Samsung UE75NU8000LXXN

Bekijk alle Televisies

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

7,9

Jeffry 17-07-2018

Mijn eigen thuis bios

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Na de afgelopen 13 jaar tegen een 50" Panasonic Plasma te hebben aangekeken kreeg ik de kans deze top-line Samsung tv aan een grondige test te onderwerpen. Van energieslurpende HD-Ready 50kg wegende tv naar een dun formaat smart tv waar de kleuren van het scherm spatten, wat een overstap. Na het uitpakken en aansluiten kon ik direct al een HDMI splitter weghalen want die was uiteraard met 4 HDMI aansluitingen vs 2 niet meer nodig. Het aansluiten zelf wat een koud kunstje. Door goed kabelmanagement systeem aan achterkant van de tv kan je de kabelboompjes netjes wegwerken. Kleine kanttekening is wel dat een UTP kabel of dikke HDMI kabel met veel kracht in de malletjes moeten worden gedrukt en je wel achter je tv moet staan om dat makkelijk voor elkaar te krijgen. Zet dus moet eerst je tv op een kast tegen een muur om daarna aan de slag te gaan! Eenmaal aangesloten en aangezet dien je een wizard te doorlopen. Hierbij wordt connectie gemaakt met het internet, worden je devices bekeken en veelal zal de tv de componenten zelf herkennen. Bij mij werd enkel mijn Ziggo Horizon box niet direct herkend, wat eigenlijk wat vreemd was aangezien de Horizon box ook door Samsung wordt gemaakt. Maar na 2 extra stappen kon deze alsnog worden herkend en was een laatste stap het aanmaken van Samsung account of koppelen met een bestaande. Dit laatste koste nog het meeste tijd daar de afstandsbediening geen QWERTY toetsen heeft. Kijken naar de afstandsbediening is deze van het type: minimaal. De afstandsbediening is dusdanig dat je alleen de standaard handelingen uit kan voeren, dat lijkt irritant maar eenmaal een tijdje gebruikt zitten alle knoppen erop die je vaak gebruikt, voor het oproepen van bijvoorbeeld een program guide zal je toch nog even moeten grijpen naar een alternatieve bediening of via de normale menu's van de provider deze oproepen wat uiteraard omslachtig is. Wat heerlijk werkt is dat als je met je bediening een signaal selecteert zoals bijvoorbeeld de Ziggo box of een Playstation deze automatisch inschakelen en de afstandsbediening bepaalde functies ook kan uitvoeren zoals menus opvragen en doorlopen, pauze, play, terug etc. Eigenlijk ben ik wel heen enthousiast over de manier hoe deze minimale afstandsbediening functioneert! Dan de TV waar het hier toch om draait. In 1 woord geweldig. Of je nou van knallende kleuren houd of de balans meer warm wilt instellen, dit per input device wilt instellen of voor alle, voor ieder is er wel een instelling en alles ziet er werkelijk waar schitterend uit zonder dat het overdone is. Qua scherpte hoef ik natuurlijk niet te vertellen dat UHD 4K scherp is, ook beelden die niet 4K zijn komen verschrikkelijk mooi en scherp over en worden goed omgezet. Wel 1 puntje van aandacht, bij sommige oudere films of cartoons zie je een bepaalde vorm van ghosting waar beelden raar overkomen en onnatuurlijk bewegen. Er zitten wel enkele settings in de tv waar je deze motion kan aanpassen maar ik heb geen enkele setting gevonden die het helemaal wegneemt. Verzachten lukt wel en tot nu toe is het slechts in bepaalde situaties merkbaar, maar merkbaar is het zeker. Uiteraard is deze tv ook smart. Je treft alle voorkomende en wenselijke apps aan die geinstalleerd kunnen worden. De interface oogt snel en vlot en aanbod is meer dan voldoende zonder overweldigend te zijn. Na 2 weken testen merkte ik dat mijn trouwe kamaraat de Apple TV zo goed als uit is gebleven terwijl ik die altijd dagelijks gebruikte. Switchen tussen Netflix, TV, PS4, Plex gaan snel een naadloos en het lijkt net of alles op de achtergrond al aanstaan en draait zo snel en soepel gaat dit switchen. Top! Echte aanrader voor mensen die net het budget niet hebben voor QLED of OLED maar wel een echte highend tv willen aankopen!

Pluspunten

• Kwaliteit bouw
  • Beeld
  • Smart functie
  • Game functie heeft lage MS

Minpunten

• Ghosting minimaal aanwezig

joel 04-10-2018

scherp beeldscherm

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Erg mooi beeld, scherp en vloeiend. qua prijs kwaliteit verhouding top!
Ook de smart opties werken erg vloeiend en snel, ideaal voor netflix en andere 4k programma's.
Ik ben erg blij met mijn aankoop.

Familie Lemmens 24-01-2019

Mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Mooi tv met prachtig beeld en geluid. We zijn van een kleinere tv naar deze overgestapt. Het was in het begin net of we in de bioscoop zaten. Hij is makkelijk te installeren en te bedienen. Ook voor mensen (zoals wij) die er niet ze heel veel verstand van hebben. Echt een tv om aan te bevelen.

Chester Spieker 09-01-2019

Groot scherm met haarscherp beeld

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Een prachtige tv met veel functies. Het beeld en geluid zijn super en de afstandsbediening is super handig. Wat een genot om naar te kijken! Ik mis enkel de optie om zelf apps te installeren zoals Kodi. Verder super snel.

Pluspunten

• Beeld
  • Eenvoud
  • Geluid

Minpunten

• Personaliseren op het gebied van apps

rob1957 29-09-2018

Ultieme kijkgenot

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

werkelijk een fantastische tv, makkelijk aan te sluiten, en wat een verschil in kleur met mijn vorige samsung, niet alleen de maat (had 55") maar de kleuren.... geweldig!!

Pluspunten

• kleuren
  • aansluitgemak

Marjan 28-09-2018

Prachtig beeld en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Samsung heeft altijd een mooi beeld. Prijs/kwaliteitverhouding is goed
Mooie deal in combinatie met soundbar

Sofia 27-07-2018

Precies zoals ik had verwacht

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Het belangrijkste van een tv vind ik de beeldkwaliteit, maar voor een high-end tv als de deze verwacht ik wel wat extra’s. Daaraan heeft deze tv mijn verwachtingen overtroffen.

Vanaf het eerste beeld dat verscheen tijdens de installatie ben ik onder de indruk. De kleuren spatten van het scherm en de zwarttinten zijn erg goed. Na het aanpassen van de beeldinstellingen merk je hoe fijn beeld deze tv produceert. Met de standaardwaardes ingesteld kan het beeld wel wat nep lijken. Er zijn online genoeg handige websites te vinden waar verschillende beeldinstellingen uitgelegd worden en wat ze doen.

Het design gaat er bij Samsung ook op vooruit. Enkele jaren geleden vond ik het design van Samsung tv’s er wat goedkoop uitzien, maar tegenwoordig zien ze er gewoon goed uit. De voet, de rand om de tv en zelfs de afstandsbediening zien er premium uit. Design is persoonlijk, maar iedereen die bij ons de tv ziet staan is vol lof.

De afstandsbediening zelf ziet er niet uit als een standaard afstandsbediening met vele knoppen. Het is kleiner dan gemiddeld met enkele knoppen. Met deze knoppen kun je verder op een intuïtieve manier de tv bedienen. Samen met de spraakbediening dat via de afstandsbediening aangestuurd wordt, werkt de afstandsbediening verassend prettig.

Naast een snel menu vind ik spraakbediening en bluetooth onmisbare opties. De spraakbediening heb ik net al even genoemd en werkt goed. De bluetooth functie werkt eveneens goed. Ik gebruik de bluetooth voor het koppelen van mijn hoofdtelefoon met de tv. Op die manier kan ik rustig tv kijken, terwijl mijn partner aan het werk is, of vice versa. Ik kan nu al niet meer zonder.

Het geluid verraste ons eveneens. Tijdens het installeren speelt de tv enkele melodieuze tonen af. Mijn partner vroeg me gelijk: ‘komt dit uit de tv of uit de soundbar?’. Dat zegt volgens mij wel genoeg. Uiteraard is het geluid van een goede soundbar met subwoofer beter, maar voor standaard speakers vind ik ze goed.

Al met al ben ik erg tevreden over deze tv en is het voor mij de juiste keuze gebleken. Als je een tv zoekt in deze prijsklasse dan zou ik hem zeker overwegen. Ik kan hem iedereen aanraden.

• Geluid
  • Beeld (na handmatig fine-tunen)
  • Voice control
  • Bluetooth voor aanlsuiten hoofdtelefoon

Minpunten

• Standaard beeldinstellingen

Jake 10-06-2019

Tikkend scherm hetgeen eerst niet opvalt met, Hdr+ enorm.

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Schitterend beeld, echter begint het scherm te tikken wanneer men films in Hdr+ gaat kijken. Onze winkel en hun reparatie service verlener krijgen het niet gerepareerd. Dan is het aankoopbedrag toch erg aanzienlijk. Bij het googelen op ons probleem (Samsung tikkend scherm) kwamen we gelijke klachten tegen. Samsung schijnt er ook vanaf te weten? Helaas en inmiddels een juridische procedure op moeten starten door het uitblijven van een gepaste oplossing.

Remon odB 29-04-2019

Mooie kwaliteits tv voor een mooie prijs

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Mooie televisie voor niet al teveel geld.
Werkt fijn doordat die snel reageerd op het navigeren.
Ook voor de ps4 is die ideaal vanwege de 4k resolutie en dat die automatisch beeldscherm aanpassingen doet ( gamemodus ) hierdoor heb je optimaal beeldkwaliteit.
Kortom een aanrader!

Pluspunten

• 4k resolutie
  • Snelle navigatie
  • Gamemodus
  • Prijs t.o.v. kwaliteit

Minpunten

• Geen one connect box

Abdullah Obid 09-03-2019

Samsung Series 8 UE55NU8000LXXN

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Het is erg goed en leuk, ik raad het ten zeerste aan om het te kopen. Helder beeld en sterke en heldere stem.

Grietje 04-03-2019

Bijzonder scherp beeld

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Na onze plasma TV van Samsung nu deze gekocht. Geweldig scherp beeld en het geluid is ook verrassend goed. Héél makkelijk te installeren.
Vette TV voor deze prijs.

Hansvdb 01-02-2019

Mooi duidelijk en helder beeld

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Na een goed advies hiervoor gekozen. Kunnen bekijken en ook ter plekke vergeleken. Een mooie prijs heeft de doorslag gegeven.

Pluspunten

• Mooi disgn
  • Goed geluid
  • Namelijk in te stellen

Minpunten

• Voet vrij groot

Robbert van der Loo 10-01-2019

Groot, helder en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Helder beeld, eenvoudige en snelle installatie. Menu is zeer gebruiksvriendelijk met de kleine afstandsbediening. Verder een strak en elegant design.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Gebruiksvriendelijk
  • Snelle eenvoudige installatie
  • Elegant design

Minpunten

• Handleiding montage voet te beknopt

Johan Schipper 06-01-2019

Groot scherm 55

Geschreven voor: Samsung UE65NU8050 Premium UHD TV

Prima TV ! Voor mij , oudere gepensioneerde wat lastig te installeren op de nieuwste CanalDigitaal app, maat met hulp van mijn technische en handige schoonzoon gelukt.
Een beetje lastig om aan deze nieuwste afstands bediening te wennen. Maar dat zal na veel oefening ook wel weer goed gaan. Beeld in ieder geval perfect.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid.

Minpunten

• Systeem afstandsbediening.

Ruud 30-09-2018

Groot scherm maar erg scherp en mooie vormgeving

Geschreven voor: Samsung UE82NU8000LXXN

met de €300,- cashback en korting actie bij de Media Markt kwam deze zeer mooie televisie voor mij binnen mijn budget. het zijn de centen meer dan waard want de tv heeft een zeer mooie vormgeving en een goede kwaliteit.

Pluspunten

• zeer groot scherm
  • scherp beeld

Ashish Taneja 28-09-2018

Great Display worth the money

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Good Display. Its a good screen for HD and SD also apart from 4K.
Nice sound as well. Gaming is so much fun with this 50 Hz display.
operator system is quite fast and also user friendly.

Pluspunten

• Great Display
  • Good Sound
  • Sleek Design
  • OS is Fast

Minpunten

• Not android

Heidi88 27-09-2018

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Mooi groot scherm, helder beeld, heel gemakkelijke afstandsbediening, goed geluid, ben geen extra boxen nodig. Prijs is goed met de cahback actie helemaal goed natuurlijk. Ben vrouw, blond maar heb alles zelf kunnen installeren ging heel gemakkelijk dus.

Sabrina 27-09-2018

UE82NU8000 eerste kennismaking

Geschreven voor: Samsung UE82NU8000LXXN

Eerste wat me opviel is dat de doos vrij compact en smal is voor een 82" display.
De installatie was eenvoudig en snel. Enkel voor de installatie van de beugel mocht ik naar de bouwmarkt, want er zijn geen passende bouten bijgeleverd ! Ter info, de aanbevolen bouten zijn M8 x 45. De One remote afstandbediening werkt schitterend met een Telenet setup box. Netflix 4K is schitterend op dit toestel. Ook het standaard geluid valt best mee. Kortom een geslaagd product.

Pluspunten

• screensize
  • geluid
  • one remote
  • smart tv - Netflix
  • laag verbruik voor 82"

Minpunten

• geen bouten voor muurbeugel
  • grijs ipv. zwart balkje onderaan scherm

H.Zijl 23-09-2018

Superscherm 75 inch

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Super TV, Alleen het lettertje voor lettertje naar iets zoeken is irritant.Toetsenbordje zou handig zijn.

Pluspunten

• Super beeld, haarscherp.

Minpunten

• moeizame zoekfunctie

Peter 15-09-2018

Mooi groot scherm. Zeer mooie kleuren en zeer scherp beeld.

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Mooi strak vormgegeven en zeer scherp beeld. Het geluid is prima. Wij zijn erg tevreden met dezeaankoop