Sony KD-55XF9005

Diepte
6,90 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 91 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

8,9

OGP 24-08-2018

Uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Motivatie: Oude TV ging stuk (HD 100Hz, achtergrondverlichting stuk, 9 jaar oud)
Mijn wensen waren een TV met
- native 100Hz (had mijn oder Sony HD TV al), beter dan 50Hz (ook als naar 400Hz gerekend word)
- direct in plaats van edge achtergrond verlichting
- Internet, idealiter open android interface met app store
- 4K samenwerking met streaming providers
- verhuizing mogelijk - inzetbaar in meerdere Europese landen en Apps aanpasbaar
Naar uitgebreide zoektocht op het internet en lezen van tests/reviews gepubliceerd in verschillende Europese landen waren er twee Sony TVs over. Andere merken (tot nu toe in total drie gekocht, waarvan meerdere Sony TVs) waren ook attractief maar 4K + native 100Hz leek moeilijk voor een goede prijs te vinden.
Eigen Excel tabel met uitgebreide gegevens opgezet, bij drie winkelketens langs een met verschillend verlichte winkels beeldkwaliteit van allen bekeken.
Uiteindelijk bleef deze TV (en zijn voorganger KD-49XE9005) over. Omdat het verschil met de Aug/Sep 2018 cashback actie van Sony alleen maar 60 Euro was het nieuwe model met betere processoren en beeldverwerking-software gekozen.

Opzet simple (kon mijn 16 jarige teenager doen), Netwerk automatisch opgezet, Firmware update snel en simple gedaan met de eerste start, integratie met thuisbioscoop opzet makkelijk zonder problemen, alleen bluetooth (BT) opzet met AV versterker duurde even vanwege ontbreek aan handleiding details over kwaliteitsverbetering van samenspeel bluetooth TV BT zender met AV BT ontvanger. Via Internet en Fora wel gevonden en naar een uur opgelost.
Waar de Instellingen voor beeld en geluid uitgebreid zijn, ben ik over de aanpassingen mbt beeldkwaliteit heel tevreden en heb snel mijn optimale opzet voor Netflix vs. HD (iTunes films en blueray) vs. PS4 en simple TV gevonden. Maar het ingebouwde geluid is alleen goed, de integratie met AV thuisbioscoop een "must". Soundbar kan ik niet beoordelen, maar voor wie er een heeft is een koppeling echt aan te raden.

Internet prima, voor de browser muis en toetsenbord aan te raden.
Youtube, Netflix en 4K iTunes weergave via Apple-TV simple en snel.
Afstandsbediening (meegeleverd) ok, maar soms niet duidelijk welke knoppen-volgorder te nemen om naar de diepere instellingen te komen (handleiding zonder detail hierover)
Goed: werkt ook moeiteloos met Samsung STB afstandsbediening samen (voor gewoon TV en teletekst), ook met iPhone (app voor spiegeling bvb.).
Mooi is de voice-control (had slechte reviews hierover gevonden maar tot nu toe alleen positieve ervaring).
Het design is ok maar niet overweldigend. Met name de voeten zijn groot en niet echt mooi. Mijn oude Sony TV en ook de modellen uit de XF80 lijn met hun centrale voet lijkt mij mooier.

Duurzaamheid is standard, ik neem an dat men in de toekomst naar OLED moet om minder stroomverbruik (=minder CO2) te hebben.

Excuses als deze review spelfouten heeft. Ik ben geen Nederlander van afkomst.

Pluspunten

• kleurruimte gebruik
  • instellingen scherm via menu
  • netwerk verwerking
  • link naar hometheater setup

Minpunten

• bluetooth toelichting (handleiding en in het menu)
  • grote voeten (mijn oude had een mooiere)

bart 12-12-2018

Groot scherm en mega scherp

Geschreven voor: Sony KD-65XF9005

Op verschillende websites heb ik gekeken wat de beste tv's in deze prijsklasse zijn. In tegenstelling wat bij de consumentenbond wordt beschreven is deze tv gewoon mega scherp en geeft het een veel beter beeld dan de concurrentie.. Om dit te testen ben ik naar meerdere winkels gegaan. Uiteraard heb zijn er scherpere oled schermen van o.a. LG maar deze zijn vele malen duurder. Gewoon een prima tv dus.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Mooi design met stalen omranding
  • Mega scherp

Clemens 22-11-2018

Full Backlight LED TV die beter bevalt als een LG OLED

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Op de markt is veel gebeurd. OLED, QLED, normale LED's. Uiteraard ga je kijken naar Reviews zoals van de consumentenbond. Kijkt men in de winkels (waar de TV's natuurlijk ander beeld geven als straks thuis met andere licht omstandigheden en ook input zoals een KPN kastje of Ziggo.
De C8 OLED's van LG zien er prachtig uit met de demo beelden. Maar als ik ben gaan vergelijken met standaard HD zoals we dat thuis allen aangeleverd krijgen in NL dan zie ik toch wat zwaktes bij de OLED's. Vooral met bewegend beeld zoals voetbal beviel mij deze Sony een stuk beter. De bewegingen zijn mooier. Of dat aan de betere beeldverwerking ligt van de Sony tv's of simpelweg een tekortkoming is van OLED panels weet ik niet natuurlijk. In deze TV zit trouwens de zelfde top X1 Extreme chip die ook gebruikt worden in de nieuwste OLED TV's van Sony welke de beste beeld verwerking op de markt hebben!
De Tv wordt iig af fabriek met goede beeld instellingen geleverd. Op diverse gerenommeerde sites kun je makkelijk nog betere instellingen vinden afhankelijk van hoe en wat je gaat kijken.
Geluid. Helaas weer een TV waar een soundbar noodzakelijk.
Android besturingssysteem. Ik ben overgestapt van een 2015 Sony model naar deze. Een wereld van verschil. Werkt snel en soepel. Makkelijk ook dat je eenvoudig met je android gsm je tv aanmeldt met je google account. Alles werkt top!
Kortom ben ik zeer tevreden. De prijs ligt normaal gesproken bij ca 1500 a 1600 euro. Nu met de black friday acties plus de 100 euro cash back is er denk ik voor het geld geen betere tv te koop.

Pluspunten

• Full Backlight LED
  • Android
  • AB met microfoon.Keybord overbodig
  • X1 extreme chip

Minpunten

• geluid

M.irtes 13-06-2018

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Na lange zoektocht voor een goeie tv als vervanger voor mijn 9 jaar oud toshiba full hd lcd 100 hz tv kwam ik deze tv tegen. door mijn kijk afstand ik kon max voor 49 inch gaan, anders had ik een 55 inch oled gekocht. ik heb voor deze tv gekozen omdat de belangerijke specs zoals: 4k HDR met 10 bit panel, fald direct led scherm, HDR10 en nu na de update Dolby vision, simpele toegang tot Netflix via de knop op de afstandbediening , opneem fuctie met de externe hardeschijf en twee tuners. maar met de ci+ module een zender opnemen en andere zender kijken behalve Ned 1-2-3 is tegengevallen.(2x ci+ ingangen zou de oplossing zijn) En de tuners van de sony zijn te gevoelig voor de digitale tv kijken via de ci+. in het begin het beeld was steeds met de blokken of haperend. dat is opgelost met een HPF-85/SHS retourband stopfilter.(10euro)
ik heb de tv ongeveer 19 dagen in bezit en tot nu toe ik ben steeds mee bezig met het juiste beeld instellingen . Je hebt verschillende beeld instellingen nodig, voorbeeld bij Netflix Dolby Vision films instellingen zijn te helder bij 4k films of hd films kijken op de netflix app . En ook bij gewone zenders kijken dan weer andere instellingen nodig. Gelukkig na switchen van app naar zenders of anders om instellingen blijven goed bewaard. En de android is niet heel spoel ,soms lopt het vast. maar kodi - netflix- youtube apss vindt ik plus punten van deze tv. ziggo go kan nog niet op deze tv geinstaleerd worden , dat is jammer. en het geluid is helder en hard genoeg. ARC doet zijn werk ook goed via de av receiver met een goede kwaliteit HDMI kabel.

Pluspunten

• netflix
  • dolby vision
  • geluid
  • direct led fald scherm
  • kabelmanagement in de voeten

Minpunten

• ci+ haperend (opgelost met een filter)
  • android
  • prijs

Heszar 10-01-2019

Mooi helder beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooi en helder beeld met boven verwachting goed contrast. Snelle Android tv met veel Android apps uitbreidbaar. Beeld is zeer scherp en de kleuren zijn mooi maar de hoeken vallen iets donker bij een even kleur of licht beeld daarnaast valt digitaal tv programma indeling niet naar wens, omdat die niet configureerbaar is, dit is wel met een apart programma met heeeeeeel veel moeite wel te doen.

Pluspunten

• Scherp
  • Zwart is zwart
  • Android tv met veel apps
  • Erg snel
  • Strak design

Minpunten

• Donkere hoeken
  • Digitaal tv (fav) menu niet configureerbaar
  • Duur

Carlo Voogt 31-12-2018

Mooi helder scherm, strak design en optimaal voor PS4 pro

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Zocht een nieuwe 4k tv voor zowel films als gaming. Na onderzoek kwam ik uit bij de goedkopere Samsungnu8000 en Sony Bravia XF 9000 serie. Uiteindelijk gekozen voor de Sony waar ik voor een paar honderd meer ik een full Led tv kreeg.
Totaal geen spijt van, spellen zien er strak uit evenals Netflix.

• Gaming
  • Full LED

Minpunten

• HDMI ingangen onderkant ipv zijkant
  • Design afstandbediening

peter 08-12-2018

geweldige beeld kwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooi groot scherm en goede beeldkwaliteit apps werken ook goed.

heb m gekocht ook voor de ps4pro dat maakt t gamen ook erg goed..

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • snelle netflix
  • connect goed met andere apperaten

Minpunten

• .spiegelt wel erg met zonlicht

Frank 03-12-2018

Wat een fantastisch scherm!

Geschreven voor: Sony KD-65XF9005

Ik ben voor Sony gegaan vanwege de beeldprocessing: gewoonweg uitstekend.
Direct LED en Local Dimming maken het helemaal af.
Vanwege m'n vakgebied (video en fotografie) ben ik best kritisch op een aantal dingen, en dit scherm maakt het waar.
Is er beter? Natuurlijk! Is er goedkoper: Natuurlijk! Maar wat dit scherm biedt voor het geld maakt deze serie onverslaanbaar.
Interpolatie van SD en HD naar 4k is heel goed, met name structuren komen er erg goed uit.
Scherpte is goed instelbaar: ik ben allergisch voor teveel...
Helderheid is uitstekend: HDR is hier ook inderdaad HDR, belangrijker: goede controle, definitie in hooglichten blijft behouden. Dankzij local dimming houdt je je contrast.
Beeldprocessing is heel goed, zoals alleen Sony dat kan...
Opgevallen:
- Iets donkere hoeken, niet storend maar als je het weet zie je het...
- Android is mager in opslag en snelheid, voor een scherm dat 8 tot 10 jaar mee moet, is dit ver onder de maat (voor de
kosten hoef je het niet te laten).
- Audiokwaliteit blijft een dingetje in platte schermen, al is het zeker niet slecht. Audio gaat via m'n installatie: geen probleem...

Je leest 't goed: ik ben erg blij met m'n TV!

Pluspunten

• Fantastisch beeld
  • Mooi contrast
  • Zeer dunne rand: Top!

Minpunten

• Iets donkere hoeken, maar niet storend
  • Android moet sneller: Kom op jongens!

harry 26-11-2018

groot scherm

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

deze 55 inch tv heeft mooi helder beeld de 4k bevalt mij ook erg goed kijk er met veel plezier naar vind de tv ook gebruiks vriendelijk makkelijk te instaleren is ook fijn netflix knop op de afstandsbediening binnen paar minuten klaar en tv loeren.

Pluspunten

• mooi beeld
  • 4k uhd
  • staat mooi op de poten niet te hoog

Peterb 26-07-2019

Sony KD-75XF9005

Geschreven voor: Sony KD-75XF9005

De Sony xxxxx is een mooie tv..totaal geen spijt van de maar! Laat je niet gek maken met snel menu van de Samsung en andere merken. Snel zat en plenty instellingen. Superscherp beeld! Dikke tevreden na een lange speurtocht. Ik zie geen neven efecten op ghosting op deze grote. Alles werkt en zie er uitstekend uit.
Voor een mooie prijs bij kamera expres gekocht.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Pootjes staan een beetje schuin

Kenneth 24-07-2019

Groot scherm en natuurlijke kleuren

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Grote van het scherm is top. Mijn voorkeur gaat uit naar de natuurlijke kleuren die Sony gebruikt in vergelijking tot Samsung. Mijn vorige tv was ook een Sony en ben dik tevreden met het systeem. Makkelijk bedienbaar en het Android systeem kan alle apps downloaden. Over de geluidskwaliteit kan ik niet oordelen want ik gebruik een
Hopelijk is deze tv wel duurzamer dan de vorige want mijn oude Sony tv is na 3 jaar al kapot gegaan. Side note: Reparatiekosten bij Sony zijn duur, en kreeg het idee dat het mainboard van Sony tv’s vaker kapot gaan.

Pluspunten

• Natuurlijke kleuren
  • Android systeem

Minpunten

• Voetsteunen zijn in het grijs in plaats van zwart
  • Reparatiekosten zijn duur

W.barelds 22-05-2019

Prima tv

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooie televisie met veel extras en super mooi beeld. Spraakbesturing Ab top.
Goede kwaliteit prijsverhoging.

Rick 21-05-2019

Prachtige tv

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Mooi design, mooi beeld, simpele afstandsbediening, simpele installatie.
Nu wachten op 4k via de kabel.
Hd is mooi, maar 4k via netflix is prachtig..

Pluspunten

• Mooi beeld

tieritomba 06-04-2019

Foka goede service!

Geschreven voor: Sony KD-75XF9005

Prachtige tv - met prachtige mooie kleuren - echt een plaatje aan de muur! Iedereen die hem ziet maakt er een opmerking over. De trots in huis (buiten de kinderen en kleinkinderen)

Pluspunten

• geweldig beeld
  • lekker groot
  • alle bezoek is enthousiast
  • praten tegen de afstandsbediening

FD 29-03-2019

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Ik ben 100% procent tevreden met deze TV. Mooie warmekleuren in 4K resolutie.
Prijs/kwaliteit is goed. Al met al een goede aankoop.

Pluspunten

• Beeldweergave
  • Prijs/kwaliteit
  • Aansluitingen

Fons Dankers 29-03-2019

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Ik ben 100% tevreden met deze TV. Prijs/kwaliteit is goed.
Mooie warme kleuren en ook nog in 4K resolutie.
Al met al goede aankoop.

Pluspunten

• Beeldweergave
  • Prijs/kwaliteit

Frank 25-03-2019

Verslavende TV...

Geschreven voor: Sony KD-65XF9005

Na een paar maanden gebruik:
Bezoek is erg vocaal in het uiten van hun mening over de huidige grootte: men vind het te groot, lelijk zwart vlak in het interieur en andere bekende echo mantra's... Maar ik zet op dit moment net zo lief een nog groter scherm neer!
Beeldkwaliteit is heel goed. Beweging heeft Sony goed onder de knie. Ik kijk films opnieuw vanwege de kwaliteit: je ziet gewoon meer...
Android werkt goed, alleen een krachtiger processortje en meer geheugen zijn een must.
Netflix is een zware belasting, net als Kodi.
Als je beide niet afsluit in de app zelf, loopt android vast.
Ik ga mn oude mediacenter een update geven en terugzetten waarmee dit issue tot het verleden behoort.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is top

Minpunten

• Te weinig rekenkracht voor Android

Harryf7 17-03-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Goede en mooie tv voor een leuke prijs ben er zeer blij mee kijk heerlijk tv mooi groot scherm kleuren zien er erg goed uit

Pluspunten

• Mooi scherp beeld mooie kleuren
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nog niet gevonden

Geoff 13-02-2019

Goede standaard in de TV techniek

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Goede doortekening in zwarte en witte delen. Kleuren heel aardig terug te brengen naar realistische waarde. Weinig uitstraling van fel wit in het zwart door geavanceerde local dimming. Soepele weergave van beweging. Prima wifi functie. Prijs / prestatie verhouding is erg goed: alleen de duurste Panasonic Oled is beter maar die kan inbranden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Precies instellen duurt nogal lang

ArnoK 05-02-2019

Fantastisch mooie tv

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Fantastisch mooie tv met een zeer mooi beeld en heldere kleuren. Design is subliem. Twijfelde lang welke tv ik zou komen, maar door erg goed en deskundig advies door een medewerker in de winkel van Kamera Express uiteindelijk op deze tv uitgekomen. Dit is momenteel het best mogelijke qua beeldkwaliteit wat in de buurt komt van OLED. Maar dan voor een betere prijs dan OLED.

• Beeldkwaliteit
  • Aansluit mogelijkheden

Minpunten

• Smart tv functies reageert soms traag