Sony KD-49XF8505

Diepte
5,80 cm dikte
Schermgrootte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

7,6

• Slecht

Bluezman 08-08-2018

Mooi beeld

Geschreven voor: Sony KD-43XF8505

Paar dagen in huis. Mooi beeld. Ik weet nog niet of er al veel 4K/Ultra HD uitzendingen zijn. Bijvoorbeeld BBC1 HD en BBC2 HD van Ziggo hebben behoorlijk scherp beeld. Houd wel rekening dat de pootjes waar hij op staat Ca. 69,5 cm uit elkaar staan. Wanneer je TV-meubel bijvoorbeeld 60 cm breed is kan dat niet met deze TV. In reviews lees ik minpunt over geluid. Valt mee, vind ik. Niet slechter dan mijn vorige TV, LG Infinia 42LE8500. CI+ module dien je zelf te bestellen bij je digitale TV aanbieder, bijvoorbeeld Ziggo.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Kleuren bevallen mij ook wel.

Minpunten

• Pootjes circa 69,5 cm uit elkaar.

Bluesman 09-12-2018

Heb mijn toestel nu ruim drie maanden. Toen ik mijn CI+ module had geïnstalleerd, kreeg ik een probleem met verschillende zenders, bijvoorbeeld RTL4, SBS6 en veel andere zenders. Niet NPO1 en NPO2 enzo. Er stond zoiets dat ik geen toegang had, terwijl ik toch abonnement bij Ziggo heb op die zenders.
Na hulp van helpdesk Sony Nederland en downloaden en installeren firmware update met USB stick.
Vind het nog steeds een mooi toestel.

Bluesman 09-12-2018

Herstel: Na downloaden en installeren van de firmware update was het probleem verholpen.

Rob 11-05-2019

Sony en Ziggo is geen gelukkig huwelijk

Geschreven voor: Sony KD-55XF8599

Onlangs bij Platte TV de Sony KD-55XF8599 gekocht. Deze geïnstalleerd met de CI module van Ziggo (volgens Ziggo is deze TV geschikt voor het Ziggo signaal). Het beeld bleef echter bij grote regelmatig erg blokkerig (zeer irritant). In eerste instantie denk je dan dat het aan je kabels en stekkers ligt, dus deze vernieuwd, echter zonder resultaat. Ten einde raad Ziggo gebeld. In eerste instantie stuurden zij (kosteloos) een nieuwe splitter om het signaal waar het in huis komt te splitsen naar TV, radio en internet. Ook deze aanpassing leidde niet tot een beter resultaat. Wederom met Ziggo gebeld en dit leidde tot een afspraak met een monteur à € 50,=. De monteur heeft wederom enkele aanpassingen / verbeteringen verricht, het signaal gemeten (prima), maar geen verbetering in het beeld. Wel kwamen we er achter dat het beeld, indien het signaal via de digitale ontvanger van HUMAX de TV binnenkwam, prima was. Volgens de monteur van Ziggo moest het dus aan de tuner van de TV liggen, want een test met een andere CI module gaf ook geen verbetering.
Via platte TV contact opgenomen met Sony voor garantie. Sony stuurde een monteur van CE repair op ons af. Na enkele minuten onderzoek trok deze monteur de conclusie dat dit een probleem is wat veel voorkomt tussen het Ziggo signaal en Sony TV’s, maar dat dit eenvoudig is op te lossen door een filter in te bouwen tussen je TV en het Ziggo signaal. Hij had dit onderdeel echter niet meegekregen, dus een nieuwe afspraak met de CE repair monteur gemaakt voor de week daarop. Het filter, een verlenging van je kabel ter grootte van enkele centimeters was binnen enkele minuten gemonteerd en het werkt. Sindsdien bijna altijd een goed beeld via de CI module.
De TV geeft verder een prima beeld. Het geluid van de TV is niet geweldig maar via een soundplate van Sony geen problemen. De knop waardoor je direct naar Netflix kan is prettig. Ik heb geen Android apparaten, dus ook geen koppeling daarmee.
Al met al tevreden met de TV, maar wel een wrange nasmaak. Het hele gebeuren met vernieuwen van kabels, stekkers en de Ziggo monteur heeft ongeveer € 100,= extra gekost bovenop de aanschafwaarde van de TV en heel veel tijd en ergernis. Wellicht kan platte TV hier niet zoveel aan doen. Maar van de monteur CE repair heb ik wel begrepen dat het geen nieuw probleem is. Dus wellicht goed om op in de omschrijving van de TV te vermelden zodat men gewaarschuwd is voor eventuele problemen.

Pluspunten

• beeld
  • gebruiksgemak
  • vorgeving

Minpunten

• geluid

Andy 25-11-2018

Zeer mooi rustig beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF8599

Op advies van de medewerker van Plattetv winkel deze Sony aangeschaft. De installatie was snel en makkelijk met onze Android mobiel. Rustige mooie kleuren.
We hebben de tv net dus we moeten nog veel mogelijkheden ontdekken.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Gemakkelijke installatie

Minpunten

• Nog geen

Gerard 01-10-2018

Indrukwekkende beeldkwaliteit en kleuropbouw

Geschreven voor: Sony KD-55XF8505

Na een uitgebreide vergelijking met andere toestellen voor deze gekozen. Inmiddels gezien dat de beloftes ruim zijn waargemaakt. Super strak beeld en prima geluid. Nergens schokkerig beeld, ook niet bij snelle wisselingen. Ik ben zeer tevreden en vind de prijs kwaliteitsverhouding zeer goed.

Pluspunten

• Warm en levendig beeld
  • Vloeiende overgangen
  • Zeer goed geluid

Minpunten

• Appgebruik voelt wat traag

7ven 16-06-2018

Strakke TV met snel scherp beeld

Geschreven voor: Sony KD-43XF8577

Snelle actiebeelden worden strak weergegeven. De tv is strak uitgevoerd, mooi zilveren bies en stevige poten. Hij weegt weinig en zou ook nog strak op te hangen zijn. De Android TV werkt lekker snel. Hij is alleen niet goedkoop omdat hij bijna nergens wordt aangeboden. De TV heeft voldoende aansluitingen voor HDMI, optisch (geluid uit), usb, etc. Hij kan ook opnemen naar een aangesloten HD.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Scherp beeld bij actie
  • Voor een TV aardig geluid
  • Snelle Android TV
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Prijzig
  • Weinig aanbieders

Gorseman 30-03-2019

Mooi beeld en snel opstarten

Geschreven voor: Sony KD43XF8599BAEP

Televisie was ondanks ontbreken van android telefoon/tablet, makkelijk te installeren.
Spraaksturing op afstandbediening is geniaal en verhoogt enorm het gemak van bv filmpje op You Tube vinden.
Erg tevreden mee!

RicardoB 02-03-2019

Mooi beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF8577

TV inmiddels een jaar in bezit, bevalt prima, goed beeld! Geniet er met het gezin nog steeds dagelijks van!

Pluspunten

• 55 inch superbeeld
  • Cast vrijwel alles
  • 4K ondersteuning
  • Android TV
  • Speelt 4K media probleemloos af

Minpunten

• TV loopt soms vast en start opnieuw op
  • Android is soms traag
  • Geluid TV valt tegen, home cinema is wel vereist

marten 13-01-2019

groot en helder beeldscherm

Geschreven voor: Sony KD-55XF8599

Groot en helder beeldscherm ook van op zij goed beeld. Geluidsniveau interne boxen van de TV is prima.
Met een Sony soundbar er bij is het helemaal een compleet plaatje.

Theo 07-01-2019

Prima gedetailleerd beeld met geweldig geluid

Geschreven voor: Sony KD-55XF8505

Ik heb deze televisie, een paar weken geleden, gekocht omdat hij een goed gedetailleerd beeld heeft met goede kleurverhouding, veel prachtige details zijn goed te zien met een goede licht donker verhouding. Het zwart wit contrast is ook gewoon goed. Maakt het kijken naar natuuropnames tot een bijna real life experience. De kwaliteit-prijsverhouding is dik in orde, daarom absoluut geen spijt van deze aankoop. Tv, of films kijken is weer leuk. Verder heeft dit apparaat nog tal van extra mogelijkheden die we de komende dagen gaan uitproberen. Vrienden van ons hebben dit toestel al geruime tijd dus we verwachten er nog veel plezier aan te beleven.

Pluspunten

• 4K beeld
  • prachtig geluid
  • goede kleur en licht donker verhouding
  • gedetailleerd beeld
  • kan als bewegende wanddecoratie functioneren

Minpunten

• afstand kijker beeld moet minimaal 3 meter zijn

Kiana 25-11-2018

Super mooi beeld en heldere kleuren

Geschreven voor: Sony KD-55XF8599

De tv heeft hele mooie kleuren naar smaak aan te passen. Het is een helder mooi groot beeld, snelle beeldverversing. Hij is makkelijk te installeren en je kunt het zelfs alleen.

Pluspunten

• natuurlijke maar levendige kleuren
  • makkelijk te installeren

R 12-10-2018

Erg zuiver beeld! Zeer natuurlijke en heldere kleuren!

Geschreven voor: Sony KD-55XF8505

Heb de TV 55XF8505 gekocht daar deze er in de winkel uitsprong wat betreft kleuren en helderheid. Kom ik weer op Sony uit. Mijn ervaringen met dit merk zijn altijd zeer goed geweest. Zeer mooi beeldformaat ook en strakke afwerking van de TV!
Ook het Android TV en de Netflix toepassing vind ik erg fijn werken. Ben blij met deze nieuwe aankoop!

Pluspunten

• Prachtig, zuiver beeld
  • Android TV met Netflix
  • Strakke afwerking
  • Werkt top samen met mijn andere Sony apparaten

Clau888 09-10-2018

fantastisch groot scherm en zeer helder beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF8505

wat een fantastisch mooi strak design tv. Dit exemplaar kent een prachtige beeldkwaliteit. Gekocht tegen een zeer interessant aanbod, met 400,- cashback van Sony en nog eens 15%korting in de winkel. Prijs/kwaliteit een dikke 10!

Pluspunten

• mooie voet
  • prachtige beeldkwaliteit
  • zeer gebruiksvriendelijk

Herman 04-06-2019

Prachtige beeld en geluid

Geschreven voor: Sony KD43XF8599BAEP

Veel mogelijkheden wat aansluitingen betreft. Ook de instellingen van beeld en geluid zijn naar eigen smaak in te stellen. Je kunt ook via de Phone spottify op tv afspelen. Er is een aparte netflix knop.

Pluspunten

• Mooi beeld en geluid
  • Prima prijs/kwaliteit verhouding

Rob 21-05-2019

Spatzuiver

Geschreven voor: Sony KD43XF8599BAEP

Eerst een 50 Hz Sony toch maar voor 100 Hz gekozen pfff zeer scherp beeld geen spijt van deze aankoop !!!!

Hans van de Loo 18-05-2019

55” met super beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF8599

Mooi design, scherp beeld met natuurgetrouwe kleuren en prima geluid. Makkelijke installatie. Met de vaste bijgeleverde standaard is TV niet te draaien. Geïnstalleerd op draaibare muurbeugel. Super!

Marja 08-05-2019
  • Product gekregen

Lekker groot scherm

Geschreven voor: Sony KD-49XF8599

Heb deze televisie als verrassing cadeau gekregen van mijn lieve vriend. Had hiervoor een 32 inch televisie. Dit is een grote verbetering en de televisie heeft een Prachtig scherp beeld

flip 26-03-2019

mooie tv

Geschreven voor: Sony KD-55XF8577

mooie tv helder beeld en goed geluid ..voor een goede prijs en case back 100 euro retoer

snelle opstart

Pluspunten

• goede prijs

Danny 04-03-2019

Super TV

Geschreven voor: Sony KD-49XF8599

Na jaren Philips te hebben gehad ben ik nu overgestapt op Sony. Ik ben gevallen voor het prachtige natuur getrouwe beeld. Een soundbar van LG erbij, de sk6 waar ik ook dik over te spreken ben en ik ben weer gesteld. Gekocht bij Foka superstore in Rotterdam, erg fijne zaak en zeer goed geholpem.

KeesvR 03-03-2019

Tv bevalt goed, soms staat het beeld stil zonder oorzaak.

Geschreven voor: Sony KD-55XF8577

Het is een prima tv, goed beeld en diverse mogelijkheden. Gemakkelijk te bedienen, wel irritant is dat het beeld een aantal keren is blijven stilstaan of niet eens kon opstarten en het apparaat afsluiten van het stroom en opnieuw aanzetten.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Beeld loopt soms vast
  • 2 x van het stroom afgehaald

Jeroen 02-03-2019

Na 3 maanden defect

Geschreven voor: Sony KD-55XF8505

In het begin veel plezier aan deze tv beleefd, echter na 1,5 ging de tv vanzelf uit. Het rode led lampje brandde 6 keer. Na wat gegoogel stekker eruit, 2 minuten wachten en stekker er weer in. Gelukkig we hadden weer beeld. Echter 1,5 maand later weer de tv uit. Eveneens brandde het lampje 6x. Weer hetzelfde gedaan, maar nu zonder succes. Bij het opstarten ging de tv weer uit. Contact opgenomen met Sony, kreeg een mail terug, dat ik wat reboots moest proberen. Deze uitgevoerd, helaas weer zonder succes. Tv bleef zich uitschakelen na het opstarten. Weer contact opgenomen met Sony en moest via een site de reparatie aanmelden. Zo gezegd zo gedaan, moest wederom mijn aankoopbon meesturen en foto’s sturen, weer de reden opgeven van het defect en een filmpje sturen die ik dan even moest uploaden via you tube en de url mee verzenden. Onbegrijpelijk wat een wegen je moet bewandelen om je tv te laten repareren die maar 3 maanden oud is. Heb de gegevens verstuurd, kreeg een telefoontje dat ze een week later tijd hadden om een monteur te sturen en of ik voor de 3e keer de aankoopbon mee wilde sturen. Tevens was de man aan de andere kant van de lijn niet erg klantvriendelijk, beter gezegd, een gruwelijke chagrijn. Zeer onduidelijk of ze de tv nu komen omruilen of een nieuw onderdeel gaan vervangen. Alles bij elkaar 1,5 week wachten voordat de tv gemaakt wordt. Tip voor Sony, ga ajb beter met je klanten om, dan hoe wij het ervaren hebben, zeker als een product na 3 maanden kapot gaat.

Minpunten

• TV kapot