Samsung QE65Q8DNAL

Diepte
5,87 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE65Q8DNAL op Kieskeurig.be.

9,4

Geetz 05-01-2019

Samsung QE65Q8DNAL

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Een perfecte Tv die werkelijk aan al onze verwachtingen voldoet.
Mooi helder / scherp beeld.
Simpel te bedienen .
Zijn er ontzettend blij mee

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Helder en scherp beeld

Erwin84 04-01-2019

65 inch QLED genot

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Sinds een maand staat de Q8D 65 inch te schitteren in onze woonkamer. De beeldkwaliteit, snelheid van de tv (processor), intuïtieve bediening en schier formaat van het scherm zorgen er voor dat het pijnlijk wordt om de tv straks weer in te leveren!

Beeldkwaliteit:
Het paneel doet het zeer goed in een ruim verlichhte kamer (zon en daglicht). Samsung heeft hier voor een anti-reflective laag aangebracht op het paneel. De omlijsting van het scherm is zeer dun wat het gevoel geeft van bijna 100% scherm to body ratio. Met andere woorden; vooral in het donker lijkt het alsof het TV beeld zweeft tussen de kasten van ons TV meubel. Out of the box was de beeldkwaliteit al fantastisch, maar ik heb toch naar eigen smaak nog zitten spelen met de settings. Wanneer de TV op HDR+ mondus gezet wordt krijgt de helderheid van de TV een ontzettende boost wat de kleurdynamiek en explosiviteit weer ten goeden komt wat mij betreft. De kleuren spatten werkelijk van het scherm, helemaal wanneer je één van de geintegreerde smart apps gebruikt zoals Netflix. HDR support is ook aanwezig uiteraard met HD10, HDR10+ en HLG. Vooral HDR10+ is een fantastische feature wanneer je een gameconsole aansluit op het scherm. Resumerend; Zwart is mooi zwart (niet grijs zoals bij veel LCD's) en de kleuren spatten van het scherm af. Het feit dat het paneel een VA paneel is en geen traditioneel LCD paneel helpt ook op het vlak van kleuren natuurlijk. Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

Audio:
De audio kwaliteit van de speakers zelf heb ik maar kort getest. De speakers zijn naar beneden gericht dus deze geven een degelijk standaard stereo geluid. Helemaal niet slecht voor en TV die zo dun is als deze. Echter een TV van dit kaliber koppel je natuurlijk gewoon aan je versterker en goede set speakers. Ik heb de TV via optisch-out gekoppeld aan mijn versterker en dat geluid klinkt gewoon top.

Smart features:
De feature waar mee geadverteerd wordt is natuurlijk Ambient mode. Met deze modus kun je in stand-by modus het nieuws of weer weergeven, rustgevende scenes met geluid of de tv kan in zijn geheel op gaan in de achtergrond (jouw muur). Een mooie feature die denk ik vooral goed uit de verf komt wanneer de TV aan de muur hangt. Er zijn veel opties om uit te kiezen dus zelfs wanneer de tv uit staat dan kan deze iets toevoegen aan jouw huiskamer door mooie beelden te tonen. Er zijn veel Smart apps beschikbaar; Netflix, Youtube, Prime en ook apps zoals Spotify. Deze werken allen zeer snel.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Werkt uitstekend in fel verlichte ruimte
  • Veelzijdige Smart functies
  • Ambient mode
  • Responsiveness en snelheid van de TV

Minpunten

• Duur

Sunny03 19-12-2018

Zeer mooie TV met scherp en helder beeld!

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Een nieuwe TV: is dat echt nodig? Is de huidige van 46” niet groot en goed genoeg? Hoeveel scherper is 4K? Is QLED echt een verschil t.o.v. een andere techniek van 5 jaar oud?

Het beantwoorden van deze vragen is simpel: de vervanging van een huidige TV is vaak niet perse nodig, maar als je eenmaal deze 65” Samsung QE65Q8 een tijdje hebt geprobeerd wil je niet meer terug!

Allereerst is de grootte adembenemend! Eerlijk gezegd eigenlijk zelfs aan de grote kant voor normale programma’s, maar bij films is het geweldig. Zeker met de HDR functie aan spatten de kleuren van de TV af en is het duidelijk dat 4K echt een hele verbetering is ten opzichte van 1080p. Elk detail is goed helder en zichtbaar.

Ondanks dat de voorgaande TV ook een smart TV was, is het duidelijk merkbaar dat op dat gebied grote stappen zijn gezet. Alles werkt vlekkeloos en snel, waardoor het eenvoudiger is om even een YouTube filmje aan te zetten of foto’s te laten zien vanaf een extern apparaat. De Ambient Mode is ook een leuke toevoeging; alhoewel daar ook wel alles mee is gezegd. Het is niet zo dat ik de modus iedere keer aan heb staan als ik op de bank zit, maar zo af en toe is het een prettige vervanging van een groot zwart scherm.

Conclusie: Zeer mooie TV met scherp en helder beeld, vooral d.m.v. de HDR functie!

Pluspunten

• Scherp en helder beeld
  • HDR modus
  • Stevige afstandsbediening
  • Snelheid menu

Minpunten

• Afstandsbediening zonder nummers

PV 14-12-2018

Zeer prettige TV!

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Nu de Samsung QE65Q8 TV enkele weken in gebruik te hebben is het tijd om de balans op te stellen.

Allereerst wordt de TV in een zeer grote, maar stevige verpakking geleverd. Tijdens het uitpakken kwam ik er al vrij snel achter dat dit bakbeest een stukje groter is dan mijn huidige 46" Samsung TV uit 2013. Maar goed, het formaat is niet onderscheidend ten opzichte van andere modellen. De software en hardware echter wel!

Allereerst is de TV zeer eenvoudig aan te sluiten. Er is geen gereedschap voor nodig en de kabels zijn netjes weg te werken. Met de afstandsbediening is alles eenvoudig te bedienen, alhoewel ik wel de simpele cijfers mis om te kunnen zappen. Na de montage volgt een quick-start installatie en werkt alles direct naar behoren.

Het menu van de TV is duidelijk, helder en overzichtelijk. De mogelijkheden met verschillende apps zijn uitgebreid, waardoor ik naast TV kijken ook gebruik kan maken van YouTube, Netflix, Plex (voor mijn server), Spotify en dergelijke. De TV is zeer snel, waardoor het eenvoudig is om tussen verschillende apps te switchen. Ook de Ambient Mode is een leuke toevoeging, maar moet de komende jaren nog wel worden verbeterd. Zo vind ik de opties beperkt, werkt het niet altijd eenvoudig en is het minder 'schilderij-achtig' dan verwacht.

Waar het uiteindelijk om draait is de vraag of het beeld voldoet aan de verwachting. Allereerst is 65" echt serieus groot voor mijn woonkamer van 4x6 meter. Ik zit op ongeveer 5 meter afstand en met deze TV is een 4K film kijken echt een hele beleving. Vooral met de HDR functie aan zijn (vooral natuur)films echt prachtig! Ook vanuit verschillende kijkhoeken is alles goed te zien. Daarentegen is het kijken van bijvoorbeeld het journaal wel even wennen. Op ongeveer 5 meter van de TV afzitten om een close up van de nieuwslezer te zien vind ik eerlijk gezegd niet zo prettig op een 65" scherm met deze scherpte en helderheid. Al snel kwam ik er echter achter dat het minder erg is als de helderheid lager is, dus dit heb ik dan ook zo ingesteld.

Als laatste een korte beoordeling over het geluid: voor een TV (en in vergelijking met mijn vorige TV) klinkt het geluid van deze TV behoorlijk goed! Het is alleen niet opgewassen tegen mijn 5.1.4 surround set met soundbar en subwoofer, waardoor ik na een paar uur al het geluid via deze set heb laten afspelen.

Al met al ben ik zeer onder de indruk van deze TV. Het beeld is prachtig en vooral de snelheid van het menu verraste mij positief!

Pluspunten

• Scherp en helder beeld
  • Snel qua bediening
  • Simpel menu
  • Vele apps in Smart functie

Minpunten

• Afstandsbediening zonder cijfers

Chantalll91 11-12-2018

BIG star

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Een thuisbioscoop met deze samsung 65 inch.
Groot, prachtig beeld en makkelijk in te stellen.
En dat met een prachtige actie van samsung.

Pluspunten

• prachtig beeld
  • mooi design
  • makkelijk in te stellen
  • vele mogelijkheden

KaDi 06-12-2018

Very nice TV

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

I was torn between OLED and QLED and this one works so well in my bright living room. Colors are amazing and the picture is super crisp. Couldn't be happier. Setup was very easy. Sound is suprisingly good, I wanted to buy a soundbar but might not even need that.

Pluspunten

• color display
  • price
  • sound

Minpunten

• available apps

GJ 05-12-2018

Magnifique product

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Op basis van de uitstekende reviews, eerdere positieve ervaringen van bekenden inzake Samsung-TV'S en zeker ook eigen onderzoek in winkels (je moet het product zien!) heb ik besloten om de Samsung QE65Q8DNAL aan te schaffen. Een magnifieke TV met haarscherp en heel mooi beeld, een gemakkelijke installatie en zeer fraaie vormgeving!

Ik vond de plaatsing en installatie van dit grote apparaat een fluitje van een cent. Gezien de omvang moet je wel met twee personen zijn, hetgeen ook duidelijk staat vermeld. Na aansluiting van alle noodzakelijke kabeltjes direct beeld en resultaat.

Er zijn behoorlijk veel instelling voor kwaliteit, kleur en intensiteit van het beeld zodat er voor ieder wat bijzit. Omdat ik gekozen heb voor een soundbar en separate subwoofer erbij heb ik niet veel oordeel over het geluid, anders dan dat zonder meer volstaat bij een TV van deze omvang en prijs. Voor (mijn wens van) de volheid van geluid en diepte van geluid bij series en films is een soundbar en subwoofer een aanbeveling, maar dat is ieder voor zich.

Het TV-kijken, het kijken naar Netflix en Internet-onderdelen kenmerkt zich door een zeer fraaie beeldkwaliteit en dat is precies waarom ik deze TV heb aangeschaft. Zelfs de matige kwaliteit You-tube-filmpjes komen redelijk goed uit de verf. Netflix is brilliant, zelfs, zoals in mijn geval, via WiFi. De beeldkwaliteit van de PS4 heb ik nog nergens anders mooier gezien. Ook de snelheid van de beelden van actiespellen als CoD of Ark worden moeiteloos in een buitengewoon scherp beeld weergegeven. Een genot!

De start van TV kenmerkte zich bij mij door een felle, blauwe en (te) heldere beeldinstelling. Dit kwam omdat de TV met de instelling "KOEL". werd geleverd. Door dit aan te passen naar bijvoorbeeld "NATURAL" of "DYNAMISCH" is dit zo gepiept. Maar ook dat is natuurlijk een persoonlijke instelling.

Wat ik erg fraai vind is het design en het wegwerken van de kabels via de pootjes. Daar is over nagedacht. Dit zorgt voor rust op het dressoir.

De afstandbediening van mijn Ziggo-box (ook van Samsung trouwens) kan niet het volume regelen. Ik krijg die koppeling nog niet voor elkaar. Omdat mijn geluid ook via mijn soundbar wordt ingesteld heb ik mij hier nog niet druk om gemaakt. Ik ga ervan uit dat dit probleem zich oplost, want ik lees dit meerdere malen terug.

Een fantastisch product!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Vormgeving/Design

Minpunten

• koppeling met AB van Ziggo-box (geluidsbediening)

CWR 03-12-2018

Mooi scherm prachtige beelden

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Gekocht voor mijn PS4 pro en om een bioscoop ervaring te hebben thuis. TV heeft prachtige kleuren en een goed geluid.

tot zover blij met mijn aankoop

Pluspunten

• scherm
  • geluid

Otto 03-12-2018

Groot scherm, veel detail

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Hoewel het scherm (65") vrij groot is toch echt veel details.

Reageert snel op de input, de samsung smart home app is erg handig om de tv zonder afstandsbediening te bedienen.

Geluid is, voor wat je kan verwachten van zo'n dun apparaat, erg goed.
Mooi design.

Let wel op: Door formaat gaat laag detail beeld er slechter uit zien.

Hij herkent de ziggo horizon kast niet wat jammer is.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Leuk geluid
  • Erg dun
  • Eenvoudig te monteren

Minpunten

• Kan horizon niet koppelen

Lucienne 01-12-2018

Schittrende kleuren, prachtig haarscherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Ik heb deze tv gekocht omdat ik graag een groter beeld wilde maar ook scherper en een smart die alle app's kent zonder een google chrome.
Dit was een mooie aanbieding bij plattetv.nl en van samsung. Het beeld is prachtig en loepzuiver. Ook het geluid klinkt goed. Ben zeer content met mijn aankoop.

Pluspunten

• Zeer scherp beeld
  • zeer snel menu en app's
  • degelijke afstandsbediening
  • eenvoudig te installeren
  • goed geluid

E. Ebbers 01-12-2018

Gigantische afmeting deze televisie

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Het beeldscherm is gigantisch. Zelf heb ik nog nooit zo'n groot scherm gehad. Eerst was ik nog sceptisch of de kwaliteit van het beeldscherm wel goed zou zijn, maar met Qled is het kijkplezier perfect.

Pluspunten

• Grootte,
  • Beeldkwaliteit

Roosje 29-11-2018

Samsung 65 inch QE65Q8D

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

In de winkel naar de andere soorten gekeken. Dit model heeft het scherm en kwaliteit van een 9 serie maar dan alleen geen one connect box. Omdat ik dat toch niet nodig heb vind ik dat geen probleem. Mooi groot scherm en mooie kleuren! TV geluid is super.

Pluspunten

• groot scherm
  • Kleuren zijn mooi en diep

Minpunten

• geen one connect box als je dat belangrijk vindt.

Joery 25-11-2018

Mooi Beel en makkelijke installatie via mijn telefoon

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

Ik heb goed rondgekeken en uiteindelijk voor deze nieuwe QLED gekozen, via de webshop werd ik perfect geholpen en snel bezorgd gekregen. Nog maar 1 dag in bezit maar het is een plaatje ;-)

Pluspunten

• Afwerking
  • Makkelijke Installatie
  • Beeld Kwaliteit

jan 23-11-2018

q led 9 65 inc

Geschreven voor: Samsung QE65Q8DNAL

zeer mooie grote tv prachtig beeld en ook zeer goede geluids kwaliteit deze tv is zeker het aanraden waard om te kopen