Samsung 55Q90R 2019 QLED

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 227 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Jan 15-12-2019

Groot en scherp beeld, prima vormgeving

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Strak design, een kabel naar het scherm vanaf de tuner (box) i.p.v. allemaal snoeren en kabels. Haarscherp met een mooie diepte en kleurstelling. De processor met de AI upscaling werkt prima. Echt een aanrader dus. Wel goed vergelijken waar je hem aanschaft adar er veel prijsverschil in is bij de diverse winkels.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Haarscherp beeld
  • Strakke vormgeving
  • Tunerbox welke met 1 kabeltje naar de tv gaat
  • 3 HDMI inganen en 1 HDMI ARC ingang

Minpunten

• Geluid (apart aan te schaffen, Q90R soundbar)
  • Verder nog geen kunnen vinden

Samsung-fan 10-07-2019

TV QE 55 Q 90 R: Prachtig beeld vanuit elke hoek.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Het is een prachtige TV met een heel mooi beeld vanuit elke hoek, precies zoals de verkoper zij. Ook het standaard geluid is prima, maar met een soundbar of home cinemaset is het natuurlijk nog beter. Het kost een paar centen, maar hij is het echt waard en ik ben blij dat ik deze TV heb gekocht.

NicPai 09-05-2019

Mooi beeld met diepgang!

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Bij ontvangst de tv meteen laten aansluiten op ons bestaande SONOS systeem voor de ultieme kijkervaring. Ons enige vergelijkingsmateriaal is een Samsung Smart TV van zeven jaar oud. Wat een wereld van verschil.

Het beeld van de QLED 4K 55Q90R is werkelijk prachtig. Kleuren zijn levendiger en met name bij natuurprogramma's lijk je meer diepte te zien alsof je er tussen in zit. Hier moet ik wel toegeven dat ik voor deze beelden de stand "dynamisch" inschakel en bij gewone programma's terug ga naar "standaard" omdat sommige kleuren anders te fel worden.

De afstandsbediening is compact met minder knoppen. Echter zijn niet alle knoppen voor ons nuttig; er zijn drie sneltoetsen voor Netflix, Prime Video en Rakuten TV. De laatste twee gebruiken wij niet. Helaas kan je geen alternatief hiervoor instellen zoals een andere streamingsdienst.

De ambient mode is een leuke toevoeging, maar je kan hem net zo goed uitzetten als je niet tegen een bepaalde achtergrond wilt aankijken.

Je kan daadwerkelijk vanuit elke hoek mooi tegen het beeld aankijken. De tv reageert lekker snel op opdrachten (in tegenstelling tot onze oude waar je de smart hub continue moet updaten).

Update: na enkele weken in gebruik valt het op dat de helderheid van het beeld zich lijkt aan te passen in de avonduren. Op zich wel prettig dat het beeld niet te fel is, maar hij doet dit tijdens het kijken naar lichte of donkerdere beelden. Dit geldt voor zowel reclames als interactieve tv en wanneer het vaak gebeurt is het best vervelend omdat het je uit je focus haalt.
Ook valt inmiddels op bij het aanzetten van de tv dat hij de menubalk (interactieve tv, netflix, etc) enige tijd vasthoudt om je de keus te geven wat je wilt zien. Een onnodige functie wat mij betreft vanwege de snelknoppen op je afstandsbediening.

Eindconclusie: de tv is een mooie upgrade van wat we hadden en als hij zakt in (winkel)prijs zouden wij hem zo kopen!

Thomas 12-08-2019

Beste NicPai,

Ten aanzien van jouw update na een paar weken. Je kunt bij instellingen uitzetten dat de tv zich aanpast aan omgevingslicht (instellingen van intelligente modus, aanpasbare helderheid). Daarnaast kun je menubalk (Smart Hub) uitzetten (Smart Hub automatisch opstarten “uitzetten”).

Mocht je er qua beeldmodus nog niet helemaal over uit zijn. Zelf gebruik ik de filmmodus, deze geeft mijn inziens de beste beeldweergave qua kleuren.

Zie ook pagina 104 en pagina 56 voor de hiervoor genoemde instellingen https://manuals.coolblue.nl/4b/samsung-un32n5300.pdf pagina

Groet,

Thomas
(Ik heb de tv nu bijna vier maanden in mijn bezit)

Holly.T 12-05-2020

Prachtig Beeld

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Wauw, wat een beeld. Lang over na gedacht om een Oled aan te schaffen, maar na veel huiswerk deze Qled gekozen. Heerlijk rustig beeld, mooie kleuren zowel 4K als blu ray films. Ook de oudere James Bond zoals DR.No geweldig strak UDH Beeld. Ik heb hem nu een kleine week en moet nog ermee stoeien. Tot nu toe geen spijt. Hij reageert enorm snel zowel met Netflix, Disney+ , You Tube enz... Het enige min puntje is het diepe zwart zoals bij de Oled, maar het stoort mij niet. Je kunt hem ook nog instellen na jou smaak. De Standaard-instelling voor veel mensen, kan wel een helder en fris gevoel geven. Het kleurbereik is in de stand ‘Film’ het beste. Alhoewel het vrij donker oogt, zijn de kleuren perfect. Gordijnen dicht dus! Bij ‘Natural’ heb je een realistischere kleur- en zwartweergave, maar is het beeld minder helder dan bij ‘Standaard’. Deze instelling vermindert wel oogvermoeidheid zodat je een zeer comfortabele kijkervaring hebt. Maar je kunt bij dag/zonlicht goed erna kijken dan tegenover een Oled.

Wil je nog een stapje verder? Bij de expert-instellingen speel je zelf met de instellingen om er zo achter te komen wat jij het fijnst vindt. Je vindt deze bij ‘Instellingen’ — ‘Beeld’ — ‘Expertinstellingen’. xxxx raadt je aan om de achtergrondverlichting, de scherpte en de Auto Motion Plus-instelling aan te passen. Zo kun je de achtergrondverlichting volgens hem het beste op 35 zetten of op 30 als je dat net te licht vindt. ’s Avonds of in het donker doe je er goed aan om deze op 28 te zetten. De scherpte zet xxxx op 4, maar speel hier vooral zelf mee om te kijken wat jij mooi vindt. Met Auto Motion Plus worden snel bewegende beelden goed weergegeven. Bijvoorbeeld bij een sportuitzending of in een scène waarin de camera mee loopt met iemand. Door hem van ‘Aangepast’ op ‘Auto’ te zetten zul je merken dat je beelden iets vloeiender in elkaar over lopen.

Pluspunten

• Kleuren
  • 4K beeld
  • Gebruiks gemaak van apps
  • Upscalling 4K

Minpunten

• SD beeld is niet HQ
  • Geen Dolby Vision
  • Afstand bediening beperkt.

Arnold 16-01-2020

Goede zwartwaarden, mooi in te stellen

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Erg getwijfeld tussen een Oled of een Qled toestel. Met name de zwart waarden vonden wij belangrijk en daar staat Oled om bekend. Het klopt ook, maar bij deze toestellen kan je niet live pauzeren i.v.m. kans op inbranden. Live pauzeren is een voorwaarde, omdat wij dit ook regelmatig bij de vorige Samsung hebben gebruikt. Hierdoor kwamen we toch weer op een Samsung toestel uit. M.n. de 90 serie heeft een hele grote kijkhoek waarmee de zwartwaarden ook erg goed zijn. Ook een groot voordeel is de reflectie. Deze is bij een Qled toestel beduidend minder dan bij een Oled toestel. De nieuwe afstandsbediening is heel erg wennen, werkt allemaal een beetje anders dan we gewend waren. Je hebt geen cijferblok meer. Toestel beschikt over 2 tuners. Helaas is opnemen en kijken naar een andere gecodeerde zender niet mogelijk. Schijnt allen mogelijk te zijn met een nog niet leverbare 1.4 ci module.

Pluspunten

• Zwartwaarden
  • Kijkhoek
  • Live pauzeren
  • Losse aansluitmodule ivm bekabeling

Minpunten

• Opnemen en kijken alleen bij dezelfde zender

Miranda1970 26-09-2021

Prachtig design en beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Lang getwijfeld om deze aan te schaffen maar nog geen seconde spijt gehad. Prachtig beeld en design en goede geluidskwaliteit!!

Anoniem 15-05-2021

Mooi beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Heeft heel mooi strak beeld, weinig tot geen rand. En ik vind het mooi dat alle aansluitingen naar de aansluitkast gaan en niet naar de tv. Jammer is dat mijn entone (kabel) van caiway niet op de afstandbediening van Samsung kan.

Jan M 07-04-2021

Pracht product.

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Vanaf het eerste moment hebben we enorm veel plezier met deze tv, makkelijk in bedienen maar zeker ook prachtige kleuren. Het is onze 3e Samsung maar iedere keer een stap beter. Ook onze smartphones kunnen we makkelijk koppelen met de tv. Echt een aanrader.

lambert 24-01-2021

mooie, haarscherpe beelden

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Het beeld is perfect, en nauwkeurig in te stellen. Geen snoeren in zicht. Strak design. Als de tv uitstaat weerspiegelen lampen wel in het scherm, op een vlekkerige manier. Dat is niet fraai....
Maar over de kwaliteit en de functies absoluut tevreden

Anoniem 09-01-2021

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Mooie tv, alleen jammer dat er maar 1 tuner in zit.dus met een externe harde schijf kan je, als je tv zit te kijken,geen andere zender opnemen.voor de rest een super tv.

JackMarkt 01-09-2020

meest waardeloze Tv ooit

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Slechtste tv ooit. In mei 2020 gekocht en werkt al vanaf het begin niet naar behoren. De wifi verbinding van de tv valt steeds uit waardoor de afstandsbediening niet meer werkt en programma's die via internet werken (zoals o.a. Netflix) het niet meer doen.

ToonJan01 22-08-2020

Ultieme beleving

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Wij waren al erg tevreden met onze vorige tv van samsung, maar deze gaat boven alle verwachtingen.
Alles is super

Kristy 03-08-2020

Fijne tv

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Enkele maanden in bezit van deze tv en inmiddels goed gewend aan het grotere formaat.
Tv heeft een strak design en prachtig beeld.
In het begin was in ontevreden over het geluid, het klonk dof. Inmiddels hier aan gewend zonder gebruik van soundbar.
Helaas heeft de tv conflict met de provider waarbij we tv kijken wat niet kan worden opgelost, hierdoor moet ik de provider box altijd aan laten staan wanneer ik via apps films stream. Normaliter heb je de box dan niet nodig gezien het een smart TV is maar de provider box loopt anders vast. Dit is een vreemd probleem, naar verwachting is dat de tv te nieuw is voor goede samenwerking met die box.
Dit probleem is dus individueel.
Wat betreft de tv zelf zijn we zeer tevreden, enige minpunt wat we ervaren is dat sommige apps soms vastlopen, ik moet dan via instellingen de cache van de app verwijderen, daarna functioneert weer alles naar behoren.

Al met al een super tv die ik zal aanraden.

• Prachtig beeld

Minpunten

• Apps lopen soms vast
  • Conflict met media box van provider

Marie1966 21-07-2020

Prachtig beeld!

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Bijzonder blij met deze aanschaf. Je moet je even verdiepen in de mogelijkheden, maar dan heb je ook wat. De kleuren en scherpte van het beeld overtreffen de verwachting, zijn echt waanzinnig mooi. Kleine verbeterpuntjes: ondertiteling functie werkt maar uitzetten is een ramp. Er is geen uitzet knop en je zoekt je gek naar hoe het uit moet. Zie ook trouble shoot community Samsung. Het geluid is standaard en niet bijzonder. Al met al zouden wij deze tv beslist aanraden! Overigens levert Samsung hele goede support! Diverse keren met vragen aangeklopt en zeer goed geholpen (ook niet onbelangrijk)

Wim 1 20-07-2020

Perfecte tv niks op aan te meken

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Verbeterde versie van de Q-led die ik in 2018 heb aangeschaft. Veel bredere kijkhoek, waardoor het beeld ook van de zijkant gezien heel erg scherp, helder en mooi van kleur is. Prachtige vormgeving met een hele dunne "kast" waardoor de televisie plaat op de muur te hangen is en dan niet meer dan een paar centimeter (!) diepte heeft (scherm tot muur). Alle apparatuur is aan te sluiten op de apart te plaatsen box, die met 1 (!) hele dunne glasvezelkabel op de televisie aangesloten is. Dus geen kabels in het zicht of lelijke kabelgoten, nee, helemaal niets te zien!
Waanzinnige kleine Alu/RVS afstandsbediening met heel weinig knoppen, maar waarmee echt alles te bedienen is. En een sneltoets voor Netflix! :). De eerste TV met ingebouwde Apple TV ! Ongelooflijk scherp beeld, zwart is echt zwart, speciale game mode (geen lagging!), ambient mode voor als de TV niet aan staat (kan zelfs in de kleur van de muur, dus dan bijna onzichtbaar aan de muur!), geweldig geluid door meerdere speakers, volop Apps, echt helemaal TOP!

Anoniem 12-07-2020

geweldig beeld kwaliteit

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Wat een mooi beeld! Zeker de nieuw gemaakte films en series komen prachtig uit. Mooi design, zo dun en met minimale rand om het scherm. We zijn erg tevreden. De functionaliteiten zijn super, prettige afstandbediening, maar ook mogelijk om met de afstandbediening van de media box (Ziggo) te bedienen.

jose38 01-07-2020

De beste merk

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Ideale beeld grootte, erg scherp beeld, mooie kleuren en heel makkelijke in te stellen. Films in 4k en 8k komen geheel tot z'n recht, TV kijken op z'n mooist

Feut 24-06-2020

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Een tv met fantastisch beeld. Gekocht omdat ik een lichte woonkamer heb en veel last had van reflectie bij mijn oude tv. Om te kunnen kijken moest ik echt de gordijnen dichtdoen, maar dat is nu voorbij. Totaal geen last meer van.

Voor goed geluid heb je een soundbar nodig

Pluspunten

• Goed beeld
  • Kijkhoek
  • Afstandbediening
  • Aparte box voor aansluitingen
  • Reflectie

Minpunten

• Soundbar nodig

Yvonne van de Geijn 08-06-2020

Mooi helder beeld, prachtig design, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Onze oude Samsung ging plotseling kapot, wat ook wel mag na bijna 10 jaar. Wilde weer een nieuwe Samsung tv. Deze is qua design prachtig, mooi helder beeld (helemaal bij animatie films) bijna bioscoopervaring, heel mooi geluid uit de boxen en ook vriendelijk in prijs. Ik gebruik al jaren producten van Samsung en zal er ook nooit vanaf stappen.

Jameson 05-06-2020

Bijzonder mooie Qled 4k 55 inch

Geschreven voor: Samsung 55Q90R 2019 QLED

Bijzonder mooie Qled 4k 55 inch, model QE55Q90R met een geweldig beeld en geluidskwaliteit.De beeldkwaliteit past zich ook automatisch aan de kamer omgeving.
Ook het instellen van de tv gaat zeer eenvoudig en doet nagenoeg alles automatisch.