Samsung UE55NU7091

Diepte
5,92 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Anoniem 02-01-2019

Laten we eerlijk blijven.

Geschreven voor: Samsung UE55NU7091

Het beeld is goed, het omschakelen van TV naar internet duurt even. Bij het aansluiten van een USB stick of externe HD moet je er rekening mee houden dat je bij veel films de films in mappen doet van +/- 5 GB anders heeft de TV te lang werk, of loopt vast met de kans dat, net als bij mij, je al bij de eerste keer al je films verloren gaan. Eerst moet gaan formatteren voor dat de desk of laptop deze weer erkend. Kijk dus uit. Bij dit toestel wordt gebruik gemaakt van de browser van Google van 2004, een verouderde versie, dit updaten kan niet. Deze zou je toch moeten kunnen updaten. Ook voor de veiligheid. En verder, de TV doet gewoon zijn werk. Blinkt nergens in uit. Maar voor de prijs kwaliteitsverhouding is dit een goed toestel.

JoostB 16-10-2018

prijs kwaliteit koning

Geschreven voor: Samsung UE55NU7091

Voor de meeste woonkamers vind ik een 55" en 65" TV die tegenwoordig "normaal" zijn niet geschikt; dit 50" scherm is nog steeds geen kleintje en geeft een heerlijk meeslepende thuisbioscoopervaring.
installatie is kinderlijk eenvoudig, maar gezien afmetingen moet je hem even met z'n tweeën op z'n plek zetten. Er zijn meer dan genoeg aansluitingen voor de meeste huishoudens :)

De eerste keer aanzetten geeft leuke 4k demoplaatjes die lekker fel gekleurd zijn - je krijgt meteen zin om TV te kijken in de hoop dat alles er zo lekker uit ziet.
Het Installatiemenu is duidelijk en eenvoudig, even wat stapjes door zodat je op de wifi komt. Dan kan je nieuwe TV een aantal apps downloaden; er is verrassend veel keuze uit verrassend nuttige apps.
Natuurlijk zijn er the usual suspects zoals netflix, amazon prime, npo start, rtl gemist, maar ik vond steam link een prettige verrassing, die ik nog niet eerder in een TV had gezien. even een gamecontroller in de TV prikken, en je PC in de andere kamer speelt een spelltje, maar jij zit lekker op de bank voor een fantastisch scherm.

De beeldinstellingen zijn niet superuitgebreid, maar ruim voldoende om een thuisgebruiker de kans te geven het beeld wat aan te passen aan zijn/haar woonkamer, zonder dat je begraven wordt in menu na menu met vinkjes en opties.
Bladeren door de apps werkt makkelijk en de smart functies zijn subtiel beschikbaar maar niet irritant aanwezig.

Helaas is Nederland nog niet zo ver dat er in 4k veel te beleven valt, maar net als de overstap naar FullHD, verwacht ik dat 4k ook langzaam maar zeker zal doorsijpelen. Het duurste Netflix abbonnement is op moment van schrijven de beste bron voor 4k beeldmateriaal - of je moet een flinke PC hebben waarmee je in zo'n hoge resolutie kunt gamen. En dat laatste is echt een feest!

Enige nadelen die ik heb ondervonden zijn de afstandsbediening met waanzinnig veel knoppen waar je er maar 5 van gebruikt, en het feit dat de TV lage steunen heeft waardoor je center speaker voor de ondertiteling valt. Dit kun je op de foto terugzien. Aangezien het toch fraaier is om zo'n scherm aan de muur te hangen is dat laatste m.i. geen groot probleem.

M.de.Munnik. 18-10-2018

Groot scherm.

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Deze telvisie hebben we gekocht voor mijn moeder ,omdat zij nog een analoge televisie had,en omdat zij heel slechtziend is.
Het is een super mooi beeld en zeer helder met mooie kleuren,en de grootte van de televisie is perfect.

Liesje258 24-02-2019

Goede kwaliteit beeld!

Geschreven voor: Samsung UE55NU7091

Ik heb deze televisie voor 1 maand en ben nog steeds blij met mijn aankoop. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding voor een TV van 55inch. Voor het eerst maak ik gebruik van een Smart TV. De TV laadt snel wanneer ik Netflix of Youtube gebruik.

Klaas 18-10-2018

Groot scherm veel voor weinig

Geschreven voor: Samsung 65NU7090

Mooie tv met veel mogelijkheden 4K HDR en smart uiteraard als je een grote tv voor een kleine prijs wil is dit echt een must have

Pluspunten

• 65inch 4K tv
  • WiFi werkt prima
  • Makkelijke bediening

increddibelly 16-10-2018

prijs kwaliteit

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

voor zo weinig geld zoveel TV? Ik was sceptisch maar gelukkig bewijst deze TV dat je met enig zoeken nog steeds Veel-Voor-Weinig kunt krijgen. Het apparaat is elegant, de installatie is zeer makkelijk, vriendelijk en duidelijk. De kleuren zijn super en ook nog goed in te regelen en tenslotte is het geluid verfrissend goed.

Wat me het meeste tegenviel was de afstandsbedieining; het is een handig klein dingetje, maar er zitten een miljoen knoppen op gepropt. Je gebruikt er misschien 10 van, de rest had van mij wel in een menu verstopt mogen worden want nu loop je alleen maar risico dat je iets aan/uit zet wat je uit/aan had willen laten.
De voeten van de TV zijn elegant en stevig, maar wel wat aan de lage kant; als je een home cinema set of desnoods een soundbar hebt, dan ligt die voor je ondertiteling. Dat is wel jammer.

De smart software is prettig en subtiel aanwezig in tegenstelling tot sommige andere merken. Grote verrassing was de mogelijkheid om via Steam Link te spelen, je prikt een USB game controller in de TV en gaan! werkt prachtig.

Pluspunten

• prachtig beeld.
  • prijs
  • geluid is verrassend goed.
  • mooie afmeting voor meeste woonkamers
  • steam link

Minpunten

• de afstandsbediening heeft 50 knoppen teveel
  • TV staat laag; center speaker voor ondertiteling.

Wouter Dorgelo 29-09-2018

Goede TV voor een zacht prijsje met verbluffend goed geluid

Geschreven voor: Samsung UE55NU7020

Aangezien ik niet de hele dag voor de TV zit maar wel op zijn tijd wil genieten van een avondje Netflix of Videoland is de SAMSUNG UE55NU7020 voor mij de ideale TV. De TV is niet alleen betaalbaar, zijn prestaties zorgen voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.

De TV wordt geleverd in een stevige doos en is eenvoudig te installeren. Het menu / de interface is erg fijn omdat je die naar eigen smaak en voorkeur kan indelen. Dit in tegenstelling tot TV's van andere merken. Het ontwerp is mooi strak en heeft een dunne rand.

In gebruik viel mij als eerste de kwaliteit van het geluid op. Zelfs de lage tonen zijn voor deze TV geen enkel probleem. Daardoor is het met deze TV prima om TV te kijken zonder soundbar.

Qua beeld is het ook ene prima TV. De kleuren zijn helder, het beeld is scherp en de zwart-waarden worden goed weergegeven. Een aanrader voor iedereen die een TV zoekt onder de € 800,-

Pluspunten

• Geluid
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Afstandsbediening

Ronald 17-08-2018

Fantastische Ultra HD TV

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Samsung is een ooi vormgegeven toestel.
Beeldkwaliteit Ultra HD is perfect, geluid is goed en bedieningsgemak is groot.
Snel te koppelen met WiFi en Ziggo Mediaplayer.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruikersgemak
  • Geluid
  • Vormgeving

Bennie 08-09-2019

Prijs-kwalitiet verhoudning is meer dan goed.

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Ik heb deze TV gekocht puur omdat we een verouderd toestel hadden.
Als men kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding dan is dit een perfect toestel met een zeer helder beeld.
Ja ik durf dit toestel wel aan te raden.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Rdelijke prijs

Minpunten

• een klein beetje "dof" geluid

Co 09-08-2019

Fantastische makkelijke 65 inch tv

Geschreven voor: Samsung UE65NU7020W

Ik heb deze tv gekocht naar aanleiding van een review bij kamers express.
Zeer eenvoudig te bedienen en prachtig beeld

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid is zeer goef
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Nog niets ontdekt

Vic met een tic 20-06-2019

Goedkoop met vraagtekens

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Ik ben helaas niet zo enthousiast over deze tv en heb spijt dat ik hem gekocht heb, maar eerlijk is eerlijk: ik stel hoge eisen. Het beeld is ronduit lekker gewoon, zo goed dat je nu beter ziet wat nep is in een film en wat niet. MAAR........

1. Sommige 4K films kan die gewoon simpelweg niet verwerken, vreemd want het is een ''4K'' tv, misschien omdat er geen USB 3 op zit? Zou wel moeten met grote bestanden.

2. Veel te weinig audio output opties, geen jack, alleen optical en die werkt met geen enkele opstelling die ik tot nu toe geprobeerd heb. De audio opties op deze tv zijn verschrikkelijk, kom op zeg de jaren 80 zijn voorbij.

3. Meer dan de helft van je scherm word gevuld met menu en blijft lang staan, mega irritant gewoon.
Deze tv kost MAAR 400€, hij voldoet aan de eisen maar daar houdt het ook echt mee op.

Juriaan 09-02-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65NU7090

In eerste instantie gekeken voor de q led versie, maar partner krijgt door het fellere scherm last van hoofdpijn. De gewone led is beduidend minder fel, maar doet zeker niet onder. Mooie kleur weergave en haarscherp wanneer je 4k video's afspeelt. Handig ook te bedienen met je smartphone. Voor een 65 inch gekozen ivm de kijkafstand(5m) en voorlopig is de grootte meer dan voldoende. Las veel goede reviews en in combinatie met de voordelige prijs een goede verhouding.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Bediening via smartphone
  • Grootte geschikt voor 5m kijkafstand

Minpunten

• Enkel 2 HDMI poorten
  • 60Hz beeldverversing is soms wel zichtbaar

Mark Petrov 07-02-2019

Fantastisch!

Geschreven voor: Samsung 65NU7090

We hadden een 55 inch die het eigenlijk nog prima deed van Samsung, maar wilden toch een stapje groter nog. Gisteren werd de tv bezorgd door BCC en op het moment dat ie aanging, kwam direct dat "Wow" effect! Duidelijke/makkelijke installatie, kleine maar snelle afstandsbediening en perfect beeld! Ook het geluid wat de TV zelf geeft, klinkt in de woonkamer zeer vol en mooi! Uiteraard hebben we hem voor het volledige effect qua films aangesloten op een receiver. Deze tv gaat heel veel plezier met Netflix/Videoland/Myprime opleveren! En ik kan niet wachten om de Ps4 aan te zetten! Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Beeld
  • Uitgebreide Instellingen TV
  • Aankoopprijs
  • Aansluiten van de TV
  • Geluid van de TV

Minpunten

• Aantal HDMI. 2 stuks maar....

Samsung UE55NU7091 25-01-2019

Samsung UE55NU7091

Geschreven voor: Samsung UE55NU7091

samsung altijd top goed te bedienen en veel TV voor je geld en ze maken waar dat wat bij een ander meestal extra geld kost

Pluspunten

• veel TV voor je geld
  • en geen onzin doet wat het belooft

sas 16-01-2019

Mooi scherm

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Mooie smart tv met goed werkende apis behalve RTLX deze start niet op/doet het niet erg irritant. Een niet te grote tv helder en scherp beeld.

Pluspunten

• helder beeld

Minpunten

• rtlx doet het niet
  • geluid is erg zacht

J.W. 12-10-2018

Fraai design en prima beeld

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Ik heb deze TV nu een maand in huis en ben verknocht aan de beeldkwaliteit. De standaard Samsung beeldinstellingen zijn volgens mij wat over de top, maar zijn makkelijk naar eigen smaak in te stellen.
De installatie loopt als een trein, je kunt de TV aan je samsung account koppelen, hoewel ik nog niet gemerkt heb wat dit oplevert.
De online gebruiksaanwijzing is matig, het is een generieke manual voor samsung TV's en je moet zelf maar uitzoeken welke functies op jouw toestel zitten. Dat moet beter kunnen.
Het design is mooi strak, ook de achterkant is fraai afgewerkt. De rand is erg klein zodat het toestel niet log in de huiskamer staat.
Ik ben een audio freak en vind het geluid van TV's eigenlijk altijd ondermaats. Dit geldt ook voor dit toestel, maar met een surround systeem levert de prima beeldkwaliteit van dit toestel een erg goede kijkervaring.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, kleuren en contrast
  • Strak en elegant design

Minpunten

• Geluid is matig
  • Online handleiding

JW26 12-10-2018

Prima prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung UE55NU7091

Ik heb deze TV in huis gehaald omdat ik de 4K kwaliteit wel weer een stap vooruit vind, al het is het een subtiele verbetering ten op zichte van HD.
De installatie gaat erg makkelijk, het downloaden van de samsung app op je telefoon is niet echt nodig.
De gebruiksaanwijzing is alleen online te lezen en is niet toegespitst op de functies van dit model. Er staan diverse functies beschreven die niet door dit apparaat ondersteund worden zoals spraak besturing. Het is aan de gebruiker om uit te zoeken welke functies relevant zijn voor zijn toestel.
Het design van de TV zelf is fraai, mooi smal en met een erg klein randje. Toen de designer aan de pootjes begon had hij er blijkbaar geen zin meer in, die zien er niet uit.
Het geluid van de TV zelf is wat je verwacht van zo'n platte kast. Een soundbar of een surround systeem zijn eigenlijk noodzakelijk voor een goede geluidskwaliteit.
Al met al een prima TV voor niet al te veel geld.

NickG 11-10-2018

Bijzonder scherp

Geschreven voor: Samsung UE55NU7020

Ik heb dit product een aantal maanden in mijn bezit gehad en heb er enorm van genoten. Wij kwamen van een 42” TV en gingen hiermee naar een 55” TV. In het begin was dit wennen maar het beviel erg goed. Het beeld is haar scherp en de dunne rand van de TV geeft een erg gaaf effect.

Naast dat het beeld haar scherp is geeft het de kleuren goed weer. De zwart/wit weergave is nagenoeg perfect. Wat ons het meest verraste aan deze TV was de gebruiksvriendelijkheid. Het menu voelt natuurlijk aan en klikt makkelijk weg. De TV slaat de meest bekeken zenders centraal weer en schakelt tevens snel naar bijvoorbeeld applicaties. Doordat de smart functionaliteit naadloos verwerkt zit in het menu is ook deze snel te vinden.

Ik geeft deze TV een 8/10 en beveel het dan ook zeker aan.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie kleurweergave
  • Dunne rand

Minpunten

• Dubbele poten om neer te zetten

Sami1 11-10-2018

Groot scherm, mooie interface en gebruikersvriendelijk

Geschreven voor: Samsung UE55NU7020

We hebben de tv nu uitvoerig kunnen testen tijdens het gamen. En wow wij zijn tevreden met de resultaten op 4K gamen met onze ps4 pro. Alles wordt en fris weergegeven, super realistisch en het geluid dat uit de speakers komen zijn wij ook super tevreden mee.

De tv kan het super bijhouden en heeft alle beelden tijdens het gamen kunnen waarborgen. Voor de prijs en kwaliteit zijn wij als gezin uiterst tevreden.

Pluspunten

• Mooi beeld.
  • Interface gebruikersvriendelijk.

Minpunten

• afstandsbediening

BrouwerS 07-10-2018

Absoluut waar voor je geld!

Geschreven voor: Samsung UE55NU7091

Heb je iets minder te besteden en wil je toch een mooi groot scherm in je woonkamer? Dan is deze Samsung 4K TV perfect! Ik heb de 50” versie van deze TV nu enkele weken in huis en ben er erg tevreden mee. Bij het opstarten krijg je gelijk de mogelijkheid om de TV in te stellen en met WI-FI te verbinden. Binnen enkele minuten kun je al TV kijken.

Deze TV maakt gebruik van Samsungs eigen besturingssysteem Tizen. Over het algemeen werkt dit allemaal prima en er zijn genoeg apps die je kunt installeren. Deze starten snel op en onthouden bij bijv. Netflix ook waar je voor het laatst naar gekeken hebt. Klein detail, zelf vind ik dat het navigeren binnen het menu iets trager reageert dan ik zou willen, maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Als echte filmliefhebber is het belangrijk dat je goed geluid hebt en een mooi scherp en helder beeld. Deze TV maakt dat zeker waar. De kleuren zijn fantastisch en het HDR scherm maakt het erg fijn om naar te kijken! Wel heeft Samsung er een handje van om de kleuren net iets feller eruit te laten springen. Hier moet je van houden. Mocht je toch willen afwijken van de basisinstellingen dan is er een expertmodus waar je het contrast en de kleurbalans naar eigen wens in kunt stellen.

Het geluid is ook erg aangenaam om naar te luisteren. De ingebouwde Dolby Sound speakers zorgen voor een fijne filmervaring en neemt je helemaal mee in je serie/film. Aan volume heb je in ieder geval nooit te tekort! Mocht je meer bas willen dan is het raadzaam om er een Soundbar/Subwoofer bij te nemen. Maar als basis is dit prima.

Toch een kleine opmerking, zelf heb ik het oude model afstandsbediening erbij gekregen. Dit valt me wat tegen in vergelijking tot Samsungs huidige model. Heel veel losse knoppen met soms onduidelijke/verwarrende icoontjes. Bij het nieuwe model is dit 1 geheel en is navigeren veel makkelijker.

Al met al heel erg tevreden met deze 4K TV van Samsung. Ik zou deze ook zeker aanraden!