Philips 65OLED803/12

Diepte
4,93 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

7,4

Hans 25-10-2018

Mooi beeld, geluid licht ik toe

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

TV net in mijn bezit. Een eerste reactie; het beeld is mooi. De instellingen moet ik nog gaan doornemen. Een paar dingen die mij als eerste opvallen. Het ambilight schijnt wel degelijk op het plafond (een streep) en de zijmuren. Mijn oude Philips had dit niet, Ik vind dit jammer, een lichteffect op de muur in een omtrek van 1 meter rond de tv lijkt mij ideaal. Kwestie van de positie van de ambilights beter instellen, lijkt mij. Een gedrukte volledige gebruiksaanwijzing ontbreekt. Bij dit soort apparaten is deze echt onontbeerlijk. Waarom niet bijgevoegd? Natuurlijk is deze op internet te downloaden maar een fysiek exemplaar raadpleegt nog altijd gemakkelijker. De afstandsbediening; er zit een zeer prominente NETFLIX knop op. Ik vind het niet correct om apparatuur te voorzien van verwijzing naar commerciële partijen. Misschien betstaat Netflix over 5 jaar niet meer of er zijn andere partijen met een gelijk aanbod. Afschaffen die knop er zijn andere mogelijkheden om dit kanaal te bereiken. Het geluid via de speakers is niets verbeterd ten opzichte van mijn vorige LED televisie die al 10 jaar oud is. Voor spraak, docu etc. volstaat het, maar voor muziek en films zet ik mijn surroundsysteem aan. Als laatste nog een probleempje bij bevestiging aan de muur. Ik laat even in het midden welke van de producten een steek laat vallen maar meen er goed aan te doen er even op te wijzen. Ik heb een Vogel muurbeugel aangeschaft, de Wall 3345. Deze wordt geschikt geacht, evenals andere types uit andere serie (waaronder Thin). De speakers zitten in het midden achterop de tv gemonteerd , met de subwoofer in het midden, De beugels van de ophanging gaan precies over het midden en gaan zodanig vlak over het oppervlak van de achterkant tv waardoor bij trilling van de subwoofer deze de beugel raakt en een zeer storende resonantie veroorzaakt. Ik heb dit opgelost door metalen opvulringen aan te brengen alvorens de tv op de ophanging te plaatsen. Maar echt lekker voelt dit natuurlijk niet, gezien de prijzige beugel. Ik bedoel maar te zeggen; let op, op wat voor beugel je aanschaft en of deze niet over de speakers aan de achterkant van de tv komt. Mocht je altijd een sounbar of de standaard bijgeleverde pootjes gaan gebruiken dan is dit uiteraard niet van toepassing. Later meer, gezien de recente ervaringen. Ik zie nu dat er tevens een cash back actie is; in combinatie bij aanschaf met rentepunten is de prijs erg gunstig.

Pluspunten: Beeldkwaliteit
Minpunten: Ontbreken gebruiksaanwijzing; Geluid; Bevestiging aan muur
verdient aandacht

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ontwerp

Minpunten

• Ontbreken gebruiksaanwijzing
  • Geluid
  • Bevestiging aan de muur verdient aandacht

petro 20-11-2018

hallo

een vraagje ,heb dat probleem ook met de beugel
met hoeveel mm heb je de metalen opvulringen gebruikt
bij voor baat dank
gr

Hans 01-12-2018

De carosserieringetjes die voor M6 geschikt zijn verschillen nog wel eens van dikte. Ik had er 2 tussen gedaan maar dat geeft niet het gewenste resultaat merkte ik. 1 extra wellicht. Maar inmiddels ben ik wel (na 2 maanden) klaar met het geluid van de tv, ik vond met name de dialoog te slecht verstaanbaar en heb daarom (naast mijn surround systeem die ik zoals gezegd voor muziek en films gebruik) nog een soundbar aangeschaft in het lagere segment maar wel met goede beoordeling (mijn beoordeling volgt nog; het betreft de Yamaha Yas -107)

petro 14-12-2018

bedankt
heb er ook tussen gezet ,maar heb het geluid ook via de versterker laten lopen
gr

Lucas 10-12-2018

Perfect Zwart met OLED

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Ik heb deze tv ook in mijn bezit (65").
Het is inderdaad een mooie TV, maar zeker geen 10 ! Ik twijfel tussen een 7 of een 8. Ik ben ook gewoon zeer kritisch, maar dat vind ik normaal voor zo'n bedrag !

Beeld:
Beeld is in 1 woord fantastisch. Dit is ook de belangrijkste reden dat ik voor deze TV ben gegaan.
Enorm veel instellingen mogelijk en automatische schakeling naar HDR.
Ook normaal FHD ziet er goed uit, maar echt fantastisch wordt het met 4K HDR (Netflix, films via Plex Server).
Gemiste kans vind ik wel echt dat er geen Dolby Vision support is. Via Apple TV4K zou dit gelijk ondersteund worden. Ik zie nergens bewijs dat HDR10+ ergens ondersteund wordt.

Geluid:
Ronduit niet best ! Maar... iemand die deze TV koopt, zal vast wel een soundbar gebruiken!
Zo niet, schaf die maar direct aan. Echt onzinnig om naar zo'n TV film te kijken, zonder Surround set of minimaal Soundbar.

Smart TV:
Smart TV echt heel ver onder de maat ! Langzaam !
Updates duren lang. Nog geen Android Oreo. Ik kom van LG, dat vond ik beter eerlijk gezegd.
Netflix laden duurt te lang. Zappen van tv kanalen vind ik ook vrij traag. De APP is ook dramatisch slecht (voor IOS in ieder geval) en voegt echt helemaal niks toe.

Voor € 3200 echt geen goede deal.
Ik gebruik Apple TV 4K, dus voor mij op zich niet zo'n probleem, maar LG is hierin echt wel beter.
Met de Apple TV 4K wel een genot om naar te kijken. Alles werkt echt ZO VEEL BETER met Apple!
Onbegrijpelijk dat al die TV producten kiezen voor Android, terwijl ze beter zouden proberen Apple TV te implementeren. Of geef hem er gratis bij. Wat een verschil in snelheid, stabiliteit, ondersteuning voor apps, updates, ondersteuning, etc.

Overig:
Plaatje om te zien, mooie afwerking. Ik heb hem opgehangen en ziet er echt super uit.
Hiervoor had ik 55" en was een beetje bang dat deze erg groot zou zijn. Dat is niet het geval.
Hij is groot, maar misstaat zeker niet. Als je daarover twijfelt, gewoon doen!
Ambilight is voor mij geen aankoopargument geweest, echter het is wel grappig en stiekem staat het toch bijna altijd aan. Werkt ook heel goed met Hue, maar dat wordt irritant en slaat eigenlijk nergens op. Hooguit met muziek video's / feestjes zou het iets toevoegen.
Dubbele tuner (beeld in beeld) werkt prima. Maar gebruik ik nooit.
Spelcomputer niet aangesloten (die zit nu op oude LG 55” op zolder voor de kids), dus niet getest.
Afstandsbediening vind ik nog wat goedkoop ogen (in deze prijscategorie). Maar dit is bij de concurrentie niet veel beter. Onbegrijpelijk voor dit soort bedragen.
De kleine extra afstandsbediening vind ik wel zeer stijlvol, maar gebruik ik nooit.

Conclusie:
€3200 is echt belachelijk veel geld voor deze tv. Na een cashback van € 500 is hij nog steeds te duur vind ik. De LG C8 (bij Hofma) te koop voor € 2350 (na casback) is dan een veel betere keus (denk ik).
Ik heb deze Philips voor € 1.850 (na cashback) betaald (met ING rentepunten)
Dat is wel echt gewoon een super deal. Geen 65" OLED uit 2018 te koop voor dit bedrag.
Dus zoek iemand die je de rentepunten kan geven en je hebt wel echt een wereld deal.
Nogmaals: Het is een onwijs mooie tv met een super mooi beeld. Ik ben erg kritisch ! Een 10 moet een 10 zijn en dus is alles dan perfect (ok, geluid heb ik niet eens meegewogen, vind ik niet van toepassing op zo'n dun ding).
Voor dit soort bedragen, moet het helemaal kloppen en zou je eigenlijk geen Apple TV4K nodig moeten hebben. Zonder die Apple TV vind ik het niet relaxt.
(Ik ben ook wel Apple minded !)

Pluspunten

• beeld: super
  • HDR: erg mooi
  • Ambilight (toch wel leuk)
  • plaatje om te zien
  • HEEL groot, maar niet TE groot

Minpunten

• Smart TV ondermaats
  • Android TV: updates te laat !
  • Geen Dolby Vision !!!!
  • Prijs (zonder rentepunten)

wipco 29-12-2018

beste Lucas
ik ben van plan deze te kopen maar wat doet apple tv 4k voor jou bij dit toestel ik begrijp het niet helemaal.
ook ik ben een apple fan
gr Wim Coene

Lucas 29-12-2018

Beste Wim,
Ik had al een Apple tv, maar geen 4K.
Met de Apple tv 4K kan je echt 4K HDR content op je tv krijgen. Bijv via YouTube en iTunes movies (huren).
Via het smart tv gedeelte krijg je geen 4K op YouTube. Bij Apple tv wel.
Alle huurdiensten hebben geen 4K. Maar op Apple TV dus wel.
Netflix doet het redelijk goed op de tv en gelukkig wel 4K met HDR.

Daarnaast werkt Apple gewoon veel beter dan Android tv. Sneller en blijft ook gewoon ondersteund worden.
Niet normaal dat Android updates een jaar later nog niet geïnstalleerd kunnen worden op deze tv. Maar dat geldt dus voor meerdere merken.

Ben overigens wel tevreden nog over de tv hoor. Gewoon een goede koop.
Zoals gezegd. Ik ben kritisch.
Met renten punten gewoon een prima deal.
Als je dat niet hebt dan voor de LG gaan denk ik.
Tenzij ambilight je ding is...

wipco 30-12-2018

beste Lucas welke generatie apple tv heb jij, ikzelf heb de eerste nog.

Lucas 30-12-2018

Apple tv 4 had ik eerst.
Nu de 4k gekocht. Die heeft 4K

Arjan 17-01-2020

Onbetrouwbaar

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Deze televisie gekocht omdat het een mooi design heeft. Achteraf spijt van. Met enige regelmaat weigert de televisie. Of hij gaat niet aan en dan "start ie ineens opnieuw op, of ik heb geen geluid.

vd Veer 18-10-2019

Geweldig beeld

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Prima geprijsde OLED met een geweldig beeld en prima geluid. Maand in bezit en geniet er nog elke dag van. Voor het eerst een tv met Ambilight en moet zeggen dat dat echt rustiger en prettiger kijkt. Als je het niks vindt kan je dat ook gewoon uitzetten. Eindelijk ook een TV waarbij de apps niet na twee jaar zijn verouderd. Gewoon downloaden uit de Google Playstore. Jammer dat niet alles daarin beschikbaar is.

Anoniem 16-10-2019

vloeeiend glashelder beeld

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

aangezien de oude smart TV wat gebreken begon te vertonen, kochten we dus een nieuwe smart TV ....deze oled spatte er overal tussenuit met zijn glasheldere beeld kwaliteit, zelfs de kleur zwart was ook echt zwart, snelle beeldwisselingen verliepen veel vloeiender dan bij de oude TV, ook qua geluid is hij prima. Kortom de keuze was snel gemaakt.

lobos 14-10-2019

Images excellente + beaucoup fonctionnalités

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

J'adore l'ambilight et pris kit complet ampoules hues qui suis les couleurs de l'image (malgré prix excessif ampoules) bonnes définitions d'ecran (déçu sauf en hdr pleins de pixels eteint que sur netflix apperement problèmes connu) et très dommage que le chromecast intégré ne soit pas complet car il n'eteint pas la tv en le demandant à mon assistant google nest (dù acheter le chromecast 3 pour avoir cette fonction) et le clavier télécommande géniale mais j'ai bon régler en azerty il reste en querty (j'ai tout essayé) bref excellente tv qui sera toujours mes prochains achats.

Anoniem 04-10-2019

Lekker groot beeld met prachtige kleurweergave

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

We wilden een grotere TV, en dat is gelukt! Past mooi plat tegen de muur, prachtige kleuren, basis functie eenvoudig te installeren, extra features moet je ff de gebruikershandleiding erbij nemen, mogelijkheden te over.
Ambilight in combinatie met Philips hue vergroot het kijkplezier, je waant je zo in de bioscoop.

Theo818 22-09-2019

Super beeld!

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Was bang dat deze 65inch te groot zou zijn voor mijn kleine huiskamer maar dat gaat heel goed, juist omdat het zo'n ongelooflijk scherp/zuiver beeld is. (wel dim ik het beeld iets).
Juist thuis is oled mooier als verwacht, dan in vergelijking in de winkel!
Raakte in lichte paniek toen ik ontdekte dat de zwarte randen links en rechts niet gelijk waren, en ook verlopen, maar soms ook gelijk zijn, men noemt dit: pixel shifting!
Het hele beeld verschuift een fractie per regelmaat om inbranden te voorkomen, sommige fabrikanten passen dit toe, waaronder dus philips.
Met als nadeel dat je regelmatig bv links een zwarte rand hebt van 6mm(normaal) en rechts van 12mm. ! (of andersom) als je het eenmaal gezien hebt blijf je er toch op letten.
Nietemin een plaatje van een tv, en zeker als je zo'n 65 inch oled net onder de € 2000,- kan aanschaffen, zeker doen!
PS, een tv zonder ambilight: moet er niet aan denken!
(jammer van de afstandsbediening, die kan echt stukke beter en duidelijker!)

Pluspunten

• Super beeld!
  • Ziet en oogt erg degelijk

Minpunten

• Pixel shifting
  • afstandsbediening

Snarfien65 28-08-2019

Goed tot uitstekend

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

De eerste indrukken maken de verwachtingen zeker waar. Bij televisie gaat het in 1e instantie om de kleur-echtheid , scherpte etc, kortom de beeld-ervaringen. Alleen voor de oudere apparatuur zoals onze Wii spelcomputer uit 2011 is er geen goede aansluiting aanwezig. Met een omvormer zal dat wellicht opgelost zijn. Deze komt morgen binnen. Ook opnemen op een harde schijf via USB lukt niet maar dat ligt niet aan de TV zelf.

Vinck 27-08-2019

Mooi slank toestel met geweldige eigenschappen

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Na twijfels toch gekozen voor deze mooie tv omdat hij goede ambilight heeft en de kijkhoek is perfect deze vervaagd nml niet .Ben zeer tevreden met het mooie beeld wat hij geeft. Toppie

Alev 14-08-2019

Super scherm duidelijke gebruiksaanwijzing super strak model

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Super prettig in gebruik. Alles is makkelijk te switchen in menu. Geluid beeld is perfect. Strak model!

Hannes1960 11-08-2019

Super TV jammer van netsnoer aansluiting

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

TV met prachtig beeld en mooi design maar toch wel wat kleine min puntjes. Afstandsbediening (de grote) niet echt nauwkeurig. Springt bij een druk op kanaal keuze meer zenders vooruit. Erg vervelend.
En wil je hem strak tegen de muur, dat kun je vergeten. De stekker van netsnoer zit achterop en steekt ruim 2cm uit.
En scherm is overdag wek heel erg spiegelend, dat zou anders moeten kunnen.
Maar ben er wel blij mee hoewel ik had willen wachten op de opvolger de 55OLED804 maar duurde te lang en werd weinig info over gegeven wanneer en tegen welke prijs.

Adrien 11-08-2019

Une très belle image fluide et sans effet caméscope

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Superbe téléviseur offrant un très belle qualité d'image avec des images parfaitement fluide.

Interpolation de mouvements.
La fluidité des images sur cette TV est impressionnante. Mon ancienne TV que je trouvais pourtant excellente, à une image saccadé, à côté de cette Philips . Les images sont ici parfaitement fluides avec très très peu d'artifact.
Même avec le Blu-ray 24p l'image est parfaitement fluide sans aucun effet caméscope.
Le P5 fait ici de vrais prouesses.

Constraste.
Le contraste "dynamique" de la TV est lui aussi assez bluffant. Les scènes sombres sont beaucoup plus contrasté, plus lisible. Le rendu de mon ancienne tv parait terriblement fade et sans contraste à côté de cette Philips.

Amélioration des détails
Sur les sources type Blu-Ray (ou Blu-Ray rip) l'image est sublime. Le P5 fait ressortir tous les détails de l'image, avec un naturel impressionnant. On a l'impression que l'ancienne TV lit un DVD et la nouvelle un Blu-ray.

Sur les sources HD de type TV (France 2, TF1, ....) cette Philips fait un tout petit peu moins bien que mon ancienne TV Sony (46'' fullHD). L'image est un peu plus floue et offre un rendu un peu plus numérique et moins naturel. Même avec les bons réglages mon ancienne tv fait un tout petit peu mieux.

Interface Smart-TV
L'interface android est très agréable. L'intégration de Netflix et Youtube est excellente et la qualité d'image est excellente elle aussi.

Seul ombre au tableau, un effet de postérisation (dégradé mal géré) sur certaines scènes (mon ancienne tv n'a pas ce problème sur les mêmes scènes). Ce phénomène est heureusement peu fréquent, mais lui fait perdre une étoile.

Je ne m'attarde pas sur les télécommandes ou le son de la tv puisque j'utilise une télécommande universel et un amplis home cinéma.

Dans l'ensemble on est face à une très bonne tv, agréable à utiliser, et qui sublimera vos film HD et Ultra-HD aussi bien en Blu-ray que sur Netflix.

Vogel 08-08-2019

Beste tv ooit

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Geweldig beeld en klank en oogt hij ook mooi in mijn living...ik heb hem nu een maand in huis...ook Netflix in HDR is fantastisch
Hij is een geweldige aanrader.

Bas75 05-08-2019

Bijna alleen maar pluspunten

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Prachtig OLED scherm met mooi contrast en diepe zwart-weergave. Je kunt gebruik maken van ISF-instellingen voor een prima snelle goede instelling.
Over Ambilight was ik eerder sceptisch maar het is toch een leuke toevoeging, zeker bij concerten met lichtshow. Ambilight kun je ook naar wens instellen of uitschakelen.
Geluid ga ik niet beoordelen omdat ik standaard een home cinema aangesloten heb waardoor de tv speakers niet worden gebruikt.
Er zitten 2 afstandsbedieningen bij de tv. De normale is prima met een handig toetsenbord aan de achterkant. De kleine staafvormige afstandsbediening vind ik niet erg bruikbaar maar deze is wel als enige voorzien van een microfoon dus je hebt hem nodig als je spraakbesturing wil gebruiken.
Voor het smart-tv gedeelte is Android geïnstalleerd met een update naar Oreo. Dit werkt allemaal naar behoren.

Theo47 03-08-2019

Mooi scherp beeld met prachtige kleuren en mooi contrast

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Zeer tevreden over de beeld- en geluidskwaliteiten. De zeer dunne lijn is mooi om te zien. Door de kleine steuntjes staat hij prachtig op het dressoir.

AS57 28-07-2019

65OLED803

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Sinds enkele weken in bezit. 65 inch scherm OLED. Het is een heel basis scherm heb hem aan de wand hangen strak tegen de muur. Zowel aan als uit een plaatje aan de muur.
Het beeld is echt mooi. Gun jezelf de tijd om hem helemaal naar eigen wens af te stellen. Alle vooraf ingestelde programma's voldeden niet geheel aan mijn eisen. Nu geniet ik met volle teugen van het "perfecte" beeld. Geluid voldoet voor normaal tv kijken voor films echter zou ik gaan voor een sound bar of zoals ik een geluidsinstallatie vandaar mijn keus voor dit scherm.

Genetic 20-07-2019

Uitstekend product

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Goede wijn behoeft geen krans.
En hetzelfde betreft deze tv.
Het is de vierde kleuren tv van Phillips (Wil nooit anders dan Philips)

Henk22150 14-07-2019

Beter kan niet.

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Zien, horen is geloven, prachtige T.V., scherp beeld, mooi geluid, dat heeft deze T.V., zou hem niet willen missen.

BertonK 14-07-2019

TV Oled correct

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

l'OLED, c'est incomparable. chapeau!!
l image est magnifique.

mais je rencontre beaucoup de soucis de lecture en 4K via le lecteur media interne ...

pouvez vous vous pencher sur la stabilité du lecteur pour les sources h265. HDR

ainsi que les pistes DTS. (micro coupure gênantes).

exemple un film 4K 10bits HDR /DTS 5.1
en utilisant un APK (VLC) le problème est plus ou moins corrigé. parce qu'il modifie la sorti audio.