Samsung UE40KU6400 - Reviews

Schermgrootte
40 inch

H.Plantinga 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

geweldige tv

Bij Foka superstore zaterdag een SamsungUE40KU6400 tv gekocht . Geweldig toestel,veel instelmogelijkheden,scherp beeld Goed geholpen en advies gekregen voor een zeer goede prijs.

Karel 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

beeld valt erg tegen

Deze tv gekocht vanwege de lovende beoordelingen. Eenmaal aangesloten, ga je er recht voorzitten en ben je verbijsterd over het mooie, scherpe beeld. Maar dan. Zodra je maar even gaat verzitten dan zie je de scherpte en de kleuren al verminderen. Volgens de specificatie heeft deze tv een kijkhoek van 178 graden. Maar om nog naar het prachtige beeld te kijken is een kijkhoek van 20 graden al veel. Bij een kijkhoek van 45 graden beginnen de kleuren hinderlijk te verkleuren en wordt het beeld mistig. Een hele tegenvaller en ik heb de tv inmiddels teruggebracht. Het geluid is prima. Het aansluiten ging alleen met behulp van Ziggo. Als je single bent is dit een goede tv, want dan kan je er recht voor zitten. Maar als meerdere personen naar dit scherm moeten kijken, zal ik deze tv niet aanbevelen.

Pluspunten

• Mooi disign
  • Mooi geluid

Minpunten

• veel te kleine kijkhoek

Jody 06-11-2016 Product paar weken in bezit

Razendsnel streamen en prachtig helder beeld

Ik heb deze TV nu een kleine maand en ben er zeer tevreden over. De Samsung TV is er makkelijk op te zetten. Het heeft 2 afstandsbedieningen, 1 voor de uitgebreide opties en 1 voor het makkelijk zappen. Eenmaal uitgepakt en aangesloten heb ik de TV verbonden met internet. Dit is zeer eenvoudig te doen. De draadloze interconnectiemzorgt ervoor dat ik de TV uitgebreidt kan testen. Er zitten al een aantal apps op als Netflix, Pathe, NPO, RTL XL, Videoland en ga zo maar door. Geen enkele app blijft haperen en het streamen gaat echt razendsnel. Alleen een snelle internetverbinding is niet voldoende maar de combinatie snel internet en deze Samsung TV is echt fantastisch. Ik kijk bijna niet meer via Ziggo maar alles via internet omdat ik zo veel meer kan genieten van de 4K Ultra HD functie.
De randen om het beeldscherm zijn minimaal en hierdoor is het formaat ook echt het beeld. Ook als de zon in mijn woonkamer schijnt heb je hier op de TV weinig last van.
Het geluid is prima en op verschillende standen in te zetten. Ook als je het geluid hard zet blijft het duidelijk en zonder te vervormen.
Prijs kwaliteit is erg goed. Je betaald relatief weinig voor een zeer volwaardig product met 4K UHD. Ik raad deze TV iedereen aan met een normaal formaat woonkamer waarbij je maximaal 6 meter van je TV af zit en minimaal 2 meter vandaan.

Pluspunten

• 4K UHD
  • Snelle hardware
  • Stevig voetstuk
  • Extra remote controller

Ramonitor 06-11-2016 Product paar weken in bezit

SAMSUNG UE40KU6400

Deze Samsung heeft een super goede beeld kwaliteit. Het design is echt geweldig met die dunne rand langs het scherm geniet je optimaal van dit toestel. Het bedieningsgemak van het menu is goed. De SmartTV apps zijn eenvouding te installeren en zorgen voor nog meer kijkplezier net o.a. HBO of Netflix. Geschikt voor de opkomst van IPTV ! Verder prima geluid en hiermee dus een prima aanwinst

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Functionaliteit

Minpunten

• Last te monteren voet

jp van hoorn 02-11-2016 Product paar maanden in bezit

Krachtige smart functies met een briljant beeld!

Samsung UE40KU6400

Wat een verschil met onze oude Sony Bravia, deze was dan ook net 12 jaar. De oude was 32” en deze is 40”. Waar we eerder niet de behoefte hadden om een nieuwere en iets grotere te halen, is dit toch wel helemaal fantastisch! 40” is voor ons dan ook een prima maat, daar we best dicht op de TV zitten. Evenals het design, buiten dat onze oude ook echt groot was aan de randen, kan ook niet anders met deze leeftijd, is dit wel een plaatje in de woonkamer.

We hebben hem draadloos verbonden met internet en kijken zo naar Netflix. Soms ‘surfen’ we wat op YouTube. Voorheen hadden we een apple TV om Netflix mee te kijken evenals onze foto’s op het scherm te zien. Nou, dat is dus niet meer nodig. Voor ons een echte ‘smart’ tv (weer een apparaat minder). De overige apps en welke er allemaal op staan zijn we nog aan het ontdekken.

Ons Netflix abo hebben we maar verhoogd naar het UHD abo, wat een beeld zeg! Zo zuiver hebben we het echt nog nooit gehad, het lijkt wel of de mensen in het beeld geplakt zijn, zo levensecht! Ook hier hadden we eerder twijfels over of het de investering wel waard zou zijn, het is een cliché maar hadden we dit maar eerder gedaan!

Tevens waren we erg verast dat er 2 afstandsbedieningen bij zitten, een voor normale TV handelingen en een voor enkel de smart handelingen, deze is ook wat kleiner, ideaal (evenals de app voor onze iPhone). De kleine multi media afstandsbediening is ook ideaal voor de kids ( 5 en 8 jaar), zeer eenvoudig in gebruik.

Dit is een echte aanrader wanneer je op zoek bent naar een krachtige smart TV met een schappelijk formaat en een briljant beeld!

Pluspunten

• heel mooi beeld
  • prima geluid
  • media afstandbediening
  • wifi
  • krachtige processor

Minpunten

• geen enkele

WeggieUitHorst 30-10-2016 Product paar weken in bezit

Prijs- / kwaliteitverhouding zéér goed

Ik heb de televisie nu een paar weken in bezit en verbaas me telkens over het gemak en mogelijheden waarover deze televisie beschikt.

Ik ben nog steeds (na een eerdere review) erg positief over de UE40KU6400S. Het design is strak, zonder al te veel poespas. Voor mij persoonlijk draait het om het beeld en niet om de randen, voet etc.

Het gebruik is nog steeds eenvoudig te noemen. Door de goede en duidelijk weergave van alle menu's / mogelijkheden weet je als gebruiker wat je moet doen. Persoonlijk ben ik wat anders gewend... (redelijk moderne Philips televisie) wat betreft de lay-out. Ik moet eerlijk bekennen dat ik voortaan Samsung haal. Het is makkelijker / moderner / duidelijker weergegeven. Ik haalde al eerder aan de zelfs mijn ouders hiermee uit de voeten zouden kunnen, maar uit ervaring kan ik zeggen dat dit ook echt zo is ;-)

Verder een super snelle reactie van de afstandsbediening (dit in tegenstelling tot mijn huidige Philips LED tv). De actie/reactie wat je wenst van een afstandsbediening. Geen trage reactietijd van 2 seconden.... zucht. Zonder al te veel tijd kwijt te zijn, zit je vol in de Samsung televisie.

De TV is gewoon slim te noemen! Over slim gesproken. Smart-TV dat is deze TV absoluut. Hij maakt zéér eenvoudig verbinding met Wifi, waardoor je eigenlijk geen TV-abonnement meer nodig hebt. De keuze is reuze zogezegd. Met de standaard apps op de TV kun je meer dan vooruit. Netflix / YouTube etc. Tevens kun je heel eenvoudig apparaten koppelen aan je TV. Je mobiele telefoon, toetsenbord of een koptelefoon (daar straks meer over).

Dan over de beeldkwaliteit. Ik wist niet wat ik zag! Je kent de gedachte wel als je een elektronica-zaak binnen loopt.... alle mooiste en duurste Tv's, met het mooiste beeld staan vooraan. Met de gedachte van "Dat is voor mij te duur. Het zal nog wel jaren duren voordat ik zoiets in huis heb. Die TV zetten ze niet voor niets vooraan."

Nadat ik via de app (YouTube) 4K/UHD filmpjes aanzette, viel mijn mond letterlijk open. Dat scherpe beeld uit de winkel.... dat heb ik nu ook!!
Ook al zijn nog niet alle producten in de omloop uitgerust met 4K / UHD, mijn mening is dat dit geen jaren meer duurt, voordat nagenoeg alle toestellen en / of mobiele telefoon / videocamera's compatibel zijn met dit soort Tv's.

Over het algemeen, alleen maar lof over mijn nieuwe TV. Over de prijs- / kwaliteitsverhouding kan ik zeggen dat deze goed is. Al moet ik zeggen dat ik snel 250 Euro bespaart had om de TV via internet te kopen. Goed zoeken is dus wel de moeite....!

Ik zie dat sommige collega-reviewers matige geluidskwaliteit noteren. Ik kan me NIET bij aansluiten. Of het nu ligt aan de opstelling van de TV, of dat ik gewoon snel tevreden ben (dat ben ik overigens niet). Ik vermoed dat de opstelling wel degelijk een belangrijk punt is.

Mijn televisie is al door meerdere mensen bekeken. Dit op mijn aandringen natuurlijk. Omdat ik er zo enthousiast over ben. Ook hun erkennen de mogelijkheden, eenvoud en het beeld. Zelf 2 vrienden gaan overstappen naar een 4K / UHD TV.

Alles is positief, maar ik kan niet alleen maar veren in de k*nt blijven steken. Er is 1 ding, wat ik persoon storend vind. Dat is het ontbreken van de koptelefoon-aansluiting. Ik heb met de technische afdeling gebeld, om te vragen of ik gek ben. Want ik kon deze aansluiting niet vinden. De beste man wist me te vertellen dat er op deze TV geen aansluiting zat en het alleen via Bluetooth kon.
Nu wordt ik dus als enthousiaste consument gedwongen om een (volgens mij prijzig) Bluetooth headset te kopen. Daar ben ik niet over te spreken. Allemaal heel modern natuurlijk, maar dit mag van mij nog gewoon 'ouderwets' op elke TV blijven bestaan.

Dan nog over de apps gesproken. Er staan er enkele standaard op de TV. Ik heb er enkele verwijderd en hierop geprobeerd om nieuwe erop te zetten. Dit ging echter niet door een tekort aan geheugen. Dit is voor mij wel een dingetje. Ik zou graag andere apps gebruiken, maar hiervoor moet het geheugen wel toereikend zijn. Voor de toekomst graag een geheugenslot, waarbij de klant zelf het geheugen uit kan breiden.

Pluspunten

• Wifi
  • Vormgeving
  • Snel regeren op afstandsbediening
  • Snel opstarten

Minpunten

• Geen koptelefoonaansluiting
  • Uitbreidbaar geheugen

Paulus de Boer 13-10-2016 Product paar weken in bezit

TV voor nu en straks

Niet alleen heeft deze Samsung UHD-TV een geweldige Smart-interface, ook heeft de TV een geweldige beeldkwaliteit. De kleurwaarden zijn vanuit de fabrieksinstellingen al uitermate goed. Het is nog wel eens dat je eerst een dag aan het instellen bent om de juiste kleuren uit je scherm te halen. Dat is bij deze TV in ieder geval niet het geval.

De TV komt uit de doos met een uit drie delen bestaande voet, die eenvoudig in elkaar te zetten is. Het scherm zelf en natuurlijk de gebruikelijke accessoires, zoals de twee afstandsbedieningen en nodige snoeren. Ook zit er in de doos een scart aansluiting voor de gebruikers die nog een oude vcr hebben of iets dergelijks. De TV is daarnaast in een mum van tijd geïnstalleerd. De voet in elkaar, het scherm erop, de nodige stekkers in de juiste gaten en je bent klaar voor gebruik.

Ondanks dat de tv 3D functionaliteit mist, is dit exemplaar klaar voor de toekomst. Met het UHD/4k scherm ben je klaar voor de nabije toekomst op Netflix, Youtube en alle andere populaire apps die geïnstalleerd kunnen worden op de TV.

Noemenswaardig is ook de Smart functionaliteit van de TV. In combinatie met de Samsung Smart Control (afstandsbediening) is de TV ideaal om al je favoriete apps op te installeren. Met deze afstandsbediening is het zelfs mogelijk om je spelconsole (tenminste de PS4) te bedienen!

Kortom, de TV is een heerlijk product, zeker als je Full HD gewend bent, gebruiksvriendelijk, super eenvoudig te installeren en klaar voor de toekomst!

HS 18-09-2016 Product paar weken in bezit

Stijlvolle Ultra HD tv

De meeste elektronica die wij in huis hebben staan geef ik geen hoog cijfer, maar deze Samsung tv verdient een dikke 9. Eenmaal uitgepakt zet je eenvoudig en snel de elegante voet in elkaar en kan de tv op z'n plaats gezet worden. Nadat de kabel en de tv kaart (van je provider) in de tv stopt kun je beginnen met het installeren van de tv en het zoeken naar de zenders. Dit gaat volledig automatisch.
De beeldkwaliteit is in één woord fantastisch. Wij kijken geregeld naar series op NetFlix die uitgezonden worden in 4K. Met deze Samsung televisie spatten ze werkelijk waar van het scherm. De tv brengt de kleuren realistisch op het beeldscherm. Niet alleen de kleurenweergave is erg goed, ook de zwarttinten zijn zoals ze moeten zijn. Je kunt dit overigens zelf instellen. Helemaal top.
Het menu van deze tv is erg overzichtelijk en je gaat er zonder vertraging doorheen. Dit heb ik bij familie en vrienden wel eens anders gezien. Eenmaal verbinding gemaakt met het Wi-Fi netwerk en je kunt via de Google Play store eenvoudig apps installeren. Met de vooraf ingestalleerde web browser kun je ook op het internet surfen. Mijn vriendin gebruikt deze bijvoorbeel om haar yogaoefeningen op te zoeken en af te spelen. Voor haar is de tv haar nieuwe sportmaat :)
Ook niet onbelangrijk: het uiterlijk. De tv is erg dun en ziet er daardoor slank uit. De zwarte bies rond het beeldscherm zie je bijna niet tijdens het tv kijken. Het geheel wordt verder afgemaakt met een aluminium kleurige strip aan de onderkant van het scherm en hij staat op een zilverkleurige voet. Ik zei het al eerder; het is een elegant design. Samenvattend kan ik zeggen dat we enorm te spreken zijn over deze tv en we zijn nog steeds enorm blij met onze keuze. Ik kan hem iedereen aanraden!

Pluspunten

• 4K / Ultra HD
  • Snel menu
  • Kleurenweergave

Vincent 18-09-2016 Product paar weken in bezit

super betaalbaar 4k kijken

wat een verschil als je van een lcd scherm na een dikke 4k scherm gaat en het menu is niet zo omslachtig als de Philips tv veel makkelijker en overzichtelijk te bedienen kinderen helemaal te vreden met netflix en ook met mijn mobiel echt super want kan zo mijn film en foto's delen vianhet scherm was een zeer aangename verrassing wist niet dat dit kon vind wel jammer dat de geen SCART aansluiting op zit ma goed

Pluspunten

• makkelijk menu
  • super beeld
  • gebruikersvriendelijk
  • apjes kun je installeren
  • super strak

Minpunten

• geen scart aansluiting

Co 16-09-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige televisie

Vergeleken met mijn vorige televisie, een Sharp, is dit een flinke verbetering. De Samsung UE40KU6400 is een prachtige elegante televisie. Hij wordt in een keurige doos aangeleverd en alles is makkelijk te bevestigen en de voet van de tv is erg mooi. Beeld is haarscherp en de kleurintensiteit is in te stellen naar eigen smaak. Film kijken op deze tv is prachtig en haarscherp. De horizon media box was ook snel aangesloten. Netflix, pathe thuis, youtube en RTL XL werkt allemaal net zo makkelijk, het schakelen tussen deze diensten gaat snel via de balk onderin het beeld. De televisie verbindt ook makkelijk met internet. Ook gamen doe je met plezier op deze Samsung. De afstandsbediening ligt goed in de hand en de bediening is prettig. Enig minpunt is dat bij het inschakelen het geluid niet altijd werkt, wanneer je de tv dan weer uit en aan zet is het probleem opgelost. Deze tv is absoluut een echte aanrader !

Pluspunten

• beeld

arjanmeun 15-08-2016 Product paar weken in bezit

Onopvallend opvallend goede TV

We hebben deze Tv nu een paar weken in huis en deze 40' smartTv vervangt onze 11 jaar oude 42' plasmaTv. Wat een verschil zeg! 2' in beeld maar 10' in omvang want het is eigenlijk alleen scherm wat je hebt. De inhoud van de verpakking was zeer compleet en ordelijk. De installatie van de voet ging intuïtief vrij eenvoudig, toch heb ik het als minpuntje aangemerkt omdat een duidelijke uitleg ontbrak.
En dat is dan ook het enige, verder niets dan lof! Heel eenvoudige installatie verder, kabels erin, Tv aan en gaan. Een overzichtelijke bronkeuze laat je kiezen wat je kijken wilt, in ons geval de horizonbox of juist het "smart" gedeelte zoals Netflix, RTLXL, youtube of nog veel meer.
Vermeldenswaardig vind ik toch wel het haarscherpe, realistische beeld en ook het heerlijke geluid. Normaal schakelde ik het geluid van de tv over de boxen van de dvdset maar dat hoeft nu niet meer, deze Tv heeft meer dan genoeg eigen vermogen met een mooie volle klankkleur.

Kortom, een onopvallende Tv die qua design in elk interieur past met opvallende kwalitatieve eigenschappen

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Subliem geluid
  • Realistisch beeld
  • Eenvoudige installatie
  • Uitgebreide accessoires

Minpunten

• Montage voet

Bastiaan 14-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooie smart tv

Deze smart tv is een mooie opvolger voor mijn vorige Samsung Ledtv. Het instellen was super simpel. Schrok in eerste instantie van het geluid, dat is zo mooi dat het uit mijn soundbar kwam, maar die was nog niet aangesloten dus dat kon niet. De tv, of eigenlijk het scherm, want meer is het niet, Is mooi plat, de randen mooi dun. De voet is mooi vormgegeven. Slim is ook dat er 2 afstandsbedieningen zijn meegeleverd. 1 uitgebreide en 1 simpel uitgevoerd. De NOS app gebruiken we veel tijdens de OS in Rio. Jammer is wel dat je niet het gehele beeld ziet, er zit altijd een hinderlijke balk onderin. Concluderend een mooie tv met prachtig beeld en geluid. Paar kleine minpuntjes

• Beeldkwaliteit
  • Geluidkwaliteit

Minpunten

• Niet fullscreen bij app
  • Geen draaibare voet

Annemiek68 11-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooie smart-tv met prima geluid en helder beeld

Wij hebben deze tv nu een aantal weken in huis en zijn er heel tevreden over. Hiervoor hadden wij een normale tv en nu dus een smart-tv. Het heeft een mooi design, hij is heel plat en heeft een zilveren, dunne rand.
Het installeren gaat heel makkelijk, de meest gebruikte apps als Netflix, Videoland en YouTube zijn al voorgeprogrammeerd, waardoor het alleen nodig is een account te hebben bij deze diensten en in te loggen.
Het beeld is haarscherp en waar we bij onze oude televisie overdag de gordijnen dicht moesten doen bij te fel zonlicht, kunnen we nu ongestoord kijken.
Er zitten 2 afstandsbedieningen bij, 1 uitgebreide met alle knopjes en 1 simpele met alleen de meest gebruikte opties als geluid en kanalenkiezer.
De televisie heeft 2 USB-poorten en 3 poorten voor HDMI.

Pluspunten

• Prima geluid
  • Glashelder beeld
  • Handig te installeren

verweij 10-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooie 4 K TV met helder beeld voor een mooie prijs.

Ik heb hiervoor een oudere Samsung TV gehad en nu deze. Maar wat een verschil in beeld kwaliteit en helderheid en scherpte. Ook de TV instellen gaat harstikke makkelijk en snel, en ik heb thuis Ziggo en dat zit ook al standaard op de TV, net zoals Netflix. Vroeger moest je dat allemaal verschillend instellen en dat duurde langer, nu zit alles er standaard op. Wat heel fijn en snel werkt. Als je dan via Netflix een natuur film kijkt, dan zie je de verschillen duidelijk, en heel haarscherp beeld en een natuurlijke diepte wat rustgevend kijkt. Ook een internet kabel kan je achterin de TV stoppen, waardoor je super snel internet op de TV hebt en de apps makkelijk mee kan bedienen.Dus de TV's van nu kan je niet meer vergelijken met de TV ' s van vroeger. Lekker dun, mooier design, mooi geluid, haar scherp beeld, de moeite waard om deze TV te kopen als je toe bent aan een nieuwe TV en voor een redelijk mooie prijs. Doen zeg ik.

Pluspunten

• Haarscherp 4K beeld
  • Mooi geluid
  • Makkelijk in te stellen