LG OLED55C6V - Reviews

Schermgrootte
55 inch

Koning 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Verrassend prettige TV

Na een 42" Philips uit 2009, richtte ik mij nu op een Philips 49" óf een curved 55" Samsung. De LG OLED had ik nog niet in gedachten. Op bezoek bij Foka vond ik de Samsung 7xxx en 9xxx-serie van 2016 al zoveel mooier dan de Philips, dat ik eigenlijk dacht niet mooier te kunnen vinden, voor een niet nóg hoger bedrag. Ik liet weten dat ik het belangrijk vind dat zwart ook echt als zwart wordt getoond. De verkoper liet mij weten dat ik dan de LG OLED in ieder geval had te overwegen. Vervolgens heb ik de LG in alle rust vergeleken met de Samsung UE55KS9000 en inderdaad: Het zwart is bij de LG ook echt zwart: Geen gedimde LED's; de LED's staan bij zweergave van zwart gewoon even 'uit'. Door naast het scherpe beeld ook een scherpe aanbieding ben ik overstag gegaan en, geen spijt!
Helderheid is voor ons meer dan voldoende, ook overdag. Het beeldscherm is flinterdun en uiteraard mooi afgewerkt. Het curved scherm is, ondanks meer dan 30cm meer diagonaal dan de vorige tv, voor ons beslist niet nadrukkelijk aanwezig.
De standaard beeldinstellingen heb ik nauwelijks aangepast. De LG's computer is snel: De tv wacht eerder op jóu. Qua apps was Netflix er al, zelf Spotify geïnstalleerd. Het geluid loopt bij ons via de AV-receiver. Voor de weergave van de apps was het éven zoeken naar de juiste ARC-instellingen, maar werkt nu feilloos. Netfilx en YouTube op 4K, ik had het nog nooit gezien, maar wat een beeld, zo scherp, maar ook rustig: Absoluut geen ghosting.
Kortom, een verrassend geslaagde aanschaf met hopelijk vele films en series te gaan.

Pluspunten

• Mooi scherm, ingetogen afwerking
  • Zwart is zwart
  • Groot dynamisch bereik; helder genoeg
  • Snelle computer
  • Overzichtelijk menu

Minpunten

• ARC was (voor mij) even zoeken

Heyvaert W 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische ervaring!

Na een aantal LED tv's te hebben gehad die me toch altijd tegenvielen op gebied van zwartwaarden en kijkhoek, had ik mijn oog laten vallen op de LG 55C6V OLED TV. Man, man, wat er verademing op gebied van beeldkwaliteit! Vooral blu-ray en 3D films afspelen is een lust voor het oog. Fantastische kleur- en detailweergave, zelfs in 3D! Het geluid valt goed mee al is een soundbar of homecinema wel aan te raden, de voetsteun mocht wel iets stabieler gemaakt geweest zijn. Al bij al een top tv met vele mogelijkheden, een echte aanrader voor een betaalbare prijs. Tot hiertoe ben ik dik tevreden over mijn aankoop. PlatteTv.nl, bedankt voor jullie snelle afhandeling!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Disign
  • Zeer goede 3D weergave

Minpunten

• Voetsteun mocht stabieler

TeCo 29-10-2016 Product paar maanden in bezit

LG OLED55C6V

We hebben deze LG OLED55C6V nu ruim 1 maand in bezit en het is een plaatje, heb al prachtige 3D beelden gezien, alles gekoppeld via HMDI via de receiver (4K ultra sturing) met een goede kabel, zwart is zwart en een zeer goede kijkhoek, we zitten allebei ongeveer 25% gedraaid voor de tv en geen probleem met kijken, wat LG tegen inbranden heeft gedaan is ook erg slim van ze, op stand-by laten staan en het z.g. inbranden heeft geen kans meer, dat was vroeger toch een probleem met Oled tv.
Webbs 3.0 werkt uitstekend en ja het kan altijd beter maar het gaat prima zo.
De mogelijkheden zijn erg groot, dus is een maand in bezit niet erg lang, dus dat doen we dan wel als we hem 1 jaar hebben.

Pluspunten

• Geen inbranden meer
  • Mooi uiterlijk
  • Zwart is zwart
  • Passieve 3d
  • Gemakkelijke remoot

Minpunten

• Geen handleiding bijgeleverd

Bosrand 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Genieten

Prachtige tv. Meteen verkocht door de beeldkwaliteit. De smart tv OS 3 met cursor werkt verassend goed. Leuke aanvulling. Onze vorige tv was een plasma tv. Nooit echt overtuigd van LCD schermen in vergelijking met Plasma. Dit scherm overtuigd me wel (OLED?). Minpunt is het geluid!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • mooi design
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• geluid

Sjirk 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Super beeld

We zijn ontzettend blij met onze nieuwe OLED tv. Het beeld is super scherp. Heel gemakkelijk te installeren. Prettig in gebruik met een gemakkelijke afstandsbediening.
Wij hebben de tv opgehangen; vonden de voet niet echt geweldig.
Geluidskwaliteit van tv zelf vinden wij matig.

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Makkelijk te installeren
  • Fijne afstandsbediening

Minpunten

• Voet niet zo mooi
  • Geluidskwaliteit

Mike Amsterdam 09-10-2016 Product paar dagen in bezit

Beste curved oled scherm op het moment

Hele complete 4k oled tv.
Prachtig afgewerkt.
Goede intuïtieve en gebruiksvriendelijke software.
1 van de betere schermen van het moment (2016)
Er is veel discussie over oled vs uhd lcd.
Lcd is beter in lichte , zonovergoten ruimtes maar lcd kan niet tippen aan de volle kleuren van oled
Een groot plus punt aan deze reeks van lg is ook de magic remote.
Samsung heeft keyboards en diverse oplossingen bedacht, maar al deze oplossingen kunnen niet tippen aan de magic remote van lg .

Pluspunten

• Software
  • Magic remote
  • Afwerking
  • Beeld kwaliteit

Minpunten

• Gevoelig voor weerkaatsing van zonlicht
  • Minder helderheid dan lcd