Philips 49PUS7101 - Reviews

Diepte
6,10 cm dikte
Schermgrootte
49,0 inch

Beoordeling op basis van 39 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Bor123 27-05-2016 Product paar dagen in bezit

Philips 49PUS7101

Deze TV vervangt mijn oude Philips 42PFL9703D LCD HDTV uit 2008 welke altijd probleemloos heeft gefunctioneerd. De nieuwe TV aangeschaft om o.a. zijn Android mogelijkheden. Was wel even wennen. Android werk perfect, bekijk mijn HD Youtube filmpjes in perfecte kwaliteit op het 49 inch grote scherm.
Televisie zenders (Ziggo) worden helder en haarscherp weergegeven, mooie kleuren met prachtige Ambilight effecten. Minpunten zijn het wat magere geluid, vergeleken met mijn oude Philips en de soms wat haperende draadloze bluetooth koptelefoon verbinding.
Kortom een waardige opvolger van mijn oude TV en echte aanrader.

Twan Trienekens 03-10-2016 Product paar dagen in bezit

Top TV voor een nette prijs

Afgelopen zaterdag deze TV gekocht bij BCC, die een stuntprijs hadden van €875. 2 dagen later is deze weer terug gezet naar de "normale" prijs van €1100, dus was de juiste tijd om te kopen.

De TV is zeer gemakkelijk te installeren. Het uit de doos halen en pootjes monteren is met 2 man goed te doen. De rest kun je alleen gemakkelijk af.

Contact via WIFI gemaakt met netwerk, en die connectie werkt vlekkeloos. 4K beelden van Youtube lopen zeer goed. Wat een plaatje. Netflix overigens ook.
Via optical cable verbonden met mijn home theater set. Die combi werkt super.
Horizonbox en Bluray speler aangesloten, en werken allebei perfect samen met de TV.

Ambilight is een nieuwe ervaring voor ons, maar wat een aanwinst zeg.
Vorige TV was een Philips 32 inch HD ready type, met 1 HDMI aansluiting etc. Dus deze TV is echt een grote stap voorwaarts.

Alleen nog wat spelen met de kleurinstellingen voor optimaal kijkgenot, maar dat gaan we de komende tijd doen.

Pluspunten

• Ambilight
  • Eenvoud van installatie
  • Vormgeving

Minpunten

• Geluid van TV zelf

Breakle 12-07-2016 Product paar weken in bezit

Prima aankoop

Tevreden met deze TV. Android TV loopt vlot, geen vastlopers gezien. Netflix gaat prima. Menu's zijn gebruiksvriendelijk, en de TV reageert snel op de afstandsbediening.

De TV is fraai afgewerkt, en door de dunne omlijsting oogt de TV bescheiden in de woonkamer.

Ik vind het contrast prima in verhouding met de aanschafwaarde. Kleuren onder standaardinstellingen zijn wat overdreven, maar met de beeldinstelling "Films" of "ISF dag" verder goed.

afmk3961 03-07-2016 Product paar dagen in bezit

49pus7101/12

De reden van aanschaf van deze televisie is ambilight.
De eerste indruk van deze tv is super.
Het beeld is zeer scherp en de andere mogelijkheden zijn voor ons meer dan voldoende.
Over het geluid kunnen wij niks zeggen want alles is aangesloten via een home cinema set.

Johan 14-04-2017 Product paar dagen in bezit

Topproduct

Mooie tv met een zeer goed geluid dankzij de subwoofer die op de achterkant is inbouwd. Blij verrast met het beeld. Nog beter dan verwacht. Gekocht bij Foka! Duurzaamheid als goed aangegeven obv mijn ervaringen met Philips, maar is nog niet echt te beoordelen

Jeroen 06-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie tv voor een goede prijs.

Mooie tv voor een goede prijs. Vervanging voor mijn (te snelle) defect geraakte 46pfl8007. TV ziet er mooi uit, pootjes van prachtig chroom en zijn degelijk. Alle aansluiting aanwezig. Beeld is 4K (UHD) en ziet er goed uit. Inkijkhoek van de zijkanten is wat matig. Het beeld wordt dan wat flets. Geluid is prima, maar een sound bar of versterker is zeer aan te bevelen. Ik heb de tv aan een muurbeugel bevestigd. Ik adviseer de tv minimaal 10 cm van de kant te hangen om ambilight goed uit te laten komen. Knopjes van de afstandsbediening zijn wat klein en de afstandsbediening werkt blijkbaar nog met infra rood. Ofwel, deze moet je wel naar de tv richten bij gebruik. Verder tevreden met de aankoop.

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • ambilight erg mooi
  • degelijke chromen pootjes
  • prijs

Minpunten

• knopjes afstandbediening wat klein
  • inkijkhoek

Jurgen 14-02-2017 Product paar maanden in bezit

ambilight

deze tv heeft een prachtig drievoudig ambilight. het installeren duurt minder lang dan een kopje koffie drinken en hij is zoals gewoonlijk heel makkelijk te bedienen. Helaas is het koppelen aan randapparatuur een ander verhaal. Ik krijg op geen enkele mogelijkheid een correcte verbinding met een soundbar en blu-ray speler van Philips. Of de blu-ray speler heeft een bug, of de TV heeft een software fout. Zelfs met de ongelooflijke inzet van Philips service centre is er geen oplossing mogelijk. Hiermee wordt het TV kijken en overige erg onprettig

Pluspunten

• handige installatie
  • ambilight
  • zeer goed beeld

Minpunten

• koppelen aan ander apparatuur
  • geluid maar dat is bij alle 'platte' TV's

B 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Top scherm. Veel functies

Wat een top tv. Andriod OS in de tv voldoet beter dan verwacht aan mijn wensen. TV reageert snel met wisselen tussen menu's en de kwaliteit van het scherm is echt heel mooi!
De Ambilight aan 3 kanten is echt een aanvulling op het tv-kijken.
Nadeel van Andriod OS is wel dat het nog is vastloopt door geheugenproblemen van geopende apps. Dit is echter wel vrij makkelijk te verhelpen door apps te sluiten en opnieuw te starten. Daarnaast zal door updates dit alleen maar beter gaan worden verwacht ik.

Pluspunten

• AmbiLight
  • AndriodOS
  • Netflix knop op afstandsbediening

Minpunten

• Andriod cache loopt wel is vol
  • Platte tv dus slecht geluid

HBN 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig beeld

Prima Beeld en prachtig ambilight. Afstandsbediening matig: kleine toetsen en nog kleinere belettering, toetsten te dicht bij mekaar. Het duurt even voor je het snapt. Ruim tevreden. Het opvolgen van de afstandsbediening neemt iets tijd. Daar moet je even aan wennen. Internet nog nauwelijks gebruikt. Ging nog moeizaam.

Pluspunten

• Beeld
  • Ambilight

Minpunten

• Afstandsbediening

Amel 18-11-2016

Prachtig beeld, design en makkelijke bediening

Heb zelf nog nooit beter beeld gezien op andere tv.
Geluid valt ook mee met speakers aan achterzijde.
Oorspronkelijk gepost op Philips

Aidacra 18-07-2016

Geweldige TV, aanrader!

Ik was even huiverig om deze TV aan te schaffen na alle slechte ervaringen die mensen hebben met de 2015 versies (vooral software gerelateerd).

Maar de TV werkt als een zonnetje! Prachtig beeld (nu al, hij word nog ISF gekalibreerd), bediening snel en soepel. Netflix 4k UHD werkt perfect.
En dan natuurlijk Ambilight, dé reden voor aanschaf voor me.

Deze TV is zeker een aanrader!
Oorspronkelijk gepost op Philips

daanvdb 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design

Deze tv nu 1 week in bezit, design ziet er erg goed uit. Voor deze tv gekozen ivm. ambilight. Op het vlak van beeldkwaliteit zijn er in deze prijsklasse zeker betere tv's, maar dan mis je de ambilight. Deze tv heeft vooral last van backlight bleeding. Het beeld met 4K is wel erg mooi, maar er is nog weinig content op dit vlak, als je internet verbinding al sterk genoeg is om deze content te kunnen streamen.

Peter 15-07-2016 Product maand in bezit

Philips 49PUS7101/12

7,6
Gekozen voor een Philips toestel vanwege de Ambilight. Had dit ook op mijn vorige toestel en wilde het zeker weer. Beeldkwaliteit is gewoon goed te noemen, goed contrast en zwart is zwart. Af en toe wat ghosting bij snel bewegende beelden maar vind het niet storend. Ik heb m'n tv aangesloten op een Onkyo versterker omdat ik het geluid uit de tv niet best vind. Maar dat kan ook eigenlijk niet anders in zo'n dun en slank toestel. Helaas is het me nog niet gelukt om de ARC van de tv en versterker werkend te krijgen, dus nu maar aangesloten met een optische kabel. Hopelijk wordt dit nog opgelost in toekomstige update. Al met al ben ik blij met mijn aankoop, zou dit toestel zeker aanraden.

Rene 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Aanrader met Ambilight

De afstandsbediening is handig met het toetsenbord op de achterkant.
De TV reageert voldoende snel op de afstandsbediening.
De TV is heeft een dunne omlijsting en de voet is van zwaar aluminium.
De kleuren zijn onder standaardinstellingen overdreven, maar dit is aan te passen.
De ambilight is op een witte achtergrondmuur erg mooi. Dit is de belangrijkste reden van aanschaf van dit type geweest!
Het geluid is prima, maar mist wat bas bij een vette film of concertoptreden.

Henk 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

goed beeld en ambilight

Onlangs aangeschaft deze mooie Philips tv
Beeldkwaliteit is goed ook de afstandsbediening is perfect vooral het toetsenbord gedeelte.
Het enige minpuntje is dat bij de tv af en toe bij starten de standby lampje knippert gedurende 1 minuut daarna is de tv pas te gebruiken.

Karen Hoeben 08-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie TV, super beeld

Philips TV gekozen om Amibilight, geluid van de TV valt wat tegen, beeld is echter perfect. De vormgeving met de dunne rand is erg mooi. Nadeel is dat het LED lampje niet uit te schakelen is (standby led)

Mickel 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Philips 49PUS7101/12

Vandaag gekocht en nu al super tevreden! Voor ons is het een grote vooruitgang. De televisie die we hiervoor hadden was al een platte, maar als je het verschil nu ziet! Zo plat, echt heel mooi. En qua kleur, super. Deze televisie heeft net als onze vorige ambilight, maar je ziet dat de techniek in de loop der jaren verbeterd is. Wij kunnen weer wat jaren vooruit.

Reuvers 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Philips Ambilight televisie

Wederom een Philips TV met ambilight gekocht.
Heel mooi toestel met geweldig UHD beeld.
de 3 zijdige achterwandverlichting maakt de tv omgeving een sfeervolle plaats.

Joost 03-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige tv

Ziet er fantastisch uit en het beeld Is zeer goed. Geluid kan ik niet beoordelen omdat ik de tv aangesloten heb op een externe receiver. Veel mogelijkheden en instelmogelijkheden. Nog geen week in bezit maar al zeer enthousiast

Tobe 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie Philips TV

Mooie TV, strakke vormgeving en een helder beeld.
Makkelijk in te stellen. Super kijken met Ambilight.
Wederom weer een Philips TV met Ambilight gekozen.