Samsung 65Q80R QLED

Diepte
6.19 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 57 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Jeroen 08-12-2019

Scherp beeld, goede kijkhoek, mooi design & prachtig geluid!

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL QLED

De tv aangeschaft in de maat 55" en dat is voor ons groot genoeg. Ik verwacht dat het voor de meeste huiskamers de juiste maat is. Er lang getwijfeld tussen OLED en QLED. Maar omdat OLED toch gevoeliger blijkt te zijn voor inbranden, gekozen voor het QLED scherm.

Daarna getwijfeld tussen de verschillende modellen. De Q60 (instap) biedt weinig voordelen ten opzicht van een goedkoper, normaal full led scherm, zoals de RU8000. Pas vanaf de modelserie Q70 wordt het waarneembaar een verbetering. De kijkhoek wordt beter. Ook omdat het aantal zones voor local dimming toeneemt, wordt het contrast scherper (hoe hoger de serie hoe meer zones).

In beginsel voldoet de Q80, maar omdat de Q85R werkt met de one-box toch voor deze laatste gekozen. Hierdoor hangt de tv nu als een schilderij aan de muur (met een dun glasvezelachtig kabeltje). En zitten de aansluitingen op een apart kastje, in het tv meubel. Op dit kastje wordt alles aangesloten (HDMI 2.10 USB, stroomtoevoer, etc). Als het goed is wordt er met een update eArc mogelijk gemaakt.

De kijkhoek is geweldig, zelfs onder extreme hoek blijkt de kleur goed en kan je het beeld zien. Bij goedkopere modellen gaat de kleur snel vervormen onder een lastige kijkhoek.

Het instellen is erg simpel en zal voor de meeste mensen goed zijn, zoals het uit de doos is ingesteld af fabriek. Er zijn ook een aantal sites te vinden waarbij wat aanpassingen worden geadviseerd (rtings.com o.a.). Dan kan je de tv nog net wat meer afstellen zodat een mooi natuurlijk beeld wordt gegeven.

Wat ons verbaasd is het mooie geluid. De tv kan Dolby atmos doorgeven, dat een heel ruimtelijk karakter geeft. Voor een tv zonder soundbar, zit er veel diepte in met een acceptabele bas. Uiteraard zal een soundbar meer power geven, maar voor de tv ansich, is het geluid bovengemiddeld goed.

Het design is erg mooi. Een dunne zwart metalen geborstelde lijst. De poot voelt stabiel aan en zoals gezegd, als schilderij komt het helemaal tot zijn recht. De ambient mode is dan prachtig, zodat je de tv aan de muur bijvoorbeeld een schilderij kunt laten projecteren. Heel subtiel en sprekend echt.

De bediening gaat met een mooie compacte zilver metalen afstandsbediening. Het menu is vanzelfsprekend en bevat alle smart tv functies die je maar wenst. Een chromecast is overbodig is. Functies zoals Netflix, Amazon Prime Video, YouTube, the BBC iPlayer, Now TV, ITV Hub, All 4, My5, UKTV PlayGoogle Play; het zit er allemaal in.

Na vergelijken met de alle series, is de Q80 en Q85R lijn het meeste waar voor het geld. Waarbij bij de Q85R de one-box komt en daardoor volledig ' onzichtbaar' als schilderij aan de muur kan hangen. WIl je dat niet, kies dan gerust voor de Q80 serie.

Al met al zeer tevreden en hopelijk gaat de tv nog vele jaren mee. En gelet op het aanbod, verwacht ik dat we nog vele jaren mee kunnen met 4K content en zou ik nu nog geen 8k tv aanraden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goede kijkhoek
  • Mooie design
  • Voelt kwalitatief goed
  • The one-box

Jopo67 07-11-2019

alweer topper van Samsung 4K Qled TV

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Wat bij het uitpakken opvalt is het "matte" scherm . Dan de voet van de TV, prachtig.
En dan... het opvallende dunne kabeltje wat de aansluitingen herbergt ! Vanaf de TV , 220 volt tot HDMI via dit dunne kabeltje naar het zwarte kastje wat alle aansluitingen heeft en onopvallend onder de TV kast staat ! Klasse ! En dan het beeld..... FAN TAS TIES! Zwart is zwart,rood is rood .En dan het gebruiksgemak van de afstandsbediening ! Zeer intuïtief ,heerlijk ! EN EN de gordijnen hoeven niet meer dicht om te "verduisteren" !!!

indojef 23-03-2020

Mooi beeld en goed geluid.

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

T.v nog maar 2 maand aan de muur hangen .wat een super beeld en geluid. Ook zonder extra sound box .Was even wennen aan de afstandbediening maar gewoon top. Tevreden klant.

Frederik 22-01-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q80R QLED

Fantastisch beeld en geluid, soundbar niet nodig. Zeer eenvoudige installatie. Wat wil je nog meer ? Niets dus !

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Installatie

Minpunten

• Niets

Huip 25-12-2019

Mooie heldere kleuren

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

Super makkelijke installatie stekkers erin en klaar en geen gezeur met kabels met de one connect box.
Heb als eerste een natuurfilm opgezet "Our World" en echt ik kon niet geloven dat het zo mooi kon zijn,kleuren zijn super, daarna film opgezet en geluid doorgegeven naar mijn AV reciever(Dolby Digital+ met Atmos) gaat super makkelijk alles met 1 klik en met 1 afstandsbediening.

Pluspunten

• Makkelijke installatie gaat vanzelf.
  • Super kleuren
  • Mooi helder
  • Geen Blooming ondekt
  • One Connect Box

Minpunten

• Nog niks ondekt

Gerr 24-12-2019

Prima helder scherm met grote kijkhoek

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Ben sinds ruim een maand in bezit van deze tv en we zijn waanzinnig tevreden met de diepte, scherpte en grote kijkhoek.

HAPR 08-12-2019

Prachtig beeld, geniale tv

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Afgelopen black friday een mooie deal kunnen scoren op deze tv.
Had 'm al langer op het oog vanwege de goede specificaties.
Beeld is echt super en in combinatie met een Q80R sound bar op en top beeld en geluid.
Als er nu nog een tmobile tv go app voor Nederland zou komen zou ie perfect zijn.

Jack van der Lely 24-10-2019

Mooie goede Tv voor een goede prijs

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

TV is een goede aankoop, wij zitten ±5.5m van scherm vandaan. we zijn blij dat we voor de 65 inch hebben gekozen.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • mooie kleuren

Minpunten

• afstandbediening

René 28-09-2019

Adembenemend beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung QE55Q85RAL QLED

Van de week een samsung qe55q85r en soundbar hw n850 gekocht. Na bijna 20 jaar een 32 inch schermpje te hebben gehad was het even wennen aan de grootte van het apparaat maar qua beeld went het erg snel. Fantastische kleuren en details. Zoals al vaak gezegd, de kleuren spatten van het scherm af. Zeker in 4k. Bij een you tube filmpje van NASA leek het wel alsof ik in de Enterprise door het raam zat te kijken naar het universum dat aan mij voorbij trok.
Het installeren ging vlot dankzij de duidelijke aanwijzingen. Het menu van de televisie is ook intuïtief zodat je zonder al te veel leeswerk al snel aan de slag kan (in elk geval met de basisinstellingen).
De soundbar vind ik een echte meerwaarde. Het geluid van de televisie is wat 'dunnetjes' maar met de soundbar wordt het geluid vol en gedetailleerd. Ook de bastonen in de lage regionen worden goed weergegeven zonder echt te overheersen (is in te stellen).
Houdt er wel rekening mee dat de soundbar flink uit de kluiten gewassen is.
Ik moet nog veel ontdekken aan deze combinatie maar de eerste indrukken zijn goed en maken mij alleen maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden die deze combinatie biedt.
Ik hoop er nog vele jaren plezier aan te beleven.

Pluspunten

• uitstekend beeld
  • brede kijkhoek
  • met soundbar uitstekend geluid
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• grootte soundbar
  • verder nog geen echte minpunten kunnen ontdekken

Soran 11-09-2019

Goede product

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

de kwaliteit van deze tv zeer goed en geeft goed beeld. geluid van tv ook prima.
nog andere van pluspunt van deze tv is aansluit box , is handig en simple te gebuiken.

Pluspunten

• groot scherm
  • een kabel naar tv via box aansluiten
  • goed geluid

Minpunten

• tv poot kan staabiler

A.M. 09-09-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Goeie kwaliteit beeld, groot beeld. lijkt op een thuis bioscool. Wel had ik meer geluid verwacht ...

Pluspunten

• Goed beeld
  • Groot

Minpunten

• Geluid had beter gekunt

Willem 17-05-2019

Wat een ding!!

Geschreven voor: Samsung QE75Q85RAL QLED

Een kleine 4 weken terug dit 75" scherm gekocht, eigenlijk dacht ik dat het formaat wel mee zou vallen. Toen hij eenmaal geïnstalleerd stond was hij enorm! Gelukkig krijgen we binnenkort nieuwe meubels, daar past hij beter in. Op de kast waar de tv eerst stond staat hij nu voor het goede iets te hoog.

Het installeren was heel makkelijk, het wijst eigenlijk allemaal vanzelf. Zelfs de wi-fi codes hoefde ik niet in te vullen. Ideaal is de One Connect Box, geen draden wirwar meer achter de tv hangen.

Het beeld is in 1 woord fantastisch! Zelf met zonlicht erop blijft het helder!

De afstandsbediening had ik eerst een hard hoofd in; zo weinig knopjes voor zoveel opties? Maar ook dat werkt zeer intuitief, ik vind de nodige opties vanzelf.

Het beeld van mijn PS4 Pro is adembenemend, ik hou wel van spelletjes, maar met dit beeldformaat Gran Turismo spelen gaat het op VR lijken.

Over de duurzaamheid van dit scherm kan ik nog niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem te kort in bezit. De vorige Samsung tv's die ik heb gehad doen het nog prima in de slaapkamer(s).

Al met al zeer tevreden met deze televisie!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • One Connect box

Roy 28-05-2020

Mooie TV echt waar voor je geld

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

De TV is mooi groot en het beeld is erg scherp zelfs overdag. geluid is beter dan verwacht.
ik vind deze TV echt waar voor je geld.

Erikk 26-05-2020

Super mooie tv

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Deze week gekocht super blij mee.
Beeld kwaliteit is super.
mooie contrast
goed in vel licht staat bij ons aan de zon kant
weinig tot geen reflectie.

wopke 25-05-2020

Uitstekende beelden

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Ik heb de tv een aantal dagen in mijn bezit en vind de beelden prachtig en de installatie ging eenvoudig

R de Lange 24-05-2020

Schitterende Tv

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Gisteren gehaald , en WOW wat een beeld en een mogelijkheden op de schitterende tv
veel eerder moeten doen, one connect box , een draadje , top
installeren met je telefoon en ambient instellen ook easy!

Anoniem 17-05-2020

ALTIJD SAMSUNG FAN

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

ik heb deze tv vandaag gekocht en aangesloten met de bijbehorende beugel van Samsung. ZOALS WIJ GEWEND ZIJN VAN SAMSUNG is deze altijd super easy te installeren en het beeld kwaliteit etc top. Voor ons is Samsung zowiezo altijd het merk waar wij voor gaan ook vanwege de service mocht er eens iets niet in orde zijn.

Brord 16-05-2020

Prachtige QLED Smart TV

Geschreven voor: Samsung 65Q85R QLED

Prachtig beeld met hele heldere kleuren, tevens ook een diep contrast vanwege de full-array dimming. Zeer eenvoudige installatie. Uitgebreide doch eenvoudige functionaliteiten. Super voor films, series maar ook zeker niet te vergeten de haarscherpe games die je er op kan spelen. Meegeleverde afstandsbediening binnen enkele minuten gekoppeld met al je randapparatuur zoals bijvoorbeeld je home cinema set, gameconsole of kabelontvanger! Enorm tevreden met deze Smart TV!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Gemakkelijk te installeren
  • Fijn bedieningsmenu
  • Ingebouwde speakers boven verwachting

Minpunten

• Engelse spraakbesturing

Alexander W 08-05-2020

Fenomenaal beeld

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

Na 25 jaar lang Philips gehad te hebben, en nu de laatste jaren enkel problemen, de overstap gemaakt naar Samsung, en dat had ik veel eerder moeten doen. Wat een beeld, wat een helderheid, snelle interactie van de tv, groot bedieningsgemak. afstandbediening is wat wennen in het begin.

Relexer 29-04-2020

Fantastische kleuren en goede zwarting

Geschreven voor: Samsung 65Q80R QLED

De dynamiek van het beeld is in 1 woord: fantastisch en lijkt heel sterk op de betere OLED panelen. De zwarting en kijkhoek van dit scherm is zeer goed en overtreft verwachting voor een niet-OLED scherm. De reden om voor de QLed van Samsung te kiezen is de veel hogere brightness; Met veel daglicht binnen kan je nog steeds genieten van fantastisch beeld met zeer weinig reflecties! iets wat OLED schermen dus niet doen, daarnaast is de vloeiendheid van de beelden naar mijn smaak veel beter dan mening OLED scherm (veel stutter).

De afstandsbediening is stylish, summier echter mis ik zelf wel een knop voor 'Guide'. De 3 onderste knoppen t.b.v. Netflix e.d. zou ik liever zelf binden aan de door mij meest gebruikte Apps, zoals Youtube.

Het geluid van deze TV is, open, transparant, subtiel en met een goede laagweergave. Ik had dit zeker niet verwacht! Je mist wel eARC, hopelijk komt dit alsnog via een firmware update uit.

De TV laat zich makkelijk ook voor hen met minder kennis eenvoudig installeren en out-of-the-box is alles meer dan prima.