LG 65UH950V

• Diepte 5,67 cm dikte
  • Schermgrootte 55,0 inch
LG 55UH615V
8,4 (9)

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Bart 14-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima TV

Deze TV om kunnen ruilen voor mijn philips 65PUS7600 waar ik alleen maar problemen mee heb gehad. De LG is in relatie tot de philips een verademing. Software OS3.0 is superstabiel, werkt snel en doet wat het moet doen. De TV start snel op in mijn geval met een UHD set top box van KPN waarmee de TV verder storingsvrij dus goed samenwerkt. Het beeld is vanuit de fabrieksinstellingen al scherp en zeker de KPN UHD kanalen en de UHD content via netflix is ongelofelijk scherp. De Philips had een goed beeld maar deze LG doet het net zo goed al niet beter. Daarbij gezegd dat ik de beeldinstelling nog niet heb gekalibreerd of aangepast wat m.i. nog een verbetering gaat opleveren. Het geluid van deze TV is voor een (erg) platte tv buitengewoon goed, veel instelmogelijkheden en je hoort dit terug in de kwaliteit van de Harman Kardon Speakers. Ik heb wel last van zogenaamde " verticaal banding", maar dit is door de serviceafdeling van LG en mijn leverancier prima opgelost. Magic remote werkt goed met STB van KPN, alleen de gegevens van de KPN STB staan niet in de lijst van de LG televisie. Hierdoor moet er een alternatieve STB gekozen worden waardoor de STB op de Magic remote niet aan en uitgeschakeld kan worden. Dit is mogelijk een aandachtspunt voor de ontwikkelaars van LG en KPN. Verder een perfecte TV waaraan ik nog veel plezier ga beleven.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Geluidkwaliteit
  • Bediening
  • Snelheid
  • Stabilitiet

Minpunten

• Hij is erg groot
  • STB KPN en Magic remote
  • Te veel beeldinstellingen

Maurice 20-01-2017

Beste Bart,

je schrijft mbt vertical banding het volgende:
maar dit is door de serviceafdeling van LG en mijn leverancier prima opgelost.
Kan jij aangeven wat er precies is opgelost?

Bart 05-02-2017

Maurice,
Vertical banding was voor mij te storend aanwezig, ook na het ontvangen van een 2e nieuw toestel. Heb uiteindelijk voor een ander merk gekozen.

Frans Zaandam 28-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super beeld

Super mooie tv ! voldoet totaal aan wat je tegenwoordig wil verwachten van een tv. Mooi beeld en geluid. Ook de grote van het beeld is geen belemmering maar een top keus, heel mooi helder en strak.

Pluspunten

• beeld
  • Geluid

Bart 27-08-2016 Product paar weken in bezit

Vertical banding

Inmiddels 3x LGUH950V verder en alle last van vertical banding. Dit lijkt mij op een trend en geen incident. De mate waarin je vertical banding ervaart is per persoon verschillend. Ik vond het een vervelend verschijnsel en geloof niet , zoals LG dat telefonisch aangaf, dat het hoort bij het scherm. Na wat gespeur op internet en informatie van monteur van CE repair blijkt dat bij IPS panels backlight niet helemaal wordt uitgeschakeld waardoor je dit effect ziet. Dit komt bij ip panels voor, als edge led strip boven in toestel zit (Bij LGl panels is dit het geval )het licht is niet overal even scherp/sterk waardoor je verticale banen zichtbaar kunnen zijn afhankelijk van beeld inhoud.
Ik hoop echt dat dit niet het geval is voor alle schermen van de LG65UH950V want dan heeft LG een uitdaging. In mijn geval heb ik de TV omgeruild voor een ander merk die hier geen last van heeft.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Geluidskwaliteit
  • Stabilitiet

Minpunten

• Vertical banding issue