LG OLED55B6V - Reviews

55 inch

9,4

TomasVB 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige kleuren

De LG OLED55B6V voldoet exact aan de redenen waarom ik deze aangekocht heb; diepzwart en fantastische kleuren. Daarenboven is het uiterlijke design met doorzichtige voet ook zeer geslaagd. De televisie zelft werkt zeer intuititief, en je bent snel met het handige WebOS weg. Het geluid is goed, maar niet gigantisch (wat je ook niet kan verwachten van een platte televisie), en de voet is niet draaibaar (maar ik vrees dat er niet veel 55" schermen bestaan met draaibare voet).
Kortom, zeker een aanrader !

Pluspunten

• Kleurcontrast
  • WebOS 3.0

Minpunten

• Geen draaibare voet

Sebastiaan Assink 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastisch beeld, ongekend goed contrast, mooi design.

Bij het eerste 4K-materiaal dat ik bekeek op deze televisie, wist ik het direct: dit is wat ik al jaren wil. Het contrast, de kleuren, de scherpte en vloeiendheid: werkelijk ongekend. Je betaalt wel een flinke prijs voor OLED, maar je krijgt ook echt waar voor je geld, als je een echte liefhebben bent.
Het design is af, het geluid is voor een relatief dunne TV erg goed.
Hier ga ik nog heel veel jaren veel plezier van beleven!

Pluspunten

• Ongekend contrast
  • Hele mooie kleur
  • Scherp en vloeiend beeld
  • WebOS software met veel features en werkt snel

Minpunten

• Hoge prijs

Jef 05-01-2017 Product paar weken in bezit

Oled ultra hd scherm perfect beeld

Tv is mooi helder en zwart is zwart, het 4k materiaal is nog niet veel! Maar wat je kijkt alles is mooi en helder van kleur.

Pluspunten

• Betaalbaar
  • 4k ultra hd zeer scherp
  • 55 inch met grote kijkhoek
  • Strakke afwerking dun scherm

Minpunten

• Te veel beeldmodussen
  • Zou standaard thuis gecalibreerd moeten worden

Frank 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi groot plaat scherm, prachtig beeld! !

Helaas geluid wat minder maar dat was te verwachten met zo'n dun scherm. Mooi opgelost met een leuke HEOS soundbar 😃

Pluspunten

• Dun
  • Prachtig beeld

Minpunten

• Prijzig

Gerrit Kik. Bruinisse 04-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super mooie Oled tv mooie vormgeving!

Schitterend beeld, geluid is boven verwachting!
Een tv die zeker met zijn makkelijke bediening zijn geld waard is.

Pluspunten

• Super mooi beeld
  • Heel goed geluid
  • Mooie vormgeving
  • Hele makkelijke bediening
  • Zijn geld meer dan waard

Minpunten

• Op dit moment GEEN!

Stadhuisje 04-01-2017 Product paar weken in bezit

LG OLED55B6V, wat een fantastische TV

Beeld is verbluffend mooi, je kan echt nooit meer terug naar LCD of Plasma.
Zeer contrastrijk, zwart is echt zwart, WebOS werkt erg fijn en apps werken hier erg goed mee.
Smart remote is eerst even wennen, maar eenmaal gewend wil je niet anders.
Design van TV is ook erg mooi. Geluid is uitstekend te noemen, mijn verwachting was dat dit erg matig zou zijn. Ik zou niet twijfelen, deze TV is echt zijn geld waard.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • WebOS
  • Upscaling
  • Apps werken zeer goed

AMIS 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zwevend Beeldscherm

LG OLED55B6V: Uitpakken en installeren is een eitje. De LG herkent de Horizonbox meteen. Het koppelen van de Horizonbox-AB met de tv moet ik nog uitzoeken. Alles werkt prima! De Magic Remote is fantastisch. YouTube op de LG werkt ook geweldig met de bediening via de smartphone. De Tv is gebruikersvriendelijk.
Tv-scherm: Strak/scherp en heeft mooie kleuren, vooral bij HDR. De mogelijkheden om de kleuren te kiezen is legio. Switchen naar apps is snel gemakkelijk. Hiervoor had ik een LED-tv.
Ben nu zeer content met de keus op LG-OLED. Bij Foka Superstore is het gemakkelijk te vergelijken met andere TV's.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Mooi ontwerp, zwevend op de voet
  • Scherp en heldere kleuren
  • Magic Remote
  • Youtube te bedienen met smartphe

Minpunten

• AB van horizonbox werkt nog niet samen

Richardus1970 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super tv

Dat het beeld super zou zijn, daar zat ik niet over in. Hoe voldoet de tv verder en hoe is het geluid ?
Ik was bang dat er nog een dure soundbar bij moest komen na het lezen van een aantal reviews.
Dus niet. De functies zijn makkelijk in gebruik en overzichtelijk. De afstandsbediening werkt geweldig mooi en de spraakherkenning is een leuke optie. Scheelt weer tijd, want je hoeft niet alle letters in te toetsen.
Wie een normaal goed geluid is gewend van een tv, hoeft niet over dit type tv in te zitten.
Petje af voor Harman Kardon ! Ik vraag mij af of de mensen die er over klagen, alles wel goed hebben ingesteld. Slimme geluidsmodus op 'aan'. OLED surround op 'aan'. Magic sound tuning op 'bass-modus'. DTV audio-instelling op 'automatisch'.
Top tv !

Pluspunten

• functies en gebruik
  • beeld en geluid

Romana 19-12-2016 Product paar dagen in bezit

Superscherp beeldscherm

De oled tv van LG 55b6v heeft een fantastisch scherp beeld en is zeer makkelijk bedienbaar. Alles wijst zich vanzelf. In de review werd gezegd dat hij niet zo goed is om te gamen maar daar heb ik niets van gemerkt. Dat doet hij ook uitstekend. Internet werkt supersnel in vergelijking met de vorige versie. Al met al voor mij een prima keuze helemaal nu deze tv's betaalbaar worden. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Fantastisch scherp beeld
  • Het audio gedeelte van Harman Kardon is subliem
  • Schitterende voet de achterkant is doorzichtig

Minpunten

• Tot nu toe geen

Fam.Visser 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi helder en groot beeld

Tot nu toe zeer tevreden maar we moeten nog wel alle opties uitproberen.
Veel mogelijkheden.Makkelijke bediening en installatie.
Komt helemaal tot zijn recht met een Sonos geluidsinstallatie die we er bij gekocht hebben.
Gekocht omdat dit product goed beoordeeld werd.

Pluspunten

• Mooi helder verfrissend beeld
  • Makkelijke bediening en installatie

Minpunten

• Iets te prijzig

Peter 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een beeld!

TV zelf opgehaald en paste maar net in de auto. Uit de doos en direct op de bijgeleverde standaard gezet. Aangesloten en spelen maar. Via het menu wordt je door het programma geleid. Kinderlijk eenvoudig. Zelfs connectie met de Humax decoder dus maar 1 afstandsbediening. Ideaal voor de vrouw! En wat een beeld. Kan met Netflix alleen nog maar mooier worden. Genieten dus. Ook het geluid is prima.

Pluspunten

• Beeld, geluid
  • Bedieningsgemak

Jessica 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische tv!

Wat een fantastische televisie! Dit is een van de weinige keren dat ik moet zeggen dat de reclame ook daadwerkelijk gelijk heeft. Zwart is namelijk ook echt zwart. De beeldkwaliteit is fenomenaal. De LG OLED is uitermate geschikt voor 4K, je kunt de pluisjes op een wollen trui tellen, het nadeel is dat er maar weinig programma's daadwerkelijk in 4K te bekijken zijn. Daarnaast is het design prachtig, erg strak en het menu op de tv zelf erg gebruiksvriendelijk. De afstandsbediening is simpel en werkt zelfs als je hem niet op de tv richt. In eerste instantie had ik niet veel verwacht van het geluid, maar ook hierin heeft de tv mij niet teleurgesteld, de geluidskwaliteit is ook super. Het enige nadeel is dat de tv niet kan draaien op zijn eigen voet en door zijn dunne design te fragiel oogt om hem zelf te draaien zodat je op een andere plaats in huis tv kan kijken.
Maar dit minpunt weegt zeker niet op tegen de vele pluspunten van deze fantastische LG OLED.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gemakkelijk menu

Minpunten

• Tv kan niet draaien op de voet
  • Gebruiksaanwijzing alleen op tv te lezen

JJW 24-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super beeld, rustig voor je ogen

Geweldig scherp beeld en ook nog rustig voor je ogen! Van te voren was ik bang dat de tv te groot zou zijn voor onze kleine woonkamer. Onze vorige tv was ook 55 inch, maar dat vond ik wel eens vermoeiend voor mijn ogen. Bij de LG OLED55B6V heb ik daar totaal geen last van. Het beeld is een stuk rustiger en kijkt erg prettig. Bovendien is het echt enorm scherp! Dit is niet altijd een voordeel: met een slechte huid wil je liever niet in beeld op deze tv. Je ziet echt alles!
De afstandsbediening ligt prettig in de hand. Als je graag zapt is de afstandsbediening een aanrader. Er zit een scrolknop op waarmee je nog sneller door de programma's zapt. De vormgeving is mooi, al had de voet iets mooier gemogen. Al met al ben ik erg blij met onze nieuwe kijkbuis!

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • rustig voor je ogen

Minpunten

• wel duur
  • voet iets minder mooi

Paul 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Wat een beeld!

Beeld: perfect
Geluid: gemiddeld (zonder soundbar)
Bediening: kinderlijk eenvoudig
Mogelijkheden: erg veel

Ik heb deze TV nu enkele weken in bezit. Alles werkt naar wens, het systeem is lekker snel en zit logisch in elkaar. Veel in- uitgangen en het design is erg strak (je ziet eigenlijk alleen beeld, een heel dun randje en de LG druppel aan de onderkant. 55 inch is toch wel een heel grote TV. Ik heb niet echt een grote huiskamer (zit er ongeveer 2,5 meter vanaf), je krijgt echt een bioscoop ervaring.

Ik heb netflix (met UHD content), en dan spat het beeld echt van het scherm.
Ik heb er ook een LG SH8 Soundbar bijgekocht. Omdat het hetzelfde merk is, integreert het heel eenvoudig. Met een optisch kabeltje aangesloten, op de TV een wizard volgen (extern apparaat aansluiten) en je kunt de soundbar bedienen met de afstandsbediening van je TV.

Wat ook leuk/snel werkt is Mirracasting, zodat je het scherm van je laptop zonder kabels op je TV kunt aansluiten. Uiteraard ook Google casting werkt. Jammer dat Apple airplay nier werkt. Ik denk dat Apple zijn eigen standaarden hierin teveel beschermd.

Pluspunten

• beeld
  • design
  • mogelijkheden
  • gebruikersgemak

Minpunten

• geluid

HS 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige televisie

Dit is de Bentley onder de televisies! Ten eerste het design. Eenmaal uit de doos gehaald en op z'n plek gezet zie je hoe dun de tv werkelijk is. Ik gok dat het beeldscherm een dikte heeft van ongeveer een halve centimeter. Hij staat op een voet waarvan het omhoogstaande deel doorzichtig is. Dit maakt dat het lijkt alsof de televisie zweeft. Ik vind het rustig kijken.

De TV draait op WebOS 3.0. Een mooi overzichtelijk menu met toegang tot vele apps. Wij gebruiken voornamelijk de Netflix app. En dan voornamelijk de series in 4K kwaliteit. Die komen echt tot leven op de LG. Zwart is diepzwart en de kleurenweergave is geweldig. Bij onze vorige televisie had je het beste beeld als je recht voor de tv zat. Bij deze OLED TV van LG hoeft dat niet meer. Dankzij de perfecte kijkhoek kun je genieten van kraakhelder beeld, waar in de kamer je ook zit.

Het geluid is ontwikkeld door Harman Kardon en dat merk je. Waar ik bij tv's van vrienden en familie vaak teleurgesteld ben van de geluidskwaliteit krijg ik van het geluid dat uit de LG komt een lach op m'n gezicht. Ok, het geluid kan altijd dieper en voller gemaakt worden met een soundbar of home cinemaset, maar voor normaal tv kijken voldoet het standaard geluid meer dan prima.

Een mooie accessoire van deze televisie is de afstandsbediening. LG weet van een vervelende bezigheid, namelijk het invullen van tekst op de tv, een koud kunstje te maken. De werking van de afstandsbediening kun je het beste vergelijken met de muis van je computer. Het is gewoon een kwestie van richten en klikken. Dit scheelt veel tijd en ergernis. Heel goed gedaan.

Samenvattend: ben je op zoek naar een premium televisie in deze prijsklasse, dan kan ik je de LG OLED zonder twijfel aanraden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Kleurenweergave
  • Menu/ WebOS 3.0

GEORGES uit België 10-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi sherrm, zeer goed beeld, klaar voor de toekomst 4K-HDR.

Mooi 4k ultra Hd oled tv, voldoet aan de verwachtingen, is klaar voor de nieuwe technieken van de toekomst zijnde HDR-4K enz. Heel fijne gebruiks-gemakkelijke interface in de vorm van een muisje op het scherm, uitzonderlijk veel mogelijkheden via internet,foto's en dergelijke meer. Zeer aan te raden toestel.

Pluspunten

• ZEER mooi beeld
  • Vele mogelijkeheden.
  • spraakbesturing, internet enz...

Minpunten

• Vast netsnoer-andere kant van toestel?

Daniel 03-10-2016 Product paar weken in bezit

Design TV van alle gebruiksgemak voorzien

Wij hebben deze TV ter vervanging van onze 6 jaar oude Philips TV nu een week in huis en wij zijn zeer enthousiast. Met het uitpakken valt gelijk op hoe dun en licht deze TV is. Het scherm heeft de dikte van een glasplaat en er geen rand omheen. Het aansluiten van de TV loopt gemakkelijk aangezien hier geen handelingen van onze kant noodzakelijk waren.

Het belangrijkste aan een TV blijft de beeldkwaliteit en die is zeer goed. Scherp en rustig beeld met mooie kleuren. Wat wij ook prettig vinden is dat apps, zoals Netflix makkelijk zijn geintegreerd en met de afstandbediening (die ook als muis dient) op te starten zijn.
Verder zijn wij evenees tevreden over de geluidskwaliteit, het is helder en diep.

Het enige wat even wennen was is de grootte van de tv. Onze vorige tv was kleiner (101 cm) en dan is het in het begin even wennen. Indien je dicht op je tv zit, dan zou ik een kleinere aanschaffen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• Geen 3D

vdwj 27-10-2016

Hallo met Jan over het even wennen aan de grootte van de tv mijn kijkafstand is 2.55 meter ik heb nu een Panasonic plasma beeldscherm van 42" denk zelf aan een 50" tv maar die is niet verkrijgbaar in oled en wil eigenlijk niet overgaan op led tv ook door de gebrekkige kijkhoek en ben ook het rustige beeld gewend van plasma en oled lijkt wat beeld betreft het meeste op plasma ik ben huiverig dat een scherm van 55" toch wel een beetje overkill zal zijn of niet??
graag je mening hier over groeten Jan en als anderen die dit lezen! meningen worden op prijs gesteld groeten Jan

David 02-10-2016 Product paar weken in bezit

Fantastisch!

Wat ben ik blij met deze tv! Ik kwam van een 6 jaar oude plasma (42 inch) en ervaar een wereld van verschil!
Allereerst het design dwz een mooie doorzichtige voet waardoor het lijkt alsof de tv zweeft en vanaf de zijkant gezien zo dun! En de rand om het beeld is ook mooi dun.
De tv was makkelijk aan te sluiten, deed het snel icm met mijn digitale tv en de afstandsbediening werkt makkelijk, ligt ook lekker in de hand.
De beeldkwaliteit is prachtig dwz zwart is echt zwart! Niet eerder zo mooi gezien. Het beeld is ontzettend scherp en dat was even wennen als je iemands gezicht zo gedetailleerd ziet, maar het went snel :)
Ik ben alle opties nog een beetje aan het verkennen, want er kan zoveel, maar Netflix, Youtube, surfen op internet (wifi) werken makkelijk.
Geen goedkope tv, maar als je iets moois wil dan zit je goed met deze!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Opties

Minpunten

• De tv kan niet draaien op de voet.

Cyara-12 30-08-2016 Product paar weken in bezit

Super gave oled tv, prachtig beeld

We hebben de televisie nu 2 weken en vinden het een super mooie tv.
Super dun.
Hij was zo aangesloten en ingesteld, zodat we snel van het prachtige beeld konden genieten.
Ook het geluid bevalt ons goed, alleen gebruiken wij hem met onze Böse systeem voor nog meer effecten, al is dat eigenlijk niet nodig met dit geluid.
Het beeld is prachtig, zwart is ECHT zwart en heeft al van de fabriek uit een heel mooi ingesteld beeld.
Beetje door het menu heen gekeken, gewoon om te kijken wat de tv evt nog aan opties had. Het was erg overzichtelijk en goed te begrijpen, waar je wat kon vinden.
TOPPIE!
Een echte aanrader,

Pluspunten

• Super dun
  • Heerlijk groot beeld
  • Prachtig beeld

Minpunten

• Paars beeld in stand-by

berend311 27-08-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi helder en groot scherm en goed geluid

De lg is een mooie dunne tv met een prachtig beeldkwaliteit erg scherp en een mooi helder beeld Ook het geluid is erg mooi geen vervorming als het wat harder staat en je kan het geluid ook op dolbby surround zetten voor een bioscoop beleving ook het menu van de tv is erg makkelijk en begrijpelijk te bedienen .en met de ingebouwde WiFi kun je makkelijk het internet op .Staat goed stabiel op de mooie voet, maar kan ook met een beugel aan de muur worden bevestigd .

Pluspunten

• Mooi en helder beeld
  • Fijn geluid

Minpunten

• Simpele AB