Samsung QE75Q9FNALXXN

Diepte
3,94 cm dikte
Schermgrootte
75,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE75Q9FNALXXN op Kieskeurig.be.

9,4

Heho 02-08-2018

Super beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Ik vind de prijs wel een 'dingetje', maar drie dagen geleden geïnstalleerd en de beeldkwaliteit is fantastisch. Ik ben superblij met de aanschaf.

W.G. 12-07-2018

Prachtig scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Na ontzettend veel lezen welke tv het beste bij ons gezin zou passen, zijn we uiteindelijk uitgekomen op de QLED serie van Samsung. Alle plussen en minnen tussen OLED en QLED lezende, kwam de Samsung toch net beter eruit in onze situatie.

Waarom dan de QLED?
Afgaande op wat er geschreven werd, zou de QLED bij veel omgevingslicht toch net wat beter presteren dan een OLED. Aangezien we 2x dubbelopenslaande deuren hebben en er dus zeer veel licht de woonkamer invalt, was dit dus een belangrijk punt. In de praktijk is het natuurlijk lastig controleren of het ook echt waar is, want je hebt maar 1 tv tegelijk in de woonkamer hangen, maar voor die ene dag dat hij er nu hangt, presteert hij inderdaad prima met veel omgevingslicht in de woonkamer.

De One Connect box, waarbij in het 2018 model ook de voeding naar de tv loopt, sprak ons zeer aan. Alle kabels die uit het tv meubel naar de tv lopen, is geen gezicht. Hoe goed je ze met kabelgoten of andere oplossingen ook kunt bundelen, is en blijft het vervelend. De One Connect zou dit dus tegengaan en dat doet het zeker!

Het hoge contrast en de goede HDR weergave hebben we eigenlijk nog niet kunnen testen, maar was wel een reden waarom we juist deze tv wilden aanschaffen. Helaas dus nog geen echte ervaring om te delen.

Goede prestaties tijdens het gamen. Met 2 opgroeiende kids en een pappa die ook graag een spelletje speelt, is een lage inputlag natuurlijk iets wat belangrijk is. Tot op heden is alleen de Wii U aan geweest, maar wat we zagen was echt subliem te noemen. Alles werkte prima en soepel. Ok ik weet ook wel dat het niet helemaal echt te vergelijken is met de PS4 en/of de PC via de SteamLink, maar de tv hebben we echt net 24 uur in huis. Bovendien som ik hier op, waarom deze tv is gekozen in onze situatie.

Dan als laatste de aanschafprijs van een 75 Inch scherm t.o.v. een OLED in die maat, was uiteindelijk ook erg belangrijk (was goedkoper, dus ook heel belangrijk voor de portemonnee natuurlijk). De vergelijking in prijs gaat in dit geval over de topmodellen die nu beschikbaar zijn en waarbij is gekeken naar een '2018' model die voor de NL markt is bedoeld. Hierbij kom je dus over het algemeen uit op de vergelijking tussen LG (voor OLED natuurlijk) en Samsung (voor de QLED).

Zijn er dan ook negatieve punten?
Nou ja, eigenlijk niet, maar mensen lezen ook graag wat er minder bevalt. Ik vind de 'mindere' dingen eigenlijk verwaarloosbaar, maar goed ik zal ze toch even aanstippen.

De prijs is en blijft toch een hoop geld voor een TV, dus de verwachting is ook dat deze echt een hele poos mee moet gaan.

De kijkhoek is, zoals ook wel in reviews te lezen was, niet optimaal, maar dit is bij ons geen probleem, want we zitten met de bank recht voor de televisie en aan de eettafel zitten en tv kijken, dat is bij ons toch niet van toepassing (kan wel, maar bij ons geldt gewoon de regel, eten = geen tv kijken).

Alles afstellen. Met name alle kabels aansluiten en dan daarna de correcte input selecteren, was toch iets lastiger voor elkaar te krijgen dan verwacht met de One Connect box. Maar goed dat stelt verder niets voor, want dat moet je normaal gesproken met elke nieuwe tv/apparatuur doen en dat kost soms wat meer tijd.

Verder hebben we de tv in combinatie met de Samsung WMN-M21EA No Gap Wall Mount aangeschaft.
Als ik dan echt ergens over moet klagen, dan is het de gigantische hoeveelheid aan beschrijvingen die erbij zit, waarbij je na 3 uur nog steeds geen gat in de muur hebt zitten om het systeem op te hangen. Zeer onduidelijke beschrijving is er geleverd, bij eigenlijk een kwalitatief zeer solide beugel. Belangrijkste was nog wel, dat het totaal niet duidelijk was welk maat boortje je nou uiteindelijk moest gebruiken. Dus voor iedereen die hier ook moeite mee heeft HET IS BOORTJE NUMMER 9 (zelf voorgeboord met maatje 6,5). Daarnaast is het vanaf het Hart van de maattekening die erbij zit bijna 47 cm tot onderaan de tv. Met een advies om aan alle kanten van de tv 10 cm over te houden, moet je dus het hart minimaal 57 cm boven je tv meubel uit laten komen. Kan uiteraard meer naar boven, afhankelijk van hoe je het zelf wilt, maar hou in ieder geval minimaal 57 cm aan, want anders kom je dus niet goed uit.

Zoals gezegd, vandaag (12-07-2018) is pas de 2e dag dat we de tv in ons bezit hebben
en hebben we pas 1 avond televisie kunnen kijken, maar het is nu al een grote hit in het gezin. Wat een heerlijke tv!

Pluspunten

• Subliem beeld
  • One connect box werkt echt goed
  • Bedieningsgemak, is wel even wennen, verder prima

Minpunten

• Prijs, ondankt goedkoper dan OLED in deze maat

Anoniem 30-12-2018

Prachtig beeld en een heel prima geluid.

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

echt een feest om.naar te kijken en te luisteren. Mooie diepe kleuren en echt zwart als het zwart moet zijn.
veel mogelijkheden om aan te passen aan persoonlijke voorkeuren
afstand bediening is even wennen

Anoniem 28-10-2018

QE-Kunst-aan-de-wand

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

' Kunst-aan-de-wand' zo betitel ik mijn nieuwe Samsung 65 inch QLED TV. Waar het om gaat, televisie kijken is al een genot. Maar ook in de niet-TV uren hangt er met Ambient-mode echt kunst aan de wand. En dat is nog niet alles. Deze TV heeft mijn fotografie hobby een nieuwe stimulans gegeven. Zó mooi worden mijn foto's nu vertoont. Kunst-aan-de-wand.......mijn eigen kunst!

Richard 25-07-2018

Groot scherm QE75Q9F

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Ik ben voor een maatje groter gegaan
Omdat ik al een plasma 65 Inch had heb ik 75inch genomen
na heel veel reviews te hebben gelezen
kwam deze erg erg goed uit de bus
maar wat zijn die kleuren mooi zeg ,overdag en in de avond

Ik heb hem gekocht bij Apollo in Almere, en heb daar super service gehad

Wij hopen dat we er weer heel wat jaartjes van kunnen genieten

Pluspunten

• Zeer Scherp beeld
  • One connect box werkt goed
  • Bedieningsgemak

Hakkie 10-07-2019

Strakke tv met mooie beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

De 65Q9F uit 2018 is een strak vormgegeven tv met makkelijke bediening en een mooie metalen afstandsbediening. Beeldkwaliteit met normaal tv kijken en sportkanalen is super. Vooral met voetbal formule 1 zeer mooi om naar te kijken. Met films wat minder vergeleken met OLED en de zwartwaarden, maar dan heb je sowieso zekerheid met geen inbranden. Gamen gaat lekker snel met lage lag time, ziet er prachtig uit. Geluid van de tv is fantastisch, stemmen zijn goed en heeft een redelijke Bass weergave. Wat heel gaaf is dat er een ingebouwde Apple tv app is waar je films in 4K kan bestellen en kijken. Menu van de tv is erg makkelijk snel en met een mooie layout. Ik heb deze tv plat aan de muur hangen met de speciale Samsung No Gap-Wall mount muurbeugel. Deze is zekers aan te raden, dan heb je de tv strak aan de muur hangen met maar 1 kabel die naar de one connect box gaat. De one connect box kan je dan makkelijk wegwerken in een tv meubel, super handig zouden meer tv fabrikanten moeten doen. Jammer dat de tv nog geen eARC ondersteund, misschien dat Samsung hier nog een update voor kan leveren. Al met al een super mooie tv en echte allrounder, makkelijk in bediening en strak vormgegeven. Zeker een aanrader met alle features en gemakken.

Anoniem 20-06-2019

Super scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Heb het product al een aantal weken in gebruik en moet zeggen wat een scherm.
Installatie is super eenvoudig alsof je een telefoon installeert.
Ben overgestapt van 1e generatie samsung smart naar deze product en kan alleen maar zeggen wat een verbetering.
Kan het zeker aanbevelen!!!

Stefan_THEONEANDONLY 15-06-2019

Nieuw Middelpunt van Belangstelling

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Begin Juni was het zover en werd ons geduld beloond; onze nieuwe Samsung TV (QE65Q9F) werd bezorgd! Eerst een indrukwekkende doos (de grootte, een doos hebben we allemaal wel eens gezien), maar vooral de inhoud bleek indrukwekkend! De overstap van 40inch naar 65inch is er een die iedereen zou moeten maken; de QLED van Samsung maakt het verhaal daarbij compleet. Prachtig beeld (tot de poriën van je favoriete voetballer tot een kleurpallet waar je U tegen zegt. De televisie komt al helemaal goed tot zijn recht met de Samsung muurbeugel, maar dat is een ander verhaal; ook op onze tv kast (waar hij initieel op stond) had het oog genoeg om naar te kijken (ook als de tv uit stond). Het geluid is daarbij ook een stap vooruit op onze vorige tv (en dat was niet de minste!), dus allround zeer tevreden. Last but not least; de one-connect box is echt een uitvinding (geen zichtbare kabels etc) en ik ben zeer te spreken over het nieuwe concept afstandsbediening. De one-remote is intuïtief ondanks het feit dat er geen nummers meer te bekennen zijn. 5 minuten spelen en je voelt je heer en meester over je nieuwe Samsung TV (laat deze macht en verantwoordelijk je niet de baas worden!)

KenNZzo 01-06-2019

Echte een top tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Echt een aanrader, een tv die gezien moet worden met ongekende mogelijkheden en mooi dat Samsung Promoties nog 10 jaar garantie geeft voor het niet inbranden.

SjorsK 23-05-2019

Geweldige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Het scherm kan levensechte beelde vertonen en is simpelweg de beste TV die ik ook gehad is, ook top is dat de kans op een burn in simpelweg nihil is.

Als ik een kritiekpuntje zou moeten noemen is dat als je een vel wit stuk hebt op een zwart scherm dat er een klein beetje ligt lekt, maar dat valt pas op als je er op let. Verder is 't jammer dat de TV geen HDMI 2.1 ondersteund. Maar ik zit dan ook te mopperen over kleinigheidjes ;)

Verder heeft de TV een gebruikersvriendelijke interface en de one remote is super gebruiksvriendelijk, ik kan niet klagen.

Als je een nieuwe TV zoekt, dan is dit zeker een van de betere keuzes.

Wilibrord 11-05-2019

Fenomenaal

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Ik heb de TV nog maar een paar dagen in huis maar kom er niet meer achter weg. De eenvoud van de installatie is ongekend. Ook de app werkt geruisloos als afstandbediening. Meteen over gegaan op 4K netflix en me ondergedompeld in de BBC natuur documentaires. Iedereen is verbaasd over 'dat alles door dat ene snoertje gaat' werkelijk ongelooflijk. Ambient mode is ook lekker, maar daar moet ik nog even goed in duiken.

Anoniem 27-02-2019

super super

echt een top klasse tv

een aanrader
beeld is super scherp en heel erg helder

installeren van de tv is een fluitje van een cent zelfs voor iemand die er totaal geen verstand van heeft

kind kan dus de was doen
super gebruiks vriendelijk

Wim68 12-02-2019

QE65Q9F 2018 Geweldige TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Ik heb deze QE65Q9F TV sinds 25-01-2018 in mijn bezit.
Wat een geweldige TV met een zeer mooi beeld en geluid. Zwart is ook zwart. En vooral de 4K beelden zijn super. En de bediening is ook super snel.
Ik heb er geen moment spijt van. Ik kan iedereen deze TV aanraden.

AvDr 07-02-2019

Geweldig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

25 januari deze TV aangeschaft, wat een superbeeld, mooi geluid, fraai uiterlijk, echt een aanrader !

Paul126 06-02-2019

Geweldige tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Lang lopen zoeken naar een tv die alles heeft, dit is wel het parade paardje van Samsung. Kleine draad voor de verbinding en de bijbehorende kast netjes weggewerkt.
Kwaliteit van het beeld is super!

Frank Hardeman 01-02-2019

mooie TV geweldige kleuren en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Makkelijk in gebruik te nemen en geweldige kleuren.
Geen moment spijt van de aankoop gehad. Enige minpuntje is als ik de ambient mode aanzet het geluid van de sonos wegvalt omdat de tv dan een signaal afgeeft aan de sonos. Hbe di nig niet kunnen onderdrukken, Maar ik raad deze tv zeker aan.

Pluspunten

• kleuren
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• ambient mode neemt geluid sonos over

ConnieJW 30-01-2019

Geweldig!

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Na lang twijfelen toch deze grote Samsung TV gekocht en geen moment spijt van!
Wat een supermooie tv en het installeren ging zo ontzettend makkelijk.
Nu nog volop alles aan het ontdekken want deze tv heeft zo ontzettend veel mogelijkheden en is echt een sieraad aan onze wand in combinatie met de bijbehorende wandsteun.

NvdB 30-01-2019

Op alle fronten geweldig!

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Sinds kort trotse eigenaar van de 55'' Q9F. In eerste instantie een 55'' Q8F gekocht maar in verband met een goede aanbieding (en beetje bijbetalen) toch omgeruild maar wat was dat een goede keuze! De uitstraling van de TV is top, ik vind hem erg mooi afgewerkt en met de zwarte poot en behuizing ziet hij er erg goed uit. Daarnaast is het beeldkwaliteit ook super, zwart is ook echt zwart en de kleuren springen eruit! Ook geluidskwaliteit valt me niet tegen, voor een platte tv erg goed.

Al met al: het kost wat, maar dan heb je ook echt wat!

Anoniem 27-01-2019

super tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

als je deze tv voor het eerst in je woonkamer hebt staan lijkt hij erg groot.
maar als je een uurtje tv hebt gekeken dan wil je niet meer terug naar je oude tv.
geweldig kijken, kleur en geluid, super, gewoon een thuis bioscoop.
ik moet alle functies nog verder uitproberen, maar wat ik er nu allemaal al mee kan dat is echt geweldig.
je kan je mobiel aan je tv koppelen, spotify via je telefoon af laten spelen op je tv.
je kan via de afstandbediening, spraakherkenning, youtube opdrachten geven.
en ga zo maar door.
je hebt maar 1 draad van je tv naar je connectbox, hier kan je alles op aan sluiten, dvd speler, playstation, soundbar.
er zitten 3 usb uitgangen op, waar mee je je eigen films zo kan afspelen op de tv.
het is allemaal simpel en wijst voor zich.
deze tv maakt tv of film kijken tot een genot, helemaal met een soundbar ervoor.
ik weet nog niet alles van deze tv, de gebruiksaanwijzing, 196 bladzijden, heb ik van internet afgehaald en die ben ik nu aan het doorlezen wat er nog meer allemaal kan.

Helenmax 27-01-2019

Scherp.......en zwart is zwart!

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN

Oled of Qled was de vraag. Maar na het beeld te hebben gezien van de QE65Q9F was toch het antwoord QLED. Zeer scherp beeld en zwart is ook echt zwart. Het beeld is mooi groot en past mooi in ons interieur. Met de ambient mode, kun je een mooi scherm selecteren, als je even geen tv kijkt en niet tegen een zwart scherm aan wilt kijken. Deze zijn zelfs voorzien van rustgevende geluiden.
De afstand bediening kan ook tegen een stootje, want hij is van metaal en super klein, dus handelbaar. Ik was bang dat hierdoor wel de bediening moeilijker zou zijn, maar dat is echt niet waar. Alles wordt duidelijk weergegeven op het scherm. Met de 60 W ingebouwde luidsprekers, geniet je van een super geluid met een mooie Bass. Wil je dit niet, kun je zelf het geluid aanpassen!
Kortom een mooie aanwinst deze Qled TV!