Samsung 65Q90R

Diepte
3,99 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 69 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Johan L 16-06-2019

Geweldige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Deze geweldige QLED tv nu 2 weken in bezit.
kijkafstand ongeveer 3,5 a 4 meter.
Zeer mooie beeldkwaliteit en ook de kijkhoek van deze tv is voortreffelijk.
Een echte aanrader. Om het geheel af te maken is deze TV gekoppeld aan een Samsung soundbar HW-Q80R. Deze combinatie is een genot voor het oog en oor!

Jan 15-12-2019

Groot en scherp beeld, prima vormgeving

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Strak design, een kabel naar het scherm vanaf de tuner (box) i.p.v. allemaal snoeren en kabels. Haarscherp met een mooie diepte en kleurstelling. De processor met de AI upscaling werkt prima. Echt een aanrader dus. Wel goed vergelijken waar je hem aanschaft adar er veel prijsverschil in is bij de diverse winkels.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Haarscherp beeld
  • Strakke vormgeving
  • Tunerbox welke met 1 kabeltje naar de tv gaat
  • 3 HDMI inganen en 1 HDMI ARC ingang

Minpunten

• Geluid (apart aan te schaffen, Q90R soundbar)
  • Verder nog geen kunnen vinden

NicPai 09-05-2019

Mooi beeld met diepgang!

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Bij ontvangst de tv meteen laten aansluiten op ons bestaande SONOS systeem voor de ultieme kijkervaring. Ons enige vergelijkingsmateriaal is een Samsung Smart TV van zeven jaar oud. Wat een wereld van verschil.

Het beeld van de QLED 4K 55Q90R is werkelijk prachtig. Kleuren zijn levendiger en met name bij natuurprogramma's lijk je meer diepte te zien alsof je er tussen in zit. Hier moet ik wel toegeven dat ik voor deze beelden de stand "dynamisch" inschakel en bij gewone programma's terug ga naar "standaard" omdat sommige kleuren anders te fel worden.

De afstandsbediening is compact met minder knoppen. Echter zijn niet alle knoppen voor ons nuttig; er zijn drie sneltoetsen voor Netflix, Prime Video en Rakuten TV. De laatste twee gebruiken wij niet. Helaas kan je geen alternatief hiervoor instellen zoals een andere streamingsdienst.

De ambient mode is een leuke toevoeging, maar je kan hem net zo goed uitzetten als je niet tegen een bepaalde achtergrond wilt aankijken.

Je kan daadwerkelijk vanuit elke hoek mooi tegen het beeld aankijken. De tv reageert lekker snel op opdrachten (in tegenstelling tot onze oude waar je de smart hub continue moet updaten).

Update: na enkele weken in gebruik valt het op dat de helderheid van het beeld zich lijkt aan te passen in de avonduren. Op zich wel prettig dat het beeld niet te fel is, maar hij doet dit tijdens het kijken naar lichte of donkerdere beelden. Dit geldt voor zowel reclames als interactieve tv en wanneer het vaak gebeurt is het best vervelend omdat het je uit je focus haalt.
Ook valt inmiddels op bij het aanzetten van de tv dat hij de menubalk (interactieve tv, netflix, etc) enige tijd vasthoudt om je de keus te geven wat je wilt zien. Een onnodige functie wat mij betreft vanwege de snelknoppen op je afstandsbediening.

Eindconclusie: de tv is een mooie upgrade van wat we hadden en als hij zakt in (winkel)prijs zouden wij hem zo kopen!

Thomas 12-08-2019

Beste NicPai,

Ten aanzien van jouw update na een paar weken. Je kunt bij instellingen uitzetten dat de tv zich aanpast aan omgevingslicht (instellingen van intelligente modus, aanpasbare helderheid). Daarnaast kun je menubalk (Smart Hub) uitzetten (Smart Hub automatisch opstarten “uitzetten”).

Mocht je er qua beeldmodus nog niet helemaal over uit zijn. Zelf gebruik ik de filmmodus, deze geeft mijn inziens de beste beeldweergave qua kleuren.

Zie ook pagina 104 en pagina 56 voor de hiervoor genoemde instellingen https://manuals.coolblue.nl/4b/samsung-un32n5300.pdf pagina

Groet,

Thomas
(Ik heb de tv nu bijna vier maanden in mijn bezit)

Anoniem 30-11-2019

Mooie TV met helder beeld

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Deze tv geeft een groot en helder beeld. ook bij zonlicht vanaf de zijkant is het goed te zien. Bij een OLED moesten wij steeds de zonnewering omlaag doen. Alle kabels weggewerkt is ook netjes. Als minpuntjes komt soms aan de hand van de gesproken tekst op de TV in het programma de spraakherkenningmodule ongevraagd in beeld.
Voor iemand die gewend is aan een afstandsbediening is deze afstandsbediening wel even wennen.

Ed 27-11-2019

Wat een goede aankoop superrrr

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Na lang te hebben rond gesnuffeld op het internet en producten te hebben vergeleken ben ik gevallen voor de QE65Q90R van Samsung het heldere beeld de snelheid (beeldverwerking) geluid helemaal top

Pluspunten

• One visible cabel
  • Beeldscherpte
  • Geluid

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Rob en Joke 28-10-2019

groot en duidelijk beeld heel mooi

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

zeer mooi beeld makkelijk in gebruik en mooi aan de muur ook als hij uit sta
met ambie aan en werkt bij mij heel goed met de andere apparaten

Pluspunten

• goed instelbaar
  • zeer mooi en natuurlijk beeld

HJ Huijerjans 23-07-2019

Prachtig groot scherm,mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung QE75Q90RAL

Meteen verliefd op deze tv toen we hem in de winkel aan de muur zagen hangen.
Prachtig design, helder beeld, mooie kleuren en een handige afstandsbediening.
Werkt boven verwachting.
Prijs, kwaliteit verhouding t.o.v. andere modellen. is prima, meer opties echt waar voor je geld.
Echt een aanrader

Pluspunten

• Prachtig design
  • Helder beeld
  • mooie kleuren

Samsung-fan 10-07-2019

TV QE 55 Q 90 R: Prachtig beeld vanuit elke hoek.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Het is een prachtige TV met een heel mooi beeld vanuit elke hoek, precies zoals de verkoper zij. Ook het standaard geluid is prima, maar met een soundbar of home cinemaset is het natuurlijk nog beter. Het kost een paar centen, maar hij is het echt waard en ik ben blij dat ik deze TV heb gekocht.

Anoniem 14-04-2019

Geweldig mooie uitstraling

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Top model ziet er prachtig uit weergave beeld helemaal top .ik heb ook nog de eerste Q7
Maar samsung heeft bewezen dat ze top bezig zijn met de ontwikkeling van hun product

Fokke 20-01-2020

Prachtige Samsung Qled 65 inch televisie

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Wij hebben deze televisie gekocht omdat we vanaf een redelijke afstand naar de televisie kijken en we dus een groot beeldscherm nodig hebben. Naast een scherp beeld en prachtige kleuren beschikt de televisie over verrassend veel functies. We hebben de telvisie gekoppeld aan een goeie soundbar met Woofer. Naast een mooi beeld dus ook een prima geluid. En we kunnen het scherm zelf instellen met verschillende achtergronden. Zo heb je er een gratis schilderij bij. Een sieraad voor de inrichting!

Pluspunten

• Duidelijk en groot beeld
  • Eén kabeltje is voldoende
  • Schilderijfunctie is leuk
  • Icm Soundbar een prachtig geluid
  • Bediening leert zicht vanzelf

QOLAED 20-01-2020

PRIMA

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

HET BEELD IS PRACHTIG SERVICE IS PRIMA VEEL KIJKPLEZIER AL MOOI HELDER BEELD GOEDE UITLEG RAAD HET IDEREEN AAN

wil 17-01-2020

mooi scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

voor de prijs een mooie tv strak beeld goed gluid ik heb geen spijt dat ik deze tv heb gekocht echt een aanrader

Arnold 16-01-2020

Goede zwartwaarden, mooi in te stellen

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Erg getwijfeld tussen een Oled of een Qled toestel. Met name de zwart waarden vonden wij belangrijk en daar staat Oled om bekend. Het klopt ook, maar bij deze toestellen kan je niet live pauzeren i.v.m. kans op inbranden. Live pauzeren is een voorwaarde, omdat wij dit ook regelmatig bij de vorige Samsung hebben gebruikt. Hierdoor kwamen we toch weer op een Samsung toestel uit. M.n. de 90 serie heeft een hele grote kijkhoek waarmee de zwartwaarden ook erg goed zijn. Ook een groot voordeel is de reflectie. Deze is bij een Qled toestel beduidend minder dan bij een Oled toestel. De nieuwe afstandsbediening is heel erg wennen, werkt allemaal een beetje anders dan we gewend waren. Je hebt geen cijferblok meer. Toestel beschikt over 2 tuners. Helaas is opnemen en kijken naar een andere gecodeerde zender niet mogelijk. Schijnt allen mogelijk te zijn met een nog niet leverbare 1.4 ci module.

Pluspunten

• Zwartwaarden
  • Kijkhoek
  • Live pauzeren
  • Losse aansluitmodule ivm bekabeling

Minpunten

• Opnemen en kijken alleen bij dezelfde zender

Thierry 12-01-2020

onwijs mooi beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

zeer scherp beeld en kleur kwaliteit - was best uit de test.
mooi vormgeving en geluid.
zeer tevreden

Stanneman 11-01-2020

Mooie kleuren, fijn die lichtfilters

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Mijn oude Samsung van het jaar 2008 type LE40A786R2FXXC, de eerste LED, doet het nog steeds heel goed, dus daarom wederom Samsung kwaliteit gekocht!

FerI 10-01-2020

Mooi en makkelijk te installeren

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Prachtige, dunne tv. Met de no gap wall-mount hangt hij heel mooi. Netflix en de KPN-app werkt prima.

Awvermeij 09-01-2020

Wat een beeld geweldig

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Net aangesloten ging erg makkelijk tv leid je er makkelijk doorheen, gelijk tv kijken YouTube Appletv geweldig

hans Wemmers 08-01-2020

zelfs bestand tegen regen

Geschreven voor: Samsung 55Q90R

Onze oude Samsung (Type 9000)tv was al 9 jaar en zou als het aan ons had gelegen nog wel een paar jaartjes aan de muur hebben gehangen. Deze tv gaf nog beter beeld dan andere nieuwe tv. Maar helaas bij ons ingebroken. Om het kort te houden ze hebben de tv buiten in de tuin neer gegooid omdat ze waarschijnlijk gestoord zijn.
We hebben de tv 2 dagen later gevonden het had geregend die dag(en) TV binnen neer gezet de volgende dag zegt mijn schoonzoon misschien doet ie het nog. Stekker er in en tot onze verbazing hij doet het. Hij was te erg beschadigd om in de woonkamer te laten hangen nu staat hij op de slaapkamer. Door deze punten 9 jaar geen problemen met de Samsung tv gehad en zelfs 2 dagen regen doorstaan hebben we besloten weer een Samsung. Ook wil ik even vermelden dat Platte tv goede service verleed door middel van een eigen chatte.

Pluspunten

• snelle instalatie
  • weinig tot geen weerspiegeling

Anoniem 07-01-2020

Kleuren- en geluidswonder

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Sinds begin 2020 eigenaar van een q90r tv. Geen spijt van want geweldig(e) beeldscherm/kleuren, prima geluid. Ook de (bijna) onzichtbare ophanging aan de muur, ook dankzij de ambiënt mode geeft een fijne meerwaarde.

Chucky88 06-01-2020

Super mooi beeld!!

Geschreven voor: Samsung 65Q90R

Ik heb de tv een kleine week in de app kamer staan. De tv is een stuk groter dan me vorige, heb nu de 55r90 model. Het geeft een super mooi beeld! De kleuren en zelfs zwart doet niet onder tegenover een o-led vind ik(heeft me broer). De bediening is er makkelijk en herkend razend snel alle extra aangesloten apparatuur zoals een spelcomputer. Ik raad deze tv iedereen aan. Heb altijd Samsung en dit valt me zoals altijd weer niet tegen, super blij met me aankoop!!!