Philips 55OLED803/12

Diepte
4,93 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Hans 25-10-2018

Mooi beeld, geluid licht ik toe

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

TV net in mijn bezit. Een eerste reactie; het beeld is mooi. De instellingen moet ik nog gaan doornemen. Een paar dingen die mij als eerste opvallen. Het ambilight schijnt wel degelijk op het plafond (een streep) en de zijmuren. Mijn oude Philips had dit niet, Ik vind dit jammer, een lichteffect op de muur in een omtrek van 1 meter rond de tv lijkt mij ideaal. Kwestie van de positie van de ambilights beter instellen, lijkt mij. Een gedrukte volledige gebruiksaanwijzing ontbreekt. Bij dit soort apparaten is deze echt onontbeerlijk. Waarom niet bijgevoegd? Natuurlijk is deze op internet te downloaden maar een fysiek exemplaar raadpleegt nog altijd gemakkelijker. De afstandsbediening; er zit een zeer prominente NETFLIX knop op. Ik vind het niet correct om apparatuur te voorzien van verwijzing naar commerciële partijen. Misschien betstaat Netflix over 5 jaar niet meer of er zijn andere partijen met een gelijk aanbod. Afschaffen die knop er zijn andere mogelijkheden om dit kanaal te bereiken. Het geluid via de speakers is niets verbeterd ten opzichte van mijn vorige LED televisie die al 10 jaar oud is. Voor spraak, docu etc. volstaat het, maar voor muziek en films zet ik mijn surroundsysteem aan. Als laatste nog een probleempje bij bevestiging aan de muur. Ik laat even in het midden welke van de producten een steek laat vallen maar meen er goed aan te doen er even op te wijzen. Ik heb een Vogel muurbeugel aangeschaft, de Wall 3345. Deze wordt geschikt geacht, evenals andere types uit andere serie (waaronder Thin). De speakers zitten in het midden achterop de tv gemonteerd , met de subwoofer in het midden, De beugels van de ophanging gaan precies over het midden en gaan zodanig vlak over het oppervlak van de achterkant tv waardoor bij trilling van de subwoofer deze de beugel raakt en een zeer storende resonantie veroorzaakt. Ik heb dit opgelost door metalen opvulringen aan te brengen alvorens de tv op de ophanging te plaatsen. Maar echt lekker voelt dit natuurlijk niet, gezien de prijzige beugel. Ik bedoel maar te zeggen; let op, op wat voor beugel je aanschaft en of deze niet over de speakers aan de achterkant van de tv komt. Mocht je altijd een sounbar of de standaard bijgeleverde pootjes gaan gebruiken dan is dit uiteraard niet van toepassing. Later meer, gezien de recente ervaringen. Ik zie nu dat er tevens een cash back actie is; in combinatie bij aanschaf met rentepunten is de prijs erg gunstig.

Pluspunten: Beeldkwaliteit
Minpunten: Ontbreken gebruiksaanwijzing; Geluid; Bevestiging aan muur
verdient aandacht

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ontwerp

Minpunten

• Ontbreken gebruiksaanwijzing
  • Geluid
  • Bevestiging aan de muur verdient aandacht

petro 20-11-2018

hallo

een vraagje ,heb dat probleem ook met de beugel
met hoeveel mm heb je de metalen opvulringen gebruikt
bij voor baat dank
gr

Hans 01-12-2018

De carosserieringetjes die voor M6 geschikt zijn verschillen nog wel eens van dikte. Ik had er 2 tussen gedaan maar dat geeft niet het gewenste resultaat merkte ik. 1 extra wellicht. Maar inmiddels ben ik wel (na 2 maanden) klaar met het geluid van de tv, ik vond met name de dialoog te slecht verstaanbaar en heb daarom (naast mijn surround systeem die ik zoals gezegd voor muziek en films gebruik) nog een soundbar aangeschaft in het lagere segment maar wel met goede beoordeling (mijn beoordeling volgt nog; het betreft de Yamaha Yas -107)

petro 14-12-2018

bedankt
heb er ook tussen gezet ,maar heb het geluid ook via de versterker laten lopen
gr

Lucas 10-12-2018

Perfect Zwart met OLED

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Ik heb deze tv ook in mijn bezit (65").
Het is inderdaad een mooie TV, maar zeker geen 10 ! Ik twijfel tussen een 7 of een 8. Ik ben ook gewoon zeer kritisch, maar dat vind ik normaal voor zo'n bedrag !

Beeld:
Beeld is in 1 woord fantastisch. Dit is ook de belangrijkste reden dat ik voor deze TV ben gegaan.
Enorm veel instellingen mogelijk en automatische schakeling naar HDR.
Ook normaal FHD ziet er goed uit, maar echt fantastisch wordt het met 4K HDR (Netflix, films via Plex Server).
Gemiste kans vind ik wel echt dat er geen Dolby Vision support is. Via Apple TV4K zou dit gelijk ondersteund worden. Ik zie nergens bewijs dat HDR10+ ergens ondersteund wordt.

Geluid:
Ronduit niet best ! Maar... iemand die deze TV koopt, zal vast wel een soundbar gebruiken!
Zo niet, schaf die maar direct aan. Echt onzinnig om naar zo'n TV film te kijken, zonder Surround set of minimaal Soundbar.

Smart TV:
Smart TV echt heel ver onder de maat ! Langzaam !
Updates duren lang. Nog geen Android Oreo. Ik kom van LG, dat vond ik beter eerlijk gezegd.
Netflix laden duurt te lang. Zappen van tv kanalen vind ik ook vrij traag. De APP is ook dramatisch slecht (voor IOS in ieder geval) en voegt echt helemaal niks toe.

Voor € 3200 echt geen goede deal.
Ik gebruik Apple TV 4K, dus voor mij op zich niet zo'n probleem, maar LG is hierin echt wel beter.
Met de Apple TV 4K wel een genot om naar te kijken. Alles werkt echt ZO VEEL BETER met Apple!
Onbegrijpelijk dat al die TV producten kiezen voor Android, terwijl ze beter zouden proberen Apple TV te implementeren. Of geef hem er gratis bij. Wat een verschil in snelheid, stabiliteit, ondersteuning voor apps, updates, ondersteuning, etc.

Overig:
Plaatje om te zien, mooie afwerking. Ik heb hem opgehangen en ziet er echt super uit.
Hiervoor had ik 55" en was een beetje bang dat deze erg groot zou zijn. Dat is niet het geval.
Hij is groot, maar misstaat zeker niet. Als je daarover twijfelt, gewoon doen!
Ambilight is voor mij geen aankoopargument geweest, echter het is wel grappig en stiekem staat het toch bijna altijd aan. Werkt ook heel goed met Hue, maar dat wordt irritant en slaat eigenlijk nergens op. Hooguit met muziek video's / feestjes zou het iets toevoegen.
Dubbele tuner (beeld in beeld) werkt prima. Maar gebruik ik nooit.
Spelcomputer niet aangesloten (die zit nu op oude LG 55” op zolder voor de kids), dus niet getest.
Afstandsbediening vind ik nog wat goedkoop ogen (in deze prijscategorie). Maar dit is bij de concurrentie niet veel beter. Onbegrijpelijk voor dit soort bedragen.
De kleine extra afstandsbediening vind ik wel zeer stijlvol, maar gebruik ik nooit.

Conclusie:
€3200 is echt belachelijk veel geld voor deze tv. Na een cashback van € 500 is hij nog steeds te duur vind ik. De LG C8 (bij Hofma) te koop voor € 2350 (na casback) is dan een veel betere keus (denk ik).
Ik heb deze Philips voor € 1.850 (na cashback) betaald (met ING rentepunten)
Dat is wel echt gewoon een super deal. Geen 65" OLED uit 2018 te koop voor dit bedrag.
Dus zoek iemand die je de rentepunten kan geven en je hebt wel echt een wereld deal.
Nogmaals: Het is een onwijs mooie tv met een super mooi beeld. Ik ben erg kritisch ! Een 10 moet een 10 zijn en dus is alles dan perfect (ok, geluid heb ik niet eens meegewogen, vind ik niet van toepassing op zo'n dun ding).
Voor dit soort bedragen, moet het helemaal kloppen en zou je eigenlijk geen Apple TV4K nodig moeten hebben. Zonder die Apple TV vind ik het niet relaxt.
(Ik ben ook wel Apple minded !)

Pluspunten

• beeld: super
  • HDR: erg mooi
  • Ambilight (toch wel leuk)
  • plaatje om te zien
  • HEEL groot, maar niet TE groot

Minpunten

• Smart TV ondermaats
  • Android TV: updates te laat !
  • Geen Dolby Vision !!!!
  • Prijs (zonder rentepunten)

wipco 29-12-2018

beste Lucas
ik ben van plan deze te kopen maar wat doet apple tv 4k voor jou bij dit toestel ik begrijp het niet helemaal.
ook ik ben een apple fan
gr Wim Coene

Lucas 29-12-2018

Beste Wim,
Ik had al een Apple tv, maar geen 4K.
Met de Apple tv 4K kan je echt 4K HDR content op je tv krijgen. Bijv via YouTube en iTunes movies (huren).
Via het smart tv gedeelte krijg je geen 4K op YouTube. Bij Apple tv wel.
Alle huurdiensten hebben geen 4K. Maar op Apple TV dus wel.
Netflix doet het redelijk goed op de tv en gelukkig wel 4K met HDR.

Daarnaast werkt Apple gewoon veel beter dan Android tv. Sneller en blijft ook gewoon ondersteund worden.
Niet normaal dat Android updates een jaar later nog niet geïnstalleerd kunnen worden op deze tv. Maar dat geldt dus voor meerdere merken.

Ben overigens wel tevreden nog over de tv hoor. Gewoon een goede koop.
Zoals gezegd. Ik ben kritisch.
Met renten punten gewoon een prima deal.
Als je dat niet hebt dan voor de LG gaan denk ik.
Tenzij ambilight je ding is...

wipco 30-12-2018

beste Lucas welke generatie apple tv heb jij, ikzelf heb de eerste nog.

Lucas 30-12-2018

Apple tv 4 had ik eerst.
Nu de 4k gekocht. Die heeft 4K

Theo818 22-09-2019

Super beeld!

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Was bang dat deze 65inch te groot zou zijn voor mijn kleine huiskamer maar dat gaat heel goed, juist omdat het zo'n ongelooflijk scherp/zuiver beeld is. (wel dim ik het beeld iets).
Juist thuis is oled mooier als verwacht, dan in vergelijking in de winkel!
Raakte in lichte paniek toen ik ontdekte dat de zwarte randen links en rechts niet gelijk waren, en ook verlopen, maar soms ook gelijk zijn, men noemt dit: pixel shifting!
Het hele beeld verschuift een fractie per regelmaat om inbranden te voorkomen, sommige fabrikanten passen dit toe, waaronder dus philips.
Met als nadeel dat je regelmatig bv links een zwarte rand hebt van 6mm(normaal) en rechts van 12mm. ! (of andersom) als je het eenmaal gezien hebt blijf je er toch op letten.
Nietemin een plaatje van een tv, en zeker als je zo'n 65 inch oled net onder de € 2000,- kan aanschaffen, zeker doen!
PS, een tv zonder ambilight: moet er niet aan denken!
(jammer van de afstandsbediening, die kan echt stukke beter en duidelijker!)

Pluspunten

• Super beeld!
  • Ziet en oogt erg degelijk

Minpunten

• Pixel shifting
  • afstandsbediening

Alev 14-08-2019

Super scherm duidelijke gebruiksaanwijzing super strak model

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Super prettig in gebruik. Alles is makkelijk te switchen in menu. Geluid beeld is perfect. Strak model!

Philips liefhebber 24-06-2019

Mooi OLED scherm

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Ik was op zoek naar een Ambilight televisie met een zo klein mogelijke rand aan de voorkant. Zeg je Ambilight dan zeg je Philips, dus het moest een Philips worden. Ik heb 2 andere Philips televisies met ambilight en als je dat eenmaal gewend bent dan kan je niet meer terug. Het viel mij op dat t.o.v. mijn oudere Philips-televisie uit 2015 ze nu aan de voorkant allemaal een lelijke rand hebben van ongeveer een cm. Alleen deze OLED heeft het niet. Ik heb de televisie dus niet persé gekozen voor het OLED-scherm maar voor het esthetisch aanzicht. Desalniettemin ben ik tevreden met de de kwaliteit en de bediening. Geluid is wat minder, maar dat heb je als je er geen aparte box bij hebt. Ik heb al een Sonos Beam gekocht maar nog niet geïnstalleerd. Dat is wel een vereiste voor goed geluid en anders wellicht de 903 versie kopen.

Pluspunten

• Ambilight
  • Mooi scherm

Minpunten

• Geluid

ruud 08-06-2019

prachtig scherm

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

dit product om dat ik al jaren een philips tv heb .
en ook nu weer het mooiste beeld en design.
ik beveel dit type toestel iedereen die van schitterende beelden houd aan.

Pluspunten

• beeld
  • kleuren

Minpunten

• afstandbediening

Linda 02-05-2019

Prachtig scherm, spetterend ambilight

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Wij zijn erg blij met onze aankoop. We schrokken even van het formaat van de doos maar de TV is werkelijk prachtig! De kleuren spatten van het scherm en het ambilight maar het helemaal af. We zijn blij dat we niet 'toch maar een maatje kleiner' hebben genomen..! :)

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ambilight

Minpunten

• Geen draadloze headphones via bluetooth..

Heek 24-03-2019

Nig altijd dik tevrededen

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Dit is mijn 2e revieuw na 4 maanden, nog steeds dubbel en dwars tevreden over deze tv. OLED is echt super mooi, en ampfilight is ook geweldig.
Als je het niet mooi vind het kan ook uit, of op een vaste kleur worden ingesteld of dansend op het geluid. Ieder zijn smaak.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit in in aan tasbaar

Ronald 23-03-2019

Blauw licht

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

In het midden van het beeld is een blauw licht net zoals het rood licht onder tv alleen in het midden van het beeld.
Met een heldere achtergrond is dit niet te zien . Zwart is bij deze tv met blauw licht in het midden.
Volgens Phillips valt dit binnen de specificatie omdat met een helder grijze achtergrond dit niet te zien is
Van de afstandsbediening gaan de batterijen maar 2 weken mee

Pluspunten

Minpunten

• blauw licht
  • afstandsbediening

Brrrrr 22-03-2019

Mooi scherp beeld, goed geluid!

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Onlangs deze tv van Philips aangeschaft.
Wij hadden ook al een Philips, echter wat kleiner en tweezijdig ambilight.
Beeld van deze OLED is echt fijn, de kleuren spatten van het scherm.
Aan de muur bevestigd, met een goede muurbeugel (Vogel's thin 505).
Deze heeft een service stand en is onmisbaar als je kabels wilt aansluiten anders moet de hele tv weer van de wand.
Bij deze beugels zijn diverse opvulbusjes bijgeleverd om iets meer afstand tussen de muur en tv te creëren, dit ivm de stekker van de netstroom, deze zit niet naar beneden maar naar achteren gericht, met een haakse stekker.
Opvulbusje van 5 mm is genoeg, jammer dat dit moet, netstroom aansluiting had beter op andere plaats kunnen zitten.
Nog een minpuntje, het scherm is niet mooi vlak, er zit wat reliëf in, beetje golving, dit valt alleen op als de tv uit staat.
Als de tv aanstaat dan heb je er geen last van, misschien dat dit nog wat bijtrekt.
Ik heb meerdere bekeken in verschillende winkels en ze hebben het allemaal in zekere mate.
Verder een prima tv met een verrassend goed geluid en veel instel mogelijkheden.
Een sieraad aan de muur.
Prijsverschil tussen verschillende (web)winkels kan groot zijn, even oriënteren kan veel besparen.

Pluspunten

• Scherpte van beeld
  • Geluid
  • Kleuren
  • Ambilight

Minpunten

• Scherm niet vlak
  • Plaats van de netstroom aansluiting
  • Karige gebruiksaanwijzing

Sandre 22-11-2018

Mooi helder beeld vloeiende beelden

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Wat een mooi strak helder beeld !
Vloeiende lijnen en kraakhelder geluid (zonder soundbar)
Uiteraard beter geluid via soundbar maar prima te doen

Pluspunten

• Beeld
  • Ambilight
  • Design ,slank

Minpunten

• Nog niet kunnen ondekken