleuren gewoon perfect. Wel even van de instelling vanuit de fabriek iets aanpassen naar eigen smaak.
ook het geluid is zeer goed voor een tv met ingebouwde boxen.
Afstandsbediening is wel even wennen (weinig knopjes) t.o.v. de standaard afstandsbedieningen, maar dat zal ook wel wennen.

Pluspunten

• scherp beeld
  • diepe volle kleuren
  • zwart is echt zwart
  • mooi geluid
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• nog niet ontdekt

FJK 13-11-2019

Super mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Ik ben heel tevreden met mijn tv, het heeft een super mooi helder en groot beeld, en er zitten veel extra mogelijkheden op.

Pluspunten

• groot scherm
  • zeer scherp beeld
  • de apps zijn super

Minpunten

• nog niet gevonden

Rene 13-11-2019

Geweldige TV met een prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

De installatie is erg eenvoudig. Tevens de TV zelf gecalibreerd. Er zijn genoeg tutorials op YouTube om dat zelf te doen.

Pjotr 11-11-2019

Zeer fraai beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

TV een week in bezit en uitgetest. Gekocht in combinatie met de Samsung HW-Q80R soundbar. Het beeld is zeer fraai, zoals je mag verwachten. Het geluid overtreft de verwachtingen. Ook heel fijn is de zeer snelle opstarttijd en bediening. Ruim voldoende Apps ingebouwd. Geen klachten, alle superlatieven in de voorgaande reviews kan ik onderschrijven.

Pluspunten

• Zeer fraai beeld
  • Opstarten en zappen verloopt zeer snel

Minpunten

• Geen tot zover

Wil 11-11-2019

Groot scherm, prachtige kleuren, ziet er fraai gestyled uit

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Een mooi product, zijn geld zeker waard. Heeft veel mogelijkheden voor internet gebruik. Een ambient mode om je tv als schilderij te laten fungeren. Een sieraad voor je huiskamer.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • mooie vormgeveving

ruud 10-11-2019

Een goed uitgedacht product

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Perfect beeld en de smarthub is perfect geen kabels in het zicht.

Pluspunten

• Perfectbeeld
  • Smarthub

Someren 09-11-2019

Goed beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

gemakkelijke aansluiting en prachtig beeld vooral de dunne kabel waarmee het scherm op afstand aangesloten kan worden

Minpunten

• verschrikkelijk omslachtig om de
  • promotie aan te vragen

David 08-11-2019

groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

scherp beeld met mooie kleuren.
zou hem zeker aanbevelen, een sieraad in de kamer. fijn dat er een actie korting is/was waardoor wij hem aan konden schaffen.

bert 08-11-2019

SUPER TV

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Beste koop die ik gedaan heb qua beeld en bedienings gemak Het beeld en geluid is uitstekend. Qua scherpte superieur en de handleiding is goed. Raad deze tv echt aan. doet niet onder voor de duurdere merken.

Pluspunten

• kraakhelder beeld
  • mooie vormgeving
  • goede uitleg

Anoniem 08-11-2019

Fantastisch beeld (helaas geen DTS ondersteuning)

Geschreven voor: Samsung QE75Q90RAL

Lang zitten twijfelen tussen OLED en QLED maar uiteindelijk heel erg blij met mijn keuze.
Onderstaand de positieve punten van de TV.
+ Geweldig mooi design (zeker met de no gap wall mount)
+ Beeldkwaliteit zoals je mag verwachten van Qled (65" gekozen vanwege de kijkafstand van meer dan 5 meter)
+ One connect box was voor mij doorslaggevend (mede met de helderheid tov OLED).
+ geluid van de tv ook verbazingwekkend goed. Al gebruik ik alleen de speakers via mijn versterker
+ snelheid van bediening. Opstarten van de apps gaat supersnel! netflix staat er meteen na het indrukken van het knopje op de ab.

Twee punten vallen mij tegen
- Ambient functie, niet zo mooi als de reclames doen vermoeden. Tv valt zeker niet weg tegen de achtergrond. Het tonen van een schilderij met lijst is me nog niet gelukt (weet niet of die functionaliteit alleen is voorbehouden aan The Frame.
- De TV ondersteund het audioformaat DTS niet! en dat vind ik toch echt wel een misser! Ook DIVX wordt niet ondersteund. Dus het kijken van materiaal via de USB wordt hierbij beperkt. Heel erg jammer. Niet onoverkomelijk maar mijn vorige Samsung UE46F8000 van 6 jaar oud deed dit zonder problemen.

Léon 08-11-2019

Qled 65 inch

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Gekocht omdat de scherpte, kleuren en design mij enorm aanspraken en vanwege het beeld waarop nauwelijks weerspiegeling op te zien is. Tevens heb ik met Samsung en prima ervaring.

Pluspunten

• Beeld en kleuren
  • design en het een kabel systeem

Minpunten

• geluid valt iets tegen