Samsung UE55NU7470

Diepte
5,93 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Joop 12-06-2019

Valt tegen.

Geschreven voor: Samsung UE43NU7470

Inderdaad is de kijkhoek erg slecht, geluid is erg blikkerig en niet aan te passen.
Kwaliteit van beeld valt over het geheel wat tegen.
Active crystal colour zou volgens de specificaties ook op deze uitvoering zitten, maar ik kan het niet vinden.

Pluspunten

• Heeft een mooi uiterlijk.

Minpunten

• Kijkhoek
  • Geluid

Gijswijt 06-06-2019

Valt een beetje tegen

Geschreven voor: Samsung UE43NU7470

Sinds een paar dagen deze tv in huis. Beeld is goed als je recht voor het scherm zit maar onder een hoek kijken is heel slecht. De afstandsbediening heeft zeer beperkte functies. Je wordt geadviseerd om de app smartthings op je gsm te installeren om deze als remote te gebruiken maar is mij niet gelukt.

Minpunten

• kijkhoek
  • afstandsbediening

Smeets 28-03-2019

4k is echt geweldig

Geschreven voor: Samsung UE55NU7470

Kijkhoek bij mij ruim 45 graden. Kleuren zijn geweldig. Enig minpuntje is met alle instellingen op 'auto' en contrastverbetering aan, is het beeld een beetje donker. Spelen met de instellingen leveren een super realistisch beeld.

Abcd 03-03-2019

Te kleine kijkhoek

Geschreven voor: Samsung UE55NU7470

Slechte tv de kijkhoek is 30 graden volgens de monteur van samsung. Als je buiten de kijkhoek tv kijkt worden de kleuren enorm flets en gezichten lijkwit en valt er niet naar te kijken.
Kon hem gelukkig terug inleveren!

Jo 17-02-2019

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung UE43NU7470

Deze tv heb ik een aantal dagen in bezit en ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit.
De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. ( handleiding 196 bladz.)
De afstandbediening is niet standaard en niet voor iedereen geschikt.
Een normale afstandbediening moet je extra kopen.
Wat ook jammer is dat de spraakopdrachten in het engels gegeven moeten worden!.
De diverse aansluitingen aan de achterkant van de tv zijn moeilijk te bereiken wanneer de tv tegen de muur bevestigd wordt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Afstandbediening

D.G 11-02-2019

Groot en scherp beeld. Uitstekend bedienbaar en afgewerkt

Geschreven voor: Samsung UE55NU7470

Product en prijskwaliteit vond ik perfect, de tv is het meer dan waard. Ons gezin geniet met volle teugen van de televisie.
Service en kwaliteit een dikke 10

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • Bediening
  • Functies

Dan 04-01-2019

Helder en mooi scherm

Geschreven voor: Samsung UE50NU7440

Toptelevisie, beeld en geluid zijn van topkwaliteit.
Mooie uitstraling en stevige voet.
Samsung laat zien waar ze goed in zijn!

Pluspunten

• stevige voet
  • geluid is top

Minpunten

• (maar) 3 hmdi aansluitingen

Reivi 01-12-2018

Mooie 55inch hdtv

Geschreven voor: Samsung UE55NU7470

Mooie instap ultra hdtv van Samsung.
Ik kon deze tv kopen met de black friday actie voor zo 600 euro.
Prachtig beeld erg veel contrast,ook op de donkere vlakken.
Zeer veel instellingen en een gelikte afstandsbediening waar tegen je óók kunt praten door middel van opdrachten,zij het alleen in Engels.
De afwerking van de tv is goed,zij het wel dat het wat goedkopere onderdelen zijn die de uitstraling hebben van metaal.
Minpuntje zijn de erg grote voetsteun en het geluid is nogal bleek te noemen.
Voor de rest een prima ultra hd tv tegen een schappelijke prijs.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Veel mogelijkheden
  • Wifi,bedraad internet
  • Gelikte afstandsbediening
  • Bluetooth

Minpunten

• Grote voetsteun
  • Geluid

Peter 26-10-2018

Afm tv zelfde als mijn vorige alleen scherm 4 inch groter

Geschreven voor: Samsung UE50NU7400SXXN

Goede prijs kwaliteit verhouding doet precies wat je van een tv mag verwachten
Mijn eerste smart tv dus even wennen

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Redelijk geluid

Jan willem 23-08-2018

Prima tv

Geschreven voor: Samsung UE50NU7400SXXN

UE50NU7400 zorgt ervoor dat er mooie heldere kleuren weergegeven worden. Deze Samsung 50NU7400 is ook nog eens erg mooi, dankzij het Ultra Slim Design en de Clean Cable Solution. Ook de Smart ervaring is optimaal, dankzij onder andere de One Remote Control, waardoor u slechts één afstandsbediening nodig heeft voor al uw TV en alle aangesloten randapparatuur.

Pluspunten

• HDR Clean Cable solution
  • One Remote Control Smartv
  • Ultra Slim Design

Minpunten

• Montage poot

Carl 05-08-2018

zeer eenvoudig instellen !!

Geschreven voor: Samsung UE43NU7400SXXN

Toestel nog maar paar dagen in gebruik, maar verademing in bediening en aansluiting. Mijn oude Samsung was paar jaar oud; kon vele app's niet meer gebruiken. Op deze tv is alles weer beschikbaar; inschakelen menu doorlopen en binnen 15 minuten prima beeld. Even wennen aan de nieuwe afstandsbediening van Samsung, maar dat gaat zeker lukken. Daarnaast nog veel zaken te ontdekken, maar eerste indruk is zeer prettig. Ook mooi dat de draden in de voet zijn weggewerkt en volledig uit het zicht aan de achterzijde naar buiten komen. Nog gezocht naar tv met draaibare voet, maar deze zijn bijna niet meer te krijgen; deze is ook met vaste voet.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • mooi beeld

Minpunten

• geen draaibare voet
  • geen scart (ook nauwelijks meer gebruikt)

Jan1 18-07-2018

Geweldige kleuren

Geschreven voor: Samsung UE55NU7470

Heb hem nu een paar dagen is gebruiks vriendelijk en goede kleur weergave.
Verder nog niet zoveel uitgeprobeerd.
Heeft een robuuste voet.
Het installeren is prima te doen ook als je minder technisch bent.
Geluid is goed maar zoals alle speakers van tv’s zijn ze niet perfect.

Rolucious 16-07-2018

Mooie minimalistische tv met minder aanpassingsmogelijkheden

Geschreven voor: Samsung UE50NU7400SXXN

De tv geeft erg mooie kleuren en kan erg fel. Daarnaast is zwart alsnog erg mooi zwart waardoor het contrast goed zichtbaar is. De tv heeft een mooie kleine bezel en een mooie maar ook stevige voetsteun. De tv is dan ook erg mooi om te zien. De voetsteun is wel breed (ongeveer even breed als de tv en eist daarmee wel veel ruimte op het tv kastje. Gezien de vormgeving is dit niet erg en juist een toevoeging aan het meubilair.
De tv heeft een praktische user interface waar makkelijk doorheen te bladeren is. Er zijn een beperkt aantal opties te selecteren, waardoor de minder technisch aangelegde personen er waarschijnlijk gemakkelijk mee overweg kunnen. De afstandbediening is sierlijk maar wel praktisch, alles wordt nagenoeg met de pijltjes toetsen uitgevoerd en met kleine schakelaars kan het volume omhoog en omlaag. De user interface en de afstandbediening zijn dan ook erg minimalistisch en rustgevend.
Het geluid uit de tv is prima maar zoals alle tv speakers niet perfect. Wij hebben erg goede geluidspeakers die via een tulp stekker (rood en wit) verbonden moeten worden op een koptelefoon adapter. Helaas is het ons nog niet gelukt om de koptelefoon verbinding aan de praat te krijgen, waardoor onze geluidsboxen nutteloos zijn geworden tenzij we een nieuwe versterker met optisch/hdmi verbinding aanschaffen. Jammer want op de oude samsung werkte het nog prima.
Andere kanttekening is dat de dlna functie niet te vinden is (als deze überhaupt aanwezig is). Hierdoor kunnen bestanden via dlna niet direct afgespeeld worden en zal er een ander medium voor transcoding tussengeplaatst moeten worden (chromecast, apple tv, Nvidia shield etc). Omdat 4k films voor menig ouder model tv box of nas te zwaar belastend is, kunnen deze films zonder de nodige investering in alternatieven niet afgespeeld worden. Deze optie is eveneens op oudere modellen wel aanwezig.
Al met al een erg mooie en zeer minimalistisch tv die voor de digibeten perfect is. De tv geeft prachtig beeld en heeft voldoende hdr mogelijkheden. Voor de mensen die wat technischer aangelegd zijn of andere randapparatuur hebben doen er goed aan om eerst te inventariseren of hun apparatuur wel degelijk werkt om een teleurstelling te voorkomen.

Pluspunten

• Goede kleuren
  • Mooi contrast

Minpunten

• DLNA niet aanwezig/ te vinden
  • Koptelefoon aansluiting werkt niet

Rolucious 16-07-2018

Mooie minimalistische tv

Geschreven voor: Samsung UE55NU7470

De tv ziet er mooi uit en bevat een erg solide poot. De poot is eenvoudig te monteren en sluit mooi aan. In de poot zit een kabelgoot voor de stroomkabel verwerkt, waardoor de stroomkabel uit het zicht verdwijnt. De tv staat relatief laag boven het oppervlak en daardoor zijn de kabels over het algemeen erg slecht uit het zicht.
De geluidskwaliteit is prima voor tv speakers. Wij hebben een oude versterker met goede boxen die op onze oude tv (ook samsung) via de koptelefoon aangesloten was. Hier zou ook zo’n optie aanwezig zijn, maar die heb ik tot op heden niet kunnen vinden (hij schakelt direct terug naar tv speakers). Hierdoor kunnen we onze oude goede boxen niet gebruiken wat erg jammer is.
De tv kan erg fel licht geven en bevat een automatische lichtherkenning. Dit werkt prima en de kleuren zijn oprecht heel goed. Al met al geeft de tv een uitstekend beeld en is echt een upgrade ten opzichte van oudere tv’s. Full hd films zien er eveneens nog prachtig uit.
De tv bevat verschillende apps waaronder Netflix en Spotify die goed werken. Helaas heb ik nog niet de dlna functie kunnen vinden om films van mijn nas af te spelen. Aangezien mijn nas geen 4k films kan streamen via de hdmi, ben ik niet in staat om deze films af te spelen. Dit vind ik een erg groot gemis en begrijp ook niet dat deze functie er niet op zit op zo’n nieuw model. Apps store zoek pogingen naar all share of vergelijkbare dlna Samsung stream apparaten hebben geen resultaten opgeleverd.
Al met al een tv met een uitstekend beeld kwaliteit en een prima user interface, maar door het ontbreken van dlna of het gebruik van mijn oudere boxen die via de kop telefoon aansluiting gaat ben ik toch teleurgesteld in deze tv. Via de hdmi speelt het apparaat alles prima af.

raymonidas 15-07-2018

Royale UHD tv

Geschreven voor: Samsung UE50NU7400SXXN

Tot voor kort genoten wij van één van de laatste plasma’s van Pioneer, de Kuro LX5050. HD beeld en nog steeds erg mooi van weergave. Toch wilden wij iets nieuws proberen en liefst een energiezuinige LED tv. De Kuro hebben wij nog wel, want hij zit aan een beweegbare beugel in een holle wand, zodat je geen draden ziet. Alle andere apparaten staan er ook in. De Samsung nu tijdelijk er voor. Geluid gaat in de beste kwaliteit via HDMI naar de Denon AVR-X4100W. Speakers -surround- Audio Physic.
Goed, de setup van de Samsung UE50NU7400 kostte wat moeite, hoewel de interface er zeer gebruiksvriendelijk uit ziet. De AV receiver, TV, router en KPN decoder moeten wel lekker met elkaar kunnen babbelen natuurlijk. De TV is aangesloten met: 1) 220V snoer en stekker, LAN kabel aan de router, HDMI aan de AV-receiver. Drie kabels dus. De Kuro heeft er slechts twee….. 

Wij gebruiken de TV hoofdzakelijk om films te bekijken en die zijn voor 98% nog steeds in HD. Op dat punt is deze TV dus geen grote verbetering tov wat wij nog hebben. De kleuren kun je op diverse voorinstellingen zetten zoals ‘film’ enz. Je ziet dan dat de kleuren verzadigder worden, of contrastrijker, of juist wat fletser. Kies welke je de mooiste vindt. Wij kozen voor ‘film’ natuurlijk. Voor mijn workshops (o.a. macro fotografie) gebruik ik deze tv ook. Dan is het een puur 4k scherm waarop foto’s in een PowerPoint getoond worden. Gisteren via internet enkele 4k film bekeken via Youtube. Dat ziet er gelikt uit zeg!! Dat heel wat mooier en beter dan gewone HD!! Nu ben ik niet echt een voetbalkijkerd, maar op advies van een vriend toch maar even een paar minuten gekeken naar een wedstrijd. Dat was een genot, puur vanwege de beeldkwaliteit, want voetbal zelf interesseert mij helemaal niets 

Dus de TV maakt een heel mooi beeld, daar zijn wij al blij mee, maar of deze zo goed is dat de Kuro er definitief uit mag naar een andere liefhebber? Daar zijn wij nog niet over uit.

Pluspunten

• mooi scherp beeld
  • neutrale kleuren
  • TV geluid is redelijk
  • makkelijke interface

Minpunten

• instellen ging niet heel makkelijk
  • geen gebruikershandleiding