Samsung QE55Q7FAMLXXN

Bekijk alle Televisies

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 104 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Bente 29-07-2017

Prachtig beeld/ design maar waardeloze kwaliteit

Maand geleden aangeschaft.
Bij installatie maakte de tv geen connectie met de OneConnect box, glasvezeldraad bleek stuk te zijn.
Na vervanging van breekbare glasvezeldraad, prachtig beeld, goede connectie en geluid. In combinatie met het No Gap Wall mount systeem is het als een schilderij aan de muur. Jammer dat na 4 weken gebruik het beeld defect was. Inmiddels 2 weken en meerdere thuismonteurs verder en nog steeds geen werkende Samsung TV. Samsung weigert nieuw toestel te leveren tot op heden en blijft monteurs sturen die zelf geen idee hebben wat de oorzaak is van het probleem. Zwaar teleurgesteld in BCC en Samsung tot nu toe.

Patrick 13-10-2017

Opgelost?

Maesschalck 27-12-2017

Samsung QE49Q7F kapot ontvangen GEEN GARANTIE!!

Geschreven voor: Samsung QE49Q7F

Tv kan ik nu alleen maar minpunten geven want de tv doet helemaal niets.
Hele dure maar niet werkende tv. Menu komt niet tevoorschijn en een "raar" uitziend beeldscherm waarvan de verkoper Kijoo ook nog eens beweerd dat we dit zelf hebben veroorzaakt.

Omdat beeldscherm van onze ruim 10 jr oude Samsung niet meer zo mooi was en ik altijd zeer tevreden ben geweest over onze Samsung tv's heb ik de Samsung QE49Q7F tv bij webshop Kijoo gekocht. Wat heb ik daar nu spijt van.
De tv kwam "dood in doos"aan. Kijoo zegt dat wij de schade zelf hebben veroorzaakt. Samsung zegt dat ze geen garantie geven op beeldschermen. TV is gloednieuw!! Heeft nog geen seconde beeld gegeven.

Zie ook mijn klacht bij klachtenportaal van de consumentenbond. Ik hoop dat deze kapotte tv wordt vervangen en ik uiteindelijk alsnog een nieuwe goed werkende tv krijg.

Dus voor iedereen die overweegt om deze tv te kopen heel goed nagaan wat voor garantie de verkoper en Samsung bied als de tv helemaal niets doet....

karel 05-05-2017

Qled tv met supermooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FAMLXXN

Heel mooi strak design, met superbeeld en een hele mooie afstandbediening die echt bij de tv past. Er zit een los kastje bij met allerlei aansluitingen hierdoor is maar 1 superdun kabeltje nodig naar de tv dus geen gepruts met kabels achter de tv. De installatie met CI+ module van Ziggo was zo gepiept.

Pluspunten

• mooi plat design
  • snelle installatie
  • geen kabels achter de tv
  • Heel mooi beeld

SAMSUNG FAN 02-07-2017

TV IS MOOI maar bediening is waardeloos

Geschreven voor: Samsung QE49Q7F

TV is schitterend van design maar waardeloos met bediening, ik heb een KPN decoder en de tv vraag om het merk en type nummer en deze staat niet in de lijst die Samsung vraagt bij het instellen , daardoor kom je niet verder in het menu, na 3 pogingen gaat de TV verder maar meer kun je niet doen. TV kan niet schakelen van HDMI kanalen en bediening is beslist niet handig wat er door anderen wel beweerd wordt.
Dit is een groot irritatie punt, ik koop ieder jaar de nieuwste Samsung TV maar bediening is dikke onvoldoende. Beeld en geluid zijn wel goed. via de dealer krijg ik een gewone afstandbediening en hopelijk werkt dit beter. tot nu toe niet tevreden met bediening.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• Afstandbediening
  • werkt niet logisch zoals we gewend zijn

s_terlingen 10-11-2017

Hoi Samsung fan, is het probleem met KPN kastje nog steeds? Of heeft een frimware update het euvel verholpen? Wil ook graag deze TV kopen, maar heb ook KPN.......

Bikertje 16-11-2017

Liep tegen zelfde probleem aan. Wat bij werkte was het volgende: via instellingenmenu Samsung kiezen voor KPN. Daarna bij model invullen: VIP2952. Daarna door in het menu door het omhoog of omlaag schakelen van een zender. Bij poging 2 werkte het. Hoop dat het voor u ook gaat lukken.

Pjutr 09-01-2018

Superbeeld; wel wat kinderziektes(?)

Geschreven voor: Samsung QE49Q7F

Beeld is zoals beschreven erg levendig met mooie zwartwaarden en prachtige HDR. Heb er flink aan gesleuteld wat ook zeer uitgebreid mogelijk is. Met name de Netflixapp is puur genieten (4k beeld)! Minpunt is de zeer geringe kijkhoek: Veel minder dan 7 jaar oude Philips lcd! (had misschien toch voor de curved moeten gaan?) HDMI-en usb-input wordt vlekkeloos verwerkt inclusief bediening met de Smart Remote + voice control! Veel verborgen features in Voice control; wel in 't Engels. Apparaat blijkt volwaardige mediaspeler die alle bestanden aankan (via HDD/usb) Wel is de tv-tuner matig, zappen gaat allesbehalve vlot. Het is onmogelijk gemaakt een eigen volgorde van zenders te kiezen. Timeshift werkt omslachtig en... Teleurstellend is ook het PCM-stereo geluid. Is om ook door Samsung Helpdesk niet verklaarde reden flink verzwakt, waardoor bv. Ziggo kabelontvangers naar verhouding keihard binnenkomen, met name bij home-cinemaversterking. Is te verhelpen door alle ontvangers op Dolby Digital ontvangst te schakelen, maar dat is bij de Ned. zenders armoe (alleen center/monokonaal + bas) Verder resulteert Dolby Digital+ van Netflix in stoorgeluiden. Gelukkig werkt Dolby 5.1 wel vlekkeloos. En het ontbreken van anderen dan HDMI en usb-ingangen, bv component vind ik een gemis.

Pluspunten

• Scherp, contrastrijk beeld met levendige kleuren
  • uitgebreide beeld-instellingen
  • universele remote met stembesturing
  • volwaardige mediaspeler

Minpunten

• zeer matige kijkhoek
  • matige tv-tuner met verklote pcm-stereo
  • geen eigen volgorde zenders mogelijk
  • alleen hdmi (geen component bv)

J.K. 06-01-2018

Samsung QE55Q7F QLED TV, GEWELDIG DESIGN, GEWELDIGE KLEUREN

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FAMLXXN

Nadat onze Samsung UE49JU7000L door een ongelukje met het tv scherm niet meer te repareren was, ben ik zeker een half jaar bezig geweest met het oriënteren naar een waardige opvolger van deze televisie.
Mijn voorkeur ging eigenlijk gelijk uit naar een 55 Inch.
Maandenlang ben ik aan het vergelijken geweest en met name met de merken Samsung, LG en Sony.
LG heeft met OLED een goede tv, maar veel en veel te duur naar mijn inziens.
Sony is prijstechnisch gunstiger met de SONY KD-55XE8577 en heeft mooi beeld, maar is dan ook een normale UHD tv en is te vergelijken met SAMSUNG UE55MU7000 en 8000. Alleen komt de Samsung volgens mij weer beter uit de bus met de prijs en vooral ook om de bijgeleverde CONNECT-BOX. De 9000 serie van Sony heeft, vind ik, minder mooi beeld en ligt prijstechnisch ook weer een stuk hoger. En de OLED van Sony is weer veel en veel duurder.
De QLED van Samsung steekt met kop en schouders boven de andere tv's uit. Het is geen OLED, wat de naam wel doet vermoeden. Maar kijk je naar de scherpte, de kijkhoek, alle mogelijkheden van de tv en de bijgeleverde CONNECT-BOX, dan ben ik erg blij met de keuze die ik nu gemaakt heb om de Samsung QE55Q7F aan te schaffen. Door de €200,- cashback actie ligt de prijs / kwaliteit verhouding van deze tv in het meest gunstige segment bij wat er van deze tv's verwacht mag worden.
Al met al ben ik zeer en zeer tevreden over deze tv van Samsung en is het geld meer dan waard.

Pluspunten

• Connect-box
  • Haarfijn beeld
  • Supermooi design
  • Zeer makkelijk in gebruik
  • Zeer goed te combineren met andere apparaten

Minpunten

• In het begin de prijs

Didier 06-09-2018

Een meerwaarde voor elke huiskamer!

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Wat een geweldige televisie is deze Samsung QE55Q7FN als ik hem vergelijk met mijn weliswaar Full HD 1080p 46 inch LED-TV die ik ettelijke jaren geleden aanschafte van een niet nader genoemd merk.

Naast het opvallende verschil in grootte (van 46 inch naar 55 inch is wel al een aardige stap voorwaards), vallen vooral de scherpte van de beelden, de helderheid van de kleuren en de kwaliteitsvolle afwerking met de vrijwel naadloze rand rondom het toestel op het eerste zicht op.

De eerste ingebruikname gaat gepaard met een gevoel van eenvoud. Met enkele gerichte vragen op het scherm en de eenvoudige antwoorden van de gebruiker is het instellen van deze televisie een fluitje van een cent. Je kan hem instellen via het menu op het scherm zelf, maar je kan er evengoed voor opteren om Samsung's Smartthings app te gebruiken indien je in het bezit bent van een Samsung Smartphone. Voor welke wijze je ook opteert, ze zijn beiden varbazend eenvoudig en ook voor een leek makkelijk uit te voeren zonder grote kopzorgen.

De One-connect box en bijhorende dunne zilverkleurige kabeltje zijn zeker een pluspunt bij elke installatie. Gedaan met het geknoei achter de TV met verschillende HDMI- en andere kabels om de Samsung QE55Q7FN aan te sluiten op verschillende andere komponenten. Eén enkel dun kabeltje volstaat om de TV van alles te voorzien wat hij nodig heeft, zowel beeld, geluid en voeding zitten erin verwerkt. Dat is te danken aan de stevige One-connect-Box van Samsung waarin zich de voeding en alle andere aansluitingen bevinden en die je zowat kan plaatsen waar je ook wil door de 5 meter lange One-connect-kabel.
Die wordt wel wat warm met de voeding erin dus daar dien je wel wat rekening mee te houden wanneer je hem ergens in een afgesloten ruimte wil plaatsen, maar al bij al is dit een super-praktische oplossing voor de gewoonlijke wirwar van kabels die vroeger steevast moest worden weggewerkt ergens achter het scherm.

Ook de compacte en stijlvolle afstandsbediening is een kwaliteitsvol verlengstuk van de televisie en vergroot het gebruiksgemak. Niet alleen voor de bediening van de televisie maar ook voor alle andere randcomponenten kan hij aangewend worden doordat hij kan geprogrameerd worden om de knoppen en functies van een uitgebreide waaier van andere afstandsbedieningen te vervangen. Hij slaagt er zelfs in zowel de Samsung QE55Q7FN als de andere componenten gezamelijk te laten opstarten en afsluiten met één druk op de knop, zoals duurdere, gespecialiseerde afstandsbedieningen ook kunnen!

De apps op de TV kan je zelf selecteren en die bevinden zich dan in een balk onderaan het scherm zodat ze makkelijk te selecteren zijn wanneer je ze wil starten. De Spotify-app, de Youtube-app, Buienradar, Amazon-Prime en de Netflix-app testte ik allemaal vrij intensief en kon deze niet op enig foutje betrappen. Ze werkten allemaal zeer vlot en zonder haperen.

Met een minimum aan aanpassingen in de instellingen van het beeldscherm barst het beeld van de haarscherpe details en een vrijwel onbeperkt en fel kleurenpalet springt van het scherm af, of het nu 1080i live digitale televisie, 4K UHD Blu-ray-films of 4K Netflix tv-series zijn of zelfs lagere 720p beelden, de Samsung QE55Q7FN kan er allemaal prima mee overweg en maakt de beelden haarscherp, de bewegingen vloeiend en de kleuren levensecht voor de kijker.
De eco-modus zorgt ervoor dat het scherm automatisch gedimd wordt wanneer de kamer meer of minder verlicht is zodat hij 's avonds niet te fel en overdag niet te donker staat ingesteld, hetgeen naar mijn mening een zeer handige feature is.
De kijkhoek is iets beperkter en dat uit zich wanneer één van onze huisgenoten in het uiterste stuk van de salon plaatsneemt en ook de weerspiegeling van verlichte objecten is soms wat storend, maar dat gebeurt gelukkig enkel wanneer de zon fel schijnt in een venster die recht voor de televisie is gepositioneerd.

Ik sloot tevens een gameconsole aan op de Samsung QE55Q7FN en ook daartin excelleert hij duidelijk wanneer in de instellingen de Spelmodus werd ingeschakeld.

Het geluid onderscheid zich tevens ten volle en het is verbazingwekkend hoe de onzichtbare boxen toch zo'n goed en helder surround geluid produceren.
Dat geluid kan zich natuurlijk niet echt meten met een soundbar of 5.1 opstelling met bijhorende subwoofer maar voor mensen die daar niet zoveel belang aan hechten presteert deze televisie qua geluid zeker en vast uitstekend.

Mijn besluit is dat de Samsung QE55Q7FN zeker en vast een meerwaarde is in elke huiskamer. Het is niet de allergoedkoopste maar ik vind dat hij zijn geld zeker waard is.

Pluspunten

• Premium design
  • Ruime keuze aan apps
  • Details en kleuren
  • Gebruiksgemak
  • Geschikt voor gaming

Minpunten

• Niet voor elke beurs
  • One-connect-box wordt warm

Ren 11-06-2018

Helder scherm met fraaie dieptewerking. Prachtig wit.

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Heel helder beeld, met fraaie dieptewerking (zonder 3D). Ik heb deze TV gekozen vanwege z'n heldere wit (zonder blauwe waas van OLED). De kleuren komen zeer helder over en ondanks de kleine luidsprekers is het geluid acceptabel (zet er een versterker bij). Hele smalle bezels. Het toestel staat prachtig tegen de muur, zeker als er een achtergrondfilmpje draait. Het toestel ook gekozen omdat het computergedeelte is gescheiden van het scherm. Dit losse deel kun je dus elders plaatsen, uit het zicht. Er blijft een zeer dun scherm over wat een groot voordeel is als je tegen de muur wilt plaatsen. Voorts is het computerblokje ook veel makkelijker te benaderen als je iets wilt veranderen. Een groot voordeel vind ik.

Pluspunten

• helder scherm
  • fraai wit
  • los computerblok
  • zeer dun scherm
  • dunne bezels

Roland 02-08-2017

Fantastische QLED TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FAMLXXN

Na Sony Bravia en Philips tv's van 49 inch, nu toch besloten een 55 inch te nemen. Het design van deze Samsung Qled tv is prachtig. Hij heeft een zeer stevige poot die er mooi uitziet. Het kunnen wegwerken van alle kabels via de poot en alle andere aansluitingen via de connect box geven het geheel een strak en opgeruimd beeld. Geen kabels meer in het zicht. Echt perfect. De beeldkwaliteit is fantastisch. Zeer helder beeld en prachtige kleuren. Geluid is echt goed voor zo'n platte TV. Echt perfect. Het Tizen besturingsysteem is snel en heel makkelijk te bedienen. Internet bekabelt of onbekabelt werkt perfect. Instellen van apps gaat makkelijk. Ook de aansluitingen van externen via de connect box gaat makkelijk. En nogmaals geen kabel oerwoud meer. Materiaal van de tv is mooi afgewerkt. TV ziet er degelijk en strak uit. Mooi afgewerkt met dunne maar stevige randen. Het is een echte eyecatcher. Prachtige TV met vele opties en geweldige prestaties.

Pluspunten

• Design en uitstraling
  • Beeld helderheid en kleuren
  • Makkelijk besturings systeem
  • Makkelijk in te stellen externen
  • Geen kabels in het zicht

Minpunten

• Prijzig

HenkvW 27-09-2018

Natuurlijke beleving.

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Op een zondag ging ik boodschappen doen voor het avond eten in de megastore te Den Haag. Zoals ik dat dus wel vaker doe en dus niks bijzonders aan. Meestal doe ik dan ook even een bakkie koffie bij La Place. Ik liep nog even rond en besloot eens even te kijken bij BCC , gewoon ter oriëntatie en niet met een koop gedachte. Eenmaal binnen gelopen stelde ik mij zelf de vraag, Waar moet mijn toekomstige tv nou aan voldoen.? Omdat ik iemand ben van de duurzaamheid onderzoek ik dit altijd best goed. Thuis heb ik het laatste nieuwe oud model van Philips met een vlak beeldscherm en ook nog super beeld maar je weet wel, met nog zo'n behoorlijke toeter achter op. Hij staat niet echt in de weg maar hij is wel aanwezig. Na jaren nog trouwe dienst te hebben gedaan en met ook een super beeld kwaliteit voor zijn tijd, werd ik toch wel in een klap verliefd op het nieuwe model van Samsung een 55" Q7f 2018. Zijn scherm heeft een dunne slanke rand en het beeld trok mij gewoon naar binnen. Ik keek nog even verder maar van al de tv's en deze was de enige met een slanke dunne buitenrand incl. zijn zwarte band van het beeldscherm. ik dacht "dat zal hem mogelijk worden "
Na een 20 min in de zaak rond gekeken te hebben kwam de verkoper op mij af en vroeg of ik het kon vinden en of vragen had. ik legde heb uit hoe ik er naar keek en wat mijn experiance was op dat moment. ik zij " ik ga hem kopen maar niet nu. Ik laat dit soort zaken altijd even bezinken." als een goede verkoper pakte hij natuurlijk door en deed mij een aanbod naast de money back van Samsung waar ik bijna niet omheen kon. Daar boven op had hij ook nog een ander verrassing voor mij. Als ik op dat moment mijzelf zou laten informeren over een nieuwe energie leverancier die mij een aanbod doet die ik ook niet kon afslaan zou ik nog eens 150 euro korting krijgen op de rest.Al met al kreeg ik een super aanbod op dit model waar ik wel al mijn besluit in had genomen dat ik deze later ging aanschaffen. naast dat ik een nieuwe energie leverancier kreeg met een lage maant premie en goed eenheidsprijzen t.o.v mijn oude energie leverancier sloeg ik twee vliegen in een klap en liep ik trots naar huis met een nieuwe tv onder mijn arm. eenmaal thuis. de boel uitgepakt en geïnstalleerd . Nou ongelooflijk zo makkelijk heb ik het nog nooit gehad. met ongeveer een kwartier kon ik kijken. Geen moeilijke toestanden gewoon simpel klik aan. Taal instellen bron instellen, klaar.
Het installeren met de aparte tunerbox gewoonweg ideaal. geen moeilijke snoeren meer naar de tv maar een dun kabeltje en de tunerbox kan dicht bij de geluidsinstallatie staan om daar al die kabeltjes op aan te sluiten. Wat ik ook top vind is dat de tunerbox ook gewoon netjes is en mooi afgewerkt. Het past gewoon in het geheel van de apparatuur. en dan het geluid. Snap er gewoonweg niks van hoe ze dat nou voor elkaar krijgen. ik zie geen boxen zitten maar het is er gewoon. en wat een volume en volheid. films via netflix loop zuiver. Is natuurlijk afhankelijk hoe deze wordt uitgezonden. Al met al. wees op je hoede als je boodschappen gaat doen en je wandelt nog even een media zaak binnen, Kan zo maar gebeuren dat je met een Samsung Q serie naar buiten loopt....
zo ik nog even verder genieten van deze beleving....

Shoma Ven 26-04-2018

Its an upgrade you need in 2018 !

Geschreven voor: Samsung QE65Q7FNALXXN

We moved to a new house and this was a perfect upgrade in terms of new age electronics .
The advantage of a single cable connecting to a connection box hides away all the mess having other accessories connected to your TV like Apple TV ( dont need it any more because you have all the apps on the New Q7 itself ) , home theatre / audio system , cable network and internet/ Home system (if you have any like Amazon Dot). The single Remote function took away three remotes which we had before ( one for TV , Home theatre and Apple TV ). I was stunned at how much time it took for setting up the TV - It was less than 10 Minutes!.Now , Talking about the picture quality .. If you havent seen 4K HD you are bound to be blown away just like the way I did at first . 65Inch TV looked a little bit big at first( esp if you are used to watching tv on a 40 inches ) .. but now it doesnt feel like you are watching TV .. but feels like you are looking into a window and watching a scene thats hapenning in reality. This is even better with the Ambient mode". When you arent using it as a TV , It can become a beautiful Art frame.

Talking about the apps. Its accesible on the homepage and super easy to slide through the options. If you are lazy like me you can order food on the TV too( Thuisbezorgd) on a voice command. I was surprised to see tons of shows on netflix in HD premium format. This is my first Samsung TV and I am really happy with my choice. Worth the money if you are a person who like to invest in quality good eletronics ! . My Highlights is the User friendliness, Worth for money , Getting rid of Clutter . A true new age TV ;)

Pluspunten

• User friendliness
  • Quality of image
  • Worth the money ( no need Apple TV )
  • Interfacing with Other Appliances
  • Single remote

Erik73 19-09-2017

Perfect beeld

Geschreven voor: Samsung QE49Q7F

Sinds vanochtend in huis. Superscherp beeld. Geluid via SONOS Playbar Maakt het helemaal af. Bediening effe wennen maar afstandbediening oude Samsung tv kan er ook op.

Pluspunten

• Beeld

Arnold Hertsenberg 03-08-2017

Groot en scherp scherm

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FAMLXXN

Bewust voor deze smart televisie gekozen, vanwege het scherpe beeld en de eenvoudige bediening. Tevens kon ik mijn Bose audioset hier makkelijk op aansluiten.

Pluspunten

• scherp beeld
  • Groot scherm

Davy 12-01-2018

Heb jij enige last van lip sync problemen? Dus dat het geluid sneller of trager is dan het beeld? Vooral via je Bose systeem bedoel ik dan? Welke Bose heb jij? Ik wil deze tv kopen maar moet zeker zijn dat beeld en geluid perfect synchroon lopen. Alvast bedankt!

Daan Maas 16-06-2017

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE49Q7F

Mooie vormgeving, prachtig duidelijk helder beeld. Schitterend geluid ondanks de platheid van de tv, daarom de Sound-bar maar afbesteld. Eenvoudige bediening en 100% compatibel met de Horizon box van Ziggo. Heel tevreden.

Jack de Wijs 20-01-2019

Groot scherm, mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Eenvoudige bediening, mooie kleuren, goed contrast. Alles te bedienen met een afstandsbediening. Prima geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Mooi beeld

Yf 03-10-2018

Samsung QLED TV 55 inch

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Moderne tv, gekozen voor strakke zwarte lijst. Goede beeldkwaliteit met heldere kleuren. Duidelijk geluid. Kortom erg blij met de nieuwe tv. Met name de dunne lijst maakt de tv een soort van schilderij/kuntwerk!
Afmeting 55 inch niet te groot maar wel een echte TV die gezien mag worden, niet overdreven dus.

Pluspunten

• dunne strakke lijst
  • heldere kleuren

Lo 27-09-2018

Spatzuiver beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q7FNALXXN

Qled 4 K is weer een stap hoger dan UHD die ik de afgelopen 3 jaar had. Direct viel op dat er meer kleuren worden weer gegeven. Gisterenavond bij wijze van test een oude Columbo (Detective uit 1968) aflevering bekeken. Normaal zie je bij die oude (DVD) films die in 4:3 formaat gemaakt zijn, een wat wazig beeld. Nu lijkt het of de serie uit 1968 opnieuw bewerkt is door professionals. Alles lijkt haarscherp. Natuurlijk zijn de kleuren zoals ze toen opgenomen werden, maar dat geeft dergelijke oude films juist een typische sfeer. Samsung heeft echt een geniaal product gemaakt dat zelfs je oude film op 163 cm nog aantrekkelijk genoeg maakt om weer eens te bekijken. Het moeten echt geniaal ontworpen processors zijn die dit mogelijk maken. Ik ben zeer onder de indruk en het is boven mijn verwachting. De reden dat we over zijn gegaan naar 4K is vooral omdat ik van speelfilms houd met alle toeters en bellen, dus HDMA surround sound. En Netflix levert die alleen wanneer je het 4K abonnement neemt. En tevens maken wij onze home movies tegenwoordig ook in 4K. Onze reis in Schotland 2018 komt weer helemaal tot leven op dit scherm. Wat ik ook zeer fijn vindt is de connect box, Geniaal waarom was dit er niet eerder? En Samsung heeft het makkelijk gemaakt door deze box om het geluid van de TV door te koppelen, via optische kabel, naar je Versterker. Want ook al is het geluid verbeterd van de TV, het is nog geen 10% vergelijkbaar met de kwaliteit van het beeld. Alsof je een Rolls Royce koopt op zwenkwielen. Maar ja goede kwaliteit platte speakers kosten duurder dan de hele TV. En de meesten mensen met dit soort TV's koppelen toch wel het geluid door. Dus ik ben er dik tevreden mee.

Pluspunten

• Super scherp
  • Beeld goed in te stellen
  • Connect box
  • menu sterk verbeterd
  • Goede afstandbediening

Minpunten

• Iets te scherp afgesteld voor mijn oude ogen
  • Afstandbediening iet te weinig knoppen

Michiel 15-07-2018

Prachtige QLED TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q7F

Prachtige, snelle en veelzijdige QLED TV. Wij hebben deze in 75 inch gekocht ter vervanging van onze vorige 65 inch curved TV. De oneconnect aansluiting en de ambient mode zijn leuke extra's.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Goed contrast
  • Doet alles heel snel
  • 4K HDR weergave is subliem
  • Oneconnect aansluiting

Minpunten

• De prijs

Marco 13-07-2018

75INCH SAMSUNG

Geschreven voor: Samsung QE75Q7F

Mooi en groot helder scherm, met de diverse ruime opties.
Kleuren komen zo mooi uit en je beleeft het echt !

Pluspunten

• scherp beeld
  • mooie kleuren
  • veel opties

wvanwaas 28-06-2018

Prachtige kleuren op een groot scherp scherm

Geschreven voor: Samsung QE65Q7FNALXXN

De Samsung QLED65 Inch TV is een prachtige tv, afwerking, smalle voedingskabel, en een geweldig beeld. Het enige twijfelpuntje voor mij om het toestel later aan te schaffen is de ambient mode. Ik had hier ontzettend veel van verwacht maar de foto wordt gespiegeld om het beeld te kunnen vullen. Dit effect is netjes maar na een uur of 2 met andere belichting ziet de TV er weer totaal anders uit dan de achtergrond. Ik heb meerdere pogingen gedaan maar het ambient gedeelte is nooit mooi geworden. Een camera in de tv die de lichtsituatie gebruikt voor een nieuwe render zou een idee zijn.

Al met all een onzettend mooie TV die ik iedereen kan aanraden. Echter zou ik zelf de ambient mode graag iets beter zien.

Pluspunten

• Kleuren zijn fantastisch
  • Smart TV is ontzettend snel
  • Youtube integratie is perfect
  • Netflix integratie is perfect
  • Beeld is ontzettend scherp

Minpunten

• Paneel is licht gekromd in productie
  • Warmte die het paneel afgeeft
  • Ambient functie is niet zo goed als verwacht