Samsung UE55KS7500

Bekijk alle Televisies

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 61 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Aikbroekmeulen 12-05-2016

Mooi beeld, maar weinig mogelijkheden met Tizen

Geschreven voor: Samsung UE65KS7500

Op 30 april de TV bij Mediamarkt in Den Haag gekocht. En deze werd netjes op dinsdag 2 mei geleverd.

Deze TV is zeer eenvoudig en snel in te stellen. Alles is in logische stappen en een kind kan de was doen. Menu's zijn duidelijk en het is allemaal gemakkelijk uit te voeren.

Wel opletten als je de TV ophangt, De bouten moeten 45 mm lang zijn, en bij veel muurbeugels zijn de bijgeleverde bouten maar maximaal 30 mm lang. Ik heb zelf een aantal bouten en veerringen bij de bouwmarkt gehaald en probleem was opgelost.
Vooral bij ophangen is de losse connectbox gemakkelijk. Want je hebt nog maar 2-3 kabels over (verbindingskabel, voeding en eventuele netwerkkabel). Dat zijn er al een stuk minder dan voorheen, en het dit is gemakkelijker mooi uit het zicht te werken.
Let met ophangen ook op je vingers. Want vette vingers zijn moeilijk van het scherm te verwijderen. Iemand hier een goede oplossing voor??

Het beeld is fantastisch en ik vind de zwartwaarden meer dan acceptabel en ook backlight bleeding valt dusver mee. Ook in een donkere kamer. Ik heb wel via internet alle instellingen veranderd. Daarbij is het wel jammer dat de UE65KS7500 een Europees model is, en het vooral Amerikaanse websites zijn met goede aangepaste instellingen. Maar dit zal spoedig wel veranderen.
Contract heb ik bijvoorbeeld niet al te hoog staan. Dat maakt het beeld voor mij persoonlijk rustiger.
Ik heb al wat series, films en wedstrijden bekeken en het beeld is dan gewoon snel en altijd duidelijk.
Ook bij reguliere uitzendingen op alle zenders.

Ik heb bewust gekozen voor een curve. Omdat ik de TV in de slaapkamer heb hangen en er dus recht op kijk. Dan is de curve wel een aanwinst.
Mocht je er vaak schuiner opkijken (bijv. in de woonkamer), dan kun je mijn inziens beter kiezen voor een plat scherm. Want bij een andere (lees grotere) kijkhoek geeft de curve meer een vertekend beeld en treedt er meer reflectie op.

De vormgeving is mooi. En het ziet er gelikt uit. De rand is dus en dat komt ten goede aan de totale kijkervaring. Wel is de achterkant erg gevoelig voor stof.

Waarom een 4 voor de mogelijkheden?! Nou, heel duidelijk. Het platform TIZEN werkt mooi, maar het aantal apps wat beschikbaar is, is echt ontoereikend. Dus geen RTL XL, NPO gemist, HBO, Pathe of Videoland. En juist van die smart functies maak ik heel veel gebruik. Was voor mij zelfs bijna een reden om de TV terug te brengen, maar ik heb het opgelost door een extra mediabox bij Ziggo bij te bestellen.
Ik heb mijn beklag bij Samsung gedaan en daar onderkennen ze het probleem. Maar ze kunnen niet vertellen of er snel nieuwe apps uitkomen. En laten je eigenlijk met een naar gevoel zitten. Dat vind ik erg teleurstellend. Een echte smart TV is het zo (nog) niet.
Samsung koop je overigens niet voor de aftersales of service. Support en klantenservice blinken bij Samsung uit in desinteresse, onwetendheid en arrogantie.

Geluid - ik houd ontzettend van audio, maar ik ben van mening dat goed geluid niet uit kleine speakers kan komen. Maar voor reguliere uitzendingen is het geluid voldoende en voor films heb in mijn home cinema set aangesloten.

Duurzaamheid - vooralsnog een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

rvanos 03-08-2016

4K UHD met HDR+

Geschreven voor: Samsung UE49KS7500

Na 10 jaar met een Sony 40 inch full HD te hebben genoten van film en video heeft de nieuwe HDR technologie mij over de streep getrokken om een nieuw toestel aan te schaffen. Ik twijfelde nog tussen de LG LCD en Samsung maar aan de verpletterende beeldkwaliteit van de Samsung UE49KS7500S kon de LG niet tippen. Het komt bijna in de buurt van OLED met dit 10 bits quantum dot scherm en HDR 1000. Dit scherm is dus gecertificeert als Ultra HD Premium en kan HDR ook echt weergeven zoals bedoeld met een dynamisch bereik tot 1000 nits! Daarbij is er al UHD 4K HDR content beschikbaar op Netflix en Youtube zodat je er ook meteen van kunt genieten.

Ivo 18-07-2016

Een visueel genot voor iedere Home Theatre fanaat

Geschreven voor: Samsung UE65KS7500

Soms heb je van die dagen dat je een winkel in loopt en denkt: weet je wat, ik doe het gewoon. Dit is exact wat ik had toen ik met mijn zwager meeging om zijn tv te kopen.

Ik zat in de winkel te kijken naar de tv die hij binnen een paar minuten zou aanschaffen en het leek alsof de tv zei: waarom koop je me niet? Je kan het betalen en eigenlijk verdien je het ook. Ik bedoel, je werkt hard, zorgt goed voor je vrouw en je bent al met al een goed mens. Dus waarom koop je me niet?

Ik luisterde goed naar de woorden van de tv maar ik was nog niet direct overtuigd. Ik besloot om eerst even wat te eten en te drinken, zodat ik nog tijd had om wat reviews/specs goed te bekijken.

Vrijwel iedereen is laaiend enthousiast over de Samsung UE65KS7500 vanwege zijn beeldkwaliteit, maar ik weet dat er meerdere zaken belangrijk zijn om een goede gebruikerservaring te beleven. Na het eten besloot ik weer terug te gaan naar de winkel en alles uit te proberen zoals ik dat thuis ook zou doen. Er waren een paar zaken die mij direct positief hebben verrast:

1. de tv start heel snel op (ongeveer 1 seconde en je kan er direct mee werken)

2. Het werkt intuitief: zonder een gebruiksaanwijzing kan je direct met de smart tv afstandsbediening aan de slag

3. Spraakherkenning: werkt a la Google/Siri. Hou er wel rekening mee dat het niet goed werkt als je in sommige apps zit

4. De apps: genoeg om een Chromecast/Apple TV te vervangen. Ik gebruik zelf Deezer, YouTube, Netflix (zelf met gebruikersprofielen in het startmenu en laatst bekeken aflevering), NOS. De RTL XL is momenteel ook als app toegevoegd, dus hier en daar kan je nog oude recensies lezen waarbij er vermeld staat dat de app niet meer beschikbaar is. Dit klopt dus niet meer. Voor de Synology gebruikers: DS Video is ook beschikbaar als app!! Dit scheelt het opstarten van een computer/Raspberry Pi of andere Kodi apparaten.

5. Te koppelen met Bluetooth. Niet alleen voor de invoer van randapparatuur (muis, toetsenbord, die overigens ook met USB gekoppeld kunnen worden, hoewel ik dit nog niet getest heb) maar ook voor het doorgeven van geluid. Heb je een Bluetooth Noise Cancelling Headphone liggen, dan is dit een leuke bijkomstigheid

6. Vele koppelmogelijkheden (DLNA)

7. Ingebouwde mediaplayer

Maar het meest belangrijke is natuurlijk de kwaliteit van het beeld.

Ik heb hem nu een paar dagen in het bezit. De beste manier om de kwaliteit te omschrijven is: het ziet eruit als in de winkel. Een MKV bestand van 1080P is bijna te vergelijken met het demo materiaal in de winkel. Het is werkelijk waar schitterend!

Dit was een van mijn duurste impulsaankopen ooit maar ik heb er totaal geen spijt van. Zelfs mijn vrouw kan er mee overweg zonder 1 keer iets uitgelegd te krijgen.

Het enige vervelende is dat ik nu de neiging heb op mijn 7.1 opstelling te upgraden... :-(

maurinvv 07-07-2016

Beste koop in jaren!

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Hoewel het geluid niet helemaal geweldig is, voldoet de rest van de TV volledig aan mijn verwachtingen. Wat een ongelofelijk scherp beeld en ook zeer vloeiend.

Voor de mensen die twijfelen: gewoon doen je krijgt zeker geen spijt

Pho3niX 29-06-2016

Samsung UE55KS7500 - Ultiem Genot

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Na negen jaar word toch wel een keer tijd dat we een nieuwe Samsung TV aanschaffen! We hebben hem uitgepakt en aangsloten en we hebben genoten van alle snufjes en kijk belevenis. Deze Samsung UE55KS7500 Curved 55 inch heeft alles wat je moet hebben. Met ingebouwde Wi-Fi blijft jou tv up-to-date zodat je altijd laatste firmware updates binnenhaalt. Ik geef deze Samsung UE55KS7500 10+

Adel 06-09-2016

Fantastisch beeld

Geschreven voor: Samsung UE43KS7500

Fantastisch beeld, mooie kleuren en superscherp.Met de smalle rand ook nog eens supermooi om te zien.
Eenvoudige installatie

Pluspunten

• beeld
  • installatie

Minpunten

• af en toe wat naijlen

Gebruiker 06-07-2016

TV kijken is een feest!

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Een geweldige ervaring om deze beeldkwaliteit in huis te hebben. Haarscherpe beelden en een prachtig vormgegeven TV. Het lijkt soms 3D in 2D !

Ramon 27-06-2016

Magnifiek,helemaal blij.

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Vandaag onze UE55KS7500S thuis geleverd ,mijn man helemaal blij.
Wat een superieur ,magnifiek oogstrelend beeld en vormgeving.
Mijn zoonlief kan eindelijk op een megabeeld, met een scala van prachtige kleuren zijn You tube filmpjes bekijken.

wilbersj 13-08-2016

Aankoop Samsung UE55KS7500 SUHD TV

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Deze TV gekocht aan de hand van de reviews op Kieskeurig. TV voldoet aan alle eisen die ik had. Geweldig beeld en zeer slimme smart afstandsbediening, zo hoort een slimme afstandsbediening te werken. Genoeg mogelijkheden voor beeld instellingen. 3-D niet mogelijk maar gaat toch verdwijnen en voegt in mijn ogen niets toe.

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Slimme afstandsbediening
  • Voldoende mogelijkheden

Metalsa 05-08-2016
  • Product kwartaal in bezit

Niks anders meer dan Samsung

Geschreven voor: Samsung UE65KS7500

prachtige tv en super beeld.
super makkelijk bij het installeren
nu 3 maanden in mijn bezit en super blij mee.
Ik heb er ook een mooie soundbar bijgenomen.
bedankt radio von Burg en bedankt Samsung.

Henry Hopmans 31-07-2016

Een Beleving

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Om naar een Samsung Curved televisie kijken is een beleving die niet te beschrijven is. Je moet het ervaren en dan kun je er een oordeel over geven. En dit oordeel is altijd positief. Als of je zelf midden in het beeldmateriaal zit. Het geluid, het beeld, de mogelijkheden en het gebruikersgemak, het klopt totaal allemaal. Het allemaal op de juiste manier op elkaar afgestemd. De vormgeving is perfect, deze televisie is een sieraad voor bij het interieur. En wat de duurzaamheid betreft, daar heeft Samsung zich allang mee bewezen en steken ze ver boven de andere uit. Je blijft er gewoon voor thuis om televisie te kijken. Of je nu naar sport of film zit kijken het is een ware beleving.

Ger 28-07-2016

Mooie curved TV

Geschreven voor: Samsung UE49KS7500

de TV is geleverd zoals tijdens de toelichting in het aankoopgesprek is besproken. Alle vertrouwen in het toestel

Rock 13-07-2016

Een echte TV.

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Haarscherp beeld. Je ogen moeten gewoon wennen aan het beeld. Bij het kijken van de F1 lijkt het alsof je midden in de race zit. Geluid is goed. Nagenoeg geen schittering in het beeld. Wij hebben veel ramen en dus veel lichtinval, maar dat is geen probleem. Niet helemaal recht voor het beeld zitten, geeft geen problemen. Veel mogelijkheden. De mogelijke apps worden hier zeer gewaardeerd. Wij vinden dit een geweldige tv!

Maaike 09-07-2016

Erg fijne en mooie tv in 4k!!

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Zo blij met onze aankoop, mooi beeld, super stylish. Echt een aanrader! Gemakkelijk aan te sluiten, extreem dun!

Theo en Truus 09-07-2016

Super mooie TV

Geschreven voor: Samsung UE49KS7500

Geweldige beleving van beeld en geluid. Wij hebben het toestel gekocht bij EP:Eppink te Tubbergen. Wij zijn daar goed geadviseerd bij aankoop van dit toestel. Ook hebben we momenteel al een 360 graden surround speaker in bruikleen gekregen. (om hier alvast aan te wennen) Geweldige service van EP:Eppink en een hele fijne medewerker. Bedankt voor het geweldige eind resultaat.

Anna Dekker 27-06-2016

Super tevreden over deze curved TV

Geschreven voor: Samsung UE49KS7500

Van deze TV krijg je beslist geen spijt. Goede prijs kwaliteit verhouding en haarscherp beeld. Heel gemakkelijk te bedienen met 1 afstand bediening.
Mooi design.

Vincent 14-06-2016
  • Product maand in bezit

Van de nood een deugd gemaakt

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Mijn vorige ambilight tv kwam te overlijden na vier en een half jaar dus "moest" ik aan een nieuwe. Het is dus deze Samsung geworden en ik heb er geen seconde spijt van. Wat een haarscherp beeld en hoe makkelijk te bedienen. Echt een aanrader. Mijn vorige toestel had best wel wat eerder stuk mogen gaan.

Vincent

Mart 08-06-2016

Bioscoop gevoel

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Wat een prachtig beeld heeft deze TV van Samsung.........Mooi.
Dit Curver toestel past heel mooi in ons appartement.
Ik raad iedereen aan om deze TV te kopen.

Vlodrop74 07-06-2016
  • Product maand in bezit

Oogstrelend juweeltje met perfect beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung UE55KS7500

Via, en op advies van, PlatteTV.nl heb ik de Samsung Curved UE55KS7500S TV gekocht. Al bij het openen van de doos kwam een brede glimlach tevoorschijn. Wat een juweeltje om te zien. Strakke afwerking, perfect vormgegeven, een meubelstuk op zich!
Nadat de tv aan de muur bevestigd was, alle kabels netjes weggewerkt in de muur, alles aangesloten en vanaf de bank met de afstandbediening gaan installeren. Het installeren gaat praktisch vanzelf, een paar standaard instellingen bevestigen en de tv regelt het zich verder zelf (daarom wellicht Smart TV).
Nadat alles geïnstalleerd is, kun je meteen genieten van een superieur beeld en, dat verbaasde mij ten aanzien van mijn vorige (Philips LCD tv), perfect geluid, ook zonder Home Cinema Set. De afstandbediening van de tv bedient ook de Ziggo apparatuur en de (Samsung) HCS zonder problemen, wat weer een tweetal afstandsbedieningen scheelt op tafel. Tot nu toe heb ik nog geen puntjes kunnen ontdekken waarvan ik denk dat ze beter hadden gekund. Perfect beeld, prima geluid, volop mogelijkheden. Een aanrader. En wat betreft de prijs, dat hoeft zeker geen drempel te zijn. Op het moment van betalen ben je misschien ontevreden, maar vanaf het eerste moment dat je ervoor zit ben je de prijs vergeten en geniet je enkel nog!

Tevreden klant 17-05-2016

Samsung SUHD tv 55 inch 7000 serie curved

9,6
Mooie vormgeving prachtig beeld en geluid.
We hebben hem gister pas geinstalleerd maar hier gaan we weer jaren plezier aan hebben.
De oude Samsung kan naar boven die het ook nog steeds super doet. wij zijn Fan !!